stop handel af dyr på Vorbasse markede

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen stop handel af dyr på Vorbasse markede.

Gæst

2015-07-20 08:33

Håber det en dag bliver forbudt at sælge kæledyr på markeder. Dem der køber dem er oftest impulskøb fordi de er søde. Mange af de kæledyr der købes på impulskøb bliver efterladt eller forsømt hurtigt efter og forsøgt bortgivet, enten fordi de ikke længere er søde og interesante, eller fordi folk bliver overraskede over hvad det egentlig kræver at have dyret, fordi de ikke har undersøgt det før købet. Det er synd for dyrene, og der sidder allerede så mange dyr derude der er blevet forladt fordi interessen forsvandt og man ikke lige tænkte over hvor gammelt dyret kunne blive.

Gæst

2015-07-20 08:57

Så dyr kan behandles bedre,ikke kun på markeder.

Gæst

2015-07-20 11:44

Dyrplageri

Gæst

2015-07-20 17:10

Det er ganske forfærdeligt at se de stakkels dyr ;-(

Gæst

2015-07-20 17:39

Fordi det i mange år (siden jeg kom på Vorbasse som barn) har været der hvor man slår plat på levende væsner.. Det er der, hvor det stiltiende accepteres at dyrene står i direkte sol, af og til uden vand, tynde, uden adgang til frisk græs eller hø.. En meget mærkelig og middelalderlig måde at handle med dyr på, som i et land som DK ikke burde finde sted.. At dyrlæger lukker øjnene fordi der er penge involveret gør, at man mildest talt bliver ufattelig forarget!!!

Gæst

2015-07-20 22:22

Selvfølgelig skal handel med dyr forbydes på alle markeder det ligner ikke noget at de skal pines ved at stå det samme sted i flere dage i alt slags vejr.
Mange af dyrene er svage og burde slet ikke Være der....og de dyrlæger der er tilknyttet stedet kikker igennem fingrer med at dyrene lider.....De er ialtfald ikke på dyrenes side...

Gæst

2015-07-20 22:26

Er klart imod dyremishandling.

Gæst

2015-07-21 09:21

Det er uhørt, at dyr skal lide på denne måde.

Gæst

#134 Re:

2015-07-21 16:54

#24: Otto Knudsen -  

Er sket :)

Gæst

2015-07-21 23:14

Forde dyrene ik kan tale og mit dyrehjerte vil gøre alt for dem‼️

Gæst

2015-07-22 12:47

Ja hvorfor.....
FORDI JEG IK KA LEVE MED DEN VIDEN OM DYR/ FORSVARSLØSE DYR DER "LEVER" PÅ DEN MÅDE.

Gæst

2015-07-23 18:00

Hele Danmarks befolkning har under Vorbasse Marked 2015 set heste i meget meget dårlig forfatning. Langt de fleste af de de heste er bragt til pladsen af ældre mænd, der kalder sig "hestehandlere". Det er de ikke. De er fuldstændig ligeglade med dyrs tilstand! Hestene er beskrevet som halvdøde og som skeletter Og det lader Vorbasse Marked hele Danmarks befolkning se! Formentlig er alm lovgivning om dyrehold og VM's egne regler om udstillede dyr ikke overholdt. Dyrene er apatiske, underernærede, dehydrede, syge, misrøgtede, har frygtelig upassede hove, er behandlingskrævede, og flere har hverken pas og chip. Dvs de er ulovlige at eje! Og INGEN gør noget? 1000 vis af dyrekyndige landet beder om hjælp, både ved Vorbasse Marked og Dyrenes Beskyttelse og de involverede dyrlæger. Ingen kan gøre noget - siger de!?
Det er SÅ upassende i pres moderne samfund! VI ved da bedre! Det er 40-50 år siden at man købte og solgt heste på denne måde - vi har da udviklet os og er blevet klogere siden dengang!!?
Sådan behandler man ikke dyr i dag!
Hvis det var en landmand der behandlede sine søer eller malkekvæg på den måde, kom han i medierne og ville få store bøder!
Nu må det være slut med at støtte disse "hestehandlere", de skal ikke have lov at komme på markederne, NU skal det være slut!!!! Ingen dyr på markederne.

Gæst

2015-07-25 10:36

Fordi jeg er harm, og så kan det jo ikke passe at det ikke er nogen på højere plan, som kunne få en lovforslag, til afstemning, i Folketinget, som er der det skal vedtages ..?
Lene

#139 Re:

2015-10-13 09:35

#1: -  

Nej dyr hører ikke til på et marked men der er et dilemma for mig og det er at hvis ikke dyrene var på markedet så har vi ikke en jordisk chance for at se hvad der foregår rundt omkring de stakkels dyr. Det optimale kunne være at  der var politi til stede så de kunne snuppe de folk der ikke behandler dyrene ordentligt og med respekt, og samtidig sørge for at dyrene får den nødvendige hjælp væk fra mishandleren. Så min opfordring vil være at vi alle skriver under på dyre politi nu underskriften.. sammen kan vi forhåbentlig råbe så højt at nogen er nødt til at lytte til os.

Lene

#140 Re:

2015-10-13 09:40

#77: -  

Det er da ikke nogen løsning at lukke øjnene.. dyrene får det da ikke bedre af at vi ignorere dem!!

Lene

#141 Re:

2015-10-13 09:42

#76: -  

Skriv under på Dyre politi nu hvis ikke du allerede har gjort det ;)