Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#17603
Jeg har barn på barneskolen og en baby og er veldig bekymret for at smitten sprer seg i hele huset.Zarrin Ebrahimpour (Tønsberg , 2020-04-12)
#17608
Mine børn er alt hvad jeg harAbir Arja (Hammel , 2020-04-12)
#17609
HiAhmad Ammar Saleh (Glostrup , 2020-04-12)
#17620
Det er for tidligt at åbne skolerne og synes ikke sundhedsstyrelsen tager det alvorligt nok.Vores børn skal ikke smittes og slet ikke bringe smitten hjem.Berit Boateng Christiansen (Ølstykke, 2020-04-12)
#17622
Bare fordi jeg er bekrymet over mine børnDominika Szymanska (Esbjerg, 2020-04-12)
#17623
Jeg underskriver fordi jeg føler ikke det trygt at sende mit børnehave barn afsted , jeg vil have flere positive tal før jeg gør det .. Hvem skal passe mig når jeg bliver syg !!! Fordi han måske kommer hjem og smitter migPia Jørgensen (Stenstrup, 2020-04-12)
#17626
Jeg ikke vil være med til at mine elever bruges som forsøgskaniner for en dødelig virus.Grete Mollatt (Frederiksberg C, 2020-04-12)
#17627
Fordi jeg har nedsat immunforsvar og er o behandling for det,samt en datter der er ramt af astma, og syntes det alt for tidligt at åbne opLars Mogensen (Ishøj , 2020-04-12)
#17628
Jeg underskriver fordi jeg ikke vil have at mine børn skal være forsøgskaninerSouhair Barak (Nykøbing Falster , 2020-04-12)
#17631
Vi er 4 hjemme med ikke godt behandlet astma efter skimmelforgiftning 2 børn og 2 voksneRannva Nielsen (Kongerslev , 2020-04-12)
#17632
Jeg er mormor dog ik mor men total sindsyg at sende de små afsted først det er som rotter de sender også unger ud og spise gift først inden de selv tørRita Toft (Nykøbing m, 2020-04-12)
#17633
Mit til 3 børn i alderen 3 til 10årAmona Andriasardóttir (Skovlund, 2020-04-12)
#17634
Jeg skriver under fordi jeg ville ikke har børns skal starte i skole endnu da jeg er bange for de bliver smittet af corona virus. Det er ikke helt sikret endnu synes jegFahed Naser Serhan (Odense NØ , 2020-04-12)
#17638
Min børn skal ikke smittesAmara Zaeitar (Århus, 2020-04-12)
#17640
Jeg ikke vil de åbner vuggestue og børnehave after påskeTeresa Debora Scarcello (BRØNSHØJ , 2020-04-12)
#17642
Jeg underskriver fordi mine børn skal ikke udsættes for større smitte risiko, samt dele vores familie.Inga Pintveruene (Hobro, 2020-04-12)
#17645
Jeg vil ikke sende mine børn til skole/børnehave da der er chance for at de kan blive smittetGhiath Sadik (Nørrebro, 2020-04-12)
#17650
Jeg vil ikke send min børn begrunde sygdom covid19Aryan Faris Ahmed (København N, 2020-04-12)
#17651
mand ved ikke nok om detBenjamin Faurskov-Qvistorff (København , 2020-04-12)
#17657
Når man har set hvordan hverdagen foregår i en vuggestue /børnehave er det ubegribeligt at man tør satse på at dette eksperiment kan gå godt.Lise Rasmussen (Ballerup, 2020-04-12)
#17662
Jeg mener det dybt uforsvarligt, at sende mindre børn i både vuggestuer, børnehaver og i skole ml. 0 og 5. Hvad tænker man på? De klister op og ned af hinanden, især små børn, kommer hjem til forældre og bedsteforældre Man skal ikke tillade det . Havde jeg et mindre barn, havde jeg holdt det hjemme. Arme personale, der skal sørge for, at holde dem på 2mtr. afstand og skal samtidig holde alt klinisk rent. Det skal da nok udløse en endnu større smitte. Føj for den daLinda Larsen (Haarby, 2020-04-12)
#17669
Mit barn går i vuggestue lidt endnu, hele børne området er så presset i forvejen, det kommer højere forventninger til præstationer men ingen midler til at kunne løfte området- derfor kan det ikke være rigtigt at børn, lærer og pædagoger nu skal udsættes for endnu mere presIda Harrison (Nykøbing Falster , 2020-04-12)
#17670
Fordi mit barn er ikke en kaninHasan Tirpan (København s, 2020-04-12)
#17672
Jeg har en søn med en dødelig stofskifte sygdomSabrine Nielsen (Åbenrå, 2020-04-12)
#17674
Jeg er imod dette!John Olsen (Greve , 2020-04-12)
#17676
mine børne ikke forsøgskninermerna alsafadi (nørresundby, 2020-04-12)
#17679
Jeg skriver under, da jeg ikke ønsker udsatte Min kræftsyge far for smitte ved at sende min søn i skole...Tanya møller Hansen (Nørresundby, 2020-04-12)
#17682
Det er min pligt at passe på mit barn. det gør jeg ikke ved at udsætte det for fare, og mindre omsorgMalene Jakobsen (Falster , 2020-04-12)
#17685
Luciana obeidLuciana Obeid (Århus, 2020-04-12)
#17687
Jeg er yderst utryk ved den måde og på denne tidspunkt, mindst 14 dage mere.Michael Nielsen (Thisted, 2020-04-12)
#17688
Jeg skriver under, fordi jeg er utilfreds med den måde som vores rengering har besluttet at starte den delvis genåbning af DK. Hvorfor skal man starte med vores børn?De kan både blive syg og bære smitten. Hvorfor skal alle familier, som har børn bliver smittet af coronavirus pga den delvis genåbning, imens de andre personer, som bliver hjemme er beskyttet? Har vore liv mindre værdi end andres?
Det giver ikke mening til mig.
Inmaculada Blanco Moreno (København, 2020-04-12)
#17690
Hvad der sker er absurd !Neel Ejderskov (Fjelby, 2020-04-12)
#17693
Har ikke set noget ligeså dumt som den her beslutning .. med mindre det er minening at smit så mange som muligtFawad Sahebdil (København, 2020-04-12)
#17696
Jeg er ikke enig i at mine børn skal tilbage til skole igen, når det ikke er blevet stabiliseret helt. Jeg har små børn og vil meget hellere holde dem hjemme end at sende dem i skole med usikkerhed. For børnene kan sagtens blive smittet uden at vise nogen symptomer. Derfor er jeg glad for at der er andre forældre ligesom mig, der er utryg over at sende børnene tilbage til skolenFarah Amir (København, 2020-04-12)
#17697
Fordi min børne skal ikk afsted da jeg er bange for de bliver smitte eller om de kommer til at smitter andre også sys jeg også det er totale dårlig stil at man valg og send små børn af sted og skolebørnAmanda Michelsen (Brønshøj , 2020-04-12)
#17698
Mine børnebørn skal ikke bruges som prøveklud. Hvorfor går politikerene ikke forest og laver en normal arbejdsdag på Christiansborg, det ville klæde dem.jan petersen (Farum, 2020-04-12)
#17704
Christina ThorhaugeJeg syntes ikke at børn skal bruges på den måde
Christina Thorhauge (Esbjerg ø , 2020-04-12)
#17705
Jeg vil have at det skal være frivilligt om man vil sende sit barn i skole eller ikke i genåbningsfasen..Sanne Steen Clausen (Søborg, 2020-04-12)
#17710
Jeg er uenig i at børnene skal være dem der skal stå forrest i denne gradvise åbning og jeg har ikke tillid til at sundhedsstyrelsen og Mette Frederiksen tager beslutningen på den sundhedsfaglige baggrund men blot pga. økonomi.Mette Madsen (Vallensbæk Strand, 2020-04-12)
#17716
Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19Julio Torres (Hillerød, 2020-04-12)
#17720
Myndighederne må have mere føling med almindelige familier der her er presset på mange fronter det er meget trist at det ikke sker.Marian Notarmaso (Dragør, 2020-04-12)
#17722
Er enig med en genåbning men ikke hvor den starter, de små skal ikke gå forrest i køen for covid-19.Christina Hamann (Fredericia , 2020-04-12)
#17726
Mit barn lider af astmaChristine Kroer (Kalundborg, 2020-04-12)
#17728
Jeg holder mine børn hjemmeAnisa Farah (Odense , 2020-04-12)
#17731
Jeg har børn og ønsker ikke de skal være et offer for en regering der tester statistikker af lavet ud fra matematiske beregninger fordi de ikke ved bedre og fordi de mangler penge i kassen. Det er vores fremtids børns helbred de leger med.Stine Bertelsen Schäfer (Greve , 2020-04-12)
#17734
Jeg skriver under fordi jeg i min husstand har en som er 78 og i risikogruppen ( KOL og autoimmun sygdom)Jeg vil ikke risikere at mine børn smitter min farmor og få psykiske men Iver st have smittet olde 😢
Svetlana Foksanovic (Hillerød , 2020-04-12)
#17735
Jeg føler mig ikke tryg ved situationen, især hvis børn som har familie med corona kan komme i skole.Jeg sender ikke i mit barn i skole før jeg er mere trug ved situationen.
Johnny Hartig (Køge, 2020-04-12)
#17736
I don't want to send my kids to school because is not seifMihaela Simon (Brønshøj , 2020-04-12)
#17738
Jeg afviser hvad mette frederiksenVores børn er ikke forsøgskanine
Mahmoud Khalil (København , 2020-04-12)
#17740
Jeg skriver under fordi jeg er bekymret for det psykiske element for mine børn. Både bekymringerne med at komme ud i øget smitterisiko (var ret belymrende selv som voksen at skulle på job, på trods af sygdomsviden og kontrol over retningslinjer for hygiejne) om andre børn kan overholde de nye vaner. Men Aller mest det element at de tænker om de er årsagen til at mor/far bliver syge. Min datter på 8 år siger om alt det her: "mine tanker koger, mor" og var samtidig grædende og så ked af det og frustreret.Pernille Krogh Lund (Roskilde , 2020-04-12)
#17741
Jeg vil sende mine børn til skolenBaydaa Hatem (Århus, 2020-04-12)
#17742
Beslutningen om at sende de yngste børn ud først er:Uetisk- de kan ikke selv bestemme endsige beskytte sig selv
Der er ikke videnskabelig bevis for
grundlaget og den økonomiske begrundelse om at forældrene skal tilbage til arbejde for at holde samfundet igang holder jo ikke, hvis de intetanende børn kommer hjem og smitter de forældre, som har besluttet de skal afsted. Hvem skal så passe dem, når forældrene bliver syge.
Begrundelsen for denne beslutning stritter i alle retninger og er ikke i overenstemmelse med hverken WHO eller internationale eksperter på området.
Det italesættes som en forsigtig åbning. Det er helt ubærligt at være vidne til, at vores mindreårige nu skal være frontliners i kampen mod CV19 uden selv at kunne overskue at beskytte sig.Godt at der er ansvarlige forældre, der gennemskuer det her og handler på det.
Bodil Marie Rask Vassard (Næstved, 2020-04-12)
#17745
Jeg har impati, med Børnene og forældrene...Mvh.
Janna Jensen (Korsør, 2020-04-13)
#17761
Dårlig stil at skubbe små børn foran som et levende skjold! Desuden er det ikke kun ældre og svagelige der bliver ramt af smitten. Adskillige lande melder ud, at det rammer aldersgrupper fra 20 til 90 år. Det er dermed os ALLE der vil blive forsøgskaniner.Gry Luneborg (Hvidovre, 2020-04-13)
#17763
Børne skal ikke være forsøgskaninerDaniel Pedersen-lorenzen (Korsør , 2020-04-13)
#17765
Jeg er TOTALT imod ALLE former for overgreb på uskyldige børn & unge, derfor skriver jeg som en selvfølge under. Vi kunne sige NEJ TAK til A- KRAFT, EU (førhen) og NU SKAL vi sige NEJ TAK igen, stå sammen ALLE ....Øgavl 202 (Svendborg, 2020-04-13)
#17767
Jeg har familiemedlemmer som lider af en kronisk sygdom, som vi indtil nu har kunnet se og være sammen med. Hvis mine unger skal afsted isolere det ikke kun os, men også familien.Trine Schmidt (Odense sø, 2020-04-13)
#17771
Not skolenlorena franco (Ballerup, 2020-04-13)
#17772
Jeg er kronisk syg far, som skal gerne overleve for mine 3 børn. Har intet af familie end mig, min kone of mine børn.Rizaldo Villalobos (Harpelunde, 2020-04-13)
#17773
Jeg vil ikke send mine børn i skoleBilal Amin (Taastrup, 2020-04-13)
#17775
Jeg ønsker ikke at udsætte mit barn for den risiko eller resten af familien da vi er flere i familien som er såbare.Lars Ostermann (ODENSE SØ, 2020-04-13)
#17777
Jeg vil beskytte min børnHamsa Ahmed (Kolding, 2020-04-13)
#17778
Den beslutning regeringen har taget med at genåbne Danmark og vores børn skal tilbage til skolen, så hurtigt er jeg ikke enig i. Jeg synes at der burde gå længere tid før man sendte børnene tilbage til skolen.Umar Mushtaq (Valby, 2020-04-13)
#17782
Mette Frederiksen gambler med vores - og ikke sine egne børn!Nicklas Christiansen (Kokkedal, 2020-04-13)
#17787
Jeg er bekymret og utryg ved at sende mit barn i skole og det andet i børnehave. Bange for smitte, smitte pårørende. Jeg er alenemor og mor for at blive syg, når man skal passe to små. Jeg kan jo ikke ringe til mine forældre, de er gamle og i risikogruppe.Lene Hansen (Odense , 2020-04-13)
#17788
Jeg skriver under fordi vores børn ikke skal gå forrest i kampen mod Corona!Der skal en helt anden strategi til. Se blot på New Zealand.
Hvor mange menneskeliv og ødelagte familier er regeringen og myndighederne villige til at ofre for deres eksperiment?
Hvor er fokus på at beskytte den danske befolkning mod død og lidelse? Hvor er fokus på at beskytte de sårbare og ældre i vores samfund mod smitte?
Hvor er fokus på at teste flest muligt og holde smittekæder nede?
De danske myndigheder og regeringen har den grad svigtet befolkningen - det er på tide de tager ansvar og retter op!
Rika Greenberg (København , 2020-04-13)
#17790
Enten luk hel op for samfundet eller lad vær fuldstændig!!! Det er ikke ansvarligt. Børn kan hjemme skoles via e-learning. Det er straks værrere med arbejds folk de kan ikke alle arbejde hjemmefra. Hvis der er løsninger i hjemme skole osv så drop dog at åbne skolerne!!!Linette Vamos (Næstved, 2020-04-13)
#17791
Det giver ikke nogen mening at Daginstitutioner og skoler skal åbne op, nu hvor resten af Danmark stadig er lukket ned til og med d. 10. maj. Jeg arbejder selv som pædagog på en skole og jeg synes, at det er dybt useriøst at man tager sådanne chancer med de mindre børn.Frederik Sørensen (Næstved, 2020-04-13)
#17792
Har et lungebarnRasmus Olsen (Havndal , 2020-04-13)
#17793
Mit barnebarn er ikke forsøgspersonJohansen Johansen (København, 2020-04-13)
#17799
Jeg er ikke klar til at sende mine børn ud i dette mareridt, de skal ikke gå i fronten.Karina Lognberg (Frederikshavn, 2020-04-13)
#17800
Mine børn er ikke forsøgskaniner!Christina Christisnsen (Nykøbing Mors , 2020-04-13)