Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19

Kommentarer

#16801

Jeg er panisk angst for at skulle sende mit barn i skole....... Hun skal ikke være forsøgskanin.
Min mand er uhelbredelig syg af cancer og vil ikke overleve Covid 19.

Dorthe Ahrenkiel (Skærbæk , 2020-04-09)

#16806

Jeg mener at det skal være valgfrit om man vil holde sit barn hjemme og selv hjemmeundervise indtil min 10. Maj, hvis man som forælder alligevel er hjemme.

Jeanette Madsen (Herning , 2020-04-09)

#16808

Genåbningen er bygget på matematiske modeller og mørketal. Så reelt er der ingen, der ved noget om risikoen for smitteoptagelse. Og da slet ikke smitbarheden... argumentet bliver ved at være: "de får knap så alvorlige symptomer", jamen f.... jubi. Jeg er da glad for min dreng ikke bliver syg, men hvorfor skal jeg som astmatiker udsættes, eller hvorfor skal min dreng nu afskæres fra hans bedsteforældre endnu længere. Her kunne de ældre børn have taget nogle langt mere bevidste, og ansvarlige valg, både i ft. den derhjemme og deres skolegang og dem omkring sig. Det er uansvarligt det her!

Morten Brøndum (Randers, 2020-04-09)

#16809

hvilket garanterer, at mine børn ikke er smittet

Sally Hollænder (Esbjerg N, 2020-04-09)

#16815

Jeg skriver under fordi jeg ikke synes det er rigtigt at sende børn ud som de første da de ikke selv kan tage stilling. De umælende er dem der har krav på beskyttelseog skal ikke bruges som "kanonfodet". Det er bare umoralsk.

Laila Olesen (Bexley, 2020-04-09)

#16816

Jeg er meget bekymret at min dreng starter i børnehaven

Faten Miree (Odense, 2020-04-09)

#16823

Vil ikke risikere min families helbred

Anja Eskildsen (Munkebo, 2020-04-09)

#16824

Fordi jeg ikke ved hvem der skal passe mine børn hvis de smitter mig,

Claus Villadsen (Køgumkloster, 2020-04-09)

#16828

Jeg er pædagog og ikke tryg ved at skulle åbne op for at passe et fuldt antal børn som tingene ser ud. Jeg har en kræft ramt mor som jeg ikke vil kunne se i flere måneder hvis jeg skal passe mit arbejde på samme niveau som før

Jeanette Sørensen (Struer, 2020-04-09)

#16832

Mit barn er ikke forsøgskanin!

shorouk baloushi (Herlev, 2020-04-09)

#16834

Det er forkert at sende de små børn afsted. De forstår ikk alvoren a det her og det er ikk at forlange at de små skal kunne hilde den afstand vi skal. Mine børn kommer ikk afsted før at det er sikkert igen. Mine børn skal ikk være forsøgspersoner og ende med at blive meget syge hvis de skulle blive smittet fordi skole, SFO og børnehave åbner igen.

Kathrine Sunesen Vinther (Ranum, 2020-04-09)

#16837

Mine børnebørn ikke skal smittes

Lene Skød Kristensen (7500 Holstebro, 2020-04-09)

#16843

Der skal ansættes flere for at kunne åbne institutionerne sikkerheds og sundhedsforsvarligt - og det kan ikke nås henover påske. Og så kan bedsteforældre blive endnu mere isoleret.

Torben Conrad (København, 2020-04-09)

#16847

Jeg vil ikke mit barn smitte med virus pg af går i skolen imens hele verden i karantære.

Angela Joy (Ballerup, 2020-04-09)

#16853

Jeg mener bestemt ikke at mine børn skal være forsøgskanin til covid-19 .. Børn er ikke forsøgskaninier.

Hassan Bachisse (Rentemestervej, 2020-04-09)

#16858

Det er bekymrende at de små skal starte giv dog 9 klasserne deres eksamen i stedet for og dem på gymnasier.

Johanne Bechmann (Brande, 2020-04-09)

#16860

Jeg kan ikke se mine drenge i skolen i mens af den krise.

Roshan Khatiwada (Copenhagen, 2020-04-09)

#16863

Børn skal ikke gå forrest i kampen mod Corona.

Osman Mehakovic (Vallensbæk , 2020-04-09)

#16867

Jeg underskriver denne fordi jeg selv har et barn som nu her efter påske er en af dem der skal komme tilbage I skole. Corona er en alvorlig ting, og er slet ikke over endnu, hvis vi sender vores børn I skole, kan de risikere at blive smittet, og de Kan viderbringe smitten hjem og dermed Kan det blive rigtig rigtig farligt, vi Kan enten risikere at miste vores børn, eller vores børn Kan risikere at miste os som forældre! Vores børn er ikke forsøgskaniner og der skal ikke gambles led hverken vores børns liv eller vores (som forældre)

Christina Løfqvist (Skælskør, 2020-04-09)

#16873

Det er fuldstændigt absurd at tvinge mennesker til at være del af en smittekæde

Helle Bundgaard (Aalborg , 2020-04-09)

#16874

Jeg er enig med børnene i dk.

Henrik Plauborg Noe (Herning, 2020-04-09)

#16875

Jeg skriver under, fordi jeg har små børn og jeg ikke tryg ved at sende dem i skole efter påske ferie.

Samira Chahbar (Brønshøj, 2020-04-09)

#16879

Jeg er en af dem der er i risikogruppen med Astma og kronisk smerter. Derfor vil jeg ikke have den risiko for at sende mine 3 børn i skole efter påsken!

Shabana Paikar (Lystrup, 2020-04-09)

#16883

Min børn skal ikke i skole

Arean esamaden (Tilst, 2020-04-09)

#16884

Jeg underskriver fordi jeg er bange for,min mor på 82 år bor sammen med os, og når min børn start i skole kan de smiite hende når de kommer hjemme.😔😔

Laila Ali (København s, 2020-04-09)

#16885

Fordi mine børn er i risikogruppe

Mwasiti Igaga (Søborg , 2020-04-09)

#16886

Fordi jeg er enig.... Man gambler ikke med børns liv

Vibeke Antczak (Kbhvn Ø, 2020-04-09)

#16887

Jeg mener ikke det er forsvarligt at sende de mindste afsted endnu.
Tildels fordi de ikke har begreb om hvordan de omgås hinanden i en situation som denne - og det kan man heller ikke forvente af dem, tildels pga. statens udtalelse om at reaktionen på Coronavirus viser sig med 3-4 ugers forsinkelse - folks adfærd efter sidste pressemeddelelse om en mulig genåbning, ændrede sig markant og folk flokkes i indkøbscentrene. Lad os afvente resultatet af den reaktion før vi sender nogen ud i samfundet igen! Jeg har en mand i risikogruppen og ønsker hverken at udsætte vores børn eller ham for smitte.

Maja Romby Steinmetz (Skælskør, 2020-04-09)

#16888

Mine 2 drenge ikke skal være regeringens lokkemad. De kommer ikke i skole forløbet.

Vivi Larsen (Skibby , 2020-04-09)

#16889

Man sætter ikke børns helbred på spil, og da slet ikke mod en ukendt virus, hvor der er langt flere spørgsmål end svar.

Henrik Nielsen (Maribo, 2020-04-09)

#16892

Jeg vil ikke have Folke immunitet starter fra den vi har kærest

Osman Chohan (Rødovre , 2020-04-09)

#16898

Små børn kan ikke holde sig fra hinanden. Pædagogerne kan ikke overskue, hvordan de skal klare arbejdet med iagttagelse af særlige regler til forebyggelse af smitte. Det forekommer mig på det foreliggende grundlag at være meget risikofyldt for vore børn og børnebørn at blive kastet for Corona!!! Men det synes også at være den let skjulte hensigt: Lur os om de nu ikke alle bliver smittede - og derefter forhåbentlig raske - og forhåbentlig immune....

Ingrid Oustrup Jensen (København, 2020-04-09)

#16909

Vores børn er ikke forsøgskaniner!

Omar Kadour (Kastrup, 2020-04-09)

#16910

Jeg har mulighed for at holde mit barn hjemme, og mindske smitten.

Brisa Hylsenberg (København, 2020-04-09)

#16916

Det er ikke bare flu.

Zena Knudsen (Egå, 2020-04-09)

#16923

For lidt faglig viden om sygdommens konsekvenser for børn

Svend Erik Westh Hansen (Roskilde, 2020-04-09)

#16924

Fordi regeringen direkte lyver om dette tiltag. Ved seneste pressemøde blev der direkte spurgt om flokimmunitet var en del af planen hvortil den danske statsminister foran åben skærm svarede nej. Dette er det største forsøg siden 2. Verdenskrig. Der findes ingen evidens for at børn på længere sigt ikke tager skade af covid 19. Der er trends og tendenser som tyder på dette - INGEN evidens. Det meste af dette data er fra tal fra Kina - tal som ingen kender sandheden om.
Danmark skal åbnes igen - men ikke med vores børn i front.

Kristina Saxov (Aalborg, 2020-04-09)

#16925

Fordi Corona er så farligt. Folk bliver stadig smittet hvor de kan dø af den, eller er alvorlig syg.

Mette Christiansen (Kolding , 2020-04-09)

#16931

fordi det er en sindssyg ide at lave forsøg på det uskyldige men det er det i gang med!

Adis Sator (Esbjerg, 2020-04-09)

#16932

Jeg skriver under fordi jeg har svært ved at se hvordan vi med de små skal kunne leve op til retningslinjerne.
Har de der har lavet disse retningslinjer kendskab til hvordan en hverdag ser ud i vuggestuen, børnehave og i indskolingen? Jeg tvivler.

Dorthe Bøgh Pedersen (Bramming, 2020-04-09)

#16933

Jeg sender ikke mine børn i børnehaven på grund af Covid-19

Katarzyna Bizoń (Herning, 2020-04-09)

#16934

Jeg er fuldstændig enig i at det ikke skal være vores kære der skal starte/genåbne landet. Jeg har en dreng på 8 som har astma dvs. er i risikogruppe han skal ingen steder hen.

Gökce Gökcen (Skovlunde, 2020-04-09)

#16935

Jeg skriver under fordi genåbningen sætter børnefamilierne i en uoverskuelig og farlig situation. Navnlig det at smitte kan spredes fra smittebærere som virker raske anser jeg som et stort problem.

Ingemia Larsen (Virum, 2020-04-09)

#16936

Jeg ser ikke grunden til at sende mine børn afsted og risikere at de bliver smittet, også derefter kan smitte resten af familien..

Michelle Madsen (Faxe, 2020-04-09)

#16937

Jeg har to børn der ikke skal stå i forreste række, i en krig mod covid-19

Casper Grønberg (Viborg, 2020-04-09)

#16941

Jeg føler ikke trygt med at sende mine børn til skole og institution, selv om man siger at børn har stærk immunforsvaret. Både jeg og min mand har hepatitis B, som er kronisk sygdom. Hvis der sker noget, bekymrer jeg meget om konsekvenserne, uanset for mine børn eller os.

晓玲 薛 (Rødovre , 2020-04-09)

#16945

Støtter mennesker med samme synspunkter som mig selv!

Jan Hückelkamp (Sorø, 2020-04-09)

#16951

Jeg er bange for, at barnet bliver sygt og inficerer vores familie.

Wioleta Koscicka (Fårvang, 2020-04-09)

#16954

Er lidt nervøs hvordan det skal gå

Pia Christensen (Nakskov, 2020-04-09)

#16958

Mine børn skal ikke blive smittet og slet ikke min søn der er har astma og været syg det største del af hans liv. Han er 9 år. Og min datter skal ikke blive smittet og tage drt med hjem og smitte min søn.
Derfor ønsker jeg ikke at mine børn skal bruges som forsøgskaniner.

Henriette Heidemann (Kokkedal , 2020-04-09)

#16960

Det ikke forsvarligt at sende små børn afsted, de skal ikke være i et miljø hvor smitten går hurtigt i disse tider

Simone Skaue (Nibe , 2020-04-09)

#16961

Mine børn skal slet ikke ses som forsøgskaniner!!!!!!!

Karla Kristiansen (Grenaa, 2020-04-09)

#16962

Ingen sunde forældre sender villigt deres egne børn ud på et ukendt minefelt.

Ulrika Winther (København N, 2020-04-09)

#16963

Jeg er selv i risiko gruppen og mine børn skal ikke i skole og måske blive smittet jeg ved vi alle gerne vil igang igen men ta lige og giv det tid🙏

Jannie Soerensen (Nykøbing falster, 2020-04-09)

#16964

Jeg er en af dem som er i risikogruppe, men også deler 7/7 med deres far. Han sender dem i skole i hans uge så de kan blive smittet i hans og så komme hjem igen til mig og smitte mig. Jeg vil desværre ikke have nogen chance grundet min diabetes da den er ustabil. Jeg vil gerne være der for mine børn.

Camilla Victoria With (Roskilde, 2020-04-09)

#16965

Jeg vil ikke have at min søns skal i skole i 0 klasse mens smittefaren er så stor.

Suchada Asaman (Hvidovre, 2020-04-09)

#16967

Fordi der ikke ligger nok Fakta på bordet omkring børn og covid-19

Jane Rydstrøm (Stenlille , 2020-04-09)

#16968

Jeg er 17 år og har muskelsvind og har respirator behandling 24 timer i døgnet, det vil derfor være livsfarligt for mig at få covil-19. Min mor har ansøgt om at undervise min lillesøster hjemme, da det vil være farligt at sende hende i skole, hun går i 0 klasse og det ville være en farlig risiko for mig at min søster skal i skole. Lad nu forældrene vurdere hvad der er bedst for deres børn.

Rami Amouhlal (København s, 2020-04-09)

#16969

Jeg skriver under fordi jeg på ingen måde er tryg ved at sende min lillebror i skole. Børn kan ikke bevidst holde for sig når de nyser, og de tænker ikke over hvilke overflader de røre ved og alt mulig andet

Mustafa Adel Sediq Othman (Skive, 2020-04-09)

#16971

Vi føler os ikke i tryk nå børn skal i skolen og i børne have

Mesut Yildiz (Herlev, 2020-04-09)

#16973

Fordi jeg ikke er tryg ved at sende mit barn afsted, de er de som er dårligst til hygiejne og at skulle huske regler. Undervisningen er ikke så vigtig i 0kl vs 7kl og de ældre ville lettere have overholdt regner og afstande.
Så længe jeg er hjemsendt så beholder jeg min mindste hjemme!

Malene Nielsen (Odder, 2020-04-09)

#16977

Jeg er mor til tre børn. En er på 7, 5 og 11 mdr. jeg er meget utrygt ved at sende mine børn i skolen, børnehaven og vuggestuen på nuværende tidspunkt. Især hvor jeg kan se smittet antallet vokser dagen til dagen. Især også mindre børn har svært ved at holde sig afstande fra hinanden og hygiejne mæssige synes jeg heller ikke skolelærer kan kontrollere det hele tiden. Børne skal overhoved ikke udsættes på noget måde for smittefare. Så jeg kommer ikke til at sende mine børn i skolen eller børnehaven. Selvom det er rigtig hårdt for vores hverdage!

Jingjing Xu (Næstved , 2020-04-09)

#16981

Jeg synes at det er unfair at give ansvaret for genåbning til de små, som ikke kan sørge for egen hygiejne. Samt ansvaret for at overholde nogle helt umulige vilkår som
Pædagog og lærer i en travl hverdag. Min søn går I forvejen i en barakskole Under tarvelige vilkår :-( og min datter skal afleveres hos nye voksne fra dag 1 :-(. Det her erkender al kritik

Britt Bathum (Bjæverskov , 2020-04-09)

#16999

jeg skriver under fordi min søn og datter har børn i den alder og det vil gi os en volsom risiko for os besteforældre.

JAN JUSTESEN (Storvorde, 2020-04-09)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...