Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#16602
Jeg har valgt ikke at sende mine børn afsted da risikoen er for stor og at vi er skrøbelige i familien.Charlotte Olsen (Kbh v, 2020-04-09)
#16603
Vi har astma i min lille familie både Mog selv og mine børn så vil ikke udsætte os for være forsøgs kaniner. Desuden har mine børn kun os tilbage af familie hvad hvis de også mistede os forældre fordi de smittede os hvordan ville de så komme over det??Mie Wæver (Nakskob, 2020-04-09)
#16604
Jeg er bange for at sende mine børn til skolen pga corona krise.Moumen Aziz (Nørresundby, 2020-04-09)
#16605
Jeg skriver under fordi jeg har to børnebørn. Jeg kan se at der er garanti over at de ikke bliver smittet eller de er nogle raskbærende, der er ingen garanti over at deres forældre ikke bliver smittetSemran Büyükkartal (Albertslund , 2020-04-09)
#16606
Jeg underskriver fordi jeg har 3 børn på 6, 8 og 9 år, og den mellemste har astmatisk bronkitis, hvilket gør ham ekstra sårbar overfor denne virus og jeg vil under ingen omstændigheder lade ham være forsøgskanin.Sisse Brandenhoff (Dybvad, 2020-04-09)
#16607
Jeg vil ikke sende mit barn på skolen pga. coronaAynur Öksüz (Ballerup, 2020-04-09)
#16609
Fordi de ikke er forsøgskaninerHans Kristian Hansen (Frederikshavn, 2020-04-09)
#16611
Jeg skriver fordi jeg vil beholde min børnener derhjemmeEnrika Sedyte Girciene (Allerød, 2020-04-09)
#16612
Hvorfor skal mit barn (statistikker eller ej) udsættes for en ganske unødvendig smitte af Corona? Prøvede vi ikke at komme af med den? Dette her kan skabe en ny bølge af COVID-19, selvom det bliver en dyr affære, er det ikke tid til at åbne op endnu!Martin Andersen (Kværndrup, 2020-04-09)
#16614
Jeg holder børn hjem fordi jeg bange fra coronaMuhamad Ahmad (Horsens, 2020-04-09)
#16616
Fordi jeg synes der er stor risiko for smitte.Said Benarab (Høje Gladsaxe 24,2 tv 2869 Søborg , 2020-04-09)
#16617
Jeg skriver under, fordi jeg synes ikke det er et rigtigt valg at sætte dagpleje/vuggestuebørn afsted samt de mindste klasser.Det burde være de voksne der skal afsted. De må kan jo ikke forstå at holde afstand, spritte af. De sætte de forskellige ting i munden og de kan de voksne ikke se alle hvem de gør og ikke gør
Lama Khaskiyeh (Aalborg , 2020-04-09)
#16618
Jeg elsker mit barnBablo Takair (Hvidovre, 2020-04-09)
#16620
Jeg skriver under fordi det ikke giver mening at man ikke må holde koncerter og andet pga smittefare, men i stedet vælger at landets mest uhygiejniske borgere, på arealer der ikke lever op til krav om 2 meters afstand med blot mere end 9 pr klasse, skal have lov til at være tæt sammen i skolen nu og bære smitten med rundt, og ikke mindst hjem til deres familier!Ole Luk (København, 2020-04-09)
#16621
Jeg skriver under fordi jeg ikke mener det kan være den rigtige vej frem, da børnene sagtens kan være smittebære og tage virussen med hjem. Og derved smitte langt flere.Anette Jensen (Sommersted, 2020-04-09)
#16623
Jeg skriver under, fordi at Vores børn skal ikke være forsøgskaniner, for at se “hvor hurtigt det går”Kimberly Nielsen (Stevns, 2020-04-09)
#16624
Jeg skriver under fordi jeg er utilfreds med statsministerens beslutning om at børnene skal starte i skole den 15. 04. . Det er uansvarlig at bringe børnenes og forældrenes helbred i fare selvom epidemien ikke er ovre endnu. Jeg ser det som en farlig eksperiment som min familie ikke vil være med i.Amra Smailagic (Odense SØ, 2020-04-09)
#16635
Jeg underskriver under fordi jeg ikke er enig vores børn skal ikke i børnehaver/ vuggestuer vores børn skal ikke prøves af Vi skal holde afstand ? Hvad med vores børn ? Det giver ikke ingen mening så nej tak vores børn er ikke forsøgskaniner !!!Silvana Jovanovic (Strandvejen 128 b st tv snekkersten , 2020-04-09)
#16636
Bange for forsøgetFadi Hussein (København , 2020-04-09)
#16639
Det giver ingen mening at sætte små bange sjæle ud som de første forsøgskaniner. De var blandt de første I beskyttede ved at lukke skolerne og nu vil i teste på det. Ikke om jeg vil udsætte mit barn for det pres. Få nu gang i de mindre små erhverv - lad de store skolebørn og voksne, der forstår spillereglerne, komme i sving først. DK køre på nedsat arbejdstryk idet alt er gået i stå. Det koster dyrt med en masse ekstra ressourcer at forsøge at gøre skolerne “forsvarlige” Hvilket ALDRIG vil lykkedes med de mindste elever. Det er ikke børnene der får mere gang i økonomien. Det gør de erhvervsdrivende og først derefter er det brug for fuld arbejdsstyrke fra småbørnsforældre.Rikke Albertsen (Søborg, 2020-04-09)
#16643
Jeg har en søn der går i børnehave og en datter i 4 kl. og jeg har aldeles ikke lyst til at de skal blive syge.Christina Vilhelmsen (Nakskov, 2020-04-09)
#16644
Jeg skriver under fordi jeg syntes det er forkert det er de helt små i vores samfund der skal ud og udsættes for smitterisiko. Det er dem der er dårligst til at holde afstand, have en god håndhygiejne og hoste i ærmet.Tanja Pedersen (Frederikshavn , 2020-04-09)
#16645
jeg er bekymret for det ukendt fremtid med coronaAmal Essa (Ringsted, 2020-04-09)
#16646
Min børn skal ikke være forsøgskaninRadwan Hashem (Ringsted , 2020-04-09)
#16647
Jeg vil hverken resiker mig eller min børn bliver smittet, så går det udover os der Sårbare som er syg i forvejensygdom, og jeg vil heller holde mine børn hjemme for at undgå smitten.Hakima Shanoof (København, 2020-04-09)
#16648
Børn blev ikke smittet så meget fordi forældre passede godt på dem. Små børn kan ikke beskyde sig selv. Jeg sender mit barn ikke til skolen, så det er 0%, at han bliver smittet eller død, i stedet for 1,8% bliver smittet.Butsarakham Møgeltoft (Ringsted, 2020-04-09)
#16650
Mit barn skal ikke udsætte for convid-19 og være forsøgs kanin, og skal ikke være medskyldig i at komme til at udsætte andre for denne virus.!!Michella Rasmussen (Sakskøbing , 2020-04-09)
#16651
Jeg er utilfreds mod delvis genåbning af DKSiham El bahja (Viby j, 2020-04-09)
#16657
JMaria Larsen (Låsby, 2020-04-09)
#16660
For at min børn ikke skal går i skole og blive smittet.Nimer Alrefai (Ringkøbing, 2020-04-09)
#16661
Dina Holmbergdina holmberg (Ringsted, 2020-04-09)
#16663
Forhastet genåbningNicole Breum (Kbh , 2020-04-09)
#16667
Min mand og jeg føler os meget utrygge ved at vores datter skal starte i skole. Vi ønsker en gradvis opstart, d.v.s. at vi afventer situationen og langsomt kan skolebørn i forskellige faser f.eks. starte op. Dem der har særdeles behov for at de kommer af sted, starter først op og så kommer resten. Også af hensyn til lærerne, der føler sig utrygge ved situationen.Louise Jensen (Toftlund, 2020-04-09)
#16668
Jeg ønsker ikke noget små smitte hinanden.Tim Bjerg (Hals, 2020-04-09)
#16669
Jeg er meget utryg ved at sende mine børn i skole og i vuggestuen.Jeg synes skoler skal holde lukket til august.
Shahla Bahramzy (Tåstrup, 2020-04-09)
#16670
Genindlæggelser viser, at der ikke er evidens for immunitet. Og Mette Frederiksen nægter at indrømme, at gruppeimmunitet er hendes plan! Hun kan lege med sin egen families helbred, men ikke med min!Maija Pedersen (Kastrup , 2020-04-09)
#16671
Mine børn skal ikke være forsøgskaniner!Magdalena Wichrowska (Nykøbing Falster , 2020-04-09)
#16675
Denne delvis genåbning er ikke gennemtænkt. Det usikkert underlag vi skal træde på, og selvom vores børn kun får en mild omgang, er der forældre bagved som måske ikke kan klare det. Hvad skal der så ske med vores børn, hvem skal tage sig af dem? Vi er en familie som er kronisk syge, og det vores og vores børns liv de sætter på spil.Mette Frederiksen sagde : kan vi / jeg fejle, ja - hvordan skal vi så kunne tro på at det nu er det rigtige at gøre ?
Malene Christensen (Gørlev , 2020-04-09)
#16677
Mine børn er det dyrebareste jeg harMorten Mikkelsen (Østbirk, 2020-04-09)
#16683
De små skal ikke være test personer i denne stgdomRene Grandt (Assens, 2020-04-09)
#16688
Jej skiver under fordi jeg vil ikke sende mine børn til skoleSulava Ali (Horsens, 2020-04-09)
#16689
Jeg skriver under fordi jeg synes regeringen, sundhedsstyrelsen og seruminstituttets strategi om at flere skal smittes bør korrigeres. Det er uhyggeligt det der sker nu.Søren Henriksen (Randers, 2020-04-09)
#16694
Vi ka ik løbe væk fra viruzsen jeg siger ok til at skolen3 bliver open igenAdem Gurel (Ishøj, 2020-04-09)
#16695
Det er fuldstændig uforsvarligtBo Madsen (Middelfart, 2020-04-09)
#16699
Mit barn skal ikke være sundhedsvæsenets prøvekanin.Mia Christensen (Spjald, 2020-04-09)
#16701
Det er fortidligt og børnene kan ikke sætte gang i økonomien.Martin Lund (karup j, 2020-04-09)
#16704
Jeg skriver ikke under da jeg ikke synes mine børn skal i skole endnu.Suzan Michelsen (Vallensbæk , 2020-04-09)
#16706
Jeg ved at nogle børn vil blive syge.Dog!.. Ved jeg at en del børn risikerer, at miste deres forældre, eller andre nære familiemedlemmer grundet jeres taktiske åbning.
Ahmed Ahamzi (Brøndby, 2020-04-09)
#16712
Jeg syntes det er for tidligt, stay safe😊Therese Andersen (Svendborg , 2020-04-09)
#16713
Jeg skriver under, fordi jeg har screlose og derfor er jeg i risikogruppen og derfor sender jeg ikke mit barn i skoleMirsada Muslimovic (Arden, 2020-04-09)
#16715
Børn ikke er en selvstændig art, man kan behandle uden konsekvenser. Alle voksne er store børn, som agerer ud fra den måde, de er blevet behandlet som små. Tag jeres ansvar for at forbedre livet for den næste (og følgende) generation. Giv børn en plads i verden. Ikke bare som det sidste led i fødekæden.Julie Sandgaard Andersen (Svinninge, 2020-04-09)
#16721
Vi kan ikke sende min lillebror til læreren. Dette er en lov, der er i strid med fornuft og menneskerettigheder. Der er intet, der tvinger en person til at gøre det. Min familie og jeg kom fra krigen til Danmark for at beskytte os. Fra begyndelsen gjorde de os lys, og nu siger de, at alt skulle vende tilbage som det foregående.Dette er dumt og ikke studeret. Hvis de vil have børnene til at vende tilbage, så synes jeg, at hele Danmark skal kunne lide det før, og vi dør alle sammen.Dalal Age (Ulstrup, 2020-04-09)
#16726
Jeg skrive under fordi jeg har en datter med lave immunforsvarLene Lange (Vojens, 2020-04-09)
#16733
Jeg er uenige med den her corona ordning. Mit barn skal ikke bruges som en test, der skal være en andet løsning!Mvh Gülsüm A.
Gülsüm Akat (Struer, 2020-04-09)
#16735
Dette er uacceptabeltWangZhu Xia (Valby, 2020-04-09)
#16737
Jeg underskriver da mit barn ikke skal være forsøgskanin for Kaare statistikker det de forkerte der starter DK opCharlotte Junge (Kolding, 2020-04-09)
#16739
Jeg synes at det er dybt uansvarligt at vores børn skal stå i front for en genåbning.Min søn på 11 er så bange for at blive smittet og risikere at smitte os andre derhjemme!
Vi ligger i forvejen meget syge pga dårligt imumforsvar, astma og jeg selv med dårlige lunger. Det er ikke et ansvar/bekymring som vores børn skal rende rundt med.
Frygter virkelig at mange børn vil udvikle en form for angst.
Lad dem få undervisning hjemme indtil sommerferien og så start stille og roligt op derefter.
Benita Eriksen (Roskilde, 2020-04-09)
#16750
ser ikke nogen grund til at risikere at smitten tager overhånd!Jeanett sørensen (Frederikshavn, 2020-04-09)
#16751
Institutionerne har ikke en kinamands chance for rent praktisk at leve op til kravene, som små og mindre børn oven i købet ikke forstår. I bedste fald bliver børnene ikke syge, men kan meget vel blive smittebærere til børnefamilier -nok den dårligst tænkelige målgruppe.
Britta Hammershøy (9400, 2020-04-09)
#16752
Mine små søskende er ikke forsøgskaninerZainab Ali (Vejle, 2020-04-09)
#16755
I do not want to risk my kids.Danna Lu Huiwen (Østerbro, 2020-04-09)
#16756
Jeg har kun min mor der kan hjælpe mig til daglig. Jeg bærer smitten hjem som pædagog uden værnemidler. Min datter bærer smitten hjem og til sin gamle mormor fra skolen.Sahar Aslani (Søborg, 2020-04-09)
#16759
Fordi det er forkert..Jessie Pedersen (Valby, 2020-04-09)
#16761
Jeg skriver under, fordi jeg synes, det er en uetisk og sundhedsfaglig uforsvarlig strategi. Vi har ikke det fulde kendskab til COVID-19's DNA og dets indvirkning på mennesket endnu, så derfor ved vi for lidt om sygdommen. Vi bør afvente med en genåbning, indtil der foreligger flere valide oplysninger og data om COVID-19.Huong Le Nguyen (Søborg, 2020-04-09)
#16763
Jeg skriver under fordi det er uacceptabelt at de mindste børn skal møde i skolen efter påske.Jan Albrecht (Ikast, 2020-04-09)
#16773
Jeg skriver under fordi det ikke er ansvarligt at sende sit barn i skole denne her situationMinna Hassan (Tilst, 2020-04-09)
#16778
Børn ikke skal være frontsoldater i kampen mod corona.Lærere og pædagoger skal ikke bombarderes med virus fra tavse bærere.
Inge Hansen (Kvistgaard, 2020-04-09)
#16779
Jeg skriver under da jeg ikke mener dette er forsvarligt korrekt og vi herhjemme ikke støtter den strategi og vi ydermere har en terminal morfar / far og en nykonstateret lunge kraftsyg mormor. Dem kunne vi godt tænke os at kunne besøge, ved forsat at kunne isolere os selv og børnene dette ville ikke være muligt hvis de startede i skole. Og slet ikke når vi har 3 der skal starte.Jeanet Bosen (Langebæk , 2020-04-09)
#16783
Fordi at min søn , niecer og andre børn skal i skole under de rette forudsætninger og strategier, så de ikke bliver syge eller smitter andre. Skoleklasser på 27 børn er no go. De burde deles op og møde i skolw forskellige tidspunkter af dagenTina Carlsen (Gilleleje , 2020-04-09)
#16785
Jeg absolut ikke mener vi skal sende vores børn, der ikke selv kan tage en myndig beslutning, ud i samfundet som de første... Vi sender da heller ikke børn fra 0-12 ud i første række i en krig 🤦♀️Merethe Petersen (Brande, 2020-04-09)
#16799
Mit barn er ikke forsøgskaninErman Ciftci (Jægerspris, 2020-04-09)