Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#15203
Jeg er gravid og kan føde hvornår det skal være. Mine børn skal ikke sendes afsted og tage smitte med hjem til vores lille nyfødte baby.Pernille Nielsen (Karup, 2020-04-08)
#15204
Jeg er enig i at det er for tidligt at starte alle børn op i vuggestue og børnehave, og synes det er en for stor beslutning og logistik opgave at decentralisere til den enkelte kommune.Christina Hjerrild Bonde (8220 Brabrand , 2020-04-08)
#15207
Alle de åbenlyse grunde.Og man skal heller ikke undervurderer de individuelle familiers krise der kan opstå, ved at dele søskende-flokken.
Michelle Leonhardt (Lystrup, 2020-04-08)
#15208
På grundet covit19Mustafa Deveci (Holsebro , 2020-04-08)
#15209
Børnene skal ikke være forsøgskaniner for at tilftedsstille fx Brian Mikkelsen. De har en fjerdedel mindre risiko for at være smittebærere end voksne, men det er så heller ikke ok. Vi kan ikke oparbejde en bred immunitet, fordi virussen hele tiden muterer. Vi har aldrig kunnet blive immune overfor skiftende virusser. Men finansverdenen presser på, skønt dette vil blive langt dyrere og folkedrab.Kit Mosegård Bruun (Fåborg , 2020-04-08)
#15215
Jeg er utryg ved at mine børn skal være de første der slippes ud i det fælles samfund, uden man ved hvilke konsekvenser det kan få, eftersom man ikke har oplevet covid 19 før 🥺Mette Stenhøj (Gedved , 2020-04-08)
#15216
Alt andet er is uansvarligt....Carine Pedersen (Aalborg , 2020-04-08)
#15222
Jeg har 2 børnebørn som skal starte i skole og vuggestue, samt en storbror som er i risikogruppen. Deres mor er pædagogisk assistent og skal også øde på arbejde.Pia Karlsen (9220 Aalborg Øst, 2020-04-08)
#15224
Det kan ikke være rigtigt at man starter med de små som ikke har styr på hygiejne, og det er altid dem der kommer med influ, forkølelser osv til hjemmet pga børne institutter , skoler osv. ......sender Mette sine små i skole el Bh ???Aisha Houji (Virum, 2020-04-08)
#15226
Det kan ikke være rigtig at vores børn skal du de sig i at være forsøges dyrclaus Kjeldbjerg (Randers NØ, 2020-04-08)
#15229
Jeg skriver under fordi jeg har en datter som har fået det dårligt siden Mette Frederiksen's tale i gårMounira Chaghouri (Storvorde , 2020-04-08)
#15231
Fordi det ikke giver nogen logisk mening på nogen måde, hvorfor sende børn i den alder i skole ? De er nok dem som glemmer “reglerne” hurtigst og bare se i Kina der bliver man skudt hvis man ikke overholder de regler, og mit barn skal ikke smittes på nogen måder hvis det kan undgåes .!!!!Daniel Knudsen (Frederikshavn , 2020-04-08)
#15232
Fordi jeg elsker mine børnJannie Skriver (Vordingborg , 2020-04-08)
#15233
Jeg tror ikke på, at de stakkels alt for få pædagoger kan vaske/spritte hænder på børnene og holde dem adskilt/i små grupper. Derfor har jeg meldt mit barn ud af børnehaven.Lene Bak Jensen (Silkeborg, 2020-04-08)
#15238
Har to børn i målgruppenThomas Tolstrup (Fredericia, 2020-04-08)
#15240
Min Datter er bekymret for at komme i skole.maria kiani (roskilde, 2020-04-08)
#15247
Jeg har et sygt lunge barn på 1 år med større søskende. Jeg er i chok over at Mette vil risikerer at de små bliver udsat for smitte.. de er DK fremtid. Hvordan kan hun kalde sig børnenes statsministerAnn sophi Poulsen (Roslev, 2020-04-08)
#15252
Fordi min barn er ikke forsøgskaninMarwah Taleb (Vejle , 2020-04-08)
#15254
Jeg skriver hermed under på, at mit barn ikke skal være forsøgskanin og udsættes for coronaTina Dahlgaard (Aalborg, 2020-04-08)
#15255
Jeg har som forældre / børnefamile i en alder af 52 år med 2 børn på henholdsvis 10 og 5 år ikke lyst til, at blive anset som et forsøg/eksperiment med livet som indsats.Jeg er ikke tryg ved regeringens beslutning om åbning for de mindreårige først. Det vil give skoler og institutioner kæmpe udfordringer og sætte børnene i en situation som vil være svær for dem at håndterer.
Kenneth Barfod (Søborg, 2020-04-08)
#15256
Jeg er pædagog med en særligt sårbar mand som ægtefælle, han har en hjertesygdom.Anette Landgren (Smørum, 2020-04-08)
#15257
Jeg skriver fordi, mine nevøer Og niecer er ikke prøvekanin 😒har ikke selv børn men Skriver under for Alle børn.Serpil Caylak (Nørrebro, 2020-04-08)
#15260
Hyunyoung jungHyunyoung Jung (2300, 2020-04-08)
#15262
Fordi jeg selv har svær astmaMichaela Ilskov Falk Heller-Njor (Fensmark, 2020-04-08)
#15265
Synes der er alt for tidligt og små børn har svært for hold afstandLina Paukstyte (Harndrup, 2020-04-08)
#15269
Mit barn skal ikke være forsøgskanin på denne virus.Julie Friis (Marstal, 2020-04-08)
#15272
Fordi min søn er astma barnAmanda Vejnø (Fjerritslev , 2020-04-08)
#15273
Min børn er 5år og 6år gammel og min familie har astma...!Anouska Steffensen (Hedehusene, 2020-04-08)
#15274
Jeg håber ikke åbne skole og børnehaver . Mens COVID-19 ikke bliver virker fra hele Danmark. Vi skal meget passer på. Tak.Ali Issa (Odense , 2020-04-08)
#15279
Jeg har børnebørn med problemer med lungerne de skal ikke afstedSolvejg Gadegaard Weitling (Horsens, 2020-04-08)
#15281
Det virker som om man med vilje bruger de små børn til at sprede så megen virus som muligtMariana Zmiri (Haarby, 2020-04-08)
#15283
Jeg skriver under, fordi jeg er ikke sikke at det bliver en god løsning.Nudem Gergis (Nykøbing F , 2020-04-08)
#15285
De små skal ikke først ud i samfundet. Det burde være 6-10 kl og uddannelser førstRikke Clausen (Dybvad, 2020-04-08)
#15287
Fordi det er meningsløst at sende små børn ud som de første😡😡 Har 3 børnebørn der nu skal i skole, og jeg synes at det er fuldstændig uacceptabelt😡 Min datter er pædagog og jeg også så nervøs for hende😢Birgit Bendtsen (2670 Greve, 2020-04-08)
#15290
Jeg synes det er et uigennemtænkt åbningsstrategi, som der er blevet brugt Ca. en uge på at gennemtænkte.Anna Olivia Bryhl (Kbh NV, 2020-04-08)
#15292
Jeg skriver under fordi, mine børn kan bære smitten med hjem til deres mor som er i høj risiko gruppe.Endvidere arbejder jeg stadig, så jeg kan tage smitten med videre.
Derudover bryder jeg mig ikke om tanken at børn skal være forsøgskaniner, uanset hvad og hvilke undersøgelser der er.
Morten Boyesen Rytter Grantzau (8570 Trustrup, 2020-04-08)
#15294
Jeg tror ikke det kommunale kan gøre det sikkert for vores børnHeinrich Koch (Esbjerg, 2020-04-08)
#15296
Jeg synes ikke at det er okay at børnene skal udsættes for sådanne ting. Så vil jeg hellere gå i skole, og jeg er 17 år gammel. Børn slikker på ting, og det kan vi ikke ændre på.Mariam Bairam (Søborg, 2020-04-08)
#15305
Sygt barn!!!Mark Robert Poulsen (Roslev , 2020-04-08)
#15307
Jeg skriver under fordi vil ikke mit og alle andre børn skal udsættes for at være forsøgeskanin i det her samfund.Derin Rifai (Haderslev, 2020-04-08)
#15315
Hvor vil I finde alle de pædigoer som skal passe vores børn forsvarligt i små grupper uden de har kontakt med hinanden det er jo børn mdr et stort BSøren Julius Madsen (Helsingør, 2020-04-08)
#15316
Mine børn er IKKE forsøgskaniner !!Maja Pedersen (Højmark, 2020-04-08)
#15322
Jeg skriver under fordi de føles som tvang, at skulle sende sit barn/børn afsted. Man burde have et valg i en tid som denne og ikke blive straffet fordi man er bekymret for sit barn/børnRikke Ringgaard Toft (Hurup , 2020-04-08)
#15328
Lad de ældste børn komme i skole. De forstår en fælles besked og kan bedre håndtere det.Niels Andersen (Vejen, 2020-04-08)
#15331
Jeg skriver fordi regeringen går imod menneskerettighederneHelene Jensen (Aalborg, 2020-04-08)
#15334
Det er uansvarligt at udsætte børn og deres forældre. Der vides ikke nok om covid og hvordan understøtter behandlingen.Radoslaw Dawid Konecki (Odense, 2020-04-08)
#15336
Jeg arbejder i en børnehave og er oprigtigt bekymretJennifer Vognsen (Aalborg, 2020-04-08)
#15337
Jeg skrive under, fordi jeg er bange for mine de to piger, så jeg håber at det blive afløsteMohammad badreldin Al Mzaeek (Hillerød, 2020-04-08)
#15338
Mine børn er ikke forsøgskanin: COVID-19 og jeg vil have dem raske,også alle de andre børnDanijela Nikolic (Frederiksværk, 2020-04-08)
#15339
Mine børn er ikke jeres forsøgskaniner!Lajal Salale (Brabrand , 2020-04-08)
#15341
Det er uansvarligt at udsætte børn og deres forældre. Der vides ikke nok om covid og hvordan understøtter behandlingen.Katarzyna Barbara Konecka (Odense, 2020-04-08)
#15342
Er ikke enig i beslutningen, nu har vi holdt afstand som foreskrevet til vores barnebarn og havde nu håbet på at vi så småt kunne begynde at have lidt kontakt, men det tør vi ikke hvis han skal i børnehave, min mand 60år og i risikogruppen og jeg arb i sundhedssektoren, produktion med hospitalsudstyr😢😢😢😢Kathe Borup Jensen (4623, 2020-04-08)
#15344
Jeg skriver under da begge mine børn er fortidligt fødte, som meget nemt bliver ramt af sygdom. Jeg er selv gravid med vores 3 barn og vil ikke tage riskoen vis der sker mine børn eller mig selv noget, da jeg frygter jeg ikke kan være der for mine børn.Maria Norman (Fuglebjerg , 2020-04-08)
#15345
Mit barn er det vigtigste i mit liv og jeg vil ikke risikere noget ved at sende hende i vuggestue. Og udover det så er både hendes far og jeg i risiko gruppen. Han har diabetes og jeg er gravid. Det kan godt være at i siger at børn ikke bliver ramt hårdt af coronavirus, men den chance ville jeg ikke tage! De samme personer sagde også at coronavirus er noget som ikke er farligt! Værsgo. Rigtig mange er død pga det shit. Stoler ikke på noget af det i siger!!!!Zeinab Al Jaberi (Glostrup, 2020-04-08)
#15346
Jeg selv har 2 små børn på hhv 4 og 6årStella Bauer (Græsted, 2020-04-08)
#15354
Send de ældste elever og efterskoleelever først i skole. De ved hvordan man håndtere smitten. Vis nu de unge mennesker tillid.Helle Andersen (Vejen, 2020-04-08)
#15357
Børnene bruges til at tvangssprede en vius som muligvis giver børn varige skader blot for at tigodese Kåre Mølbaks "fikse" og udokumenterede påstand om "flokimmunitet". Indtil vi kender sygdommen og dens facetter bedre er test og isolation den eneste legale løsning. Alt andet er unødig eksperimenteren med menneskeliv.Anders Refslund (Augustenborg, 2020-04-08)
#15360
Jeg arbejder i institution og er selv bangefor at blive smittet. 😷
Jette Andersen (Bjerringbro, 2020-04-08)
#15364
Det er grotesk at vores børn skal være forsøgskaniner !Jonas Ebbe (Nysted, 2020-04-08)
#15366
Jeg syntes ikke et er okay!! Det her er forkert det skal stoppesMartin Nielsen (Aars, 2020-04-08)
#15372
Min børn skal ikke blive smittetIman El-youssef (Århus v, 2020-04-08)
#15376
Fordi vores børn ikke skal være forsøgskaniner for regeringen.Thomas Froncki (Fjerritslev, 2020-04-08)
#15377
Jeg skriver under, fordi at vi ikke skla sende tusindvis af børn ud i skole, børnhaver osv på en gang!liv pedersen (Nørresundby , 2020-04-08)
#15378
Jeg er ikke særligt tryg ved at sende mit barn til at være forsøgs kanin, nej tak, er meget frustreret.Stefan Andersson (København S, 2020-04-08)
#15379
Jeg skriver under fordi mine børn er ikke forsøgskaniner og synes at det er uforsvarligt og umenneskeligt at regering ikke har tænkt på vores børns helbred og vores. Regeringen vil minimere befolkning på den måde på grund frygt for økonomisk krise.Fardowsa Osman ( Valby , 2020-04-08)
#15381
Jeg kan ikke sende min børn til skole jeg meget mange det blive sygShaymaa hussein (5220, 2020-04-08)
#15383
Jeg skriver under, fordi vores børn er vores guld og ingen forsøgskaninerDorte Hviid Kucera (Ringe , 2020-04-08)
#15385
Jeg skal sku ikke sende mine børn i skole og jeg skal bleve hjemme og holde afstand så kan vi jo li så godt komme ud allesammen hvis vi alligevel skal sende børnene afstedNatalie Nikolic (København s, 2020-04-08)
#15389
Jeg skriver under fordi denne taktik er fuldstændig vanvittig!! Først siger statsministeren at de svage og folk i risiko gruppen beskyttes, og nu skriver sundhedsstyrelsen, at selvom folk i hjemmet er smittet ,så må de sende deres barn afsted i skole og ikke være i karantæne som før. Det er at gamble med livet som indsats!!! Hvor meget er et liv værd i kroner og øre??? Mit barn skal IKKE være forsøgskanin!Thomas Mølgaard (Randers, 2020-04-08)
#15394
Mine børn er ikke testSahira Nima (Kbhs, 2020-04-08)
#15395
Jeg ønsker ikke at min datter på 15 mdr. skal udsættes for denne store smitterisiko.Maria Rosenmark (Ringsted , 2020-04-08)
#15398
Jeg skriver under fordi jeg synes ikke at det er fair at man vil have at vi alle skal have corona, for at blive imun. Jeg synes at det er forkert og jeg synes at børnene skal blive hjemme. Til der er meget mere ro på. Tænk på at børn så overhovedet ikke ville have en chance for at se sine bedsteforældre eller hvis man har hårdt ramte i familien. Det ville ulykkeliggøre børn meget mere end de er i forevejen og så vil det stå på i længere tid og i så fald kan man dø af det, om man har dårligt imunforsvar eller ej. Og det er bevist at man kan dø af det uden at fejle noget!Sarah Mikkelsen (Langeskov, 2020-04-08)