Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19

Kommentarer

#14602

Jeg ønsker, at regeringen åbent står ved, at man forsøger at få smittet de stærkeste først. Det ville give den enkelte familie mulighed for selv at vurdere deres egen sundhedssituation/modstandsdygtighed og vælge at sende deres børn i skole eller ikke. Det er amoralsk, at regeringen lader som om, det er en realistisk mulighed at holde børneinstitutioner og skoler smittefrie gennem rengøring og afstand.

Camilla Wolden-Ræthinge (2791, 2020-04-08)

#14605

Min søn skal starte op i 5 klasse efter påske, det er jeg ikke spor tryg ved. Arbejder selv med særlig udsatte.

Kristina Vange Kristensen (Vig , 2020-04-08)

#14606

Jeg synes, det er for tidligt at sende børnene afsted, på et endnu, for usikkert grundlag!

Stine Jakobsen (Græsted, 2020-04-08)

#14608

Retningslinjerne der bliver stillet til institutionerne er urealistiske og børnenes rolle ift. smittespredning undervurderes.
Samtidig anbefaler WHO at opspore og stoppe spredning. Dette er det modsatte, selvom det ikke er noget regeringen vil stå ved og sige højt.

Patricia Lyk (Vejen, 2020-04-08)

#14612

Min søn skal ikke ud og snittes så han bliver syg eller skulle kunne smutte min kæreste som er kronisk syg! Jeg vil ikke miste nogle af dem.

Cecilie Holt (Hals, 2020-04-08)

#14613

Jeg ikke ønsker at dødstallet i Danmark skal stige, derfor skal sikkerhed frem for smitningen af folk i højsæde.

Jette Friis (Frederikssund, 2020-04-08)

#14615

Det giver ingen mening!
Mit barn skal ikke være prøveklud!

Louise Schneevoigt Larsen (Gilleleje, 2020-04-08)

#14616

Fordi jeg er kun 29år men i højrisiko gruppen pga sygdom.
Mine børn ser ikke deres fædre eller deres familie. Min dreng er 9 år og er diagnose barn. Min datter er 11 år og hendes far er narkoman. Hvis de mister mig fordi man mener børn er sikre at smitte så står de som to system børn uden familie: jeg syntes det er dybt sindsygt at starte op så tidligt!
Særligt med børn i den alder! Og special børn som ikke kan styre deres kontakt til andre når de har det svært! Fordi det eneste der virker er nærkontakt eller magtanvendelse.. man tænker slet ikke på konsekvenserne ?!!

Mette Andersen (6510, 2020-04-08)

#14617

Jeg har en dreng på 8 år og går på elev Skole, lille skole fra 0 klass til 5 klasse.
Er dybt bekymret.
Da vi også bor lige over for mormor og morfar som nu kan blive smitte.
Pga min søn tvinges i skole 😥

Mathilde Skovsen (8200, 2020-04-08)

#14619

Jeg har det ikke godt med at mit barn kommer i skole allerede på grund af corona , hvis bliver smittet og tager det med hjem til os andre syntes i burde vente til efter sommerferien

Ronnie Hessner (Borup, 2020-04-08)

#14626

Synes ikke at børn skal bruges som forsøgskaniner.

Michael Pedersen (Odense M, 2020-04-08)

#14629

Fordi børn ikke skal være forsøgskaniner...
Har selv et barn i risikogruppe, som desværre er bange for at starte...

Anita Markussen (Gedsted, 2020-04-08)

#14633

Vi her i hjemmet har børn fra 2-10 år
Men forskellige udfordringer i livet.
Jeg ser ikke at vores børn skal være forsøgskaniner.

Line Nederby (Kielstrup , 2020-04-08)

#14637

I DONT WANT THE SCHOOLS TO OPEN. NOT YET. ITS TO EARLY...

Roman Gabriel (Søby, 2020-04-08)

#14638

Det er verdens dårligste beslutning. Børn kan ikke holde afstand og tage de nødvendige forholdsregler! Som mor til 2 der skal afsted og Indskolingslærer er det nu bare et spørgsmål om tid, hvornår vi bliver smittet i vores husstand. Så må vi jo krydse fingre og håbe, at vi kan klare det. Tallene viser jo tydeligt at der ikke kun er grund til bekymring for folk i risikogrupperne.

Anja Sims-Nielsen (Odense, 2020-04-08)

#14642

Jeg er ikke enig i, at de åbner den 15., du er risikabel og sætter liv i fare

Maria José Ocaña (Nærum , 2020-04-08)

#14645

Fordi jeg ønsker vi åbner DK op igen ved at vi testede syge og fik dem inddæmmet, ikke at vi skal smittes og potentielt finde ud af, at vi eller vores elskede dør af virussen ved at blive smittet.

Tina Hou Christensen (9900 Frederikshavn , 2020-04-08)

#14651

Jeg er ikke enig i genåbningen af ​​børnehavn og skoler, fordi børn er potentielle transmittere af virussen, og det er ikke sikkert at udsætte dem for det. Det er heller ikke sikkert for mennesker i fare.

Alejandra Lopez Penalva (Slagelse, 2020-04-08)

#14656

Vi bor sammen med min datters farmor på 87 år

Jan Nielsen (Gladsaxe, 2020-04-08)

#14657

Jeg ikke vil udsætte mine børn for fare

Nadia Touska (Aalborg øst, 2020-04-08)

#14662

Jeg har to børn en i 0 klasse og en i 4 klasse og føler mig ikke tryk ved at det er dem der skal være starten på dk genåbning.

Nana S Jessen (Rødekro, 2020-04-08)

#14663

Fordi mit barn skal ikke udsættes og fordi jeg selv er max modtagelig over for alt

Mogens L Jensen (Nørager, 2020-04-08)

#14664

Min datter er på immundæmpende medicin.

Camilla Nielsen (Kbh, 2020-04-08)

#14666

Mit barn skal ikke smittes

Anne bering Skat nielsen (Fuglebjerg, 2020-04-08)

#14670

Jeg er uenig, med det beslutning der foretaget fra regeringen.

Sujinthiran Thiraviyam (Horsens , 2020-04-08)

#14672

Jeg har 2 børn

Mohammad Eskandari jourshari (Lyngby, 2020-04-08)

#14673

Fordi børn ikke skal være prøve klud. Og de er også smitte bære

Yvonne f. Hansen (VIBY j , 2020-04-08)

#14678

Fordi jeg har en søn i sender i skole der vil være hans første skoledag sådan skal man ikke komme i skole samt jeg ønsker ikke at sende nogle af mine børn ud i denne tid...

Ditte Cederstrand (Jægerspris , 2020-04-08)

#14680

Huriye Yildirim

Huriye Yildirim (Albertslund , 2020-04-08)

#14689

Mine børn skal ikke være forsøgs kabiner eller miste deres forældre!

Natasha Jespersen (Varde, 2020-04-08)

#14695

Jeg vil ikke tage nogen chancer med mine børn. De er ikke forsøgskaniner. Børn kan også blive syge.

Jazmin Sommer Sleiman (Pandrup, 2020-04-08)

#14700

Mit barn har en medfødt kronisk hjertesygdom

Gitte Kjær Jensen (Biersted , 2020-04-08)

#14707

De krav jeg har set indtil nu, kan skolerne ikke honorerer. Samtidigt mener jeg at børnene vil blive enormt skræmte af de nye regler. De er ikke gamle nok til at forstå dette her. Hvis de skal tilbage, skal det være uden særlige sikkerhedskrav, så vent til de kan komme tilbage til en tryg, normaliseret hverdag og lad de store elever komme afsted først.

Camilla Vejen Eriksen (Bolderslev, 2020-04-08)

#14708

På grund af mine børnebørn

Annette Christiansen (Hårby , 2020-04-08)

#14716

Ønsker valgfrihed ifh til at skulle sende vores børn i skole. Vi fortsætter gerne med hjemmeundervisning.

Louise Ditlevsen (Højbjerg, 2020-04-08)

#14718

Jeg har tre børn, som er med i den gruppe af børn, som skal starte efter påskeferien

Christina Larsen (Faxe , 2020-04-08)

#14720

Fordi et barn ikke skal undvære omsorg, alt Det nærværende, og mulighed for kropskontakt via kram ved evt behov. det kan børn i så lille en alder ikke forstå ordentligt.

Lærke Hansen (Kalundborg, 2020-04-08)

#14721

Fordi at de små børn, er den del af befolkningsgruppen der ikke kan tage de forholdsregler om afstand osv, som er nødvendigt. Fordi jeg simpelthen ikke ligger mine børn ud til bevidst smitte og udsætter dem for decideret fare.

Nadja Klauber (Silkeborg, 2020-04-08)

#14722

At de små ikke skal gå forrest og være både forsøgskaniner og kommende smittespredere!

Bo Mahnfeldt (Rungsted Kyst, 2020-04-08)

#14724

Mit barn skal ikke være forsøgskanin!

Cæcilie Verin (4295, 2020-04-08)

#14725

Jeg vil ikke at der eksperementeres med mine børn.

Viktoria Pydorenko (Herning, 2020-04-08)

#14727

Mine børn skal ikke være forsøgskaniner.

Linda Poulsen (Særslev, 2020-04-08)

#14729

Jeg er uenige med at man starter med børn, i sted for genåbne i vuggestuer tænker jeg at man kunne evt åbne speciallæger, ortapedi sko handler renserier osv der hvor der ikke er meget menneske befolkning og ikke bruge børn som forsygs dyr. Kloge hoveder siger jo at dette er meget nyt så derfor ved man ikke så meget om sygdommen. Man sagde også at dyrene ikke blev ramt af denne sygdom men i USA er der en tiger der blev smittet.

Sine Kirik (Ballerup, 2020-04-08)

#14730

Jeg er bekymret for at sende mine børn afsted. Min datter og jeg har astma, som vil blive forværret de næste måneder pga pollensæson. Jeg føler regeringen gambler med vores liv.

Tanja Bendorff (Sabro, 2020-04-08)

#14733

Jeg skriver under fordi mine børn, ikke er forsøgs kaniner, og de har lavt immunforsvar, og får medicin for nogle diagnoser. Min mor er også udsat, hun har for store lunger og KOL. Jeg har også en SOSU i familien som arbejder med ældre mennesker, så jeg er skræmt nok i forvejen, jeg vil ikke også satse mine børns liv.

Brit Andersen (Hadsund, 2020-04-08)

#14741

Jeg er utryg og stoler ikke på sundhedsmyndighederne. De har flere gange i denne krise taget fejl - så hvorfor skulle de ikke gøre det igen...? "Børnenes Statsminister" kaster børnene først ud til løverne...

Stine Larsen (København, 2020-04-08)

#14743

Jeg ønsker ikke mit barn udsat for smittefare, som et eksperiment.

Maiken Bested (Ulstrup , 2020-04-08)

#14747

Er alene mor med 4 drenge i alderen 9-13 år, har ikke netværk der kan tage sig af dem hvis jeg bliver syg. + Synes ikke det er fair over for de pædagoger der skal passe dem, det er fuldstændig utopi at kunne overholde de regler der er sat op... Begynd da med udskoling en, de er gamle nok til at forstå at holde afstand og har eksamner

Mette Fritzbøger (Solbjerg, 2020-04-08)

#14749

Vi er to uf af fire personer i risikogruppen hjemme hos os. Mig med kræft og min yngste søn med diabetes 1. Vi har været fuldt isoleret i 4 uger og nu skal min ældste søn mand (pædagog) afsted. Jeg kan ikke engang få taget mine ugentlige prøver på hospitalet, fordi det er for risikofyldt.

Tina Jensen (Aarhus, 2020-04-08)

#14750

Det slet ikke giver mening at sende de helt små børn afsted, som ikke kan forsvare sig selv mod sygdommen. De kender ikke til reglerne om at holde afstand, vaske hænder etc. Børn har brug for omsorg og nærvær, hvilket jeg ikke ser er muligt i institutionerne på nuværende tidspunkt hvor der skal holdes afstand

Stina Sørensen (Horsens, 2020-04-08)

#14757

Jeg er utryg ved at skulle sende mine 4 børn afsted efter påske.

Juliet Thomsen (Lemvig, 2020-04-08)

#14758

Jeg skriver under, fordi jeg har en datter i 3. klasse, som ikke skal være forsøgskanin. Samtidig er jeg vuggestuepædagog, og kan umuligt passe på mig selv og mine skønne unger, når vi åbner igen. De og deres familier skal heller ikke være forsøgskaniner.

Kirsten Aoki (København S, 2020-04-08)

#14762

Jeg skriver under da jeg syntes det er al for risikabelt for de mindre børns helbred og det er at lege med helbredet

Linda Larsen (Brøndby strand , 2020-04-08)

#14766

Børn også kan smittes. Og de har ikke mulighed for at holde 2 meters afstand
Eller de kan tage smitten med hjem og jeg kan tage den med på arbejde hvor der kun er svage ældre

Ann Tufvesson (Slagelse , 2020-04-08)

#14767

Jeg skriver under, fordi synes det er meget forkert børnene skal i skole.

Ramune Mickeviciute Nielsen (Egebjerg , 2020-04-08)

#14768

Politikere og sundhedsansvarlige ikke aner en skid om hvad det her er og betyder på sigt

Jens Andersen (Jerslev sj, 2020-04-08)

#14769

Politikere og sundhedsansvarlige burde give forældrene flere muligheder, så der kan tages hensyn til syge/ personer med lavt imunforsvar.

Carsten Tygesen (Sdr. Felding, 2020-04-08)

#14771

Fordi det er for tidligt at lukke op allerede . Jeg er nervøs både over at skulle på Arb og at sende min søn afsted, da jeg har en kronisk sygdom

Cecillie Nielsen (Baltorpvej 233 st th, 2020-04-08)

#14772

Jeg synes ikke det virker forsvarligt at sende børnene afsted. Jeg har en datter på 8 år og synes det virker utrygt at sende hende afsted i skole allerede

Maibritt Jensen (Vrå, 2020-04-08)

#14774

Fordi min datter bliver hurtigt syg blot ved at “se” en forkølet, jeg er bange for at hun ikke går fri fra symptomer og evt skulle smitte sin lillebror på 7 mdr. Hvis hun så skulle være symptomfri kan hun risikere at smitte folk der IKKE tåler at blive syg!

Monica Sandberg (Ebberup, 2020-04-08)

#14776

Er imod genåbning nu. Vi har ventet længe kan vente mere endnu.

Mona hadi (Brønshøj, 2020-04-08)

#14777

Jeg skriver under fordi ,jeg synes det er vigtig at mennesker med kroniske sygdomme ikke bliver glemt i corona tiden

Connie skjold Henriksen (Brønshøj, 2020-04-08)

#14781

At jeg mener det er for stor en risiko. Og jeg er sten sikker på at det her vil få smitten til at eksplodere.

Cecilie Kjeldsen (Varde, 2020-04-08)

#14785

Tja har et barn der tit bliver syg så hvorfor skulle jeg risikerer noget overhovedet ?

Nesibe Celik (Albertslund , 2020-04-08)

#14788

Jeg har et barn med astma

Ann Steenholt (Årre, 2020-04-08)

#14792

Det er for tidligt, og vores børn skal ikke være dem der risikerer at smitte alle andre

Susan Petersen (Hjallerup, 2020-04-08)

#14794

Dybt bekymringerne at man vælger at åbne et del af et samfund som har brug for så meget hjælp. Har ikke været ude i vuggestuerne, børnehaverne og skolerne og set hvordan det foregår.

Mie Foder (Stege, 2020-04-08)

#14795

Jeg er stærkt imod at starte genåbning med de mindre børn. HF, gymnasier, arbejdspladser etc. hvor det er voksne mennesker, der kan selvregulere skal da naturligvis før ud i samfundet end børn, der er impulsive. Der kan næsten ikke findes en gruppe, der modstrider de generelle råd vi nu har fulgt en mdr. mere end netop 0-5 klasser.
Det er en ommer.
Jeg er alene med 3 børn og må ikke blive syg.

Lene Gammelgaard (4230, 2020-04-08)

#14797

Jeg mener ikke, det er forsvarligt at åbne op for de små børn, der ikke forstår alle de regler. Desuden er man jo i nærkontakt med små børn.

Rosa-Marie Esfelt (Ringe , 2020-04-08)

#14799

Det er ikke den rigtige løsning at åbne samfundet på denne måde.

Bent Fischer (København, 2020-04-08)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...