Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#12603
Mit barn skal ikke være prøveklud nu har jeg 2 børn i henholdsvis 5. Og 6. Klasse den ene skal men den anden må ikkeVickie Jessen (Esbjerg, 2020-04-07)
#12607
Jeg mener ikke at det er den rigtige strategi for åbning af samfundet.Marlene Reland (Haslev, 2020-04-07)
#12615
Jeg har 2 børn på 6 og 8 år . Jeg har ikke lyst at de vil være syge , der er ikke nogen garantier hvordan det være for dem . De kan være syg rigtig dårlig ...Jurgita Nem (ulfborg, 2020-04-07)
#12618
Fordi det er ikke muligt for alle forældre at tage sig af deres børn hvis de ligger syge med corona.Alan Sørensen (Egå, 2020-04-07)
#12619
Mine børn ikke skal være forsøgskaniner og forbi jeg synes det er urimelige krav at stille til små børn.Merete Falkenberg (Glumsø, 2020-04-07)
#12621
Jeg har barn på 9årRasa Raziuliene (Roslev , 2020-04-07)
#12623
Jeg har ikke lyst til at få mine børn smittet nu, når der reelt set ikke er så meget viden omkring hvor syge børn faktisk kan blive!!Natasja Bagge (Næstved, 2020-04-07)
#12624
Jeg skriver under fordi, jeg selv er i høj risiko, og vil ikke sætte hendes liv på spil, bare fordi de mener at vores børn skal være prøvekaniner.Ditte Nielsen (Arden, 2020-04-07)
#12630
Vores børn skal ikke risikere at blive syge,pas dem med kærlighed og sikkerhed i deres hjem.Bente Jobsz (Yarragon, 2020-04-07)
#12638
Jeg vil ikke have at mit barn skal startes skole !!! Jeg vil ikke risikere deres helbred !!!Susana Horak ( Bagsværd , 2020-04-07)
#12639
Mit barn skal ikke være forsøgskanin og da jeg er alenemor 24/7 så tør jeg ikke hvis jeg selv får virusen og ikke kan passe på mit guldNaia Westh (4583 sjællands odde, 2020-04-07)
#12641
jeg er bekymret over min børn skal til skolen og børnehave.Noha Abusamrh (Rødkærsbro, 2020-04-07)
#12642
Min kone er i risikogruppen, og blandt andet derfor skal min søn ikke i skoleOle Gubi (Valby, 2020-04-07)
#12647
Jeg har 3 børn som er meget udsat i forvejen pga jeg er i sundheds sektoren har jeg ikke brug for mere ondt i maven og en dreng som er født 2 mdr for tidlig med hul i lungenChristina malika Kastbjerg (Hobro, 2020-04-07)
#12653
Jeg er lodret uenig i statsministerens udmelding om at sende de små børn i skole!!!!Annastasia Muus (Køge, 2020-04-07)
#12661
Jeg er alene mor til 3 småbørn 1 (7år )er født med underudviklede lunger 1 (4 år) med arvæv i lungerne efter utallige alvorlige lungebetændelser med indlæggelse og sidst men ikke mindst 1 med alvorlig astma som gør lillemanden (1år)lider af åndenød og har svært ved at få ilt nok. Min mor er kræft ramt og pt i den helt store kemo tur og jeg har ikke andre til at tage sig af mine børn hvis de smitter mig eller hvis de selv bliver smittet ( som de er i stor riciko for ) hvordan skal jeg være der for dem alle og hvordan siger jeg som mor ja til at udsætte mine børn og mig selv for den mulige risici ?Stephanie Dinsen (7500, 2020-04-07)
#12669
Mit barn skal IKKE være forsøgskanin!Laila Razzaq (Hvidovre, 2020-04-07)
#12674
Mit barn skal IKKE være forsøgsbarn!Shaukat Ali (Hvidovre, 2020-04-07)
#12677
Jeg er medhjælper i en vuggestue, er er panisk da jeg har en kræft syg mor, det vil så sige, at jeg først kan se hende igen til august der når alt åbner op, jeg går til en del møder og undersøgelser med hende, det er jo så ikke muligt nu når jeg starter op på onsdag er så bange for, at smitte hendeCharlotte Roager (Jyllinge , 2020-04-07)
#12678
Mit barn skal ikk bruges som forsøgskaninKhalid Hassan (Slagelse , 2020-04-07)
#12681
Det er for tidligt med små børn, de ved ikke hvad det præcis foregår derude, de vil gøre som før, med at lege, komme tæt på, røre hinandens ting osv.Mai Wachsmuth (Oksbøl, 2020-04-07)
#12682
Fordi jeg syntes man satser med vores børn i Danmark.Suzana Abdulahi (Hvidovre, 2020-04-07)
#12684
Jeg i forvejen har er barn, der er voldsomt plaget af astma og alt muligt andet. Det vil være MEGET alvorligt, hvis hun blev syg med covid 18Janne Grønning (Aalborg, 2020-04-07)
#12689
Mit barn kommer ikke i skole efter påskeferien.Mine børn er forsøgskaniner.
Zara Yuksel (Vorbasse, 2020-04-07)
#12696
Jeg ønsker ikke at dø af sløseriThomas Bo Bengtsen (Nørresundby , 2020-04-07)
#12703
Jeg har en datter med astma som bestemt ikke har gavn af smitte og mine børn er det dyrebareste jeg har .Susanne Høeg Hansen (7000, 2020-04-07)
#12704
Jeg er kronisk syg og får flere slags medicin, og sende mine børn afsted og kan komme hjem som rask smitte bager til mig er enlig og synes det er for dårligt at der ikke bliver taget noget hensyn til dettenatascha dupont (Haderslev, 2020-04-07)
#12705
Jeg skriver under fordi jeg ikke er enig i det valg at mit barn skal i vuggestue . Jeg er ikke tryg ved at sende hende derhen nu .Elvane Hamza (Amager, 2020-04-07)
#12707
Jeg har en dreng med astma og synes det er helt hul i hovede at starte med de små .Natasja skok Jensen (Solbjergvej 39b , 2020-04-07)
#12712
Jeg skriver under fordi jeg er meget utilfreds med det at send mine børn til skole, hvor de ikke ved nok om hvordan skal de passe sig på for at ikke blive smittet af den virus.Mvh.
Zaynab (mor for 2 børn)
Zaynab Noori (Odense, 2020-04-07)
#12718
Min datter er for lille til at kunne forstå/ eller huske retningslinjerne fx det med at holde afstand.Min børn er ikke forsøgskaniner.
Michelle Stegmann (Svendborg , 2020-04-07)
#12721
Jeg skriver under fordi jeg er ikke tryg ved st sende min datter i vuggestue og jeg er ikke enig med valgetFlurim Berisha (Amager, 2020-04-07)
#12722
Fordi mine børn ikke skal være forsøgsdyr for en virus vi ikke ved nok om, plus vi endnu ikke har nået toppen af covid-19.Miri Ljungberg (Ishøj, 2020-04-07)
#12725
Jeg vil ikke have min børn skal være forsøgskanin!!!Mingzhong Lin (Østerbro , 2020-04-07)
#12726
Jeg skriver under fordi jeg har min søn i pasningstilbud eller mister jeg mit job, og min søn er kronisk lunge patient og har en støttepædagog i børnehaven da han ikke er socialt udviklet iforhold til hans alder, og hvis i åbner op for alle børn på 1 gang kan jeg ikke have min søn i børnehave fordi han er meget udsatMichelle birn Simonsen (Børkop, 2020-04-07)
#12727
Fordi Børn ikke er forsøgskaninerNatali Simone Holm (Hørve, 2020-04-07)
#12732
Mine børn er ikke forsøgsdyr!!!Zeliha Dastan (Valby, 2020-04-07)
#12734
At jeg godt gider livets vigtigste job, at passe på mine børn!Vil i have smitte, så gennemfør roskildefestivallen og lad det være frivillige der smitter hinanden ikke vores uskyldige børn!!!!
Carina Carlsen (Korsør , 2020-04-07)
#12744
Jeg skriver under fordi jeg ikke ønsker mine børn skal opleve og være i et skræmme og angst præget/udløst scenarie. Børn i denne aldersgruppe har særligt behov for tæt kontakt, kram og kærlighed. Det er de stik modsatte forhold de kommer til at møde. Dette vil jeg ikke udsætte mine børn for.René Panton (Stensved, 2020-04-07)
#12746
Mine børn skal ikke være forsøgskaniner.Gitte Foged (Klokkerholm , 2020-04-07)
#12751
Chris Martin rong lahnChris Lahn (Taastrup , 2020-04-07)
#12755
Jeg skriver under da jeg ikke kan se hvorfor man vælge at tage de små børn og bruge dem som et forsøg. Istedfor at tage de lidt ældre så de også kan komme til op til eksamen og de forstå beder at holde afstandCarina Larsen (Fredericia , 2020-04-07)
#12757
Vi har en familie i risiko gruppen og føler bestemt, at valget om at lade de små skolebørn starte og ikke de store, drejer sig om penge, før helbred.Heidi Jensen (Odense, 2020-04-07)
#12764
så sandtNiclas Nielsen (Aabenraa, 2020-04-07)
#12765
Min dreng ikke skal tage smitten med sig hjem nu vi har siddet herhjemme i snart 5 uger totalt iso med et sygt spædbarn 😐Joan Pedersen (Karup J, 2020-04-07)
#12766
Jeg vil ikke have at mine børn bliver smittet. De er ikke forsøgskaniner.Tina Nilsen (Aarhus, 2020-04-07)
#12768
Mine børn er det vigtigste i min verden og jeg føler de og vi er blevet ofret for almenvældet. Jeg føler fuldstændig magtesløs. Jeg føler mig slet ikke fri. Det virkelig svært for mig at finde mit samfundssind frem lige nu hvor det bliver så tydeligt for mig hvad vi er værd for samfundet. Giv os i det mindste valget.Maria Sørensen (Hessensgade 22 st th, 2020-04-07)
#12777
Mit barn ikke skal udsættes for fare.Camilla Grønholt (Store Heddinge, 2020-04-07)
#12782
Vi vil ikke udsættes for mere pres herhjemme og kan ikke holde til hvis vi bliver syge. Nu har vi hjemmepasset i 3 uger og isoleret også, og nu de gerne have at børnene/vi bliver smittetStine Korsgaard (Munkebo, 2020-04-07)
#12783
Synes ikke relevant.alle ud eller alle indMohamed Ameur (Valby , 2020-04-07)
#12784
Jeg ikke er tryg ved at sende mine børn i dagsinstitutionNirmin Abuzeid (Sønderborg, 2020-04-07)
#12787
Det ikke er forsvarligt at bruge børn så tidligt under corona krisen .mimoun el mekki (tinglev, 2020-04-07)
#12793
Fordi vi har 2 små børn, en på 8 mdr. og en på 4 år med diabetes. Og jeg kan ikke se idéen i at de er de skal være “forsøgskaninerne” , hvorfor de skal være de første som skal “tilbage til hverdagen”, som de mindste og som ikke forstår vigtigheden af at vaske hænder igen og igen. De forstår ikke at de skal holde afstand fra bedste vennerne i børnehaven. Desuden, når de små så bliver ramt af Corona og bliver syge, så er det også dem som har sværest ved at forklare hvordan de har det og hvor de har ondt. Det er IKKE fair for de mindste og yngste. Send dog de ældre skolebørn afsted, og så de ældre kan få taget deres eksaminer!Louise Dorthea Hauge Hansen (Brande, 2020-04-07)
#12799
Jeg er mor til en dreng på 13 år og en pige på 12 som er hjerneskade og går i specialskole og hun vil ikke kunne klare og blive smittede med denne virus plus vi har lige fået en bette ny pige på 5 ugerPytte Pedersen (9600 Aars, 2020-04-07)
#12800
Det er foruroligende at de bruger vores mindste børn i et eksperiment. som professor i virologi Allan Randrup Thomsen siger, et eksperiment som kan blive farligt.Jeg kunne ønske mig at de venter til deres viden og grundlag samt behandlingsmuligheder er bedre.
Igen virker det som om økonomi kommer før det menneskelige hensyn.
Virussen er lumsk, ved ved ikke hvordan og hvem som rammes hårdt. Kære regering vis nu samfundssind og tålmodighed. Revurderer denne beslutning og gør åbningen mere skånsomt så adfærden kan styres og kontrolleres eks. ved at lade de større børn med en anden reflektionsramme starte op og bla. tage deres eksamen Sammen hver for sig er vi stærkes.
Tina Frank (8000, 2020-04-07)