Erklæring fra sundhedsfagligt personale vedrørende Covid-19. (Alle andre har også mulighed for at underskrive erklæringen)
Kommentarer
#12203
Slap af med alle de tiltag og kun de som virkelig er nødvendigtOg giv folk ens
Tænker mink
Nogen får 30% andre 90%
Folk er fortvivlet.
Charlotte Andersen (9850, 2020-10-28)
#12207
Jeg skriver under fordi, at hvis der ikke bliver gjort noget nu, så kan det blive praktisk talt umuligt, at skulle undgå udemokratiske tiltag i samfundet! Herunder vaccinationer som er beskrevet i epidemiloven.Hvis vi ikke gør noget, så kan det reelt blive jordens undergang.
Jacob Andersen (Aalborg, 2020-10-28)
#12208
Der skal ændringer til, og det er snarest.Erika Simonsen (7900 Nykøbing Mors, 2020-10-28)
#12216
Jeg har oplevet en anden virkelighed end den der fremstilles af politikere og medier. Der har indenfor de fleste specialer være en markant overkapacitet af sygeplejersker og vi har det seneste halve år haft langt mindre at lave, end før corona. Vi ved at der i perioden har været færre henviste brystkræftpatienter og indenfor tarmkræft har vi også oplevet at langt færre henvises. Det er uetisk ogumenneskeligt at efterlade gamle og alvorligt syge, uden mulighed for kontakt til de nære. Dette coronahysteri er fuldstændig ude af proportionerHenriette Dam Hjelmsø (Dragør, 2020-10-28)
#12218
Jeg kæmper for et frit Danmark for mine børn retten til at bestemme over egen krop liv og fremtidBrian Kjær (Løsning, 2020-10-28)
#12220
Først og fremst bør staten omfatte så lite som mulig av folks liv siden staten baserer seg på maktbruk. Dette med å tvinge vanlige folk til å bære visse plagg, særlig å begrense pustefunksjon er overformynderi. Staten skal heller ikke regulere hvem eller hvor mange man har lov til å møte. Slike regler har man stort sett observert innen diktatur, fascistiske stater eller kommunisme. Dette er en svært farlig presedens...Jan Olav Solli (Oslo, 2020-10-28)
#12221
Eg skriv under fodi eg fordrar ikkje fascisme.Gunnar Sortland (Florø, 2020-10-28)
#12225
Coronavirus alle dage har eksisteret, smitter vidt og bredt, både mennnesker og dyr, fndes i et hav af varianter pga. molekylets proteinstrukturs eminente evne til hastigt at mutere ! På trods af det, er smitte med covid-19 ikke farlig, da flere end 99% overlever.Anne Marie Nymark Jensen (Aars, 2020-10-28)
#12233
Jeg ikke tror på regeringen og myndighederne mereAbed Al Monehm Michlawi (Præstø, 2020-10-28)
#12236
Jeg er helt enig.Kjellaug Elise Borgan (Verdal, 2020-10-28)
#12240
Jeg vil have min personlige frihed tilbage.Jørgen Hillestrøm (Silkeborg, 2020-10-28)
#12241
Jeg skriver under fordi jeg mener at den nye epidemilov er i strid med vores grundlov, fordi det er en komplet berøvelse af danskernes frihed og ret til selv at bestemme over egen krop og liv og ikke mindst fordi den nye epidemilov IKKE Er bygget på evidens men vedtagert efter en diktatorisk dagsorden, uden nogen form for demokrastisk medbestemmelse ! Det er fuldstændigt Korupt !!Ida Ambrose (Østerbrog, 2020-10-28)
#12244
Stor fan af de læger der tør gå forrest med sandheden - tak af hjertetMarianne Thornberg (Gilleleje, 2020-10-28)
#12248
Jeg er enig i ovenstående. De nuværende indgreb er også ud fra mit fagperspektiv dybt bekymrende. Det er angreb på vores alles lovhjemlede rettigheder som mennesker, og epidemiloven må alt andet lige opfattes som et forsøg på at underminere demokratiet og dermed igen grundloven. Vi bliver nødt til at sige fra over for magthavere, der ikke anerkender demokratiet, grundloven og menneskerettighederne.Sophie Emilie Lindenstjerne (Ringkøbing, 2020-10-28)
#12250
Indgreb ikke i proportioner med risikoer.Dines Jessen Petersen (Kolding, 2020-10-28)
#12254
Jeg skriver under fordi den her fuldstændig vilde diktatoriske undertrykkelsekampagne skal stoppes!!Bo Kusk Christensen (Balterswil, 2020-10-28)
#12265
Alt er gået totalt ud af proportioner. Raske mennesker sygeliggøres.Det er syge mennesker dvs dem der føler sig syge/hoster og nyser, der skal gå med mundbind og ikke alle de raske, som nemlig kan blive syge af at lukke for luftvejene med et brugt mundbind der er lavet af kræftfremkaldende materiale.
Ministeren SKAL tvinges til at løsgive mundbinds-test resultaterne, så vi kan få sort pp hvidt om de mennesker, der frivilligt i foråret gik ind i at gå med mundbind hver dag i 3 mdr, om de er mere raske end andre!
Mathilda Lamhauge (Vamdrup, 2020-10-28)
#12269
Jeg er fuldstændig enig med hvert eneste afsnitUlla Sofia rung Weeke (Helsingær, 2020-10-28)
#12270
Jeg skriver under fordi det virker som om vi endnu engang bliver frataget basale rettighederHans peter Kristensen (Hedehusene, 2020-10-28)
#12273
Svært viktigRolf Stavnem (1368 Stabekk, 2020-10-28)
#12285
Jeg ønsker at beslutninger med så alvorlige konsekvenser for både sundhed, økonomi og demokrati, understøttes af faglig kompetent videnskab og empiri.Steffen Meyer (Rungsted Kyst, 2020-10-28)
#12294
Jeg føler der forekommer en slet skjult social kontrol i regeringens corona tiltag der ikke retfærdiggøres af de begrundelser der lægges til grund. Mangler evidensens for diverse tiltagCharlotte Sager (Frederiksværk 3300, 2020-10-28)
#12300
Kuren er værre end sygdommen.Emil Elgaard (New York, 2020-10-28)
#12301
Jeg skriver under fordi der med covid-19 restriktionerne skydes myg med kanonkugler. Danmark er ikke lagt ned af Covid19, men regeringen har lukket alt socialt liv ned uden at have fakta i orden. Jeg vil gerne vaske hænder, men jeg vil også leve et menneskeværdigt liv, hvor jeg lever, synger, rejser, spiser, handler ind og arbejder i fællesskab med andre.Britta Thomsen (Juelsminde, 2020-10-28)
#12306
Jeg skriver under, fordi jeg er dybt uenig i håndteringen af denne årstidsbestemte virusinfektion. Tiltagene koster samfundet urimeligt mange penge, forringer borgernes livskvalitet rigtig meget samt skaber unødig ensomhed og ikke mindst frygt (som igen svækker immunforsvaret).Der burde satses på at informere bredt om vitaminer/mineralers betydningen for kroppens generelle modstandskraft.
Bolette Havlys (Svendborg, 2020-10-28)
#12308
Det er vores grundlovs sikret ret ikke at påføre os mundbindMorten Petersen (Gørlev, 2020-10-28)
#12309
Jeg generelt er uenig i de gennemførte restriktioner og især i krav om mundble, som jeg ser som en smittekilde, da man er nødt til at tage hænder til ansigt for at håndtere denne maskeringBente Folsing (Hedehusene, 2020-10-28)
#12310
Jeg skriver under fordi jeg er bekymret for udviklingen i politik og de overgreb der er ved at ske på basale menneske rettigheder.Det må altid være valgfri om folk vil vaccineres eller ej!
Derudover ville det klæde dem der efter sigende har vores alles bedste interesser på sinde at begynde at behandle covid-19 proportionelt med den minimale risiko faktor der eksisterer pt.
Lea Thorning (Kbh n, 2020-10-28)
#12311
Jeg underskriver fordi, jeg elsker livet og frihed, jeg hader undertrykkelse og tyranni.Ole Korsberg (Haderslev, 2020-10-28)
#12317
Jeg er dybt bekymret over at skulle leve under teknokratisk diktatur. Målløs over hele håndteringen af Covid 19, i chok over hvor let regeringen i et halv fyldt folketing blev enig om at sætte grundlæggende menneskerettigheder og værdier ude af spil.Christiane Horn (Ringkøbing, 2020-10-28)
#12324
Vores danske regering er kommet ud på et sidespor.. Det må stoppe!!!Morten Thygesen (Horsens, 2020-10-28)
#12325
Fordi jeg gerne vil leve et frit livBurak Øzkardes (København, 2020-10-28)
#12327
"Kuren er værre end det den skal kurere."Silke Egel Pieterse (Broby, 2020-10-28)
#12331
Det er vigtigt at stille krav til, at de ledende politikere træffer afgørelse på et oplyst grundlag, og ikke blot personlige følelser og meninger. Jeg vil gerne sikre, at begrænsninger af den personlige frihed ikke uden videre kan effektueres uden kritiske spørgsmål. Befolkningen har som minimum krav på fuld åbenhed om oplysningsgrundlaget.Maj Lyck Houmann (Sjællands Odde, 2020-10-28)
#12341
Jeg er træt af Mette Frederiksen og hendes egenrådige måde at filtrering ned over hovedet på os. Hun skaber frygt og manipulerer med befolkningen.Peter Søe-Pedersen (Løsning, 2020-10-28)
#12345
Jeg føler mig til grin og umyndiggjort. Jeg er utilfreds med at regeringen trækker ting ned over hovedet på mig, som overhovedet ikke har den nødvendige evidens. Men jeg får en ekstra udgift. Svineri.Helle Christensen (Hadsund, 2020-10-28)
#12347
Jeg skriver under fordi Danmark skal være et frit land med forsamlingsfrihed, ytringsfrihed, frihed til at bestemme over egen krop, privat ejendomsret, frihed til privat liv etc. staten skal absolut ikke fortelle hvem som skal have maske på, om de skal have vaksine eller ej, hvem de kan mødes med og hvor mange etc.Martin Willemoes Hansen (Ulsteinvik, 2020-10-28)
#12349
Jeg skriver under fordi der lader til at være opstået en regnefejl. Aldrig i historien har en case været et menneske med en virus uden symptomer. Derimod viser testningen et infektionstal som er stigende. Dødeligheden er langt mindre end forventet. Er fortsat under 1 procent. Lad os beskytte de svage og lad resten af befolkningen stille og roligt opnå folke immunitet. Den nuværende strategi har uhensigtsmæssige konsekvenser. Folk bliver hjemme fra træning. Frygten stiger og de økonomiske konsekvenser er uoverskuelige. Det som gør mig specielt vred er ideen om tvangs vaccinationer på raske individer. Hvem er du som vil gennemtvinge dig retten til at sprøjte et ikke velafprøvet stof ind i raske børn, unge og voksne ? Fratage retten til at bestemme over eget liv ? Jeg er chokeret. Det gør mig utryg.Kravet om mundbind !!! der medfører at svækkede gamle mennesker bliver ekstra forpustet og svimle på vejen ind til træning på grund af iltmangel og kuldioxid forgiftning. Vi andre kan måske klare det med lettere hovedpine, men de svage og gamle jeg arbejder med lider. Der er ikke dokumentation for at det hjælper. Vis mig din dokumentation og jeg vil lytte.
Karen Micheelsen (Valby, 2020-10-28)
#12352
At jeg kan se hvordan min kone især bliver psykisk nedbrudt af de her restriktioner og regeringens skræmme kampagne. Hun er fra det tidligere Jugoslavien og har oplevet borgerkrigen der på tæt hold og det her giver hende flashbacks til krigen.Nu må det sgu stoppe før hun ryger ud over kanten.
Karsten Frederiksen (Silkeborg, 2020-10-28)
#12358
Jeg er enig i det skrevne og er glad for, at der er sundhedsfagligt personale, der tør stå frem. Som ikke-fagperson bliver man hurtig stemplet som sølvpapirshat, når man påpeger regeringens magttilraning med diverse hastelove og egenrådige indgreb uden sundhedsfaglig evidens.Wiebke Engels (København, 2020-10-29)
#12360
Jeg skriver under fordi jeg frygter for at den nye epidemilov vil medføre tvangsvaccinationer, hvilket fratager den enkelte borger dets selvbestemmelse og herunder ret til at sige nej tak til de bivirkninger der følger med en haste fremstillet vaccination . Udover dette ser jeg, som sygeplejerske indenfor handicap og psykiatri området, også de negative psyko sociale konsekvenser øget brug af mundbind og nye restriktioner har for beboere indenfor mit område. Jeg frygter yderligere for de enlige, ældre og psykisk syge borgere i vores samfund der ikke engang får et smil i butikken de næste mange uger.Marianne Andersen (Holstebro, 2020-10-29)
#12361
Dette vanvid må stoppes!Jeanett Ørtoft (København, 2020-10-29)
#12371
Jeg ikke mener at restriktionerne er acceptable da de ikke virker evidensbaseret.Steven Tecza (Lystrup, 2020-10-29)
#12375
Jeg syntes de tiltag der bliver taget er fuldstændig ude af proportioner, og det bekymre mig dybt at se hvordan angst får fornuftige mennesker til at glemme al fornuft og blindt følge efter. Vores demokrati og frihed er i fareHanne Maria Friborg (Frederikshavn, 2020-10-29)
#12378
Vanviddet må stoppes!Lone Nørgaard (Frederiksberg, 2020-10-29)
#12387
Vi skal ikke ødelægge vores demokratiske rettigheder fordi en statsminister er bange for ikke at kunne håndtere en situation / en epidemi på demokratisk vis.Jan Andersen (Brøndby Strand, 2020-10-29)
#12398
Jeg mener at alle former for behandlingstvang, herunder vaccine er uetisk og i strid med mine rettigheder. Jeg ser heller intet evidens for at covid-19 er nær så dødelig som først antaget..Ydermere er forsamlingsforbud og indskrænket bevægelsesfrihed grundlovsstridigt.
Ditte Møller (Ringsted, 2020-10-29)
#12399
Jeg synes at påtvingelsen af corona lovgivning er udemokratisk og representer et magtmisbrug lignende det man ser i totalitære lande hvor regeringen kan krænke befolkningens frihed som det passer dem.Andreas Linder (København, 2020-10-29)