Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#12001
Jeg synes ikke de små skal afsted som de første.Trine Pedersen (5200 , 2020-04-07)
#12003
At vi er 3 i hjemmet med astma, mine 2 små piger og jeg.Maria Charlotte (Taastrup , 2020-04-07)
#12004
Mit barn skal ikke smittesAlma Ljubijankic (Aalborg, 2020-04-07)
#12008
Fordi mit barn ikke skal afsted og blive forsøgskanin med corona !!Sibel Balli (Rødekro, 2020-04-07)
#12009
Jeg synes det er den forkerte måde at starte det op på har selv en datter i høj risikoLillian Hansen (Esbjerg , 2020-04-07)
#12010
Vi er en familie som har et familie medlem med en kronisk sygdomTrine Bøtker (Tarm, 2020-04-07)
#12012
Hej. Jeg siger bare kort, Jeg er tryg ved min søn blir hjemme uden virus! Mvh SuhanyaSuhanya Satgunasingham (Århus V , 2020-04-07)
#12013
Der er stadig mange der bliver smittet hverdag. Det er usikkert at sende børn i skolen.Shanshan Song (Nærum, 2020-04-07)
#12018
Jeg synes der virker som en forhastet beslutning, måske grundet et pres fra nogle bestemte partier. Dette er menneskeliv og ikke politik. Man fortæller indirekte verden, at man gerne vil øge smitten, så man kan komme videre, men alt andet tyder på det er bedst at holde sig lidt isoleret endnu. Børn og unge er ikke forsøgskaniner, de forstår ikke hvorfor de ikke må være sammen og hvorfor en pædagog eller lærer ikke vil/ må kramme dem, trøste dem på tæt hold.Start nu med de voksne, der kender til konsekvenserne og har større mulighed for, at overholde grænser/ afstande.
Henrik Christensen (Horsens, 2020-04-07)
#12022
Mit barn er i risiko og jeg nægter at lade mit barn være prøvekludStephanie Coard (Elsø, 2020-04-07)
#12025
Jeg elsker min familieRafal Zawadzki (HEDEHUSENE, 2020-04-07)
#12026
Mit barn er ikke en forsøgskanin!Jennifer Sylvest (Roskilde, 2020-04-07)
#12029
Kære Mette. Jeg håber du ved at ved at ved at lukke en forælder ud fra hver familie så Har du en stor satsning ja. Du kan så tage den op imod sprednings risiko ved at samle børn.Vh
Andreas Schmolke (6823 , 2020-04-07)
#12038
Jeg mener det er alt for tidligt. Jeg er derudover selv kronisk syg med et lavt immunforsvar så jeg vil være meget udsat.Huriye Erciyas (Aarhus, 2020-04-07)
#12039
Jeg har 3 skolebørn fra 0-5 klasse og jeg tør slet ikke at udsætte mine børn for corona virus. Jeg hved det er få børn der er smittet men det er fordi børnene er blevet beskyttet i de sidste 3-4 uger men når de kommer ud blandt andre børn og de ikke tænker på hygiejne så tør jeg ikke at de kommer ud som de første. Jeg har en for tidlig født søn og de andre børn har tendens til at blive hurtigere syg så jeg overvejer at beholde mine børn hjemme og underviser der hjemme :-)Munazza Sharif (Frederiksværk , 2020-04-07)
#12041
Vores familie skal ikke udsættes for noget med flere nære i familien som er i risiko gruppen nu hvor i en måned har gået og gjort alt for at undgå smitte skal min dreng ikke være prøvekludRikke Andersen (Jerslev, 2020-04-07)
#12043
Jeg skriver under fordi jeg er enig i at vores børn ikke er forsøgskaninerMartin Aagaard Mikkelsen (Aabenraa, 2020-04-07)
#12044
Vores børn er ikke kaninerAbdulkader Hajjeh (Sønderborg, 2020-04-07)
#12049
Har dreng i 5 klasse. Og en mand med flere kroniske sygdomme bl. a. Kol, som bestemt ikke er tryg ved at sende sønnike i skole, for kan han have smitte med hjem.Pia Haug (Vemb, 2020-04-07)
#12051
Jeg ikke vil have mit barn bliver udsat for corona smitte. Samt min familie.Sara Christina (Hovedgård, 2020-04-07)
#12054
Layla ElkamaliLayla Elkamali (Lyngby , 2020-04-07)
#12055
Der er ikke nogle grund til at gøre dette her ... og med op til 32 i en klasse ...Richardt Silver Sørensen (Esbjerg Ø, 2020-04-07)
#12057
Har 3 børn i alderen 0-5 klasseLars-peter Hansen (Flauenskjold , 2020-04-07)
#12059
Mit barn skal ikke være forsøgskaninSabine Jensen (Søborg, 2020-04-07)
#12064
Jeg vil ikke begynde på skolen!Tibor Marton (Skagen , 2020-04-07)
#12066
Der er ikke fair.Mohammad tameem Yaqubi (København , 2020-04-07)
#12070
Jeg har to små søskende og to små niecer, og jeg ville ikke have de får corona.Zahraa Al-mosaei (Frederikssund, 2020-04-07)
#12072
Jeg skriver under fordi mit barn ikke er et forsøgskanin.Bushra Mghames (Korsør, 2020-04-07)
#12074
Jeg har passet mine børn hjemme i 4 uger og sørget for at følge myndighedernes anvisninger. Jeg føler at hvis jeg sender mine børn i skole og børnehave så har mine 4 uger (som har været presset ifht. At skulle passe mit job hjemme også) har været en forgæves kamp. Nu ender vi direkte i skudlinjen og kan blot vente på at vi bliver smittet så vi kan blive immun overfor covid19. Mine små børn vil i kampens hede glemme at de ikke må være for tætte eller kramme hinanden. Dette er ikke en retfærdig behandling af os børnefamilier!Anita Clemmensen (Vodskov , 2020-04-07)
#12075
Min søn er ikke en variabel i en matematisk beregning af en statsministerSebastian Nica (Randers, 2020-04-07)
#12080
Børnene skal ikke være vores forsøgskaniner i det her chancespil! Ender dette ikke som “forventet”, vil vi aldrig kunne tilgive os selv!!Sigrun Vågnes (København , 2020-04-07)
#12081
Jeg ønsker ikke at mit barn bliver brugt som forsøgskaninAmbrin Khan (Hvidovre, 2020-04-07)
#12083
Min familie er udsat og alligevel skal mit barn i skole - for skolepligten gælder - det er bekymrende.Tanja Eriksen (Brovst, 2020-04-07)
#12087
Jeg har børnebørn, og de skal ikke være forsøgskanin, bare fordi Mette F, skal have en fjer i hatten, er der ikke mange som er smittet nu, så bliver det, vil hun have alle os ældre udryddet ?, så skal det nok lykkes med den totalt åndsvage ide hun og hendes såkaldte experter har fostret.Heino Siig (Kølvrå, 2020-04-07)
#12088
Statsministerens nytårstale !Nu gør vi noget for vores børn ?
Lidt senere slår det en koldbøtte ?
Pludselig skal der fjernes flere børn og bortadopteres flere børn !
Magtmisbrug af værste klasse
Torben Ernst (6064, 2020-04-07)
#12090
Det er det eneste rigtigeMalene Vestergaard (Thisted, 2020-04-07)
#12098
Jeg vil ikke begynde på skolen!Tunde Marton (Skagen, 2020-04-07)
#12099
Mine børn skal fortsat ikke udsættes for unødig smitte...Sussie Wied (Køge, 2020-04-07)
#12107
Jeg syntes ikke det er okayEnes Uner (Roskilde , 2020-04-07)
#12109
Fordi jeg er far på 41 med moderat KOL som syntes dette kan blive farligt for mig selv og andre i min situationNicki Conchas (Odense, 2020-04-07)
#12112
Jeg skriver under fordi jeg er helt enige med at vores små børn ikke skal gå i skole under disse omstændigheder ligesom resten af samfundet.Mohammad Mahdi Aslami (København S, 2020-04-07)
#12114
Jeg underskriver fordi at jeg selv er kronisk syg og i risikogruppen. Og jeg har et barn afsted i nødpasning for særlige behov, så jeg syntes det er rigeligt. Og at sende flere børn afsted på en gang, er jeg sikker på er for farligt i de små ældre, som ikke kender til hygiejne. Send de store afsted først.Lonnie Hougaard (Vrå, 2020-04-07)
#12117
Der er undervisningspligt men ikke skolepligtHelle Fuglsang (Silkeborg, 2020-04-07)
#12118
Jeg skriver under,fordi INGEN skal udsættes for denne sygdom!Charlotte Rasmussen (Aalestrup, 2020-04-07)
#12121
Det er simpelhen for tidligt at åbne op, uanset om vi langsomt lukker op. I Danmark har vi ikke så mange smittede ikke nær de tal vi skal have for at få flok immunitet. Det vil sige at vi nu skal til at blive smittet, det vil i gøre ved at åbne langsomt op? Uanset hvordan i åbner op, så bliver vi smittet, børnene er smitte bærer og fører den hjem til familien, familien bliver smittet, børnene i børnehaven smitter alle hinanden, men uden at vide det fordi de viser ingen symptomer, de bærer den bare hjem, fortæl mig hvordan det skal forsinke smitten og afbelaste sygehusene? De kommer jo alle sammen til at vrimle ind på sygehuset to uger efter i åbner. Den bedste måde at åbne op langsomt vil være at lade singler som bor alene arbejde, de bærer ikke smitten hjem til andreKen Rasmussen (Vallensbæk, 2020-04-07)
#12124
Mine børne skal ikke i skole og være forsøgskaniner for Mette Frederiksen 💩👎Alina Rasmussen (Marslev, 2020-04-07)
#12126
Fordi jeg vil ikke risikerede at min søn for coronaSerhan Ibryam Seliman (Århus , 2020-04-07)
#12127
Jeg ikke mener, at de helt små (vuggestuebørn- indskoling) skal være de første som tvinges tilst være i store forsamlinger, når de ikke selvstændigt og aktivt kan overholde de regler, som skal forhindre smittespredning. Det er ikke rimeligt at kaste dem ud i det,Norman samtidigt vurderer det nødvendigt at fx mange offentligt ansatte fortsat skal blive hjemme!Hilsen en leder i det offentlige.
Camilla Boysen (Glumsø, 2020-04-07)
#12135
Vi synes det er totalt uansvarligt at vores barn skal afsted så tidligt i forløbetTanja Pless (Stenløse, 2020-04-07)
#12145
Mine børn skal ikke bruges som forsøgskanin. Børn kan ikke undgår at glem at vaske hænder eller lege med mange børn på en gang. Jeg lider af kronisk sygdomWissam Loubani (Århus, 2020-04-07)
#12147
Jeg skrevet under, fordi mit barn er ikke forsøgskanin!Anna Abrahamsen (Horsens, 2020-04-07)
#12148
Det er mine svoger på 6 år i 0 klasse og svigersøster på 12 I 5 klasseJeg ønsker ikke at de skal gå i skolen fordi de oftere har været syg.
Sadaf Khiri (Frederiksberg, 2020-04-07)
#12151
Jeg underskriver fordi jeg ikke føler mig nok oplyst om:- beslutningsgrundlaget regeringen har taget beslutningen er ikke offentliggjort.
- hvordan det rent praktisk skal løses
- frygt for at børnene bliver syge og smitter voksne og så stiger kurverne igen.
- at mange børn ikke fremgår af statistikkerne fordi de har været holdt hjemme da det er primært de voksne som har væk fra hjemmet pga arbejdet eller handlet
- at det ligeså godt kunne være de store børn da de mindre ikke kan opretholde de alm retningslinier.
- at det ikke giver mening ift forbudet mod at forsamles over 10 personer
- at de voksne i skolen ikke har ressourcer til at opretholde afstand, hænder afvask efter toiletbesøg osv - fx kunne de ikke engang hjælpe med i efteråret at sørge for at min dreng på 6 år fik hjælp hver dag til at lukke sin hakke og tage hue på? Hvor dan skulle de så kunne styre det andet?
Christina Kruse (Ramløse, 2020-04-07)
#12152
Vi som forælde synes ikke at vores børn skal i skole endnu pga den situation.Vi er uenig med Mette dene gang..Dzevada Mesic (Odense, 2020-04-07)
#12154
Mine børn skal sku ikke være forsøgskaniner på bekostning af at vi har en statsminister som mener at det er forsvarligt og åbne op for Danmark efter så få uger glem det.Martin jakobsen (fredericia, 2020-04-07)
#12155
Jeg mener ikke det er forsvarligt at sende børn i daginstitution under de retningslinjer der er, samtidig med at der stadig ikke må opholde sig mere end 10 personer samlet.Jimmy juul Jørgensen (Mariager , 2020-04-07)
#12160
Mine børn på 4 og 8 behøver ikke sendes afsted som de førsteLisbeth Jensen (5771 Stenstrup, 2020-04-07)
#12163
Der er stor risiko for at lærerne og børnene bliver smittede af virus. Skolen har mange voksne mere end 10 personer. De fleste skoler har kun et lærerværelse. Der er mere end 10 elever i hver klasse. Ingen forældre eller lærer vil være forsøgspersoner. Vi har menneskerettigheder og vi vil leve.Angela Larsen (Vanløse, 2020-04-07)
#12165
Små børn kender ikke til afstand i en sådan en lille alder.Maryan Abukar (Brønshøj , 2020-04-07)
#12170
jeg synes det for tidlidtbela balint (frederikshavn , 2020-04-07)
#12173
Jeg skriver under fordi jeg vil ikke mine børn sendes til skole og dpPipaluk Olsen (Herning, 2020-04-07)
#12175
Fordi mit barn er ikke en forsøgskaninSharmin Sadi (Søborg, 2020-04-07)
#12178
Jeg er ikke tryg ved at sende 3 børn afsted i institution og skole. Dette tiltag er imod alle de andre tiltag som man har kæmpet med så længe. Børn i den aldersgruppe kan ikke holde afstand og de kan ikke holde en god håndhygeijne. Det giver ikke mening at jeg skal sige til min børn de ikke må komme ud og handle med mig eller lave legeaftaler, men de må gerne gå i skole? Derudover risikiere de at blive smittet og komme hjem og vidergive smitten til deres far som har en kronisk lungesygdom.Gülay Kaya (2760, 2020-04-07)
#12182
Jeg synes ikke det er iorden at børnene skal i skole efter påske, da det sagtens kan være smittebærere og derudover kan de også selv blive syg og endda dø. Det er ikke sket tit, men det er sket og vi burde ikke udsætte vores børn for det!Kamila Pustelnik (Thisted , 2020-04-07)
#12188
. De mindste i samfundet har ingen ide om hvad to meter er og deres hygiejne er ikke optimalt. Vuggestuebørn er yders udsat på både minimering og hygiejne.Start ud med de ældre årgange.
Bente Pedersen (Assentoft. Randers, 2020-04-07)
#12190
Jeg vil ikke midste mine 2 børnebørn på 3 og 9 årPia Danielsen (Herlev, 2020-04-07)
#12191
Mine børn IKKE skal være forsøgs dyr. Det er for tidligt at sende dem afstedLykke-Sofie Bech (Herning, 2020-04-07)
#12193
Jeg vil gerne beskytte mine børnLouise Guldbrandsen (Jerslev , 2020-04-07)
#12196
Mine børn skal ikke i institution! Før en behandling er mulig af CoronaLine Hougaard (Kbh n, 2020-04-07)
#12197
Jeg skriver under fordi, at det er for dårligt at små børn skal starte efter påske, og blive forsøgskaniner, det kan ende med at vi lukker Danmark ned igen ligeså hurtigt som det blev åbnet!Emma Boye Vesterø (Odense, 2020-04-07)
#12200
Jeg skriver under, fordi det ikke er forsvarligt at sende børnene i skole på nuværende tidspunkt.Ayse Kaya (Idhøj, 2020-04-07)