Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#11601
Jeg ønsker at børn skal opleve den omsorg de har brug for, og at vi ikke udsætter børnene for smittenFreja Lykke Pedersen (Bække, 2020-04-07)
#11606
Mine børn bliver hjemme indtil DK er covid 19 friAngham Alyass (Næstved , 2020-04-07)
#11607
Vi har familiemedlemmer i risikogruppe.Raida El kaatib (Aarhus, 2020-04-07)
#11608
Jeg skriver under da vi har en søn der har luftvejs infektioner og vi sender ikke vores søn i børnehave.Dorthe Hansen (Næstved , 2020-04-07)
#11612
Mit barn er ikke forsøgskaninYadigar Özkahveci (Muldager 48D 1.th 2700 brønshøj, 2020-04-07)
#11620
Fordi børnene alligevel tager “virussen” med hjem, og fordi der er for mange der er gået konkurs, og det bliver kun værre med tiden.Debbie Lerke (Hvidovre , 2020-04-07)
#11623
Jeg skriver under fordi at jeg har en lillebror på 8 år, der har haft kræft for nogle år tilbage. Altså er hans immunforsvar meget svækket. Derfor skal der ikke tages nogle chancer, og titlen siger vel det hele. Min lillebror er ikke forsøgskanin!Hassan Al-Hilw (2610 , 2020-04-07)
#11625
Mine børn er ikke forsøges personer for Corona-19.Winnie Singerholm (Køge, 2020-04-07)
#11626
Ahmad bahaeبهاء ابو نور (Virum , 2020-04-07)
#11630
Mit barn skal ikke være forsøgskaninerNihal Caglar (Herlev , 2020-04-07)
#11631
Familie før arbejdeHenrik Kofoed Helle Larsen (Nørre alslev , 2020-04-07)
#11637
Min søn går på 0 klasse og jeg er bange, for at han bliver syg og bliver alle familie smittet af COVID-19Ahmad Fouad (Vanløse, 2020-04-07)
#11639
Jeg har en mormor med KOL og en svigerfar som er alvorlig syg af KRÆFT og jeg skal ikke risikere at min søn på 1 1/2 eller mig selv ( jeg er elev i en børnehave ) tager smitten med hjem og smitter en af dem😊Danny Nielsen (Jerslev, 2020-04-07)
#11641
Jeg er lærer på en skole hvor jeg ikke kan se at vi kan overholde sundhedsstyrelsens anbefalinger, det samme er gældende på min egen søns skole. Det er naivt at tro at børnene kan tage de forbehold det er nødvendige, og vi voksne kan på ingen måde administrere situationen og med SÅ mange børn på samme sted (mange skoler er i dag opdelt i 0-6. Og 7-9. Klassetrin) hvilket betyder at der er kan være op til 5-600 børn i samme skole, selvom de “kun” vælger at sende 0-5. Klasse afsted. Børn med mindre og større søskende, forældre og bedsteforældre som alle Bliver udsat for potentiel smitte for ikke at tale om lærerne Og deres familier som slæber rundt på potentiel smitte hele dagen og i flere “rum” det virker ikke gennemtænkt og jeg håber at regeringen vil genoverveje beslutningen.Man kan ikke bare åbne skolen for flere hundrede elever af gangen, MED mindre man ønsker at der kommer mere gang i smitten igen. Men så sig da for Søren at det er DET der er jeres strategi!! Og lad lærerne selv vælge om de vil være en del af det. I har jo nu bestemt hvem I gerne vil have bliver smittet først.
Marie Høj (7000, 2020-04-07)
#11642
Min lillesøster ikke skal være en forsøgskanin fMira Meshi (Hjørring , 2020-04-07)
#11644
Jeg er bekymret for mit barnebarn og er selv en vuggestue pædogog, så jeg ved det godt, at det bliver svært at gennemføre det rent praktisk (6 kvadrat meter per barn osv)Irina Rayda (Frederiksberg , 2020-04-07)
#11645
Fordi vores inkompetente sikkerhedssystem ikke skal have lov til at bruge vores børn som deres forsøgskaniner.Christian Stage Larsen (Ølstykke, 2020-04-07)
#11646
Mine børn skal ikke udsættes mere end andre.Helene Moltsen (Tårs, 2020-04-07)
#11647
Jeg skriver under fordi mit barn ikke skal være forsøgskanin og mit barns far har kræft. Vi er i den sårbare gruppe.Lonnie Østergaard (Køge, 2020-04-07)
#11648
Jeg gyser ved tanken om, at mine børnebørn skal mødes i flok, det er nettop de yngste, der ikke kan tage ansvar, og de glemmer alt når de leger. Hvad er det for et menneske, der vil ofre de yngste? Hvad er det for en tidsalder vi lever i ?Ingun Sofie Lambaa (København, 2020-04-07)
#11650
Mine børn er ikke forsøgs kaniner......Gulcan Copur (Kbh n, 2020-04-07)
#11660
Mit barn skal ikke udsættes for unødvendig smitte bare fordi han er for lille til at sige fra. Jeg sender ham ikke afstedLouise Guldborg Vilstrup (Brædstrup, 2020-04-07)
#11662
Jeg synes at en åbning af skolerne for små børn samt institutioner er alt for tidligt og udgør en kæmpe risiko ifht smittespredning. Åben op for større elever og efterskoler førstDitte Lendager (Søborg, 2020-04-07)
#11665
Jeg er slet ikke interesseret i at sende mit barn i skole endnu( 4 kl) syntes det er alt for tidlig, vi holder vores datter hjemme lidt endnu.Stine Jeppesen (Odense nv, 2020-04-07)
#11666
Jeg bekymrer meget om min familie at vi kan smitte coronavirus, hvis børnene starte i skole. Vi ville hellere fortsætte med online undervisninger.Bayramali Yusupov (Brabrand, 2020-04-07)
#11667
Fordi min datter absolut ikke skal blandes ind i denne tåbelige ide om at sende børne i skole.Jeg må ikke gå på arbejde endnu, hendes bror må ikke komme i skole, MEN hun må gerne. Not
Karina Nielsen (Skive, 2020-04-07)
#11669
Jeg er enigMarina Larsen (Søborg, 2020-04-07)
#11674
Børn glemmer,børn tørrer sig selv i r**** i bh & vasker ikk hænder (de glemmer) børn krammer, tørrer snot & tårer væk med hænderne. Børnenes STM kaster børnene for løverne. Uansvarligt‼️Helen Hansen (Vordingborg, 2020-04-07)
#11680
Dårlig strategi at børn og deres forældre skal smittes først.Hvorfor skal Danmark gå forrest med den slags eksperimenter
Esben Hansen (Frederiksberg, 2020-04-07)
#11683
Jeg vil overhovet ikke at sende mine børn i skoleJasmin Hossienzadeh (Rødovre , 2020-04-07)
#11685
Min søn har ikke gode lunger og går i 0. klasse, hvad skal han dog sidde i en klasse fyldt med andre børn for, de nyser og hoster hinanden i hovedet, det er helt sindsygt..!Mark Philip (Odense, 2020-04-07)
#11686
Det hjælper at Smitte mere ug mereSeyedbagher Azimidokhtshouroki (Bagsværd, 2020-04-07)
#11690
Det er farligt til børn og deres forældreSalah Arab (Køge, 2020-04-07)
#11696
Kan ikke se vires børn samles 20-36 stk. I et klasseværelse, de må ikk gi krammere og sprit tja har i overhovedet det til dem og lærerne tænker vi da også på Vorherre bevares, vores barn skal ikke være prøveklud Det er en ommer Mette FHelle Fjeldsted (Esbjerg N, 2020-04-07)
#11706
Jeg er selv pædagog og er bevidst om at man skal yde en ordentlig omsorgsopgave over for de børn der kommer i institution. Man kan ikke trøste et barn på afstand, eller skifte børnenes bleer og tøj på afstand osv. Det er alt for utrygt at udsætte børnene og deres familier for smitte. Man burde lade samfundet åbne op på anden vis her i begyndelsen. Min søn vil blive udsat for smitte i hans børnehave og jeg vil muligvis blive smittet på mit arbejde på skole og fritidshjem. Så jeg frygter meget at skulle passe børn i næste uge og sende mit eget barn af sted.Nina Karstenberg (Brønshøj, 2020-04-07)
#11711
Jeg ikke er interesseret i at udsætte mit barn for corona, jeg er selv i en børnehave og det ville være frygteligt at mine kollegaer, jeg selv og alle børnene skulle blive smittet,Børn i bh og vg. Forstår ikke at de ikke må kramme etc.
Lotte Lasborg (Låsby, 2020-04-07)
#11712
Børn skal ikke ud de ved ikke hvad der vi har med at gøre.Ewan O'Nell (Næstved , 2020-04-07)
#11714
Nej til flokimmunitet😡Najoua Saouri (Vejle, 2020-04-07)
#11715
Min barn skal ikke smittes og være forsøgskaninBrian Ove Holm (6200, 2020-04-07)
#11717
Det er umuligt med de få ansatte i institutionerne at skærme børnene fra at få smitte. For ikke at tale om det personale der tager imod alle de børn og forældre dagligt som ikke har mulighed for at holde afstand.Helle Ring Rigun (Kastrup, 2020-04-07)
#11725
Jeg synes ikke det er gennemskueligt, hvilket evidens at man baserer på, at børn ikke bliver syge af corona - og derfor bliver børn en forsøgskanin indtil det er offentliggjort og der er gennemsigtighed i beslutningen.Vinni Lanzky (Brønderslev , 2020-04-07)
#11726
Det er urimeligt at udsætte sit barn for noget jeg ikke selv ville udsættes for.Emil Gordon Lanzky (Brønderslev , 2020-04-07)
#11727
Fordi jeg synes, omsorg er en del af pædagogernes arbejde, man kan ikke holde afstand fra et 9 måneder eller 2 årige barn og sige vi skal holde afstand, de kan ikke forstå det. Faktisk man skulle være sikker på der er ikke flere smittede så kommer små børn med deres pædagoger i institutionerne.Shahrzad Afzali (Nivå, 2020-04-07)
#11728
Netop fordi det stikker helt afLone Wieberg (Børkop , 2020-04-07)
#11730
Jeg er i risikogruppe og Mine børn er ikke FORSØGSKANINER..!!Özlem Solak (Agerskov, 2020-04-07)
#11733
Min søn skal så BESTEMT ikke være prøveklud, vi ved ikke nok om denne virus og om hvor hårdt børn bliver ramt!!Helene Nielsen (Rønne, 2020-04-07)
#11734
Jeg skriver under fordi jeg ikke mener det er forsvarligt at genåbne de små skolerklasser og daginstitutioner uden nogen form for evidens på at det er det rigtige. Jeg er bange for at denne fase er et for hurtigt skridt på en usikker bane.Mads Andersen (Højby 4573, 2020-04-07)
#11739
Jeg er selv i en vuggestue og jeg frygter virkelig, vi får startet en ny smittekæde op, da børn i den alder jo ikke er bevidste om hygiejne og afstandstagen. Har et barn på efterskole...synes det er mere vigtigt han kommer afsted, da der er væsentligt større forståelse for hygiejne og behov for læringAnette Hansen (Ringkøbing , 2020-04-07)
#11740
Jeg skriver under, fordi mit barn ikke skal være forsøgskanin i åbningen af Danmark efter coronalukningen!!Linda Falk (Herlev, 2020-04-07)
#11742
Jeg skriver under fordi jeg har 3 børn som de gå i 1,3,5 klase .og min koner har kronisk sygdom .Georges Al khoury (Hellerup, 2020-04-07)
#11748
I don't want to spend my whole summer in fricking quarantine.Roland Kevin Kelemen (Tilst, 2020-04-07)
#11749
Mit barn skal ikke være forsøgskaninJonathan Kansy (Randers, 2020-04-07)
#11755
Jeg er ikke enig med regeringen i, at det er her, der skal åbnes førstMorten Bentsen (Pandrup, 2020-04-07)
#11758
Fordi også eksperter som Allan Thompsen beretter, at det er uansvarligt at åbne op for samfundet således!Det er utopi at tro, at man nå at gøre rent og holde små børn adskilt! Helt utopisk hvad pædagoger og lærere endnu engang skal nå!
Dorthe Hemmingsen (Kbh, 2020-04-07)
#11759
Stop jeres skræk kampagneIzabella Andersson (Kbhs, 2020-04-07)
#11760
Jeg synes det er den helt forkerte vej at gå ned af.Patrick Christensen (9900, 2020-04-07)
#11763
Jeg er utrygHasti Ahmed (Odense , 2020-04-07)
#11768
Fordi jeg ikke forstå at vi ikke må mødes mere end 10 sammen men vores børn må geren komme i skole selvom vi alle ved at de små ikke kan holde afstand mm når de endelig mødes.Tænker at de skal bruges som smitte bomber og der er IKKE ok.
Mette Søndergård (Odense, 2020-04-07)
#11772
Jeg synes det helt grotesk at sende mindre børn afsted. De er ikke bevidste om korrekt hygiejne, snotter, hoster mm. Små børn leger sammen og forstår ikke at holde afstand.Derudover kan de smitte hinanden og dermed smitte derhjemme. Jeg arbejder i sundhedssektoren og det ville være katastrofalt, hvis jeg smittes uden at vide det før det er for sent og dermed tager på job blandt syge ældre mennesker.
Christina Niederniadek (Holbæk, 2020-04-07)
#11775
Mit barn er mere værd end Mette..Thomas Korsholm (Nordborg , 2020-04-07)
#11777
Jeg har et borneMarian Marian (Søro, 2020-04-07)
#11778
Jeg skriver under fordi jeg synes det er en meget forkert valg, ældre børn kan måske godt holde styr på hyggiejde, men det kan vuggestue og børnehave børn ikke! De er jo BØRN FRA.0- 5 ÅR HELT ÆRLIG! hvordan skulle de finde ude af lege sammen ved at holde afstand ?? Og nej! Lige meget hvor perfekt pædagogerne vil prøve at holde styr på det, er det umuligt! Man læser at børns immunsforsvar har svært ved at kunne klar det her covid-19. Vi alle ved at de fleste virus kommer fra dagsintitioner og videre til familie. Jeg er en mor der 100% ikke sender mine børn selvom der bliver åbnet!.Berivan Coskun (Høje Taastrup, 2020-04-07)
#11782
Jeg skriver under, fordi det er dybt problematisk og uansvarligt at sende vores børn afsted i offentlig pasning og i skole, når der ikke er bedre styr på smitten med covid-19. Børn kan være raske smittebærere og viderebringe smitten til ellers raske forældre, det vil belaste vores sundhedssystem yderligere og bringe vores allesammens liv i fare.Birgitte Bødker Elbæk (Horsens, 2020-04-07)
#11786
Jeg er uenigHomM Mohtad (Hobro, 2020-04-07)
#11788
Min yngste lider at svær astma og får medicin dag, og skal har store extra doser og flere typer medicin, blot ved forkølese!Karina Hansen (Snedsted, 2020-04-07)
#11789
Jeg ville ikke have, at mine døtre skal være forsøgskaniner.Zehra Sahan (Nivå, 2020-04-07)
#11793
Jeg skriver fordi mine børn ikke skal være nogle forsøgs kaniner, synes politikerne skal sende deres egen børn afsted, og ikke give dem hjemme undervisningAlmedin Hatic (Nivå, 2020-04-07)
#11796
Jeg synes det er for tidligt.Suat Cevik (Brønshøj, 2020-04-07)
#11798
Mit barnebarn skal have krammer, hvis ikke han kan få det i børnehaven, skal han ikke tvinges derhenBodil Hansen (Odense, 2020-04-07)