Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#11001
helt forkert måde at åbne på, det her er kun for at opnå flokimmunitetfrank oddersborg (hesselager, 2020-04-07)
#11007
Mine børn skal ikke være forsøgskaniner for Mette F...Julie Palmblad (Hjørring, 2020-04-07)
#11009
Jeg skriver under fordi mit barn er ikke et forsøgskaninSussi Jørgensen (Haarby, 2020-04-07)
#11015
Mig og børn har dårlige immuneVi har været syg hele vinter
Regina Madsen (Billund, 2020-04-07)
#11017
Jeg ikke ønsker at sende mine børn afsted.Mona Jørgensen (Brande, 2020-04-07)
#11020
DanielDaniel Abdel Rahman (Ringsted , 2020-04-07)
#11030
Jeg tillader ikke at, mine børn bliver set som et samfunds eksperiment, jeg nægter at tag risikoen, om de enten bliver raske eller jeg i værste tilfælde vil komme til at miste mine børn, til denne frygtelig virus!Sharouk Sharouk (Jelling, 2020-04-07)
#11037
Hvilken vigtig rolle har børn i samfundet siden de skal først af sted??? Når Ja de skal være forsøgskaniner. Samfundets hemmelige smittebære så vi kan opnå immunitet.!!!! Sig mig hvis børn kan komme af sted da pædagogerne jo vasker legetøj og tager sine forholdsregler! HVORFOR KAN FRISØREN, MASSØRER, OSV. SÅ IKKE ÅBNE???? Kan de ikke tage sine forholdsregler??? og skal de ikke også bare tage deres tørn som børnene og sundhedspersonale??? Nix du mine børn bliver hjemme.Kimmie Schmidt (Nordborg , 2020-04-07)
#11043
Fordi jeg er utryg for at min barn kan blive smittet, som også har forældre der tilhører risikogruppenOzlem Atas (Spentrup, 2020-04-07)
#11048
Børn kan ligeså vel som voksne også smittes, og der er ikke bare tale om en forkølelse, men en livsfarlig virus!Serap Sahin (KBH, 2020-04-07)
#11054
Det ikke er forsvarligt,at sende så små børn ud ‘alene’.Giver ingen mening efter isolation fra familie og indkøb mv.
Liselotte Nedergaard (Aalborg, 2020-04-07)
#11055
Jeg skriver under fordi jeg hjerte barn og er bange der sker der noget til hamAmi Rede (Amager, 2020-04-07)
#11056
Jeg er dagplejer og skal derfir have flere forskellige fsmilier ind i huset samtidig med at jeg skal aflevere mine børn 3 forskellige andre steder.Kristina Olsen (Høng, 2020-04-07)
#11058
Fordi jeg ikke vil udsætte mit barn for risikoen for at blive smittet. Og fordi der ikke er undersøgelser der viser, hvordan børn reagere på covid-19.Lelian Raheem (Fredericia, 2020-04-07)
#11068
Jeg mener ikke at børn skal udsættes for covid-19Firas Ismail (Valby, 2020-04-07)
#11069
At børn ikke skal bruges som forsøgskaniner.Sanne Pedersen (Hjallerup, 2020-04-07)
#11070
Ikke så godt plan !!Almira Muminovic (Odense sø, 2020-04-07)
#11072
Jeg syntes det er dybt uansvarligt at det er de mindste som skal agere forsøgskaniner, de om nogle har nok sværest ved at holde afstand og de er 28 børn i vores søns klasse og risikere at tage smitte med hjem til søskende og andre familiemedlemmer som er i risikogruppen med astma og diverse andre udfordringer. Så vores to mindste bliver hjemme efter påske.Betina Schacht (Låsby, 2020-04-07)
#11075
Børn med manglende handlekraft i forhold til at følge sundhedsstyrelsens anvisninger, kommer som de første tilbage i skole, det finder jeg ikke forsvarligt. myndighedernes hypoteser vedr. covid-19 og børn har ikke holdt. mange børn er gået bort pga virusen, det er spørgsmål om tid i DK hvis vi ikke passer påzeynep hira ua altintas (helsingør, 2020-04-07)
#11077
Mine kær skal ikke være forsøgskanin!Emrah Topal (Ishøj, 2020-04-07)
#11084
Jeg skriver under fordi vores børn ikke skal smide under bussen i dette ufinansierede forsøg. Hverken kommuner, pædagoger eller de fysiske daginstitutioner er klar til denne opgave og bliver det ikke på denne side af sommeren.Casper Knudsen (Aalborg , 2020-04-07)
#11085
Jeg er bekymret over valget af, at de mindste skal starte først. Dem som forstår mindst af hygiejne, skal ud og boltre sig mellem alle corona bakterierne. Bringe bakterierne hjem - og smitte søskende og forældre. En skjult agenda for at opnå folkeimmunitetHenriette Laustsen (Gentofte, 2020-04-07)
#11089
Jeg underskriver da jeg mener at det ikke er forsvarligt at sende vores mindste ud i det her - heller ikke selvom de statistisk er den gruppe der mindst påvirket af corona smitten.Morten Broby Reppel Anderson (Skovlunde , 2020-04-07)
#11091
Fordi mit barn ikke er en forsøgs kanin så er uenige i børn allerede sendes i institution , de ved ikke hvordan man holder afstand til f.eks deres ven de ikke har set længeDenice Carlsen (Amager, 2020-04-07)
#11100
Jeg syntes det er den forkerte målgruppe.. de holder ikke afstandDe hoster og nyser uden at dække
Vi ved heller ikke om de kan blive meget syge
Britta Nielsen (Tørring , 2020-04-07)
#11107
Er meget uenig med at vores børn skal være forsøgs kaniner!!! Til at delvis genåbne af Dk.Somera Hameed (2400 Kbh - NV, 2020-04-07)
#11109
Jeg ønsker ikke mit barn skal blive smittet.Yan Huang (Esbjerg, 2020-04-07)
#11112
Mine børn og min familie skal ikke udsættes for unødig farerikke schjødt (Vamdrup , 2020-04-07)
#11114
Det ikke er forsvarligt at sende børn udHassan Jalil (Brønshøj , 2020-04-07)
#11115
I aner end ikke hvor stor spredning der er i påsken. Mine børn på 6 og 8 skal ikke være forsøgskaniner på om det mon nok skal gåMarianne Munksgaard (Gudme, 2020-04-07)
#11127
Jeg skriver under, fordi mit barn er i risiko gruppe. Jeg kan ikke forstå, hvad er forskel nu mellem "forbudt op fra 10 personer" og forsamling ved skole. Hvorfor er lavet forskel mellem bornene fra 1-5 klasse, og fra 6 klasse og ældre.Iryna Udrina (Skørping, 2020-04-07)
#11134
Børn skal ikke være forsøgsdyr! Først og fremmest så er det tidligt at vide om et barn har eventuelle kroniske sygdomme som endnu ikke opdaget! Derudover er der intet belæg for at børn ikke kan blive alvorligt syge! Derudover kan de bringe smitten med hjem og smitte søskende og forældre. Stop nu spredningen! Nok den dummeste strategi regeringen har indført! Hvordan vil de sørge for at børn ikke kommer for tæt på hinanden og at de husker at vaske hænder! De børn for satan! Godt jeg ikke selv har børn! Ville være rasende hvis jeg havde, men det betyder ikke at jeg ikke er empatisk og forstående overfor forældres situation! Regeringen kan godt forvente toppe daginstitutioner og skoler! Havde ikke sendt mine børn afsted hvis jeg havde børn!Digdem Yildirim (København SV , 2020-04-07)
#11136
Forskningen må løse problemet uden at inficere børnene. Det er uansvarligt.Annette Hartnack (3200 Helsinge, 2020-04-07)
#11143
jeg har højt blodtryk sygdom, og coronavirus er et riske på mit livsiyamand shahabi (vojens, 2020-04-07)
#11145
Vi vil ikke sende min yngste i skole næste uge. Aller tidligst den 4. Maj.Risikoen for at de bliver smittebærere til de andre i familien er alt for stor.
Vi tror ikke på at skolerne kan holdes rene nok og sprittes nok af hele tiden, og de kan i hvert tilfælde slet ikke nå det til efter påske. Vanvittig idé.
Merete Hansen (Helsingør, 2020-04-07)
#11147
Mit barn er ikke forsøgskanin ....Dilek Konmaz (Helsingør, 2020-04-07)
#11156
Det er ikke en løsning at børn skal sendes til daginstitutioner, da man som pædagog i vuggestuer ikke kan undgå nærkontakt med børn eller bare i det heletaget åbne noget som helst, med mindre vi skal gå rundt med dragter så vi ligner en flok der er i månen. Dette vil helt klar øge antallet af smittende, da børnene er fælles med andre børn samt voksne. Da man ikke har en kur imod covid, vil antallet af døde stige for hver dag. Hvorfor begynder vi med at åbne op, mens andre lande begynder med at lukke ned, er et stort spørgsmålstegn. Mens der skal arbejdes på at berolige alle de der er utrygge, bliver der gjort alt for at skræmme livet af os. Mens man er bange for at dø af covid, dør vi nok om frygten for et nyt lovforslag om at åbne op for vore 'yndige land', før vi har fundet en vaccine. Så kan vi vel kalde det for vore 'frygtelige land' istedet. Som pædagog der elsker sit arbejde, som stadig er på arbejde trods covid, har jeg aldrig mere haft en større motivation til at udføre mit arbejde, som er på nødpasnings elever, samt underviser og arbejder med mine elever, der er hjemme. Jeg tager gerne på arbejde for en kollega der har et barn. Selvom jeg har denne motivation, eller mod på at udføre mit arbejde, betyder det ikke at jeg kan undgå at blive smittet og derefter smitte andre.Selcuk Bağıran (Brøndbystrand , 2020-04-07)
#11159
Jeg skriver under fordi børn, deres forældre, pædagoger og lærer er ikke forsøgskaniner. Selv hvis børnene ikke er i en særlig risiko, kan de voksne meget vel være det. der er lærer og pædagoger og forældre som er i risikogrupperne og at man vil tvinge dem til at gå i skole, institution og på arbejde er ligesom at bede folk om at blive syge, dø for Danmarks skyld for at vi kan opnå en bedre flok immunitet.Sara Erdem (Albertslund, 2020-04-07)
#11161
Hvis man skulle opstart med skoleåbninger vil man opstart med Universitet - Gymnasier - folkeskole 7-10klasse og til sidst de små klasser. Jeg er ansat på Riget og synes det giver mest mening.Birgitte Bjorneboe (Høje taastrup, 2020-04-07)
#11162
Jeg vil ikke risiker at mine børene bliver smederIkram Johannsen (Brøndby, 2020-04-07)
#11163
Fordi jeg vil ikke sender min søn til skolen i dette situation.Dunia Cheikh Ibrahim (Hornsyld, 2020-04-07)
#11166
Mine små børn skal ikk udsætte for smitte, de ved ikk hva afstand betyder i en lege. Det var bedre det var de stor der kunne komme i skole, som ved hva det her har af betydningAnja Holmgaard (Aalestrup , 2020-04-07)
#11172
Børn skal ikke være forsøgskaniner 😡Vagn Madsen (Hornum, 2020-04-07)
#11173
Mine børn skal ikke være forsøgskaniner!Michelle Knudsen (Løgstrup, 2020-04-07)
#11174
Jeg tør ikke sende min dreng afsted, da jeg selv er i risiko gruppenChristina Aagreen (Ballerup, 2020-04-07)
#11176
Jeg vil være meget ked af det at min stor pige på 3 år bliver syg da hun er hjerte barn og har nedsat immunforsvar.Og at lillesøster på 5 måneder også bliver syge.
Så det beder at der var støre børn/ voksen som kunne holde afstand og de kunne få deres eksamen.
Ina Klausen (Nimtofte , 2020-04-07)
#11184
Fordi jeg selv har børn og de skal da ikke sendes afsted nu.Mia Brinkmann (Brovst , 2020-04-07)
#11187
Jeg skriver under fordi, efter min mening er der ikke lagt en gennemført og sundhedsrelevant plan. Mange skoler lider i forvejen med manglende hyggeinde, ordentligt toileter og sæbe og vand.Derfor udsætter vi vores børn for en endnu hurtigere smitte spredning.
Lærer og forældre.
Dave Michael Guller Grønvall-Pedersen (København, 2020-04-07)
#11195
Jeg har valgt at skrive under da mine børn ikke skal bruges som forsøgskaniner, i et halvhjertet forsøg på at åbne Danmark. Vi voksne har nu brugt den sidste mdr på at forklare dem at vi passer på dem, og at de ikke må komme i skole, ikke kan lege med deres kammerater, ikke må komme med ud at handle eller besøge deres lungesyge bedsteforældre.Nu må de gerne komme i skole og helst blive smitte så de kan smitte deres forældre, og helst også deres bedsteforældre, fordi der ikke er nok der er blevet smittet ebdnu...
Sikker en skyldfølelse at gi små børn, i så tidlig en start på livet.
Anette Bøgestrøm-Nielsen (Holbæk, 2020-04-07)