Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#10005
Man ved ikke hvor syge børnene kan blive. Syntes det er en billig grund de gør det på nu.Jesper Aaskilde (Rødovre, 2020-04-07)
#10011
Hvis det er forbudt at samle mere end 10 voksne, hvorfor kan små børn, der lige nu lærer hygiejne og har brug for kram, være i stand til at samles uden videnskabeligt at vide, om de kan overføre sygdommen eller ej? Hvad er formålet med denne begyndelse? Voksne er dem, der holder økonomien og udviklingen i et land, ikke børn op til 12 år.Cristian Dache (Ishøj, 2020-04-07)
#10012
At forsøge med en kontrolleret genåbning af DK ved at lade alle de små børn komme i institution, skole og SFO, og samtidig indstille overfor forældre, pædagoger og lærerne, at hygiejnestandarden fortsat skal være høj, virker mildest talt selvmodsigende!Anya Phonwut (Rødovre, 2020-04-07)
#10013
Min mand har en kronisk sygdom og jeg er bange for at vores børn ikke selv bliver syge men vil slæbe Covid19 med hjem fra vuggestue og børnehave og smitte os og det vil have fatale konsekvenser for os.Annisette Kruse (København sv. , 2020-04-07)
#10020
fordi det forkertAntigona Ali (Albertslund, 2020-04-07)
#10023
Nej og 1000 nejFahad Mousa (Kolding, 2020-04-07)
#10026
Fordi jeg har 4 børn i den aldres gruppe og jeg har set de billeder der er lagt ud fra nødpasningen og der er ingen der holder afstand.May Bastrup (Vissenbjerg , 2020-04-07)
#10028
Børn skal ikke være forsøgsdyr. Hun siger vi skal beskytte de syge, svage og ældre i samfundet, dv. også børn.Maja Sandris (Lemming, 2020-04-07)
#10029
Mine børn skal ikke være forsøgskanin. Jeg er meget bekymret at mine børn blive syge og vil slæbe virus med hjem fra børnehave og skole og smitte os og det vil have falige konsekvenser for os.Majid Al-Maliki (Kolding, 2020-04-07)
#10030
Mit barn skal ikke udsættesBetina Ghorbel (Ølsted, 2020-04-07)
#10035
Mit barn er ikke forsøgskanin. Mit barn har astma og skal ikke udfordres fordi økonomien skal fungere igen.Mehtap Avci (Albertslund , 2020-04-07)
#10036
Jeg underskriver fordi mine børn ik er forsøgs dyr og jeg har dårlig immun og er enligTanja Rosenberg (Haderslev, 2020-04-07)
#10038
Fordi jeg som ansat i Børnehave ved at det er ikke muligt at holde afstand til små børn ,de har brug for omsorg og kontakt .og fordi rengøringen har man sparet på de sidste 15 år så gå ned i en børnehave særligt på badeværelset der er i forvejen meget snavset på gulvet på og omkring toiletterneAnette Jeppesen (Sneppevænget 7 , 2020-04-07)
#10044
Jeg skriver under, fordi jeg tænker og er meget for de udsatte fx. astma, kræft og andre hindrede vise, som kan blive let smittet og ikke mindst dø at corona virus.Khatera Pahiz (Brøndby, 2020-04-07)
#10050
Jeg skriver under fordi, jeg synes ikke at de små klasser skal i skole. De store klasser som har brug for at går i skole dem åbner i ikke til, men de små børn som ikke rigtig har brug for at tage skole dem åbner i til. De små børn som kan smitte hinanden hurtigere, i siger selv at små børn ikke høre efter så jeg er uenig.Ashraf Chaudhry (Glostrup, 2020-04-07)
#10051
Fordi børn ikke skal være forsøgskaniner.... Det minder simpelthen for meget om tidligere tiders børne forsøg.... Det er dybt usmageligt...René Braunstein (Skanderborg, 2020-04-07)
#10053
Mine.børn er det vigtigsteNick Høyer (Næstved, 2020-04-07)
#10055
Jeg skriver under ,da jeg synes ikke det er retfærdigt at de små børn skal være forsøgskaniner.Thuvaraga Senthuran (Lunderskov, 2020-04-07)
#10056
Jeg som far er i den sårbare gruppe, 71 år og diabetiker.Mit barn kan komme hjem med smitte enda uden symptomer.
Jeg finder det desuden ikke sikkert at benytte vores børn som forsøgskaniner.
Der foreligger ikke nogen evidens for at børnene ved smitte bliver resistente.
Vi taler om over 500.000 børn som staten vil bringe i en situation hvor smitte er mulig og sandsynlig.
Vi ønsker ikke at sende vores barn i skole som forsøgskanin og samtidigt give stor risiko for at lærere og andre medarbejderer på skolerne skal blive smittet med corona.
Ole Messell (Kerteminde, 2020-04-07)
#10057
Hvis dette eksperiment gennemføres, åbner det for at man til hver en tid kan udføres eksperimenter på hele befolkningsgruppen. Desuden er det både farligt og ulogisk, at lave denne form for eksperiment, da det kan betyder at vores sundhedssystem bliver komplet overbelastet, i en grad vi slet ikke kan styre. Det vil komme til at koste mange menneskeliv, hvis død kunne have været undgået. Er det virkelig en socialdemokratisk regering, der laver eksperimenter på hele befolkningen, og oven i købet gør det med fuld overlæg, for at skade befolkningen? Ja det er det da vidst! Det her er helt i tråd med det, nazisterne gjorde under 2. Verdenskrig. Udfører eksperimenter på mennesker!Daniel Nielsen (Esbjerg, 2020-04-07)
#10059
Hvis man absolut skal åbne op, så bør det være de større klasser og andre unge der skal til eksamen. Ikke børn der ikke har forstand på Corona, hygiejne og social afstand. Nogen vil forsøge vaccine i Afrika. Danmark vil forsøge at åbne op med uskyldige børn.Ben Haddou (Brøndby, 2020-04-07)
#10061
Jeg skriver under fordi jeg ikke har tiltro til myndighederne.Rune Jensen (København S, 2020-04-07)
#10066
Små børn har ikke forstand på dette! Forkert beslutning fra Folketingets side! SkamfuldtSend de store børn afsted med rette hygiejniske og sociale anvisninger
Tanja Salo (Præstø , 2020-04-07)
#10070
Fordi jeg har 2 børnebørn, som hhv går i børnehave og 1. klasse. Og jeg vil for alt i verden ikke se, at de bliver syge. Eller deres forældre.Dorthe Charlotte Søgaard (Nørager, 2020-04-07)
#10071
Jeg skriver under fordi, jeg føler ikke det er sikkert at sende børn afsted i den alder.Trine Andersen (Langeskov, 2020-04-07)
#10072
Mit barn skal ikke udsættes for Corona når vi ikke ved mere om denne virus. Jeg er gravid og vil ikke udsættes for Corona.Anne Hansen (Birkerø, 2020-04-07)
#10076
Jeg skriver under, fordi jeg som læge er meget bange for, at mange små børn kan blive udsat for massiv smitte i vuggestuer, børnehaver, skolernes mindste klasser, SFO og fritidshjem.De små børn kan ikke holde afstand.
Det er beskrevet fra flere lande, at mange af de mennesker, der er blevet meget alvorligt syge af Covid19 efter smitte med Corona virus, er mennesker, der har opholdt sig på steder, hvor mange gennem flere dage i træk har været udsat for smitte fra mange forskellige mennesker til de store begivenheder.
Jeg har læst, at det blandt andet kan skyldes, at kroppen ikke når at opbygge immunforsvar, hvis smitten er meget massiv og inkubationstiden kort. I situationer, hvor man er smittet af en person, kan kroppen måske få mere tid til at opbygge et immunforsvar, og derfor er risikoen for at blive meget syg af Covid19 måske mindre.
Når det er beskrevet, at børn generelt bliver mindre syge, hvis de smittes med Corona virus, skyldes det måske, at børn ofte er blevet smittet af en eller få personer i hjemmet. Hvis børnene bliver udsat for massiv daglig smitte, kan der være en meget stor risiko for, at børnene bliver meget syge.
Det er svært at tænke på, at regeringen i Danmark vil sende små forsvarsløse børn i front mod Corona virus i stedet for at åbne op for, at flere voksne kan gå ud, og måske mindre selvstændige kan åbne op, så flere voksne kan bevæge sig ud i samfundet og selv passe på at holde afstand.
Regeringen har gjort det godt ved at lukke ned den 11.3.2020, men rigtig meget kan tabes nu og komme til at gå ud over de mest forsvarsløse børn i vores samfund. Det må være så svært for forældre at skulle aflevere deres børn og derefter selv sidde hjemme for at undgå smitte på deres arbejdspladser.
Jeg håber så meget på, at regeringen vil lytte til alle os, der protesterer mod regeringens beslutning om at starte med at åbne op i vuggestuer, børnehaver, skolernes mindste klasser SFO og Fritidshjem,
Venlig hilsen
Birgit Meidahl
Læge
Birgit Meidahl (Riskilde, 2020-04-07)
#10080
Jeg skriver under fordi jeg er imod at vi åbner samfundet op før vi har klar over følgerne. At bruge småbørn som forsøgskaniner er bare ikke i ordren.Oli Olsen (Jyllinge, 2020-04-07)
#10082
Jeg skriver under, fordi det er en kynisk og ond politisk beslutning, at børn fra 0-12 år skal være fronten i et eksperiment i første fase af en gen-oplukning af DK. Det er uhørt uansvarligt og et menneskesyn, jeg tager dybt afstand fra.Kirsten Rasmussen (Aarhus, 2020-04-07)
#10084
Fordi jeg er uenige i at mine unger skal først i køen til at åbne Danmark. De kan ikke bidrage med noget som helt. Så hvorfor skal de sættes i risikofarreWafaa Chatle (Brabrand, 2020-04-07)
#10087
Nu er jeg selv hjemsendt fra videregående uddannelse/praktik, og når jeg selv ikke må møde på mit arbejde/i skolen, selvom jeg som voksen godt kan finde ud af at følge regeringens regler om afstand og hygiejne, så jeg syntes jeg bestemt ikke at mit barn skal møde i skolen hvor der er masser af børn samlet på et sted(mange klasser med en gruppe børn på omkring 20) der ikke kan følge de hygiejniske regler og afstands regler som regeringer siger at vi skal følge.Hjördís Jónsdóttir (Herfølge, 2020-04-07)
#10091
Jeg skriver under, fordi jeg synes at børnene skal være hjemme. Der er stadig stor smitterisiko i hele Danmark. Jeg tror ikke at børnene kan klar det hygiejnisk principper rigtig.Leyla Qasimova (Taastrup, 2020-04-07)
#10092
Med hensyn til spørgsmålet om børn i skolen, tror jeg, at dette udgør en fare for forældre, især diabetikereMohamed Jaafari (Ved bellahøj nord 5,7,4 Brønshøj , 2020-04-07)
#10093
Jeg støtter børnefamilierneLotte Mo Sørensen (Fredensborg, 2020-04-07)
#10104
Fordi mine børn ikke er forsøgskanin samt har jeg en mor der ligger for døden af kræft så kan hendes børnebørn ikke besøg hende hvis mine børn bare skal kastes rundt som en prøveklud.Heidi Louise Egeberg (Jyderup, 2020-04-07)
#10107
Jeg har 4 børn og ønsker ikke de skal bruges som Forsøgs kaninerØnsker de bliver beskyttet så meget som muligt
Mia Sørensen (Nørager , 2020-04-07)
#10108
Jeg synes at MIT barn skal ikke afsted og være på "front linien" og være i stor risiko at blive smittetLiliya Angelova (Frddericia, 2020-04-07)
#10113
Mit barn skal ikke være forsøgs kaninAhmad Ismail (Kokkedal, 2020-04-07)
#10118
Mit barn og min familie skal ikke udsættes for et forsøg på at immunisere vi ryger i høj risiko da der vil være 3 forskellige steder vi kan smittes fra, pga arbejde skole og en førskole...Malou Munch (Randers, 2020-04-07)
#10119
Vores børn og unge er ikke forsøgskaniner. Det er endnu værre at starte med børn og unge, de kan ikke finde ud af at afholde sig og de vil bringe smitte til en hel familieSarah Almusaed (Hvidovre , 2020-04-07)
#10122
Jeg ikke er tryg ved at børnene sendes afsted før de er testet.Christina Søderstjerna (Vejle, 2020-04-07)
#10123
Mine børnebørn skal ikke være fortrop for Mette FrederiksenMogens Rasmussen (Them, 2020-04-07)
#10125
Jeg skriver under.Thorvald Bernhardtsen (Frederikshavn, 2020-04-07)
#10127
Mit barn skal ikke udsættes for at få smitten og dermed tage det hjem til famillien.Jannie Pedersen (Nakskov, 2020-04-07)
#10134
De små børn slet ikke skal være dem, som åbner DK.Nana Grau (Horsens, 2020-04-07)
#10139
Små børn er dem som er mindst opmærksomme på at holde afstand, de skal oftest hjælpes med at få tøj på, vaske hænder mv.Gradvis genåbning af små børn i frontlinjen udsætter mere end1,2 million personer (børn, pædagoger/lærer og forældrene) for direkte smitte-spredning.
Martin Jensen (Husum, 2020-04-07)
#10144
Det er komplet idioti at vores børn skal udsættes for smitte og for den sags skyld smitte alle andreJeppe raun (Hillerød, 2020-04-07)
#10150
Jeg skriver under, fordi jeg er uenig med delvist genåbning af skoler og børnehaver til små børnRuta Abromaitiene (Bjerringbro, 2020-04-07)
#10151
Jeg syntes det er mega uforsvarligt at åbne op allerede nu. Vent og giv tid selvom samfundet bløder. Menneskeliv er trods alt vigtigereGiite Christensen (Hals, 2020-04-07)
#10152
Mine børn har lavt immonforsvarHind Hadi (Valby, 2020-04-07)
#10156
Mine børn skal ikke være forsøgspersoner...Jannie Zahl (Vrå, 2020-04-07)
#10157
Jeg er ikke enig at børne starter i skolen på grund af Corona virusLaila Jihad (København , 2020-04-07)
#10160
Jeg synes det er dybt uansvarlig !Helga Egilsdóttir (Frederiksberg , 2020-04-07)
#10161
Mine børn er ikke forsøgskaniner, de kan ikke overholde retningslinjerne, deres immunforsvar er ikke ordenligt udviklet og immuniseringen af de forskellige mutationer af coronavirus er ikke klarlagt. Der er ikke mange, men der er børn der er døde af coronavirus, så mine børn bliver hjemme.Charlotte Løwert (Roskilde, 2020-04-07)
#10162
Mormor til 2 døtre, som er solomødre med hver 2 børn. Og jeg hører selv til blandt udsatte med kronisk sygdomLisbet Aaen Erichsen (8210 Aarhus V, 2020-04-07)
#10163
Jeg skriver under, for ikke at min datter skal endes med at smitte familien.Nawal Atwat (København N, 2020-04-07)
#10165
Jeg er imødHuda Wahbeh (Århus, 2020-04-07)
#10176
Jeg syndes ikke børn er ansvarlig nok til at kan holde afstand og søger for at få vaske finger de vil værre smitte bære og tag det med hjem. Til måske smitte en svag borgerThommy Andersen (Horsens, 2020-04-07)
#10177
Jeg er helt enig i, hvad der bliver forslået, jeg arbejder i vuggestue, og tænker da fremadrettet på, hvad der kan ske.Sofia Bech (Brønshøj, 2020-04-07)
#10182
Jeg er ikke tryk for at sende mine børn i skole.Tufan Hamzaoglu (İshøj, 2020-04-07)
#10185
Jeg har 2 børnebørn, og KOL, kan ikke se dem, hvis de skal i skole igen 😕Jette Jensen (Skamby 5485, 2020-04-07)
#10187
Mit barn går i 4 klasse. Jeg tror det er en alt for risikabel måde at starte på, man vil ikke kunne overskue smittet.Trine Pedersen (5800, 2020-04-07)
#10192
Jeg vil simpelthen ikke udsætte mit barn, for covid-19Ahoods Kager (Valby, 2020-04-07)
#10195
Jeg ikke føler mig tryg ved at sende mine børn i skole på nuværende tidspunkt. Ikke fordi de eller jeg kan blive syge, men fordi de er gode potentielle smittebærere. Alt det vi har fået bygget op de sidste par uger og er trygge ved, kan hurtigt falde til jorden. Vi er en delt familie og børnene kan derfor hurtigt dele en smitte til ny familie uden at det bliver opdaget. I den familie skal børnene også i skole, og den ene i en helt anden skole med andre børn og voksne. Jeg ser absolut ikke at dette er en fornuftig og rationel beslutning, og håber MEGET at det kan stå frit om man ønsker at fortsætte hjemme undervisning hvis man har mulighed for det eller sende sine børn i skole.Mimi Rasmussen (Nexø, 2020-04-07)
#10196
It is completely unfair with our small kids. They are not for test purpose. We cannot send them in unsecure environment.If any of them will get severe sick, will Goveronment take resposibility for their well being????
How a small kid can explain complex symptom of this Corona???
If a small kid may spread infections to parents then WHO will take Care of the kid for karantine parents????
There are many fears and questions ?????
Ayesha Jamil (Taastrup, 2020-04-07)
#10200
Jeg ikke vil udsætte hverken mine børn eller resten af familien. Ingen kan med sikkerhed sige hvor lidt er hvor meget syge folk kan blive af corona, hverken børn eller voksne. Jeg synes man gambler lige lovligt meget med folks helbred.Karin Rossander-Larsen (Skamby, 2020-04-07)