Erklæring fra sundhedsfagligt personale vedrørende Covid-19. (Alle andre har også mulighed for at underskrive erklæringen)

Kommentarer

#9805

Jeg ønsker ikke, at mine børn - børnebørn og deres efterkommere skal leve i et diktatur uden menneskelige rettigheder overhovedet...

Ruth Borup (Hirtshals, 2020-10-24)

#9808

Selvom jeg finder nogle af regeringens tiltag imod COVID 19 fornuftige, så mener jeg at det er ved at tage overhånd med restriktioner uden nogen lægefaglig begrundelse. Synes der ligges alt for meget autoritet i sundhedsministeren end de lægevidenskabelige institutioner her i Danmark, plus har nogle gange virkelig svært ved at se logikken og gennemskueligheden i alle reglerne og restriktioner, som kommer med kort eller ingen varsel.

Simon Skytte Christensen (Aarhus, 2020-10-24)

#9811

Er enig i standpunktet og beskrivelsen af samme.

Brian Laursen (Fredericia, 2020-10-24)

#9814

Jeg er stæk modstander af tvang. Ingen skal tvinges , i et demokratisk land, til hverken vaccine eller behandling.

Pia Petersen (4070 Kirke Hyllinge, 2020-10-24)

#9820

Jeg skriver under fordi regeringen lyver og bedrager. Corona en omgang bullshit løgn

Habil Shahier (København S, 2020-10-24)

#9828

Den røde regering er helt ude og skide. Laller rundt og gør bare et eller andet for at gøre noget, uden at forholde sig til konsekvenserne, så længe det ikke går ud over dem selv.

Kaare Riddersholm (Vejle, 2020-10-24)

#9829

Jeg var 100% enig i ovenstående, inden jeg kendte til erklæringen.

Heidi Reynhamar (Hvidovre, 2020-10-24)

#9836

Føler at regeringen anvender frihedsbeøvelse af ens sociale relationer. Synes af hver gang regeringen bliver stillet nogle meget specifikke og relevante spørgsmål omkring deres beslutninger så undviger de at svare direkte og konkret på spørgsmålene. F.eks brug af mundbind?
De siger de "sammenligner" effekten ved brug af det i andre lande, men de lande har meget større udbrud af covid-19 på trods af, at de har brugt mundbind længe før os! Så hvor er evidensen i at det skulle virke? Hvorfor og hvordan kunne det pludselig være, at alle sendte e-mails omkring covid-19 fra SSI osv "Uheldigvis" blev slettet? Hvad er det de prøver at skjule? Hvorfor er det at skoler med alt fra 200-1000 elever på en skole ikke skal bære mundbind? De kan ikke svare direkte på hvor mange der ærligt og seriøst er døde, af KUN covid-19 og dens evt eftervirkninger! Hvorfor bliver ens opslag om slettet emails om covid-19 på facebook, slettet? Hvad er det regeringen prøver at skjule? Synes der stod noget med, at i 2023 er covid-19 sat til at ophøre? WTF det kan man kun vide hvis dette er iscenesat 🤔

Miri Ljungberg (Ishøj, 2020-10-24)

#9840

Det er sundhedshæmmende og kan i mange tilfælde være direkte skadeligt.

Maja Dag Harrit (Holbæk, 2020-10-24)

#9841

Fordi jeg er træt af at leve i et meningsløst totalitært dystopi

mathias vilsøe (frederiksberg, 2020-10-24)

#9843

Det er så langt ude..

Pia Kennig (Ishøj, 2020-10-24)

#9846

Jeg er SÅ enig !

Jane Finne (Stavanger, 2020-10-24)

#9848

Restriktionerne er hverken logiske eller proportionelle, men tvært imod mere ødelæggende end covid-19.

Lene Lauritsen (Bjerringbro, 2020-10-24)

#9853

Jeg er stærkt imod tvangsvaccination og imod fratagelse af vore rettigheder og rådighed over egen krop.

Inge Lise Knudsen (Sæby, 2020-10-24)

#9857

Jeg er enig

Felix Andersen (Odense, 2020-10-24)

#9863

Fordi jeg vil leve, og ikke eksistere. Og er bekymret på mine børns vegne. Frihed, ytringsfrihed, demokrati er ved at blive mistet. Med regering som med hver dag der går ligner diktatorisk regime. Med en diktator som Mette, som spytter søde ord ud, men som bliver den rene gift når det kommer til handlinger. Børnenes minister...Til grin.

Ilona Ragauskiene (Skamby, 2020-10-24)

#9864

Jeg synes ikke det handler om sygdom men om politik hvor befolkningen bliver taget til gidsler.

Thomas Thomas (Hjørring, 2020-10-24)

#9865

Jeg er enig

Susanne Plougmann (Christiansfeld, 2020-10-24)

#9868

Fordi jeg bryder mig ikke om at Danmark nærmer sig en fascistisk styreform!

Allan Skat Nielsen (8920 Ålum, 2020-10-24)

#9880

Jeg er meget enig i at nedlukning er overdrevet og koster for meget. Tvangs vaccine er 100 procent udelukket - især hvis der er tale om en vaccine med Indbygget nanoteknologi.

Kirsten Stendevad (Frederiksberg, 2020-10-24)

#9882

Ingen andre end mig selv, skal bestemme over mit liv.

Kenneth Jessen (Farum, 2020-10-24)

#9885

stop overgreb og spredning af kunstig frygt blandt børn og unge. jeg har mange elever i klasserne som er bange og skræmte helt ude af porprotioner

mads aagaard (holstebro, 2020-10-24)

#9886

Jeg vil sikre mine grundlovssikrede rettigheder. Jeg syntes at disse vanvittig regler er alt for vidtgående.

Annette Toftebjerg (7100, 2020-10-24)

#9887

Jeg skriver under fordi jeg mener at det er kørt af sporet og man har haft held til at skræmme befolkningen.

Peter Jensen (Hjallerup, 2020-10-24)

#9891

Jeg skriver under fordi jeg mener de tiltag der nu tvangsindføres er fuldstændig ude af proportion.

Niklas Knudsen (Kogens Lyngby, 2020-10-24)

#9892

Fordi jeg ikke vil friheds berøves og tvangvaccineres!

Christina Valby (Frøstrup, 2020-10-24)

#9899

Jeg tager mine forholdsregler, følger anbefalingerne, passer på andre og mig selv, “socialiserer” ikke med Gud-og-hvermand - men synes at de alt for mange begrænsninger, og forbud fylder for meget, og jeg er bekymret for fremtiden, og den danske økonomi.
Det er nogen halvgennemtænkte beslutninger der bliver taget.
Jeg arbejder selv i en trængt plejesektor, hvor der økonomisk er skåret helt ind til benet, og vi holder stadig åben for besøg fra tidl. fætre, kusiner, naboer, venner, minkavlere osv. Jeg kunne godt tænke mig at besøg blev afgrænset til nære pårørende. Til gengæld må du godt gå i byen og spise, tage på ophold blot du forlader restauranten inden kl. 22, og ved ophold kan du gå til at nyt lokale og hygge/feste videre efter kl. 22. Det giver INGEN mening.
Samfundsmæssigt bliver vi også sat tilbage, efteruddannelse, kurser osv. bliver sat i bero. Jeg mener stadig det kunne gennemføres med afstand-afspritning og omtanke.
Det tager en hel forkert retning.

Chanette Pedersen (Holstebro, 2020-10-24)

#9900

Det er totalt skæve beslutninger der bliver foretaget.

Lisbeth Berg (Horsens, 2020-10-24)

#9913

Det er bare for meget nu. Så holdt vi!!

Julie Julie (Randers NØ, 2020-10-24)

#9919

Regeringens håndtering er ganske enkelt ude af kontrol, og politikerne er uden for enhver sund fornuft. Det er på høje tid at yde modstand.

Lars Nielsen (Odense, 2020-10-24)

#9927

Det er sygt, hvad der trækkes ned over os. Middel står ikke overens med mål. 🥺

Britt Skousen (Otterup, 2020-10-24)

#9939

Fordi min sunde fornuft siger mig, at der er noget fuldstændig galt her..

Signe Kafusha (Rykkerup, 2020-10-24)

#9940

Jeg synes at regeringen råber - ulven kommer og misbruger sin magt.

Marianne Thomsen (Ishøj, 2020-10-24)

#9944

Jeg skriver under fordi, at det her giver så meget mening. Særligt at vi det er en sygdom vi nok skal leve med, så hvorfor konstant frihedsberøve befolkningen og skiftevis åbne op og ned? Jeg kan mærke en tydelig forskel på min mentale sundhed, og skal ærligt sige at jeg er så træt af Covid-19 nu. Vi skal nok klare den, det er som nævnt ikke værre end influenza set på dødstallene.

Kathrine Kjærulf (Fredericia, 2020-10-24)

#9959

Jeg skriver under fordi at jeg tager afstand fra tvangsaspekterne i hasteloven og fra udkastet til den nye epidemilov.

Mette Relster (Odense, 2020-10-24)

#9961

Der dør flere mennesker af selvmord hver måned end der dør af covid 19. Hvis vi skal tage et særligt hensyn, så lad os tage det til hinanden medmenneskeligt og ikke på foranledning af en triviel og yderst omsiggribende nedlukning. Mediernes og politikernes fornemmeste opgave er at at udbrede kontrol ved at sprede angst i samfundet. Hvis politikerne virkelig ville rede folks liv og skabe velvære, er der større gavn i sammenhold end adskillelse.

Vesle Brøndum (København, 2020-10-24)

#9962

Jeg mener meget håndteres forkert. Vi kan da bruge vires sunde fornuft.

Birgith Castey (Valby, 2020-10-24)

#9963

Coronahåndteringen er præget af et hysteri og en overreaktion, når man ser på den faktiske dødelighed, der ikke er værre end en vanlig influenza. Restriktionerne kommer til at koste flere liv end virussen.

Thomas la Cour (Horsens, 2020-10-24)

#9968

Jeg mener der er en fornuftig rød tråd i hvordan tiltagende sætte ind.Desuden er det utrygheds skabende, at kravene og påbudene bliver ændret hele tiden. Hold jer til noget en periode, tænk forud, det er efterårs selvfølgelig går tallene op.Og det går mest ud over de udsatte, og dem der har det svært og er ensomme, ældre eller syge. Og evner vi alligevel at fjerne corona og beskytte befolkningen? Jeg tvivler

Nanna Rasmussen (Valby, 2020-10-24)

#9969

Jeg skriver under fordi, jeg til hverdag har et meget fysisk hårdt arbejde i FW hvor vi har så mange nye tiltag at vi aldrig står stille - det er dermed arbejde der giver sved på panden som dermed vil skabe ubehag når man nu skal bære mundbind på en 7-timers vagt.

Vigtigst af alt, skriver jeg under fordi jeg siden de nye tiltag ikke har lyst til at tage på arbejde hvis jeg skal være mundbind/vesir ... hvor jeg normalt trives rigtig godt... en stor følelse af at være deprimeret ved tanken om mit arbejde

Selina Remil (Ølstykke, 2020-10-24)

#9970

Jeg tror på menneskets frie valg. Når nogen udøver magt og prøver at tvinge folket til noget de ik vil, bliver der krig. Ingen ønsker krig.
Kuren skader mere end sygdommen.

Betina Jober (Sandved, 2020-10-24)

#9974

Jeg skriver under fordi min holdning til de her indgreb regeringen foretager uden videre sundhedsfagligt belæg er absurd. Jeg støtter det ikke.

Timmy Carstensen (Kongens Lyngby, 2020-10-24)

#9975

Jeg skriver fordi jeg er imod eventuelle restriktioner

Roger Quentin Meka Ebale (Hørsholm, 2020-10-24)

#9985

Der er så meget uklarhed omkring alt det der foregår. Al respekt for at folk kan blive syge, og vi skal passe på de syge. Men raske mennesker bliver mere syge af den måde hvorpå alt det her håndteres. Økonomisk kan det slet ikke hænge sammen. Hvor er iøvrigt respekten for vores jordklode ?? Hvorfor er der absolut ingen der taler for genbrugs mundbind ?? Det er vores jordklode som vi er dybt afhængige af, der betaler prisen for alle de engangs mundbind, som vi ikke har evidens for virker. Hvorfor er der absolut ingen, der taler om sund mad og sund levevis i forhold til forebyggelse af sygdom ?? Hvordan kan vi have en sundheds minister, der kun taler for mundbind i forhold til forebyggelse af sygdom ?? Der er så meget videnskabelig evidens for hvordan vi kan forebygge at vi bliver syge, bl.a. styrkelse af immunsystemet, men det kommer aldrig frem ?? Må sige at jeg synes det er en unuanceret og indskrænket måde at se på sygdom på når vi lever i 2020. Vi mennesker er simpelthen for dumme hvis vi ikke kan se på alt det, der ellers kan gøres for at holde os raske, og beskytte den jord som vi er dybt afhængige af. Og vores politikere er absolut ingen forbilleder på den front.

Birgitte Herbo (Munke Bjergby, 2020-10-24)

#9990

Jeg skriver under fordo jeg ved at brække mig over corona, og det er blevet en stor skramme kampagne så koster samfundet dyrt.

Simon Haubro kjøbsted (Nykøbing mors, 2020-10-24)

#9995

Jeg synes tallene taler for sig selv, eksperter rådgiver samfundet at begive sig videre, så det burde vi gøre.

Mads Jakobsen (Randers, 2020-10-24)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...