Stop diskrimination af dansk-internationale familier!
Kommentarer
#811
Jeg er gift med en udlænding.(Søborg, 2017-10-12)
#813
Min kone, født i Uganda, og jeg har haft vores del af kampe og er stadig uforstående hvorfor det skal være så svært for de som rent faktisk gerne vil bygge en tilværelse i Danmark med alt det indeholder.(Hjørring, 2017-10-12)
#822
Reglerne er unødigt restriktive i forhold til fælles børns rettigheder. Der bør i højere grad tages højde for barnets tarv.(København N, 2017-10-12)
#823
Kærlighed skal ikke hindres af nogen grænser(Næstved, 2017-10-12)
#826
Jeg skriver under fordi jeg er enig i ovenstående tekst, men også fordi jeg syntes, at hvis vi ikke engang kan finde ud af at behandle velfungerende dansk- udenlandsk familier, som er opstået af kærlighed, hvordan skulle vi da kunne gøre verden til et fredeligere og rarere sted at være?(Mern, 2017-10-12)
#829
det er fuldstændig gak gak(Rødding, 2017-10-12)
#830
Jeg ønsker at min Yemini mand at komme til Danmark og reglerne er alt for strenge. Man går igennem hårde tider og det er hjerteknusende når man bare vil være sammen med sin mand og starte sit liv sammen.(Sandved, 2017-10-12)
#831
Er gift med en udlænding og har været igennem hele proceduren som er ulideligt. Vi bor nu i Sverige på 8 år og min mand er blevet Svensk Statsborger. Jeg ønsker bare det skal blive nemmere at få sin ægtefælle fra et andet land til DK.(Helsingborg, 2017-10-12)
#832
Jeg skriver under fordi, vi ikke engang kan få besøg af min hustrus nærmeste familie fra Ghana. Alle bliver nægtet visum, med den begrundelse, at de ikke forventes at rejse ud igen, uagtet, de alle har haft visum flere gange dels til Schengen, dels til andre lande og altid er rejst tilbage til Ghana.Alle som en har udtalt, at de har fået en nedværdigende og uforskammet behandling ved visitationen i Ghana, og at de, på grund af dette, ikke længere ønsker at søge visum til Danmark.
Og så er det direkte umenneskeligt, at klagebehandlingstiden pt. er 12 måneder!
(Kirke Såby, 2017-10-12)
#833
Jeg lever gift med min Thai kone på 52 år, siden 2014, og vi er selvforsørgende. Afleverede desværre min kones Dansk prøve 1 for sent p. gr. af misforståelser med sprogskolen. Prøven ar aflagt og bestået, men vi venter stadigt på andet år på udvidelse af den 2 årige opholdstilladelse for min kone.(6857 Blåvand, 2017-10-12)
#835
Jeg skriver under, fordi de store afgifter på vores ægteskab ofte er ved at vælte vores økonomi.Vi gør en 100 % indsats for at følge alle regler, prøver mm. til punkt og prikke.
Alligevel er vi konstant nervøse for, at vi skulle have overset, glemt eller misforstået en eller anden ny regel, som vil medføre, at min kone ikke længere kan opholde sig her i landet.
Vi har boet her sammen i 2 år, men nervøsiteten bliver ikke mindre.
(Nordborg, 2017-10-12)
#837
Har i 10 år levet i fast partnerskab med udenlænding(Maputo, 2017-10-12)
#838
Problemer i forbindelse med familiesammenføring, i fire år har vi sendt den ene efter den anden ansøgning om familiesammenføring, er blevet afvist 3 gange og tabt klage sag i udlændinge nævnet 2 gange, vi er en familie på 4 min kone fra Mozambique og hendes søn, vores danske datter. er pt. igen blevet afvist og indsendt endnu en klage.(Munkebo, 2017-10-12)
#839
Reglerne hele tiden langt om, er uretfærdige og min hustru nu på 10. år stadig ikke har opfyldt beskæftigelseskravene, men har født børn, arbejdet i mellem og studeret Dansk og hgv.(Greve, 2017-10-12)
#840
Fordi det er hul i hovedet jeg vil ikke være med til at skille familier ad det er jo ikke meningen håber de må leve lykkeligt(Odense, 2017-10-12)
#843
Jeg underskriver fordi jeg synes det er fuldstændigt uhørt, grænsende til det groteske, at opleve på egen krop, hvorledes det fascistiske og fremmedhadende menneskesyn, stille og roligt breder sig i forsamlingen af folkevalgte i Danmark. Bare fordi man kan og fordi man uimodsagt kan ændre love og regler, så man bliver i stand til det, bliver ægtefæller til danske statsborgere udvist. Eneste forbrydelse er at man var så uforskammet at undlade at forelske sig i en, som ikke var pæredansk medborger. Det groteske bliver rigtig synligt, når man så også oplever at børn, helt ned til 12 års alderen bliver udvist. Jeg er flov over at være dansk, og jeg håber at modstanden efterhånden vil vokse, overfor dette totalitære styre i Danmark. Jeg håber at jeg vil leve længe nok til at opleve Dansk folkeparti brændt på bålet. De burde skamme sig på det allergroveste over at kalde sig danskere.(Landskrona, 2017-10-12)
#850
diskrimination hjælper ikke med at integrere folk i det danske samfund(Frederiksberg, 2017-10-12)
#851
Jeg håber en dag at kunne flytte fra Norge til Danmark med min familie, men er bekymret over de unuancerede og til tider ekstreme holdninger der har bredt sig i Danmark i de sidste 10-15 år - stærkt motiveret af både unuanceret, populistisk og uansvarlig politik.Jeg frygter, at hvis vi en dag ønsker at flytte til Danmark, vil vi blive så belastet af firkantet og umennesklig beaukrati (for ikke at tale om konstant negativ omtale i medierne), at det vil være til vort eget bedste at blive væk.
Måske man skulle flytte til Danmark og forfølge en kriminel løbebane. Sådanne "karrieremennesker" lader ihvertfald til at kunne blive i landet!
(Bergen, 2017-10-12)
#852
Min kone nu har været her i 11 år, vi har været gift i 10 år, og ikke har udsigt til at kunne få permanent opholdstilladelse før tidligst om 4½ år (efter at have arbejdet fuld tid i 4 år ud af 4½) på trods af at hun har studeret og/eller arbejdet hele tiden og taler flydende dansk. Vi har en datter på 7 år. Det er simpelthen absurd og hamrende uretfærdigt!(København SV, 2017-10-12)
#857
Jeg skriver under fordi der er så mange danskere, som arbejder i udlandet og de skal kunne finde sig en kone hvor de er og tage dem med hjem. Jeg har selv både sejlet i 4 år og arbejdet i meget internationale virksomheder, så begrænsning heri burde bortfalde(Esbjerg, 2017-10-12)
#859
Jeg selv er familiesammenført siden april 2017 og virkelig håber politikerne og Danmark for øjnene op for den kamp der venter os de næste mange år.(Sønderborg, 2017-10-12)
#861
Fordi blandt mange andre er min søster og hendes mand også fanget i det her og kæmper dagligt med “frygten” for nye regler der gør at hendes mand vil blive sendt hjem igen. Jeg tror på at man skal passe på kærligheden og ikke skilde den ad. For mig at se burde man kunne finde sig en kærlighed uden at lade sig afholde af grænser..(Rønne, 2017-10-12)
#863
Jeg og min familie er familiesamfoert og selv om sprogskolen og kommunen goer sit til at hjaelpe min udenlandske kone og boern med at leve op til kravene, er det et utroligt stort pres vi som familie lever under. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig forholdene for familiesamfoerte i DK, saa havde vi nok overvejet en ekstra gang. Jeg kender kun et land, hvor jeg har arbejdet, (og det er mange) som er mere diskriminerende over for fremmede aegtefaeller. Det er DPRK (Nord Korea) hvor fremmeded aegtefaeller er forbudt, men det er de jo ogsaa i nogle tilfaelde i DK. Jeg skammer mig ofte over at vaere Dansker og borger i saadan et menneskefjendsk samfund !!(Svendborg, 2017-10-12)
#865
Jeg selv er underlagt de regler der gælder som familiesammenført til en person uden for EU.og det kræver en meget stærk kærlighed, økonomi, og ikke mindst psyke at komme igennem til der hvor man kan starte et liv sammen.
(Skjern, 2017-10-12)
#866
jeg er gift med en udlænding(hedensted, 2017-10-12)
#871
Jeg er forfærdet over den udvikling Danmark er ved at vælge. En udvikling som er dybt diskriminerende, og indskrænkende for frihedsrettighederne, som vi ellers er glade for at hævde os selv på. Det er en udvikling, som vi ikke kan være bekendt, og som jeg mener at alle borgere har en civil og etisk pligt til at sige aktivt fra overfor.(København Ø, 2017-10-12)
#873
Jeg blev tvunget til at bosætte mig i et andet land pga. de danske familiesammenføringsregler.Mine børn komme til at vokse op med større emotionel tilknytning til et helt 3. land, end det jeg eller min mand kommer fra, pga de danske regler.
Det synes jeg ikke er rimligt.
(Malmø, 2017-10-12)
#875
Hadder uretfærdighed og er gift med en udenlandsk statsborger(Hillerød, 2017-10-12)
#883
Jeg er selv gift med min indiske mand og vi har fået disse urimeligheder at føle da vi er i gang med familiesammenføring som er trukket i langdrag.(Aarhus, 2017-10-12)
#889
Jeg skriver under fordi, dem som sidder i udlændinges styrelsen har meget lidt erfaring, og er meget lidt kompetente.________________________________________
Hermed håber jeg også i vil flytte jeres underskrift til en klage jeg har over SKAT.håndtering af vores GRUNDLOV
https://www.skrivunder.net/stop_skats_dobbelbeskatning_-_skat_bryder_vores_grundlov
(ODENSE NØ, 2017-10-12)
#894
Min elskede og jeg står med nøjagtigt det store problem!!!(Slagelse, 2017-10-12)
#896
Jeg skriver under fordi jeg selv er på vej ud af landet da jeg o mon(Gentofte, 2017-10-12)
#905
loven rammer forkert, få den dog revideret så danskere kan komme hjem med en udenlands ægtefælle og fælles børn(hørsholm, 2017-10-12)
#906
Man føler sig meget diskrimineret, når en f. eks. Tysker bosiddende i Danmark kan efterfølgende gifte sig med en borger fra 3 verden, tage alle børn med (hele familiepakken), og være berettiget til alle sociale ydelser fra dag et, mens vi dansker, der har bidraget til samfundet hele vores liv, skal " slås" med mere og mere besværlige og uret færdige ordninger og love, DET KAN IKKE VÆRE RIGTIGT, AT VI SKAL VÆRE ANDEN RANGS BORGER I VORES EGET LAND.Efter den sidste stramning af loven om permanent opholdstilladelse, overvejer vi på det kraftigste at flytte firma og Bopæl ud af landet,
VI, MIN KONE OG MIG ER I HVER TIL FÆLLED VED AT VENDE DANMARK RYGGEN, HVIS DE LOVE IKKE BLIVER LAVET OM, SÅ ALMINDELIGE BORGER KAN FORTSÆTTE MED ET PERMANENT LIV HER I DANMARK, OGSÅ SELV OM DEN ENE DØR.
DET VIRKER SOM OM AT POLITIKKERNE STÅR PÅ RYGGEN AF HINANDEN MED KREATIVE STRAMNINGER, BARE FORDI DE TROR DET KAN GIVE DEM 4 ÅR MERE, HVOR ER MORALEN HENNE, DEN FORSVANDT I TAKT MED AT ORDET LEVEBRØDS POLITIKKER BLEV OPFUNDET
(Nykøbing Falster, 2017-10-12)
#909
Jeg kan ikke være mere enige i det overstående brev. Alle udlændinge er bedre stillet end Danske ægtefæller. EU borgere får permanent ophold uden videre efter 5 år. Min mand skal vente 8 år - hvordan retfærdig gør i det! Det er uretfærdig!(Brøndby, 2017-10-12)
#911
Jeg har en australsk kone og kan associere med ovenstående. Jeg selv mødte hende på et udenlands ophold som universitetsstuderende. En vigtig del af min uddannelse som politikerne nærmest dagligt opfordrer til når vi skal sikre Danmarks fremtid. Min kone frygter at blive alene, stigmatiseret og uden mulighed for at opholde sig tæt ved børn og børnebørn i Danmark den dag jeg ikke er her mere og vores børn vælger Danmark som hjem. En frygtelig tanke og frihedsberøvelse!! Dette er realiteterne med den kurs Danmark er på nu, og jeg selv kan potentielt stå i en situation i fremtiden hvor jeg defacto bliver statsløs. Alt sammen et resultat af at det er vigtigere at holde fremmede mennesker ude end at varetage sine landsmænd og statsborgeres interesser - hvilket jo er det demokratiske mandat politikerne er valgt ind på.(Aalborg, 2017-10-12)
#913
Som dansker bør man frit kunne vælge sin ægtefælle og leve sammen i Danmark. Også når man har giftet sig på tværs af landegrænser. Når man som par har et frit og ligeværdigt forhold og kan forsørge sig selv bør staten ikke blande sig.(Jelling, 2017-10-12)
#914
jeg er enig med fofatteren(frederiksberg, 2017-10-12)
#915
Fordi jeg ønsker at kærlighed gælder for alle og at kærlighed ikke skal afgøres gennem papir-nusseri! Min kammerat er godt med sin kærlighed fra Indien, min svigerfar er gift med sin kærlighed fra Rusland og min svigerindes bror er gift med sin kærlighed fra Mexico! Men på trods af det, bliver de behandlet som uønsket! Det er ikke i orden at jeg sender min lillebror til Australien med sætningen "du må IKKE forelske dig!!"(København, 2017-10-12)
#922
Det bør være en menneskeret et enhver dansker der gifter sig med en udlænding naturligvis kan bosætte sig sammen med sin ægtefælle i Danmark.(København S, 2017-10-12)
#924
A.Gad vide hvad den almindelige dansker ville sige til at blive krævet at have en minimums bruttoløn på 275.400 årligt (2017) ?
B.
Hvad ville den almindelige dansker sige til at kravene for ophold hele tiden ændres mens man er i gang med at opfylde dem, og de som bekendt hele tiden bliver skærpede ? Tror næppe der findes eksempler på anden lovgivning der ændres med tilbagevirkende kraft ? Svarer jo til, at man på flugtskydningsbanen hele tiden skal skyde på flere og flere bevægelige mål, med mindre og mindre kaliber og på større og større afstand, samtidig med at man kun kan opnå medalje, hvis man rammer alle målene.
C.
For at fremme integrationen besynges bla. vigtigheden af at blive en del af arbejdsmarkedet og tillæring af sproget. Det er vi på ingen måde uenige i. Men når det kommer til det praktiske med at skaffe sig et job, er det næsten en naturlov at HR afdelingen som det første spørger til opholdstilladelse og straks man oplyser at den er midlertidig, kommer der et pænt standard svar, tak men nej tak. Det arbejder jo så i direkte modstrid med det ellers så noble formål !?
(Rønne, 2017-10-12)
#927
Jeg synes det er ydmygende, at jeg ikke kan få lov til at have min familie omkring mig, og som der står i den Danske grundlov, at jeg har ret til. Jeg har en Indisk svigerdatter, der blev smidt ud af Danmark. Min svigerdatter gav mig et gudesmukt og elskeligt barnebarn.Mit barnebarn, kan jeg ikke længere få lov til at være omkring, det er en stor sorg for mig, og hele vores familie.Det er det rene vanvid, og ikke det Danmark jeg er vokset op i, jeg græmmes i min grundvold.
(Rønne, 2017-10-12)
#928
Jeg er gift med en amerikaner, vi har to dansk-amerikanske børn. Vi flyttede til Danmark fra USA i 1995, mens der endnu var tålelige forhold. Min hustru og jeg bidrager nu begge økonomisk til det danske samfund med en samlet indkomstskattebetaling på langt over 1000000 hvert år, sådan har det været de seneste mange år. Min hustru og vores nu voksne børn, som er under uddannelse, bidrager til det danske samfund igennem deres internationale briller og de kompetencer, der følger deraf. Jeg ønsker mig, at andre, som er i en situation svarende til den vi var i for 22 år siden, skal have de samme muligheder for at berige deres eget liv og det danske samfund.Mvh Jeppe Sturis
(Værløse, 2017-10-12)
#929
Jeg er gift med en udlænding. Undskyld.(Sydals, 2017-10-12)
#932
Jeg skriver under fordi de nuværende regler gør det umuligt for min kone og mig at have et samliv i Danmark. At jeg som dansk statsborger skal lide under disse umenneskelige forhold og faktisk er uvelkommen i mit eget land fordi jeg har valgt at være uforskammet nok til at gifte mig med en ikke-dansker, er jo fuldstændig absurd. Hvorfor kan vi ikke få lov til at bidrage til det Danske samfund som en familie?(Aalborg, 2017-10-12)
#934
Jeg selv er farbror til en Dansk/indisk (født i dk) pige som sammen med sin indiske mor blev smidt ud som 5 årig!(Aarhus, 2017-10-12)
#936
Jeg skriver under fordi jeg mener at danske statsborgere bliver diskrimineret og derfor tvunget til at forlade Danmark for at forblive sammen med deres familier.(Helsinge, 2017-10-12)
#938
De danske familiesammenføringsregler er ren diskrimination. Det er ikke en værdig måde at behandle danske statsborgere og deres ægtefæller på. Skrot reglerne med det samme og lad os leve sammen med den vi elsker i fred og ro !(Valby, 2017-10-12)
#939
Som udstationeret for en dansk virksomhed flere gange er det naturligvis min plan at vende hjem til Danmark med mn udenlandske ægtefælle som er veluddannet og tager dansk undervisning. Det virker som om de danske politikere ikke vil danskere som på vegne af danske virksomheder tager ud for at skabe eksport og produktion i Danmark og mindsker muligheden for at tage en ægtefælle med som er veluddannet, vilarbejde og integrere sig i det danske samfund(MEXICO CITY, 2017-10-12)
#945
Jeg er ramt af ovenstående. Urimeligt at man har bedre chancer ved at flytte til et af nabolandene(Lund, 2017-10-12)
#947
Jeg har selv opgivet en udenlandsk kæreste på grund af de urimelige Danske regler og love...(Aarup, 2017-10-12)
#948
Reglerne er fuldstændig åndssvage og urimelige, og skal ændres så hurtigt som muligt.(København, 2017-10-12)
#951
Loven er totalt urimelig(København V, 2017-10-12)
#954
Jeg skriver under fordi jeg selv oplever at der ikke er plads til mig i mit fædreland, fordi jeg elsker en ikke-EU-borger, som jeg har gift mig med. Derfor bor vi nu i Tyskland, langt væk fra familie, venner, job, studie.(Flensborg, 2017-10-12)
#967
Jeg synes det er en vigtig kamp for rettigheder i ens eget land, især når Danmark så gerne vil globaliseres. Det burde være en menneskelig rettighed at kunne forelske sig i hvem man vil, uanset oprindelsesland.(Sønderborg, 2017-10-13)
#969
Jeg skriver under, fordi det smerter mig at se børn, der kommer i klemme mellem absurde regler.(Bjerringbro, 2017-10-13)
#972
Jeg som dansker mener det er min ret at gifte mig med hvem jeg vil og blive boende her i DK med min ægtefælde uanset hvor han hun måtte komme fra i verden.(Jelling, 2017-10-13)
#975
Vi selv er belastet af reglerne for familiesammenføring og usikkerheden forbundet med forlængelse af opholdstilladelse.(Vejen, 2017-10-13)
#976
fordi jeg har nogle venner som er kommet i knibe i de mærkelige og firkantede regler der er for internationale familier(Gentofte, 2017-10-13)
#978
Det er nogle urimelige regler den Danske regering byder os. Kan nikke genkendende til ALT, hvad der står i artiklen, og har selv været ude for groteske forhold. Vi har endnu ikke fået permanent ophold, så vi tænker meget over, om der er noget vi kommer til at gøre forkert og må starte forfra. Økonomien er en anden del, hvor regeringens regler og love gør livet surt. De høje gebyrer og det store garantibeløb som skulle lånes i banken, og som skal afbetales på hver måned for ikke at nævne de høje renter. Nedsættelse af pension fordi man er gift til trods for, at ægtefælle blot går i skole for at lære dansk, og endnu ikke har fået et fast arbejde. Der er helt klart plads til forbedring...(Helsingør, 2017-10-13)
#979
Kravene til familiesammenføring er urimelige og hører ikke til i et land som Danmark, som på så mange andre områder står for at være et “frit” land.(Århus V, 2017-10-13)
#980
Det er en absurd situation at Danmark har andre regler en resten af EU.En maerkelig vurdering af "danskhed" og en haan mod bl.a. mange danskere, som er taget ud i verdenen og har arbjedet for danske firmaer.
En usmagelig leflen for stemmer fra den yderste hoejrefloej mere end en ansvarlig politik.
En manglende vilje til at turde tage fat paa dem der udnytter lovgivningen og en straf af dem som kan klare sig selv uden at vaere samfundet til byrde.
(Yuen Long, 2017-10-13)
#982
Valgsystemet forpligter dem som har indfødtsret til at fremme lighed såvel ligestilling. Hverken transnationaler eller kvinder skal udsættes for tvang og kontrollerende adfærd.(Helsingør, 2017-10-13)
#984
Jeg underskriver, fordi det påvirker min selv, mit ægteskab og vores familier og venner, vi og de lever med usikkerheden om det permanent opholdstilladelse. Det er et mareridt hos os. Simone(Rønne, 2017-10-13)
#986
Jeg finder den type diskriminering racistisk og uværdig.(6510 Gram, 2017-10-13)
#987
Jeg skriver under fordi jeg selv er familiesammenført og venter barn.(Frederiksberg, 2017-10-13)
#993
Jeg har selv oplevet disse urimeligheder tæt på, da min datter blev gift med sin mand fra Kenya for 6 år siden. Regeringen lægger jo op til at de unge mennesker tager en del af deres uddannelse i udlandet, og konsekvensen af det, vil jo selvfølgelig tit være de finder kærligheden på deres udlandsophold. Derfor må det være en selvfølge, at de kan tage deres kæreste med til Danmark, når de vender tilbage, uden at skulle trækkes igennem et helvede af regler.(København S, 2017-10-13)
#996
Alt andet ikke giver mening....(Greve, 2017-10-13)
#997
Jeg skriver under, fordi vilkårene for dansk/udenlandske familier bliver mere og mere urimelige, og man går i evig angst for, at man har overset en regel, der har ændret sig, og at ens ægtefælle derved kan blive smidt ud af landet.(Aalborg, 2017-10-13)