Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19

Kommentarer

#9601

Jeg skriver under, fordi jeg imod regerings udspil hvorfor åbner de ikke cafeer og centre op istedet hvor dem der frivillige vil opnå immunitet kan være forsøgs kaniner

Safih Butt (KØBENHAVN - N, 2020-04-07)

#9603

Jeg har en dreng i 0klasse og jeg føler ikke der er styr nok på corona
Ikke nok til af tag chancen
Der er alt for mange på samme sted

Patricia Kyhn (Hvidovre, 2020-04-07)

#9604

Synes ikke at hverken de små børn og voksne skal udsættes for risikoen i forhold til de voksne børn.

Nadeem Aslam (Kastrup, 2020-04-07)

#9605

Jeg skriver under bl.a. pga jeg SELV arbejder i vuggestue og jeg kan slet ikk se hvorfor vi skal åbne nu - Når vi dagligt giver kram og har nærkontakt med de kære små. Men også pga de jo ikk kan holde afstand i den alder + nys og snot mm. Også er jeg da bange for hvis fx et hjemsendt barn har været i store forsamlinger eller lign. Udover det er jeg også selv mor til en i dagpleje + skolen så det er også bekymrende i skolen i hvert fald - I dagplejen er de jo Max 4 børn så det er vel OK lige på det område - Hvis dagplejemoderen så har fulgt retningslinjerne vel og mærke. Så et stk meget bekymret mor og medarbejder i vuggestue! Håber vi blir HØRT !!!

Stine Svejgaard (Varde , 2020-04-07)

#9614

Fordi mine børn ikke skal være forsøgskaniner!
Hvad hvis mine børn lige præcis ikke klarer det her, hvad hvis pædagogerne ikke gør, eller pårørende. Børn kan sagtens være smittebærer!
Er der overvejet at børn ikke er smittet fordi de er i “karantæne” de fleste forældre isolere dem i hjemmet, hvilket jeg også gør.
Hvor blev reglen med max 10 personer samlet af? Vil det kunne lade sig gøre i institutioner- NEJ. Vil det ikke nærmest være omsorgssvigt at holde afstand til småbørn i vuggestuer, dagpleje, børnehave og de små skoleklasser?! Øøøh- JO!
Heldigvis er der undervisningspligt IKKE skolepligt. Mine børn kommer ingen steder PT. Heller ikke i skole eller børnehave.

Tamara-mathia Holm (Gråsten , 2020-04-07)

#9615

Jeg er gravid vil ikke blive smittet

Paninguak Siegstad (Kolding, 2020-04-07)

#9620

Ønsker ikke at mit barn skal i skole efter påske!!!!

Christina Sørensen (Gandrup, 2020-04-07)

#9621

Jeg skriver under, fordi jeg er uenig med beslutning at åbne skole for 0.-5. Klasse.
Danmark er ikke klar!!!

Henrieta Ivan (Birkerød, 2020-04-07)

#9632

Jeg ønsker ikke at danske børn udsættes for smitte ved at komme iskole nu

Vibeke Kjærsgård (Ørnhøj , 2020-04-07)

#9633

Jeg synes det er for tidligt for børn at starte i institution og skole

Maja Vaskova (Rødovre, 2020-04-07)

#9634

Hvis jeg skal sende mine børn i skole , skal i kunne garantere med 100% atr mine børn ikke bliver smittet af Covid-19. Vores børn er ikke laboratorie rotter, som det her skal testes på.

Zeinab hamad (Holstebro, 2020-04-07)

#9640

Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19

Mohamed Kamel (FREDERICIA , 2020-04-07)

#9642

Fordi jeg har et astma barn som jeg ikke vil have skal udsættes for covid 19, så nu står jeg og ikke ved hvad jeg skal gøre med den her udmeldelse.

Rikke Friis (Aalborg sv, 2020-04-07)

#9645

Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19

Haris Sideroudi (Havdrup, 2020-04-07)

#9647

Jeg synes at det er uansvarligt, ubegrundet og alt for tidligt at åbningen sker allerede nu og på den måde at børnene skal gå forrest og bære ansvaret for at sprede smitten blandt forreldre og pædagoger.

Ralitsa Møller (Copenhagen, 2020-04-07)

#9648

Jeg har en pige i 5.klassen

Bdour Alhamwi (Herning, 2020-04-07)

#9652

At jeg får ondt i maven over at sende min datter på 1 år ud i forsamlinger som Mette Frederiksen siger vi andre skal undgå

Holly Logan (Kastrup , 2020-04-07)

#9653

Mine børn er ikke forsøgskanin.
Nej tak

Olliver Nielsen (Nørre Snede , 2020-04-07)

#9655

Jeg er dagplejer. Og syntes det fuldstændig uhensigtsmæssig at starte med de små børn. Alle mine forældre går i skole og har mulighede for at holde deres børn hjemme. Men ved de kommer allesamme igen

Lotte Thomsen (Thisted , 2020-04-07)

#9656

Kig overskriften.

Snorri Debess (Mørke, 2020-04-07)

#9658

Det er tåbeligt og sende de små afsted for at blive smittet og tage Corona med hjem. Både jeg og mit barn er i risikogruppen, vi har astma. Så NEJ sender ikke mit barn i skole.

Janne Grandjean (Hørsholm, 2020-04-07)

#9659

At mit barn ikke skal smides i skole og blive udsat for at kunne blive smittet med corona. Det er dybt forkert at bruge de små som forsøgskaniner. Økonomien i Danmark kommer ikke i gang af at man sender de små i skole.

Natasja Jensen (Frederikssund, 2020-04-07)

#9661

Jeg skriver under fordi min yngste datter har et svagt immunforsvar og jeg vil gerne se hende vokse op.

Linda Falkenberg (Karise, 2020-04-07)

#9662

Jeg mener ikke det er forsvarligt at sende de små afsted som intet aner om at holde afstand, hygiejne osv.

Stine Villadsen (9870 sindal , 2020-04-07)

#9664

Jeg skriver under fordi mit barn og andre børn ikke skal være forsøgskaniner for staten.

Maria Salomon Ørskou (Århus N, 2020-04-07)

#9667

Mor, som er skolelærer udsættes nu - og barn, udsættes også. :(

Katja Karlsen (Otterup, 2020-04-07)

#9676

Jeg er utryg ved den beslutning som er taget hen over hovedet på mig og mit barns hoved.
Jeg gør alt lige pt for at beskytte mit barn mod smitten og pludselig skal jeg udsætte ham for den, og det vil jeg ikke.

Elisa Bonnez (Auning, 2020-04-07)

#9677

Bar kan ikke holde distance de rører alt og putter i mund og det er ikke sikkert børn kan klare det sygdom da børn fra børn spreder smitte og de befinder sig konstant i smitte fare ligesom læger + ubeskyttet kan der vare en store konsekvenser.

Liene Broka (Greve, 2020-04-07)

#9682

Jeg synes det er forkert at mindre børn, der svært kan efterleve forholdsregler og god hygienje generelt, skal ud og "prøves af". Det er også svært at gennemskue hvilke fakta valget er begrundet i.

Pernille Larsen (Frederiksberg, 2020-04-07)

#9683

jeg Skriver under for at passe på mine børn og mig selv

Camilla Fopma (Hals, 2020-04-07)

#9685

....jeg selv er i risikogruppen og derfor er utryg ved, at mit barn skal starte i institution. Jeg bliver normalt ret syg af ‘de gængse’ infektioner hun plejer at have med hjem fra børnehaven - hvilket er ret ofte, gennem hele vinterhalvåret...

Louise Vang Aahauge (4600, 2020-04-07)

#9688

Jeg skriver under fordi det ikke giver mening at lade små børn gå i skole som de første da de kan være mere sårbare end voksne og at de ikke burde være forsøgskaniner

Habibatou Diarra Cardoso (København , 2020-04-07)

#9689

Jeg skriver under fordi det jeg på ingen måder kan se det fornuftige i at det er de små børn som skal afsked.
Der er tale om mindre børn , som gør, hvad de har lyst til og ikke, hvad der er forsvarligt for at undgå smitte.
Jeg synes , at det burde være et tilbud, såfremt at det er et problem med pasning kontra arbejde.

Marthine Rom (Hjørring, 2020-04-07)

#9693

Jeg, dagplejer, er bange! Passer 4 små børn ca 2 år, 48 timer ugentligt i lille hjem. Små børn handler instinktivt, og kan ikke handler efter voksnes regler. De savler, hoster, nyser og sprutter præcis i den retning som deres hoveder vender. De kræver nærvær, kram og søger voksne og hinanden.
Måske påvirkes de ikke af sygdom som voksne, men de bærer meget smitte.
Jeg er bange for mit eget samt min families helbred!!

Gitte Skaarup (Hjortshøj, 2020-04-07)

#9694

Forkert at begynde med de mest forsvarsløse.

Lone Hornstrup (Holstebro, 2020-04-07)

#9695

Jeg passer på mit barn. Jeg syntes det er dybt forkert at børn skal være Danmarks forsøg på at åbne op. Hvad er det for et budskab at give børn? De har de seneste par måneder fulgt alle råd og vejledninger og bidraget til at passe på vores gamle - og så skal de bydes at sendes ud i verden som forsøgskaniner, hvor alle Odds siger at det er forkert. Nok er børn ikke særlig modtagelige for virussen, men de bærer stadig smitte faren og sætter dermed rigtig familier i risiko gruppe ved at sende familiens små afsted i en helt forandret verden.
Jeg tager i hvert fald ikke chancen når det gælder mit barn!

Christina Christensen (Aalborg sv, 2020-04-07)

#9700

Børn har lav immunitet og smittes let.

Xiuqing Zheng (silkeborg, 2020-04-07)

#9701

Mine børn skal ikke være forsøgskaniner og både mit mindste barn og jeg har astma og allergi ..

Tenna Pedersen (TennaPedersen71@gmail.com, 2020-04-07)

#9705

Jeg har et barn i vuggestue som har været i nødpasning og der har der nærmest kun været ham og et andet barn.
Men nu hvor dette effektueres, hvor børnene ikke er i vuggestue på normal vis og får den vigtige pædagogiske tilgang, men i stedet bare er opmagasineret med stor smitterisiko så forældrene kan arbejde, så kan jeg ikke se min dreng og jeg i det. Vi er i forvejen i stor smitterisiko idet jeg arbejder på hospital med coronapatienter.

Ina Friis-Nielsen (Herlev, 2020-04-07)

#9711

Det fuldstændig sindsygt at lade børn være smittebærer, så man kan kontrol smitte befolkningen gradvis.

Simon Borg (Solbjerg, 2020-04-07)

#9712

Fordi mine børn er vigtigst og jeg er i risikogruppen.

Søren Sindahl Jensen (Børkop, 2020-04-07)

#9719

Jeg er enig i at vi skal passe på børnene så længe vi ikke har viden nok om hvordan Covid19 påvirker dem

Helena Nielsen (Esbjerg V, 2020-04-07)

#9721

Jeg er uenig at vores mindste skal komme først mod ukendte virus.
Mit barnet er i risikogruppen. Han skal ikke opleve ekstra isolation mens ændre børn skal afleveres i børnehaven. Men jeg vil ikke aflevere ham som "CoronaCaninen".

Olena Tkachova (Odense , 2020-04-07)

#9724

Fordi jeg er ikke synes at børn skal være forsøgskaniner og fordi jeg er bange for at børnene bliver raske smittebærere. Giv istedet den ene forældre løn for at blive hjemme med børnene lidt endnu...

Marianne Krogh (København, 2020-04-07)

#9726

Forde forælder selv må bestemme om de vil sende deres børn i skole

Birgit Hvolby (Århus, 2020-04-07)

#9727

Fordi jeg passe på min sønd

David Jørgensen (Svinninge, 2020-04-07)

#9729

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at det er de mindste der skal udsættes for dette. Hvilket samfund lever vi i???

Natasja Engel Christensen (Hundested , 2020-04-07)

#9730

Jeg mener ikke mine børn skal bruges til et eksperiment. Der er for mange ubekendte, særligt omkring varige men af Covid-19.

Morten Ranum (8600, 2020-04-07)

#9732

Min søns bedsteforældre skal ikke frygte vores nærvær fordi min søn er tvunget i dagpleje! Vores arbejdspladser forventer at vi benytter os af pasningen når den er der, så vi har intet valg i denne urimelige situation!

Louise Skov Hansen (Engesvang , 2020-04-07)

#9738

det er ikke normalt, at små børn vender tilbage til børnehaver eller vuggestuen . hvorfor åbner de ikke først frisøren, hvor folk aftaler tid, og der er 3-4 personer i rummet. der er 300 mennesker i daglige institutioner. hvorfor skulle jeg sætte mine børn i fare? ?

Paulina Klak (København s, 2020-04-07)

#9741

Jeg skriver under da jeg selv har 2 børn,som går i børnehave og 3 klasse.

Stina Jacobsen (Græsted , 2020-04-07)

#9745

Do not send my 2 years old to the vuggestue after Easter!

Xiaolu Geng (Silkeborg , 2020-04-07)

#9746

Lige pt er de fleste børn hjemme, kun forældre der ha brug for nødpasning sender dem afsted! Så % tænker jeg først bliver reel når børnene kommer ud i verden. Især dem som ikke forstår budskabet om afstand og hygiejne som er den kategorien de starter med at sende ud i samfundet.
Børn kan være raske smittebærer, da de for det meste for minimale symptomer.
Men hvad så når de smitter forældrene hvem taget sig så af børnene ?

Synes bestemt ikke det her er, at bruge et forsigtighedsprincip, som hun lagde ud med i starten, at hun ville gå efter.
Hun kunne lige så godt ha sagt vi skal alle smittes vi starter med jer!
Så tager vi næste omgang Til september.

Jeg ved de ikke prøver stoppe smitten men udbrede den over længere tid.
Men at åbne op for lige denne gruppe, kan ligge samfundet ned, da det igen er gruppen som ikke forstå budskabet afstand og hygiejne.
Man skulle ha valgt de ældre børn som forstår de skal holde afstand og ved de skal ha en god hygiejne, samt mindre virksomheder. Så smitten bliver spredt langsomt.
Det her kan blive et udfald af at sætte ild til tørt græs.
Self skal samfundet igang igen. Men synes bare det et det forkerte sted, at starte! Da hun alligevel vil have alle andre stadig bliver hjemme !!!

Det også bare mega ambivalent.
For Børnene skal jo afsted for at forældrene kan tjene penge til erhvervslivet (uden at blive forstyrret af deres børn.)
Problemet er bare at måske 3 uger efter ligger begge forældre med corona og så må vi se hvor godt de arbejder fra sengen (værste scenarie respiratoren)

Maria Ullergaard (Snoldelev , 2020-04-07)

#9748

Jeg har et barn i skole, og jeg er i risikogruppen for at blive smittet, da jeg arbejder i hjemmeplejen. Vi har heldigvis ingen smittet borgere (endnu), men frygter det vil komme.

Mathilde Petersen (Rødovre, 2020-04-07)

#9749

Jeg undrer mig over at det ikke er de mere bevidste børn/unge der sluses ud først.
Min autistiske dreng på 10 går i almindelig skole, vasker ikke hænder godt nok, krammer, piller sig i næsen og forstår ikke sygdom. Og de yngre børn forstår da slet ikke konsekvens!

Line Bjerre (Randers NV , 2020-04-07)

#9750

Jeg er meget betænkelig over at vi skal være forsøgspersoner.
Jeg er helt i chock det var ikke en udmelding jeg ku have forestillet mig, ever. Og samtidig siger de at det er for farligt at være i et storcenter.

Lene Margrethe Bang (København, 2020-04-07)

#9758

Det er for utrygt og jeg vil ikke gamble med mine børn. Det er ikke realistisk at restriktionerne kan overholdes, hvilket vil udgøre en stor risiko faktor, hvis man skal tro, hvad der ellers er blevet fortalt om denne virus. Jeg agter ikke at sende min børn afsted. Der er mange andre erhverv, hvor man vil kunne kontrollere smitten bedre og det er bestemt ikke blandt legende små børn.

Marianne Høi (Broager , 2020-04-07)

#9760

Jeg skriver under fordi, at jeg er nervøs for at blive smittet af mine børnebørn, når de skal i børnehave og dagpleje

Jette Sejerup (Esbjerg, 2020-04-07)

#9764

Jeg skriver under, fordi mine børn ikke er forsøgskaniner, og min mand er i risikogruppen, så vi er ikke klar til at tage en sådan chance.

Maria Kristensen (Vrå, 2020-04-07)

#9766

Jeg vil passe på
Mit barn.

Vijitha Sritharan (Stenlille, 2020-04-07)

#9769

Mine børn er ikke forsøgskaniner. Jeg selv er bange for at sætte dem ud blandt bakterier og ligeledes er mine børn nervøse.

Samira Tayibi (2630 Taastrup , 2020-04-07)

#9773

Det er jo fuldstændig uforsvarligt at sende vores børn afsted - de bliver små trojanske heste.

Simone Mareike Breuer (Gjellerup, 2020-04-07)

#9774

Jeg skriver under fordi, at jeg er meget utilfreds med at mine børn skal være forsøgs kaniner.

Christina Haase (Bjerringbro , 2020-04-07)

#9775

Barn er sårbar overfor corona (har en nyre)

Thomas Nielsen (Ørby, 2020-04-07)

#9776

Jeg synes ikke det er forsvarligt

Rikke Jensen (Stoholm , 2020-04-07)

#9779

Fordi mit barn ikke er en forsøg kanin. Vil i have vi bliver syg Så send mig ud og blive smittet på hospitalet men du skal ikke brug mit barn for at sprøde den. Desuden vil set ikke hjælp økonomien. Så bedre genåbne træning center, butikker og frisør. I det mindst tjenere de noget .

Elisabetta Bruno -Hansen (Frederiksværk, 2020-04-07)

#9780

Jeg har ondt af forældrene. Men jeg tror på at flere dør af influenza.

Gitte Bendixen (Vejle, 2020-04-07)

#9781

Jeg ikke ønsker at sætte mine to små børn forrest i skudlinjen. Det burde være personer, som bedre forstår sundhedsstyrelsens vejledninger om hygiejne.

Kristina Blaaberg (Egtved, 2020-04-07)

#9786

Det er fuldstændigt hensynsløst da mine børn og jeg iøjeblikket bor hos min mor.

Monique Røjlund (Næstved, 2020-04-07)

#9789

Mit barn ikke er et forsøgskanin. Og derfor ikke kommer i skole den 15 april.

Jeanette McIntyre (Mern, 2020-04-07)

#9792

Børn helt ned til 3 måneds gamle er blevet smittet.

Trausti Traustason (Padborg, 2020-04-07)

#9794

Mine små børn er mennesker og ikke dyre de kan eksperimenter med.

Darin Nahfawi (Odense , 2020-04-07)

#9800

Mit barns krop er ikke stærk mod sygdomme, og han har også autisme .
Det er min pligt som mor at beskytte mit barn .
(Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19)

Khadijeh Mehri (København, Frederiksberg , 2020-04-07)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...