Din patientsikkerhed - din underskrift

Kommentarer

#9003

Den mening må komme fra folk, der er syge i hovederne.

(Ry, 2018-06-18)

#9004

Jeg vil under ingen omstændigheder finde mig i at min traumatiske hjerneskade med alle dens senfølger på noget tidspunkt kommer under Fl
Eller at min migræne som også er en senfølger samt min voksne søns migræne skal behandles som en psykisk lidelse.

(Århus, 2018-06-18)

#9012

Fordi det er vigtigt der kommer ændringer, og forbedrede forhold.

(Odense, 2018-06-18)

#9013

Det er forkert at katagorisere psykisk raske mennesker under en psykiatrisk diagnose. Jeg kender både mennesker med kronisk hovedpine, stofskifte sygdomme og piskesmæld og ingen af dem er syge i psyken...

(Otterup, 2018-06-18)

#9022

Har valgt at støtte denne underskriftsindsamling da vores systemer ikke virker. Det gør de først når de der sidder overfor patienten, alle steder, kun udsætter patienterne for en behandling de selv ville kunne leve med.

(Esbjerg, 2018-06-18)

#9023

Det er for dårligt at bare fordi det er svært for lægerne så bliver vi puttede ind i en fælles pulje, generalisereret at vi bare skal have have det samme allesammen. Jeg er et unikt menneske. Og vil behandles som sådan et......

(Store heddinge, 2018-06-18)

#9024

Vil ikke acceptere at blive sat i bås fordi man ikke kan diagnosticere en reel lidelse

(København, 2018-06-18)

#9030

Fik for 2 år siden i forb. med svær Osteoporose Aclasta inf. , hvor jeg fik en del bivirkninger bl. Ødemer , paræstesier og nu tinnitus på begge ører. Føler ikke at mine symptomer bliver relateret til at jeg ikke kan tåle bifosfornater. Ret frustrerende !!

(Virum, 2018-06-18)

#9039

Fordi det ikke er en sygdom og skal ikke samligenes med fibromyalgi

(Hørsholm, 2018-06-18)

#9051

Det rammer de helt forkerte personer, istedet for at hjælpe dem.

(Hedensted, 2018-06-18)

#9055

Det er helt ude af proportioner.

(Nykøbing Mors, 2018-06-18)

#9057

Fordi IBS ikke er noget som forgår inde i hovedet, MEN i kroppen på alle ulidelige måder!!
Det skal tages alvorligt!!

(Skævinge, 2018-06-18)

#9065

Det er vigtigt at holde somatiske lidelser og psykiatriske lidelser hver for sig.
Det er vigtig at bruge de rigtige diagnose koder som WHO bruger.
En somatisk lændesmerte(eksempel) er ikke en psykiatrisk lidelse.
Vi kan ikke i DK skalte og valte med diagnoser som for godt befindende.

(Tjæreborg , 2018-06-18)

#9073

Borrelia og andre underliggende infektioner er hovedårsagen til langt de fleste BDS diagnoser. Der er tale om somatisk sygdom - ikke psykosomatisk!

(Hjortshøj , 2018-06-18)

#9077

- det er noget juks!

(Tønder, 2018-06-18)

#9081

Jeg skriver under fordi jeg selv har været patient, og har overværet behandlingen af min mor i to omgange med 7 års mellemrum, hvor man skulle forvente, at noget blev bedre.

(København Ø, 2018-06-18)

#9092

Det er på tide, at der bliver tænkt på, og gjort noget for alle de mange forskellige forsømte foreninger.
Herunder stofskifte support.

(6705 Esbjerg , 2018-06-18)

#9094

Det er en hetz på syge mennesker

(Vanløse , 2018-06-19)

#9096

Det er vanvid

(København, 2018-06-19)

#9099

Jeg er stofskiftesyg pga fjernet skjoldsbruskkirtel jeg er IKKE psykisk syg!!

(Næstved, 2018-06-19)

#9103

Jeg lider af modic og lændesmerter/bensmerter grundet både modicforandringerne og diskusprolapser. Begge dele kan ses tydeligt på mine scanninger, og er en fysisk skade, ikke en psykisk.

(Ullerslev, 2018-06-19)

#9111

Ja det hælper jo ikke noget, at lappe cyklen, hvis det er kæden der er hoppet af

(Selling, 2018-06-19)

#9113

Jeg skriver under fordi jeg mener, at anvendelsen af denne diagnose, vil legalisere at læger ophører med at lede efter fysisk årsag til menneskers lidelser, hvor der ikke oplagt og påviseligt er tale om psykisk sygdom.
Der er historisk en uhyre stor gruppe fejldiagnosticerede patienter, som det efterfølgende har vist sig fejlede noget, som man enten ikke kendte på det pågældende tidspunkt eller som man overså, fordi man havde fokus på noget forkert.
Det har især gjort indtryk på mig, at min moster, på et tidspunkt hvor man burde vide bedre, blev behandlet på Montebello, for smerter der fik hende til at græde sig igennem dagen. Hun fik Pamol og psykofarmaka for disse smerter og besked på at tage sig sammen. Dette stod på til 6 dage inden hun døde af en terminal cancer...

(Frederiksberg, 2018-06-19)

#9114

Har lipødem og får ingen hjælp

(Hvidovre, 2018-06-19)

#9116

Det er forkasteligt, at bare fordi Lægerne ikke længere er så dygtige her i Danmark, så skal patienter pakkes i en boks og fejldiagnosticeres. Systemet i Danmark er lige så korrupt som i visse andre lande. Politikerne tør ikke stille sig op overfor læge overmagten. Det er så forkert, at man ikke kigger mere til udlandet og forske videre derfra, i stedet for at Danmark altid skal lave sine egne dokumentationer. Hvor kunne der spares mange penge på den konto. Lægerne ser heller ikke længere patienterne som en helhed, de bliver alt for specialiceret inden for et bestemt område. Ser ikke hele mennesket længere.
Er der selv i øjeblikket med en mand der har været nødsaget til at søge til udlandet og samtidig selv betale - på trods af, at han betaler til sundhedssystemet via skat. UNDER ALT KRITIK.

(Ribe, 2018-06-19)

#9122

Jeg syntes ikke om at, man bruger selvopfundne diagnoser på mennesker som har en reel sygom ifølge WHO. Man kan ikke "bare" slå dem sammen og kalde dem noget andet for egen vindings skyld. Dette er en "diagnose" som skal stoppes hurtigt.

(Horsens, 2018-06-19)

#9124

Jeg selv har piskesmæld

(Haderslev, 2018-06-19)

#9133

Jeg lider selv af kroniske komplekse smerter efter en arbejdsskade, derudover har jeg udviklet migræne efter en whiplash-skade.
Så jeg skriver gerne under, da jeg jo har min. 2 diagnoser der vil blive nævnt som funktionelle lidelser.

(Otterup, 2018-06-19)

#9135

Jeg blev syg efter eksponering for skimmelsvamp og har ikke kunnet få hjælp i sygehusvæsnet. Det er chokerende behandling at en for rigtig mange mennesker samlignelig og samstemmende fortælling overhøres og kaldes funktionel!

(Silkeborg, 2018-06-19)

#9138

Jeg lider selv af fibromyalgi og senfølger efter whiplash og hjernerystelse. Hvis min behandling kun bestod af den psykiatriske behandling, ville jeg på ingen måde blive i stand til at tage min kommende uddannelse, blive en ressource for samfundet og have et meningsfuldt liv.

Jeg er stadig i gang med min behandling, men er indtil videre nået langt. Det er kun fordi, jeg går på en tværfaglig smerteklinik, får noget medicin som ikke er psykofarmaka, har haft 1 måneds ophold på et tværfagligt rehabiliteringsforløb, og fordi jeg er blevet taget seriøst i mine smerter. Jeg er stadig i gang med at skulle i mere og anderledes behandling, fordi mine problemstillinger er så komplekse og stammer forskellige steder fra, men jeg er nervøs for, om det ender med, at jeg ikke får den nødvendige behandling. For så bliver det umuligt for mig at gennemføre en uddannelse. Og mit ressourceforløb vil være spildt.

Jeg har oplevet og oplever stadig nogle steder i sundhedssystemet, at min diagnose mere bliver set på som psykisk. Jeg er tidligere psykiatrisk patient, og næsten færdig med at trappe ud af al psykofarmaka, men min nuværende fysiske sygdom har absolut intet at gøre med det! Og det er min psykiater også fuldstændig enig i.

At der ikke bliver lyttet til WHO er uacceptabelt og uforstående! Selv sygdomme med en ALLEREDE fysisk diagnosekode bliver ignoreret og smidt i funktionel lidelse kassen. Hvordan kan man gøre det mod syge mennesker, der kæmper en brav kamp for bare at leve et meningsfyldt og givende liv?
Vi bliver ikke en ressource for samfundet, og ender i sidste ende med at koste samfundet flere penge.

Der bliver kun tænkt i kasser i stedet for det hele billede. Og det er da helt hul i hovedet!

(Albertslund, 2018-06-19)

#9145

Det er en helt forkert vej at gå. Og det er et udtryk for manglende viden omkring de forskeligge kroniske tilstande. Blot fordi videnskaben endnu ikke kender svarende skyder man det over på patienten. Det er totalt hul i hovedet. Men der er sikkert nogen der har økonomisk interesse i at det er patienten der får skylden...Desværre. Men stop det her vanvid.

(Nørresundby, 2018-06-19)

#9151

ME/CFS är en svår fysisk sjukdom där själva kardinalsymtomet är att patienten blir sjukare av ansträngning. Detta är en stor skillnad gentemot de flesta andra sjukdomar och något som behöver bli känt överallt i vården.

ME/CFS förvärras vid upptrappad aktivitet som går utöver patientens aktivitetsgräns.

I dagsläget drabbas en mycket stor mängd patienter av vårdskador då de uppmanats att aktivera sig över den nivå som kroppen klarar. Många blir irreversibelt försämrade p g a dessa felaktiga råd.

(Växjö , 2018-06-19)

#9154

Jeg har både fysiske og psykiske diagnoser og selvom de godt kan påvirke hinanden, så er det 2 forskellige ting, min colitis ulcerosa kan godt drille når psyken driller og omvendt, når colitis ulcerosaen er i udbrud, så påvirker det min psyke

(Vojens, 2018-06-19)

#9158

Det är viktigt att fysiska sjukdomar behandlas som just fysiska sjukdomar, så att patienten får rätt vård och behandling. Det är livsavgörande för patienten.

(Borås, 2018-06-19)

#9159

Det er så vigtigt at hvert menneske bliver behandlet med respekt og hørt. Det er trods alt Deres krop det handler om.

(4060 Kr. Såby, 2018-06-19)

#9166

Jeg har slidgigt i ryggen og kæmper meget med min arbejdsgiver

(4600 køge, 2018-06-19)

#9167

Jeg synes alt for mange bliver tabt i det psykriatriske system.

(fredericia, 2018-06-19)

#9169

Der bør ske noget
Sikkerhed og ansvar

(Ballerup, 2018-06-19)

#9174

Jeg er enig

(Hals, 2018-06-19)

#9182

Whiplash ikke er en psykisk lidelse.

(Smørum, 2018-06-19)

#9183

Det er simpelthen for langt ude.

(Svendborg, 2018-06-19)

#9190

Det bør stoppes

(Tjele, 2018-06-19)

#9191

Jeg skriver under fordi dette simpelthen er ud over al anstændighed! Lad være med at gøre somatiske diagnoser til psykiske lidelser...!

(Holstebro, 2018-06-19)

#9192

At Man ikke kan skære alle over én kam

(Taastrup , 2018-06-19)

#9196

Fordi at der skal være mere fokus omkring det enkelte menneske og på patientsikkerheden. Der sker alt for mange uth' er

(århus, 2018-06-19)