Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne
Kommentarer
#8403
At vores børn bliver påvirket dagligt af andre børn som slet ikke bør være på en folkeskole uden nogen hjælp eller støtteKarina Bukke-Bjerregaard (Roskilde, 2022-08-24)
#8405
Der er alt for mange der bliver taber som skolen er nu. Ja der er de børn, der er i mistrivsel, men de børn, som ikke skejer ud eller ind, er også tabere, da de heller ikke er i en situation, hvor de får ordentligt udbytte af deres skolegang. Lærerne og pædagogerne er også tabere, for selvom om de kæmper som små bæster, kigges der igen og igen skævt til dem, fordi de ikke liiiige kan ændre situationen. Ledelsen på en skole er også i klemme, da en god leder vil gøre sit bedste for at skabe gode rammer for sine ansatte (og selvfølgelig også børnene), men rammesætningen både timemæssigt, kreativt og økonomisk er så rigidt, at det meget sjældent kan lade sig gøre.Laila Dyrvig (6880 Tarm, 2022-08-24)
#8407
Jeg er helt enige i hvad de skriver.Lone Kjærbo (8960 Randers SØ, 2022-08-24)
#8410
Fordi mine drenge er nogle af de børn ppr skriver om. Og jeg om nogen ved hvordan det ikke fungere i skolerne. Og hvordan alle instanser arbejder i samme retning bortset fra skolen.Heidi Post (Agerskov+, 2022-08-24)
#8418
Det tog 6 år at få udredt min datter for ADHD.I den tid ville det have gjort underværker med mere støtte i skolen, hurtigere udredning.
Annet Fie Gilsager (Knebel , 2022-08-24)
#8420
Vilkårene i dagtilbud og skoler slet ikke er gode nok, der er alt for mange børn der har det dårligt og der er slet ikke ressourcer nok til børnene.Britt Andersen (Gladsaxe, 2022-08-24)
#8424
Jeg er akt lærer og har et tæt samarbejde med PPR.Jeg ser er stigning i børn der er presset og vi er stort set magtesløse - og brandslukker konstant netop pga. manglende ressourcer. 2-lærer ordning vil være en kæmpe inklusions fremmende faktor!
Ditte Andersen (København, 2022-08-24)
#8426
Jeg skriver under fordi jeg er folkeskolelærer og kan se hvordan både elever og lærere har fået dårlige kår i den danske folkeskoleBirthe Landergren Beck (Nordborg , 2022-08-24)
#8431
Jeg er selv lærer på specialskole og ekstern vejleder på de københavnske folkeskoler i inklusionens tegn. Jeg observerer præcis det samme og er dybt bekymret.Lykke Rask Hoffland (København, 2022-08-24)
#8436
Jeg er skolelærer og hver dag oplever den virkelighed, der presser “vores” børn helt urimeligt!Tanja Nygaard Nielsen (Fredericia , 2022-08-24)
#8445
Jeg er lærer, og ovenstående er en nøjagtig beskrivelse af min hverdag.....absolut ikke det, jeg uddannede mig til.Lene Pedersen (Vejle, 2022-08-24)
#8446
Jeg er småbørnsmor og arbejder som pædagogisk leder i en daginstitution. Jeg bakker derfor 100% op om den virkelighed, som pædagoger og lærere har berettet om i årevis.Pernille Sørensen (Ølsted, 2022-08-24)
#8451
Jeg selv er mor til børn i bhv og indskoling og som skal have børn i institutionslivet små 13 år endnu. Jeg vil gerne passe på dem og deres venner.Derudover ser jeg PPR psykologernes arbejdsvilkår indefra, da de er mine nærmeste samarbejdspartnere som familierådgiver - det er ikke for sjovt hvad de bliver udsat for på en enkelt dag, med urimelig krav.
Jeg ser børn og Inge i massiv mistrivsel, skolevægring, angst problematikker mm.
Jeg bakker 100 procent op om ovenstående brev.
Gitte Nedergaard (Sønderborg, 2022-08-24)
#8456
Jeg er psykolog og mor til to og tydeligt kan se huller i systemet, hvor flere børn ikke bliver set og hørt og får plads og ro.Dinne Skjærlund (Viby J, 2022-08-24)
#8457
Jeg skriver under da jeg undre mig over, at ingen af mine 3 børn har trives i den offentlige folkeskole. Men sjovt nok fungerede de 2 store fint på efterskole og den lille er for et år siden rykket på privat skole, hvor hun også stortrives.De gange vi har påberåbt trivsels problemer, er det blevet sendt tilbage, som er forældre/barn problem og det skolen kunne tilbyde, var alle mulige ting uden for skole, så som headspace samt andre tilbud bygget på frivillighed.
Rikke Aaskov (Horsens, 2022-08-24)
#8458
Jeg er både lærer, pædagog og mor, og jeg er dagligt bekymret over de tilstande vi har i landets institutioner.Pernille Berg (Hjørring , 2022-08-24)
#8462
Vi har selv haft en dreng med skolevægring og gennemført et forløb gennem back2School. Her var konklusionen, at hans angstsymptomer kom pga belastninger i skolen. Hele forløbet, også længe før henvisningen til PPR, var så hård ved ham og så opslidende for os, som familie.Maja Grasberger (Tranbjerg, 2022-08-24)
#8470
Det her påvirker børn og unges livskvalitet, og evne til senere at indgå i og bidrage til samfundet.Morten Brandt Jensen (2765+Smørum, 2022-08-24)
#8472
Jeg arbejder selv som pædagog på 9. År og oplever det samme, som dette åbne brev beskriver.Jeg står i alle disse dilemmaer hver eneste dag. Hvor jeg skal støtte så mange børn i deres hver dag - men jeg kommer til kort, da det er umuligt at støtte 20 børn på en gang. Mange gange må de børn der har brug for mindst støtte tage prisen - fordi de kan mange ting selv. Det er helt vanvittige vilkår at skulle efterleve.
Og opfordringen på at politiker, kommer ud på besøg i institutionen - I skal være så velkomne til at se hvad min hverdag indeholder ☺️
Simone Urban (København S , 2022-08-24)
#8476
Jeg har 3 børn i folkeskolen og jeg synes det er helt vildt hvad de skal stå model til. Jeg kan ikke forstå, hvis det er den hverdag, politikkerne mener skaber robuste velfungerende unge mennesker. Der er ingen der vinder på den måde de gør det lige nu.Louise Lykke (Horsens, 2022-08-24)
#8480
Jeg skriver under fordi jeg på nærmeste hold, har oplevet ventetider, manglende tilbud og hjælp. Har også oplevet hvor dygtig medarbejder er når man endelig får hjælp, men at opgaven er vokset og godt børne og unge liv er gået tabt, og erstattet med håbløshhed, angst og massive udfordringerBirgitte Møhring-Jensen (Mårslet, 2022-08-24)
#8486
Mit ældste barn har gået i skole i 2 uger nu, og allerede fra første dag begyndte hun og andre piger i klassen at opleve uacceptabel opførsel fra en eller flere drenge. Hun er blevet påført skade to gange, fra slag med pind og fra bid. Det sker når der ikke er en voksen i nærheden.Det forventes at små børn på 5-6 år kan starte i skole, og klare sig selv i frikvartererne, uden at kende stedet eller hinanden.
Carola Rønne Bejerholm (Klemensker , 2022-08-24)
#8487
Vi er en velfungerende familie, men nu er vores ældste søn gået ned med angst og depression.Han har gået i en klasse med 29, hvoraf særligt én har stået for rigtig meget larm, uro, kaos og utryghed - et såkaldt inklusionsbarn.
En klasse med 29, der samtidig skal kunne rumme diagnosebørn koster for de sensitive børn. Min søn er den 4. elev i den klasse, der har fået angst. 2 af hans klassekammerater har ikke været i skole i flere år!
Karina Bøje (Hornslet, 2022-08-24)
#8491
Jeg arbejder selv i et fag, hvor jeg ser hvordan miljø og rammer påvirker børns trivsel og jeg har selv et barn, som lider af skolevægring og har svært ved at indgå i de rammer, der er i skolen nuPernille Koch Hjorhøj (Brønshøj, 2022-08-24)
#8494
Jeg kan genkende forløbet og manglerne fra eget barnKenneth Bubel (Herning, 2022-08-24)
#8500
Jeg er lærer i folkeskolen og oplever denne problematik dagligt. Det er så utilfredstillende, at der ikke er mere tid og rum til at hjælpe.Maria Brunsgaard Krogshede (Bøvlingbjerg, 2022-08-24)
#8502
Det er super vigtigt for vores børns fremtid.Trine Skaarup Pedersen (Aars, 2022-08-24)
#8504
Det et så vigtigt at hjælpe vores børn nuMaria Larsen (Varde , 2022-08-24)
#8529
Mit barn har ofte har ondt i maven når hun skal i skole.Hun klager næsten dagligt over larm i timerne og hun bruger enormt meget energi på at skulle koncentrerer sig i larmen.
Desuden oplever hun sure lærer som ikke magter opgaven / klassen.
Vicki Ruhlmann Karkov (Møgeltønder , 2022-08-24)
#8533
Jeg har oplevet fuldstændig det samme .Tog min søn ud af klassen ,han var hjemme i 2 mdr (stress) Efterfølgende sagde jeg at han skulle gå i skole hvis han kunne Han havde en ugtl fri dag hvor han var på en gård .Tilkæmpet Eri dag velbef i gym EUX landmand.Vibeke Jensen (Viborg, 2022-08-24)
#8535
Jeg skriver under fordi børn og unges trivsel bør have førsteprioritet i et godt samfund.kirsten hybschmann (København N, 2022-08-24)
#8536
Jeg arbejder som lærer og har oplevet familier der kæmper alt for hårdt for at få den hjælp de skal have til deres barn.Lotte Blichfeldt (Vejle, 2022-08-24)
#8546
Jeg selv har et barn i mistrivsel. Skolen kan/vil ikke se det. Resultatet er skift til privat skole for højt begavede børn .Louise Andersen (Bjerringbro , 2022-08-24)
#8548
Jeg er en faggruppe og jeg ser det samme 😏Mona kjærulff Hansen (København , 2022-08-24)
#8551
Jeg som gymnasielærer i stigende grad ser unge i mistrivsel med dårligere fagligt udbytte for både den enkelte og gruppen som helhed som resultat. Nej, det er ikke fordi der optages for mange. Der er bare forskelle på, hvordan de mistrives. Det betyder noget, at der er passet ordentlig på dem, før de bliver teenagere.Uni Ortmann (Risskov, 2022-08-24)
#8552
Jeg har selv tre børn der har mistrives i skolen, de har/er alle tre i psykiatrien, dejse og er stadig op af bakke med ingen hjælp at hente nogensteder.Sussanne Christensen (Sindal , 2022-08-24)
#8556
Jeg selv er pædagog på en specialskole og kan se hvor skadet de børn vi får visiteret efterhåndener. De skal hjælpes FØR det er for sent..Louise B. Fonnesbæj (Galten, 2022-08-24)
#8558
Jeg skriver under ovenstående fordi jeg som medarbejde i daginstitution ser problematikkerne er helt enig i PPR”s vinklerLene Mikkelsen (8300 Odder, 2022-08-24)
#8564
Fuldstændig enig i beskrivelsen og analysen i opråbet.Janne Vedel Rasmussen (Skørping, 2022-08-24)
#8568
Har kæmpet for støtte til mit barn i hendes 10 års skolegang og det lykkedes først i 9. Klasse. Tænk, hvad hun kunne have opnået, hvis støtten var kommet tidligere. Den kom først da hun knækkede fuldstændig.Heidi Bjørklund (Roskilde, 2022-08-24)
#8574
Jeg skriver under ø, fordi jeg de seneste år i forbindelse mit arbejde i folkeskolen har oplevet mange af de overståede problemer. Jeg er enig i at det kræver handling nu!Emma Rikhof (Aarhus , 2022-08-24)
#8581
Jeg genkender problematikken fra mit arbejde i en familiegruppe, hvor vi oplever en stor stigning i børn i mistrivsel og utilstrækkelige tilbud til at hjælpe dem tilbage i god trivsel.Line Bigum (Aalborg, 2022-08-24)
#8590
Der mangler en grundlæggende og effektiv prioritering af børn og unges trivsel. Jeg savner at politikerne lytter til fagfolks udmeldinger. Derfor støtter jeg.Ole Aagaard (Valby, 2022-08-24)
#8600
Nu må der ske noget, inden alle de dygtige kræfter i og omkring skolen er flygtet…Ane Skovgaard (Roskilde, 2022-08-24)