Støtte til PPR-psykologers åbne brev til politikerne
Kommentarer
#8011
Fordi det er så rigtigt - og på sigt ender vi med en masse ødelagte børn, der ikke er i stand til at begå sig i samfundet, og kommer til at koste endnu flere penge.Der er akut brug for hjælp til de børn og de voksne der skal hjælpe.
Pia Schmidt (Ans By , 2022-08-24)
#8012
Jeg er bekymret for vores børn og unge. Vi kunne gøre det så meget bedre hvis der blev afsat flere ressourcerAnne Ulstrup (Malling, 2022-08-24)
#8021
Vi oplever på vores skole hvor hårdt det går ud over Alle børn i klassen, selv når der bare er ét barn der har det sværtMarie Bay Borg (Brønshøj, 2022-08-24)
#8022
Jeg er uddannet socialpædagog og arbejder på en skole som ressourcepædagog, sammen med lærer. Jeg ser og oplever præsis det som beskrives i brevet. Ingen høre hvad vi siger. Derfor bakker jeg op om initiativet - tak for indsatsen.Susan Buchard (København, 2022-08-24)
#8024
Forholdene i daginstitutioner og folkeskoler er under al kritik og har været det længe. Nu viser resultaterne sig af mange års samfundseksperimentMaria Olsen (286”, 2022-08-24)
#8028
jeg arbejder med unge udsatte i HeadON og ser tydeligt skaderne ad fejlslagen og manglende behandlingTorben Villekjær (Århus, 2022-08-24)
#8032
Jeg oplever i min dagligdag som pædagog at jeg ikke kan give den nærhed og omsorg som mine vuggestuebørn har brug fordi der ikke personale nokLisbeth Lindvald (Skødstrup , 2022-08-24)
#8040
Jeg støtter til fulde indholdet i brevet.Pia Dorthe Rasmussen (Hørsholm, 2022-08-24)
#8043
Jeg er dybt bekymret for vores børn trivsel og udvikling, og dermed vores allesammens fremtid.For lille nomering, alt for store klasser, nedslidte arbejdsforhold og evige besparelser er umulige arbejdsbetingelser og enormt dårligt for udvikling og kvalitet.
Louise Zielke (Ravskærvej 20, 2022-08-24)
#8044
Jeg er helt enig med psykologerne.Dorte Rygaard (Thorsager, 2022-08-24)
#8045
Jeg er mor til en pige på 15 år, der stort set ikke har været i skole i fire år - ej heller modtaget meget undervisning i den periode. Hun har alt for længe været i de forkerte rammer uden rettet støtte og har de seneste fire år haft et meget nedsat funktionsniveau pga overbelastning. Der mangler ressourcer alle vegne og alt gøres op i økonomi, hvilket i sidste ende betyder, at børn og familier ikke får det rette hjælp og bliver syge, de fagprofessionelle arbejder under nogle helt urimelige vilkår, der gør dem syge. Men det hele bunder i et sygt system.. Vi bliver nød til at handler nu, ændre nogle strukturer, der ikke virker og investere i vores børn og unge, hvis vi ikke skal tabe en hel generation på gulvet!Lene Ebbensgaard (København, 2022-08-24)
#8046
Jeg mener der skal gøres noget NU. Børn mistrives og har det gjordt det længe pga den måde skolen er bygget op påTanja Raabo (Skødstrup å, 2022-08-24)
#8048
Jeg har arbejdet som folkeskolelærer gennem 9 år, og har valgt ikke at fortsætte bl.a. pga den situation, som beskrives så SPOT on af PPR psykologerne.Karina Andresen (København N , 2022-08-24)
#8049
Det der beskrives, er fatalt for vores børn og deres sociale og faglige udvikling. Der skal tilføres ressourcer til området - nu!Helle Lønstrup (Silkeborg, 2022-08-24)
#8053
Jeg er lærer og ser alle de børn der mistrives - og ikke mindst deres klassekammerater, der også påvirkes af mistrivslen.Pernille Jensen (Holbæk , 2022-08-24)
#8054
Fordi børn er hele vores verden!Mette Jakobsen (Fredericia, 2022-08-24)
#8064
Arbejder i Folkeskolen og hvad vi udsætter børn/unge for har intet med trivsel af gøreTina Zeberg (Randers SV, 2022-08-24)
#8071
Bare helt enigDer skal ske forandringer !!!
Mette Ellegaard (8530 Hjortshøj, 2022-08-24)
#8074
Som uddannet pædagog oplever jeg dette problem hver dag i praksis og kan se den glidebane det hurtigt bliver for de børn, som ikke har ressourcer til at følge en normalitet, som tydeligvis er skabt af mennekser med meget ringe forstand, eller ingen forstand, på børn og deres udvikling. Der er ikke plads og tid til forskellighed og forskellige behov, hvilket ofte ender i at man kommer til at skyde problemer foran sig og som barnet vokser og kommer længere frem i systemet bliver ressourcerne som skal forestille at hjælpe mindre og mindre og problemerne vokser sig større. I sidste ende ser jeg en fremtidig generation af for mange unge mennesker, som er ringe stillet til at påtage sig et ansvar for vores samfund og unge mennekser, som ikke vil have de fornødne ressourcer til, at give nye generationer mulighed for succes. Succes er at lykkes med det man selv sætter sig for i min verden.Kamilla Josefsen (Thisted, 2022-08-24)
#8075
Ikke mere snak. Der skal handles nu. Børnenes trivsel er for dyrebar til (fortsat) at lade stå til!Bodil Olesen (Hillerød, 2022-08-24)
#8076
Børn er vores fremtid, dårlige vilkår for dem nu vil ramme dem og vores samfund hårdt.Anita Henriksen (Greve , 2022-08-24)
#8080
Jeg har arbejdet indenfor området og ved, at “ opråbet” er nødråb!!Jonna Vingum Jensen (Havnsø, 2022-08-24)
#8083
Jeg er forælder til to sønner, som netop har været “prøveklude” fir reformens negative og destruerende aftryk på børn i folkeskolen. Denne reform har været at frarøve børnene en meget vigtig og afgørende del af deres barndom. Ingen børn fortjener en skoledag, som inkl. lektielæsning overstige et timetal svarende til en voksen fuldtidsstilling. Jeg er virkelig ked af, af mine børn blev en del af det forsøg og ked af det på de børns vegne, som til stadighed og fremadrettet lider under denne krydret med en test/karakter- og præstationskultur, som ikke vægter det hele menneske.Jeg synes med god grund, at politikerne bør stilles til ansvar for den reform, som har medført mistrivsel, hvis top af isbjerget vi endnu ikke har set…desværre.
Dette på trods af, at lærerne under lockout forsøgte at råbe politikerne op. Billedet ud af til i medierne blev, at det blot omhandlede lærernes manglende ønske om at blive normaliseret og undervise i flere timer…kernen var bekymringen for netop den mistrivsel, som vi forudså, at den på sigt ville føre med sig:(
Mit hjerter græder!
Mvh Camilla Dalgaard
Camilla Dalgaard (Roskilde, 2022-08-24)
#8087
Jeg er nyuddannet psykolog med første job i PPR og jeg ønsker en fremtid, hvor PPR kan bidrage mere til børn og unges trivsel frem for at bruge tid på at kæmpe mod systemer, bureaukrati og nedskæringer.Julie Holm (Høje-Taastrup, 2022-08-24)
#8088
Jeg skriver under, fordi jeg er uddannet pædagog og kan genkende disse problematikker.Joy Lindkvist (København S, 2022-08-24)
#8095
Jeg er enig i, at der skal gøres en indsats på områdetAnna Vibe (Svenstrup, 2022-08-24)
#8099
Jeg bekymrer mig om vores børnRikka Poulsen (8000 Århus C, 2022-08-24)
#8104
Fordi jeg til dagligt står med alle ovenstående problematikker og frustationer som underviser på en folkeskole. Mange af vores familier er særligt udsatte familie.Mai Lundsgaard (Albertslund , 2022-08-24)
#8107
Jeg underskriver fordi der er alt for mange børn og unge der ikke får den hjælp de har brug for.Mette Bach-larsen (Støvring, 2022-08-24)
#8112
Jeg er dybt bekymret for mine venners og mine egne børns fremtid i skole og institutioner.Sophie Lineegaard (Dyssegård, 2022-08-24)
#8114
Det er vigtigtLudvig Tousgaard (Brande, 2022-08-24)
#8115
jeg er lærer og oplever problemet hver dag.Kæmper som mor mod et tungt system for at få min datter til at trives og udredt.
anne christiansen (vinderup, 2022-08-24)
#8120
Fordi jeg er pædagog, efter udd. neuropædagog, mor (Med flere ben i den almene og special sektoren) og menneske.Med et brændende hjerte for børn med udfordringer og i udsatte positioner. Men arb pt som Dagpleje da jeg ikk længere kan stå inde for institutions livet.
Idacaroline Damgaard (Aalborg, 2022-08-24)
#8122
Jeg som lærer og støttekontaktperson for en familie med et barn med skolevægring har oplevet de problemer, der beskrives. Der mangler menneskelig kvalitet og nærvær i børnenes liv! De ser ikke deres forældre ret meget, fordi vi som samfund tilskynder til at begge forældre arbejder fuld tid. Meget går tabt, hvis børnene ikke får øjenkontakt, nærvær, spejling m.m. Især i de små år!Anne-Marie Larsen (Odense, 2022-08-24)
#8124
Som lærer oplever jeg forfærdende mistrivsel blandt børn hver dag.Bjarne Fruergaard (Varde, 2022-08-24)
#8127
Jeg har børn og kender flere der er klemtRikke Lauridsen (Kastrup, 2022-08-24)
#8131
Jeg skriver under fordi jeg er enig i notatet til medlemmer af folketinget.Kurt Mariager (Odense C, 2022-08-24)
#8133
Jeg skriver under fordi jeg ved at et stigende antal børn og unge har stadig trangere kår i skolen.Anders Iversen (Ringkøbing, 2022-08-24)
#8135
Jeg har arbejdet som støtte pædagog i klub og skole og måtte efter moden overvejelse stoppe i det system som ikke fungerer. En beslutning som jeg ikke har fortrudt.Birthe Skovsted (Kastrup, 2022-08-24)
#8137
Jeg er folkeskolelærer og oplever dagligt at stå uden de nødvendige resurser til at hjælpe børnene, når de i en periode har det svært eller når børn venter på hjælp i årevis.Jennifer Møller (Søborg, 2022-08-24)
#8143
Jeg kæmper selv med min egen søn og mistrivsel. En dårlig trivsel i skolen har været medvirket til at han i dag er ude i et misbrug.Jesper Stoico (Herfølge, 2022-08-24)
#8147
Jeg har 3 børn med udfordringer. 2 af dem har el har haft skolevægringBettina Damsgaard Andersen (Skørping, 2022-08-24)
#8149
Jeg skriver under fordi jeg er helt enig i at børnenes verden i offentlig regi er blevet så dårlig at de bliver dårlige af det.Vh familieterapeut og socialpædagog.
Marianne Tjerrild (Samsø, 2022-08-24)
#8161
Jeg er klubmedarbejder i ungdomsklub på 9. år og ser her hvordan skoledagene påvirker de unge mennesker. Jeg er under uddannelse til pædagog og ser her hvordan skoledagene påvirker de unge mennesker.Fagligt kan jeg ikke se argumentet er forsvarligt, at de unge har ligeså lange skole dage som vi voksne har arbejdsdage - og samtidig er under så vildsomme sansepåvirkninger fra en stor klasse. Fra sociale medier. Fra tests. Fra samfund.
Martin Stendahl (Horsens, 2022-08-24)
#8166
Jeg arbejder selv som SFO pædagog i en almindelig folkeskole. Jeg ser desværre hverdag i mit arbejde, børn, som mistrives og børn der er i nogle rammer, som de ikke kan være under.Jeg arbejder desværre i en kommune, hvor man visitere børn videre 1 gang om året. Hvilket er helt urimeligt for børnene, forældrene, lærerene og pædagogerne
Sarah Andersen (Stenløse, 2022-08-24)
#8174
Jeg arbejder i psykiatrien og derudover er mor, mormor og medmenneskeVivi Dybdal (Beder, 2022-08-24)
#8179
Det er vigtigt, at der sker fremskridt på området. Forholdene er alt for kritisable.Rikke Thomsen (Skjern, 2022-08-24)
#8182
Det er så hammervigtigt!Helene Nielsen (Værløse, 2022-08-24)
#8184
Jeg skriver under fordi jeg selv har to børn på 9 og 12 år, og de skulle have haft meget mere hjælpe igennem årende. Det viste sig for nylig at vores yngste har adhd, men der var løbet kørt så langt ud at hun nåede at finde en kniv, som vi gudskelov nåede at stoppe hende i. Det kunne være undgået hvis vores system er meget hurtigere….Jeanette Buus Sørensen (Hadsund, 2022-08-24)
#8188
Jeg skriver under fordi jeg arbejder i med børn og unge i psykiatrien som også er hårdt ramt , på alle parameter vi mangler hænder og ressourcer , det kan til tider føles som brandslukning og ikke tilfredsstillende hverken for de unge , forældrene og os som personale.Rikke Ingemann (Hvidovre, 2022-08-24)
#8189
Jeg skriver under fordi jeg er pædagog og hver dag ser det udspille sig.Kristine Schandorph (Herlev, 2022-08-24)
#8196
Fordi jeg er mor, jeg er pædagog og jeg er rørende enig, i det kæmpe problem der bliver beskrevet.Lisbeth Sørensen (Hobro, 2022-08-24)
#8198
Jeg synes dette er det vigtigste opmærksomhedspunkt i vores samfund overhovedet!Mika Idorn (Lemming, 2022-08-24)
#8199
Jeg har 2 børn som jeg har kæmpet med i 3 år for at få hjælp tilChristina Hjortkjær (Holstebro, 2022-08-24)