Erklæring fra sundhedsfagligt personale vedrørende Covid-19. (Alle andre har også mulighed for at underskrive erklæringen)
Kommentarer
#8001
Jeg er enigGerd. Ankersen (Silkeborg, 2020-10-21)
#8004
Jeg er enig og betragter den politiske håndtering som overvejende formynderi, der ikke er sundshedsfagligt belæg for.Annelie Jepsen (København S, 2020-10-21)
#8006
fordi jeg er enig i kritikkenBente møller (højbjerg, 2020-10-21)
#8020
Der foregår et eller andet som ikke har noget sundhedsfaglig aspekt. Fake....Janmikael Christensen (3670 veksø, 2020-10-21)
#8024
Fordi jeg tror der skal være større åbenhed omkring de tiltag, der gøres omkring Covid-19.Jeg mener også at de ansvarlige skal opfore til at alle bruger mundbind i offentlig rum, men at det skal ske på frivilligt basis - ikke trang.
Leif Skovgaard (Karlslunde, 2020-10-21)
#8027
Jeg ikke kan støtte op om deres nye lovforslag, da jeg frit selv vil have lov at vælge om jeg skal vaccineres eller ej.Marianne Kaae Jørgensen (Faxe, 2020-10-21)
#8029
Retslig selvforståelse i et "frit demokratisk vestligt" land er på spil.Stefan Holbek (Næstved, 2020-10-21)
#8031
Som alenemor dybt påvirket af mange isoleringer, min søn og jeg haft belasted fortid der gør at rutiner er altafgørende. Tiltagene smadret muligheden og hvergang vi holdes hjemme( tilbagegang)At komme til læge også svært nu, først testes og så alt den splid det har skabt
Almene danskere tror pludsligt de er hævet over andre, tonen er blevet nedladende, virkeligt ubehageligt
De er fuldkommen hysteriske disse tiltag
Ødelægger mere!!
Oplevet ældre mennesker der nu lever i skræk over News fodring med Corona
Deres sidste tid i frygt for andre
Smadrer samfundet
Litta Edith Larsen (Brønshøj, 2020-10-21)
#8032
Jeg går ikke ind for tvangSusanne Marie Christensen (9300 Sæby, 2020-10-21)
#8036
Vores grundlovssikrede demokratiske ret, er/bliver kraftigt forringet.NEJ til tvangsmedicinering.
At det lægefaglige bliver groft tilsidesat af politikere, der samtidig får en suveræn magt.
Elsebeth Krüth (Dianalund, 2020-10-21)
#8039
Jeg ser ingen mening med restriktionerne længere, udover afstand og afspritning/håndvask. Jeg er selv praktiserende læge, og ser hvor mange af mine patienter der lider under denne epidemi, dvs i form af forværring af angst, ocd og depressioner som følge af at de er blevet skræmte eller pressede på anden mådeHeidi Juul Dahlgaard (Odense, 2020-10-21)
#8040
Fordi det giver mening!Stine Kure (Værløse, 2020-10-21)
#8052
Jeg synes at det er blevet for meget med at skræmme folk. Samfundet kan derimod heller ikk klarer flere nedlukninger.. og med den nye lov som de vil vedtage om at kunne trænge ind i private hjem er for sindsygtStina Kehler (Farum, 2020-10-21)
#8054
Ingen skal påtvinges unødige tiltag.Birgit Kunz Henriksen (7000 Fredericia, 2020-10-21)
#8058
jeg vil have frihed til selvbestemmelse omkring min egen sundhednina louise varlund strange (vordingborg, 2020-10-21)
#8061
Jeg under ingen omstændigheder kan finde mig i disse statslige overgreb mod befolkningenJohan Hjelmborg (Roskilde, 2020-10-21)
#8073
Stop udrulning af New World OrderLone Friis (Helsingør, 2020-10-21)
#8074
Jeg er enig i alt, der står. Særligt at det er helt ude af proportioner med de politiske indgreb der er foretaget og som udkastet til den nye epidemilov varsler. Det virker som om der er andre dagsordener end Covid 19, hvilket jeg er yderst bekymret for. Jeg ønsker at blive behandlet som en fri og ansvarlig borger og er bestemt ikke interesseret i, at nogen myndighed kan påføre mig bestemte behandlingsformer med tvang. Desuden er jeg dybt skeptisk over for de vacciner, der er undervejs og ønsker ikke at få den slags sprøjtet ind i min krop på grund af en sygdom, der ikke er mere farlig end en influenza.ianneia meldgaard (nykøbing sjælland, 2020-10-21)
#8077
Jeg er helt enig i erklæringen og kender INGEN, som er hverken døde af eller med Covid 19 og jeg kender rigtigt mange mennesker, så jeg oplever ikke, at der er en farlig pandemi! Når jeg spørger andre kender de typisk 0-2, som har været syge i én eller anden grad eller døde uden, at der dog var dokumentation for det.Maria Blume (Skanderborg, 2020-10-21)
#8078
Jeg skriver under fordi de nye tiltag i hastelov og epidemilov strider mod al sund fornuft. Om det er magtsyge eller inkompetence hos dem vi valgt til at styr landet der resulterer i disse forslag vil jeg meget gerne vide. Eller måske er der en skjult dagsorden der ligger til grund for disse forslag.Jeg er helt enig i, at det er uetisk at fratage selvstændigt tænkende, følende og medfølende mennesker retten til at leve og dø, som vi hver især måtte ønske det, herunder at fravælge en given behandlingsform. Derfor tager jeg afstand fra tvangsaspekterne i hasteloven og fra udkastet til den nye epidemilov.
Gerdt Johansen (Silkeborg, 2020-10-21)
#8085
Jeg er dybt bekymret over regeringens egenrådige og diktatoriske håndtering af denne særlige situation og meget enig i det, der her er skrevet om konsekvenserne for vort samfund og for vore frihedsrettigheder.Tanja Enevoldsen (8382 Hinnerup, 2020-10-21)
#8097
At man ikke skal tvangsvaccinere, og at der er endnu ikke fundet en pålidelig vaccine, der på nogen måde giver ret til et sådant medicinsk overgreb.Liza Petersen (Virum, 2020-10-21)
#8101
Mine menneske rettigheder er truet og jeg tilslutter mig denne erklæringJulie lindholm (Gudhjem, 2020-10-21)
#8106
Jeg skriver under fordi at det er frihedsinkraenkende på mit liv.Gert-Åke Wallgren (Löberöd, 2020-10-21)
#8116
Mine Grundlovssikrede rettigheder er blevet krænket siden undtagelsestilstanden blev indført på et falsk grundlag tilbage i marts måned.Peter Riis (Horsens, 2020-10-21)
#8117
Samfundskonsekvenserne af nedlukningen er ude af proportioner og vil sandsynligvis skade det danske samfund på økonomi og almen sundhed på langt sigtNikolaj Sorgenfrei Blom (Gentofte, 2020-10-21)
#8121
Jeg skriver under, fordi jeg ikke kunne være mere enig i dette skriv, og fordi det ikke kan være rigtigt, at en gruppe korrupte politikere og embedsmænd skal styre landet i sænk.Ninna Hammer (København, 2020-10-21)
#8122
Jeg skriver under fordi mine rettigheder som individuelt mennesker må og skal beskyttes og opretholdes!Olfert Holte (Hørsholm, 2020-10-21)
#8123
Jeg ikke vil tvinges til en tvivlsom vaccine, jeg vil beholde min frihedDorthe Brygger (Gladsaxe, 2020-10-21)
#8125
Det er jo sket ikke ok det der skerNiels Klok (Ringsted, 2020-10-21)
#8127
Der er noget galtSarchar Leone (Kbh, 2020-10-21)
#8130
Jeg er fuldstændig enig i dette synspunkt.Sofus Kring (2200, 2020-10-21)
#8142
Jeg synes det er en helt forkert retning vi som samfund bevæger os hen imod, når ansvaret for vores helbred tildeles mere eller mindre vilkårlige personer med og uden sundhedsfaglig uddannelse og indsigt.Det er dybt bekymrende, at vi skal tvinges til at modtage vacciner som ikke er gennemprøvede - og hvor producenterne har indgået aftaler om ikke at kunne ansvarspådrages ved følgevirkninger/vaccineskader.
At flere af vore grundlovssikrede rettigheder og menneskerettigheder tilsidesættes er selvfølgelig heller ikke på nogen måde acceptabelt.
Marianne Espensen (8300 Odder, 2020-10-21)
#8144
Synes der er for megen uvished om hele corona Sagen.. mails der bliver slettet, journalist der bliver nedtalt da han spøger ind till om virus eksistere..alle disse tiltag tror jeg koster mere liv end selve “virussen” i det lange løb
Søren Simonsen (Holstebro, 2020-10-21)
#8149
Frihed – under Censur!Skrevet af Torben Brandstrup
Tirsdag den 15 September 2020.
Hvor er Folk dog dumme! Folk reagerer, som hovedløse Høns! Tænk, at hele Verdenen, der iblandt hele Danmark lukkes ned, saa Folket keder sig ihjel, bare for, at en Firs aarig Mand med Aandedrætsbesvær fra Aabenraa kan faa Lov til at blive En og Firs Aar.
Bevares. Jeg gaar helt ind for, at bevare Liv. Jeg er Humanist, støtter trofast Unicef, er medlem af Kunstnere for Fred. Dog skal Livet ikke gaa i staa.
Hvert Aar dør der fra Seks Hundrede, og op til Et Tusinde Mennesker af den almindelige Influenza i Danmark. Skal man da lukke Danmark ned, for at udrydde Influenzaen?
Skal man afskaffe Sukker, for at undgaa Sukkersyge, Blodpropper, Fedme, daarlig Tandhygiejne, o.s.v., o.s.v.?
Skal man afskaffe alt det, der muligvis kan give Kræft, blot for at være paa den sikre Side?
Skal man pakke sine Børn ind i Vat og Bormuld, for saa er man sikker paa, at de undgaar Trafikuheld?
Undskyld mig, hvis Livet er saa farligt, hvorfor saa ikke bare aflive de ældre og svage, saa de ikke dør af Corona? Sikke dog en Løsning, og hvis man er bange for, at faa Corona, saa kan man bosætte sig i en Kasse iført Iltmaske, subsidiært begaa Selvmord.
Hvor er det dejligt, at Eliten (Borgerlige.) kan pege Fingre af Ungdommen, for det er da klart dem der spreder Smitte. Vor Herre paa Porcelæns-Stol med Hul i, siger Jeg bare!
Det siges, at hende den Nitten aarlige Covid Corona fra Kina medbringer Sygdommen. Jeg synes, at det mere og mere staar klart, at Folks Reaktion paa Virussens mulige Eksistens ér selve Sygdommen. Velfærden, og Adfærden er ved at blive sat over styr, til Fordel for Afstand, og Mundbind.
Medmenneskelighed er en meget vigtig Ting, ligeledes Empati, Moral, og Omtanke, og et Slogan som FRIHED, LIGHED, BRODERSKAB kan let komme til at omformuleres til FORBUD, MIG FØRST, AFSTAND.
Jeres Statsminister Fru Fedte Madriksen, og hende Lakaj Magnus Tagmus, har skræmt hele Folket til total Stilstand. Livet skal vel leves. Eller hvad?
Skal man virkelig have daarlig Samvittighed fordi, at man er til, og skal man blive hjemme for at undgaa, at nogle bliver syge? De Folk der maatte være i Risikozonen, burde blive hjemme, faa en god Hjælp, og opfordrer Folk til, at leve Livet i Frihed.
Hvis Coronaen er saa farlig, hvorfor begaar vi saa ikke bare Selvmord allesammen, saa er der ingen der bliver smittet, for det staar da mere og mere klart, at man er uønsket i denne Verden hvor, at det kun bliver dummere og dummere altsammen.
Mundbind, og spritte Hænder… “Man binder os paa Mund og Haand.” hedder en gammel Revyvise. Den er aktuel i Dag, for man maa ingenting. Regeringens, og W.H.O.s Motto er “Tillid er godt, men Kontrol er bedre.”, og deres Slagsang er ændret fra “Plante Smil, og plante solskin.” til “Plante Had, og plante afsky.”.
Hvor er Livet dog forfærdeligt! Livslysten bliver mindre Dag for Dag pG.a. W.H.O., og Verdenens Politikere, som indfører sindssyge, forfærdelige, unaturlige, og helt klart usmagelige Love, og anser Folk som værende dumme, dovne, og ude af Stand til at styre sig selv. Føj siger Jeg bare!
Hvad er der sket med Frihed under Ansvar? Hvad er der sket med almindelig sund Fornuft?
Livet har en Risiko, som er, at man kan dø, og det maa man desværre acceptere. Jeg vil hellere leve mit Liv, uden de dumme Corona-Love, og risikere, at faa besøg af hende den Nitten aarige Fru. Covid Corona, og ende med at dø af hendes berøring.
Mundbind er aandsvagt, i gamle Cowboy-Film var de kriminelle udstyret med netop saadan noget Møg, for ikke at blive genkendt.
Hvad skete der med Demokratiet, som blev indført ved Afskaffelsen af Enevælden tilbage i 1849?
Alle de Tiltag der sker i Dag, anno 2020, Lortens Aar ifølge den kinesiske Kalender i øvrigt, er skabt af en Skræmmekampagne, som ikke er set siden Stasi-Styret i det gamle Øst-Tyskland (D.D.R.), og i Fyrrende da Nazisterne gjorde det mere og mere snævert for Jøderne.
Folket er ved at blive kastreret, og Folket manipuleres, og adfærdsreguleres i en saadan unaturlig, og usmagelig Grad, at man næsten kan faa Lyst til at begaa Selvmord.
I øvrigt er det interessant, at tænke paa, at alle de Emner, som Folk før i Tiden talte om er mere eller mindre forsvundet. Klima, Ældrepleje, Børneinstitutioner, Sygehussektoren, Bankerne, Politikernes Rævekager, o.s.v., alt er forstummet.
Bare Klimaet f.Eks., den klarer Coronaen, for Folk laver ingenting, og forurener dermed mindre. Hvis det er saadan det forholder sig, saa er der kun en Ting, at sige om den Sag, og det er, at det er den forkerte Maade, for saadan løser man ikke Klimaproblemerne.
Frihed – under Ansvar, Næstekærlighed!
Intet uden Mildhed.
Ærbødigst
Torben Brandstrup.
Torben Brandstrup (Amager, 2020-10-21)
#8154
Der er 600+ døde med Corona, hvilket er meget lavt. Men det, der er interessant er det reelle dødstal... - Hvor mange er døde AF Corona, jeg tror tallet er nul..- hvor er de rigtige journalister blevet af?mads andersen (kalvehave, 2020-10-21)
#8159
Vi skal gøre noget ved det. Det er vores alle sammens fremtid som står på spil.Alex Ovtchinnikov (Valby, 2020-10-21)
#8162
Jeg skriver under fordi jeg mener COVID-19 er det største cover up for en skjult agenda verden har været vidne til.Intet andet giver mening
Flemming Baasch (Vordingborg, 2020-10-21)
#8165
Befolkningen udsættes for politisk voldtægt. Vi ved nu meget mere om Covid-19 end i starten. I stedet for at tage ansvar og indrømme at man overreagerede, forfalskes "beviser" og magteliten kører videre i samme spor. Vores samfund lider uoprettelig skade. Lock them up!HENRIK MADSEN (Varna, 2020-10-22)
#8171
Jeg skriver under fordi jeg er bekymret for alle i Danmark - ikke P.g.a covid- 19. Men på grund af vores rettigheder i samfundet.Anne Edith Henningsen (Tønder, 2020-10-22)
#8174
Er enig med erklæringen og er imod tvang af nogen form.Gursel Saglanmak (københaven, 2020-10-22)
#8175
Jeg tror det er svindelKarina Gottschalck (København, 2020-10-22)
#8179
At vores frihed er under angrebDennis Sørensen (Balling, 2020-10-22)
#8181
Jeg syntes, at vaccination skal være et frit valg.Inger Lis Tvistholm (8660 Skanderborg, 2020-10-22)
#8182
Jeg er enig med de her påstandMaia Hauser (København, 2020-10-22)
#8184
Jeg ikke vil leve i et diktaturLise Lyngholm (Skovbyballe, 2020-10-22)
#8192
Der er manglende proportioner mellem restriktioner og den fare som covid19 udgørEmilio Jensen (Tilst, 2020-10-22)
#8195
Jeg oplever, at de indgreb, der er foretaget, hviler på et meget spinkelt sundhedsfagligt grundlag, og at alvoren i det aktuelle udbrud af Covid-19 ikke står mål med konsekvenserne af indgrebene.Sanne Jørgensen (Frederikssund, 2020-10-22)