Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#7205
Jeg skriver under fordi, jeg er enig med de Andre forældre ,at vi frugter på vores børns sundhed.Fatima Osmani (Herlev, 2020-04-07)
#7207
Jeg har selv to børn og jeg ønsker på ingen måde at de skal starte i skole efter påskeferienSabrina Thøgersen (Espergærde , 2020-04-07)
#7209
Min pige Nana i 1. klasse i Gullestrup Skole skal ikke i skole på grund af krisen. Hun bliver hjemme.Min lille dreng på et år skal heller ikke i vuggestuen.
Mvh Yang liu
Liu Yang (Herning, 2020-04-07)
#7218
Mit barn skal ikke være prøveklud!Stine Samuelsen (Århus , 2020-04-07)
#7219
Fordi Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19Muciaccia Marianna (Willy Brandt beh 23 , 2020-04-07)
#7220
mit barn skal ikke være med til at smitte andre og måske sårbare mennesker. Vi kan i forvejen ikke se mennesker. nu vil hun ikke engang kunne se sin far heller.heidi Fagerberg (næstved, 2020-04-07)
#7229
jeg er dagplejer og jeg har samtidig to børn der skal i skole. Vi skal ikke være offerselma ataman (8471, 2020-04-07)
#7231
Jeg er helt enig i at dette ikke er den rette løsning !Lisa Baadsgaard (Holeby , 2020-04-07)
#7234
Fordi vi skal beskytte vores børn, men ikke sundhed systemet. Hvis det er DNA profiler betyde mest, hvorfor vi ikke test den til alle. Og Bare send børnene i far!Yi Liu (Sydals, 2020-04-07)
#7236
Jeg syntes måske det er forkert at starte med de små børn der ikke kan holde den afstand der skal væreJette Rusholt (Svenstrup , 2020-04-07)
#7243
Mine børn ikke er forsøgskaniner! Det er ikke gennemtænk og er en umulig opgave for Danmark!Ditte Rasmussen (Køge, 2020-04-07)
#7247
Det er risikabelt at åbne skoler og institutioner lige efter påsken. På trods af at de små bliver som regel ikke alvorlige syge. Men de kan sagtens smitte deres forældre og bedsteforældre. Hele samfundet har gjort en stor indsats i de sidste 3 uger. Genåbning af skoler og institutioner kan føre til, at indsatsen går i vasken.Lea Dong (Hvidovre, 2020-04-07)
#7249
Jeg har 2 børn i den givet genåbning. Og jeg nægter at sende mine børn ud i frontlinjen!Ana-Florentina Ghilea (Egernsund, 2020-04-07)
#7261
Sklerosepatient selv og enlig mor til barn på 14 mdr!Bliver jeg syg fordi mit barn skal sendes afsted da min arbejdsplads vil forvente det så mister jeg evnen til at kunne tage mig af min egen søn (kys,kram, daglige gøremål) og mister job og indkomst
Natascha Gericke (Vallensbæk , 2020-04-07)
#7262
Jeg er bekymret for om mine børn slæber corona med hjem. Det kan godt være at børnene ikke bliver så syge af sygdommen men jeg har ikke lyst til at mine børn i værste tilfælde skal miste en forældre eller bedsteforældre. Mine børn sover ved deres bedsteforældre 1 gang i ugen grundet mine og mandens arbejdstider så de kan ikke undgå at komme i kontakt med dem. Mine forældre er “kun” 67 år og ingen af dem har dårligt helbred. Men tanken om at dette skulle ske er ikke til at bære. Mine børn skal IKKE være forsøgskaniner ;-(Mette Frederiksen (Skjern, 2020-04-07)
#7264
Mine børn er for unge til passe sig selv. De er kun 9 og 7 år.OG... Jeg havde snakket med lærer og pædagoger om hygiejne til børn, de har ikke gjort noget.
Sunisa Bjerg (Hals, 2020-04-07)
#7266
Jeg har to børn, født præmaturt og begge lider af astma. Dertil har jeg en niece på 8 som har diabetes. Ingen af dem skal afsted!!! Og dertil syntes jeg på ingen måde at børnene har godt af blive sendt afsted - hvis det pludseligt bliver lukket ned igen! Her tænker jeg særligt på børn med særlige behov! Vi voksne kan omstille os! Det kan ungerne sku ikke!Simon Friis (Søborg, 2020-04-07)
#7268
Jeg vil vide meget mere inden det dyrebareste jeg har skal ud i smittefarenLone Ladefoged (Thisted , 2020-04-07)
#7270
Jeg skriver under fordi, mine børn er ikke forsøgskanin. Jeg vil ikke, at mit barn skal blive sygt og lade det ende i døden som mange andre børn i verden. Efter det har min far to kræftformer, og børnene er med dem to gange om ugen, så de kunne blive smittet, og det kan også ende i døden.Karolina Staniszewska (Greve , 2020-04-07)
#7271
Mine børn skal ikke være forsøgskaniner. Og hvordan kan I være sikre på at alle forældre er unge, sunde og raske? Nogle af os kan sagtens være i risikogruppen.Suzy Khalid (Århus V, 2020-04-07)
#7273
Jeg passer på mit barn! Hun skal ikke være første del hvor det kan ramme hende som det første!!Camilla Sørensen (Næstved, 2020-04-07)
#7274
Jeg syntes det er for tideligt at åbne op. Og bryder mig ikke om det er børnene der skal gå i frontAnnette Seeger (Kastrup, 2020-04-07)
#7283
Det giver ikke Længere mening, at vi så lukkede ned tidligere. Hvad er der så mere at skulle passe på og tage afstand fra.Charlotte Dahl (Roskilde, 2020-04-07)
#7285
Jeg utrygge for sende mit børn i skoleBilal Buyukyorulmaz (Bronshøj, 2020-04-07)
#7287
Jeg nægter at sende mine børn i skoleSiham Taha (Rødovre, 2020-04-07)
#7288
Børnene kan ikke holde afstand og det var mere retfærdig at de større klasser fik deres eksamener.Camilla Rørbye (Haslev, 2020-04-07)
#7290
Det kan ikke være rigtigt, at man sender alle de små årgange i skole først, hvor man så siger, at det er fordi at deres forældre, som regel er yngre og raske. Hvad så med os, som ikke just er en af de unge og oveni købet i risikogruppen pga. astma? Det giver absolut ikke mening!!Heidi Kamgård (Herning, 2020-04-07)
#7293
Vi i husholdningen er selv i risikogruppen og har ikke lyst til at invitere COVID19 indenfor fordi Mette syns vore børn skal være skydeskiver for virus... Det er ikke bevudt at børn EF mere hårdfør.Ann Jordt Olesen (Janderup, 2020-04-07)
#7294
Jeg er dobbeltdagplejer og kan på ingen måde opfylde kravene.Maiken Bork-fredenslund (Odense s, 2020-04-07)
#7296
Det er uforsvarligt.Zahra Ali (København, 2020-04-07)
#7299
Jeg vil ikke udsætte mine børn for smitteTarek Kassem (Aarhus, 2020-04-07)
#7300
Enlig mor i risikogruppen med to børn en i 3 klasse og et børnehavebarn mine børn skal ikke være forsøgsdyr vi kan jo aldrig vide hvordan det rammer dem tænk hvis de fik smittet mor hvem skal så tage sig af dem mormor og morfar er også i risikogruppenDorte A. Juul-Larsen (Klarup, 2020-04-07)
#7307
Fordi min datter ikke er en forsøgskanin. Jeg er i risikogruppen med hjertekar sygdomme, samt hendes nærmeste familie er i risiko gruppen.Christopher Holm (Fredensborg, 2020-04-07)
#7315
Den ene af mine piger har en kronisk sygdom med nedsat immunforsvar, hun arbejder i Nyborg Kommune, men er sendt hjem til hjemmearbejde på grund af hendes sygdom. Tak til hendes chef, som har udvist stor respekt for hendes sygdom. Nu skal hendes to børn i skole og hun er stadig hjemmearbejdende, så øges hendes risiko for at blive smittet med covid 19 betragteligt.Hasse Østergaard (Odense, 2020-04-07)
#7316
Would be a better idea to open from university, high school, then 6-9 grades, age level down instead of små kids first, who do not know how to wash hands, keep good distance...Muwan Chen (Aarhus, 2020-04-07)
#7319
Mit barn er ikke en forsøgskanin!Hvordan kan man sige børn må sendes afsted i vuggestuer, børnehaver og skoler.. når man til bla. fodbold max må være 10 pers!
Trine Koch (Odense N, 2020-04-07)
#7321
Fordi jeg mener det er forkert at lukke op for den del af befolkningen, nemlig børnene, som ikke selv kan holdes ansvarlig for de retmæssige tiltag er skal til for at bryde smitte.Stine Hansen (Nr. Asmindrup, 2020-04-07)
#7323
Jeg skriver under - da mine børn ikke skal være forsøgs kanin for Mettes forsøg med at sende børnene i skole - hvad med de børn som har kroniske ramte forældre. Hallo hvad tænker hun på.Susanne støve Vogelsang (Hjortshøj , 2020-04-07)
#7333
Min datter er den eneste jeg har, og hun skal ikke smittes og blive død syg.Og være en del af Folketingets forsøgs dyr.
Tanja Carlsen (Frederiksværk , 2020-04-07)
#7338
Mit barn og min familie skal ikke sendes i frontlinjen. Det er usmageligt og kynisk. Og gør at alle andre begrundelser for afstand ikke længere giver nogen mening. Børn var de første der blev sendt hjem fordi de var de største smittespredere. Det her er ikke godt nok.Kamilla Johnsen (Faaborg , 2020-04-07)
#7349
Det yngste Corona offer (indtil videre) er en 12 årig belgisk pige. Danske børn skal ikke indgå i den tragisk statistik. De europæiske sundhedsmyndigheder har påvist unge under 18 bliver smittet og nogen dør. Hvordan kan vi tage den chance med vores børn?I øvrigt, Flokimmunitet tilhængere skal SELV lade sig blive smittet FØRST og lade et TV hold følge dem - som et reality show! Top Morderiske underholdende!
Helle Kristensen (Storkøbenhavn, 2020-04-07)
#7350
Jeg skriver under da mine børn har svært ved at overkomme en influenza ! Så hvad ville denne corona ikke kunne gøre ved dem og os andre i familie.Leunora Iseni (2610, 2020-04-07)
#7351
Mine børnebørn er ikke forsøg kaniner de kan ikke holde afstand og vaske finger som støre børnLisette Larsen (Køge, 2020-04-07)
#7352
Smitten spreder sigZainab Hussain (Urmagerstien 26 1-1, 2020-04-07)
#7356
VI har koronavirus stadigDominika Szywała (Greve, 2020-04-07)
#7358
Mine børn ikke skal være forsøgs kaniner og som mette ville det skal de små holde afstand og være fornuftige? det er små vuggestue/børnehave børn, ikke store skolebørn vi taler omJan Lausten Pedersen (Jerup, 2020-04-07)
#7362
Fordi mine børn ikke skal være forsøgspersoner ang Corona smitteUffe Sørensen (7200, 2020-04-07)
#7364
Jeg vil ikk udsætte mine børn for det her sygdom når jeg har stået skånet dem fra alt.Eylem Akdag (Roskilde, 2020-04-07)
#7365
Det er for galt...Karina Espersen (Dalmose , 2020-04-07)
#7369
Der er alt for lidt viden omkring smitte af børn, og der til at sende dem afsted, som ikke hr forståelse for afstand til hinanden. Pas på de fagpersoner der passer disse børn og deres egen familier.Lea Kou (Vejen, 2020-04-07)
#7370
Fordi mine børn ikk skal være med intet forsøg og blive smittet. Jeg er gravid og har astma.Tina Sørensen (Esbjerg, 2020-04-07)
#7371
Mine børn skal ikke bruges til at gøre andre immune, ej heller til at få nogens økonomi til at fungere. Mine børn , mit valg. Første prioritet hos mig er mine børn og ikke mine forældrer eller bedsteforældrer eller nogen som helst andre. Går da stærkt udfra at generelt alle prioriterer deres børn som det første. Vi som forældrer er forpligtet til at beskytte vores børn så nej mine børn kommer først i skole når Corona er væk igen.Aysegul Yorulmaz (Brøndby strand , 2020-04-07)
#7373
Vi ikke har råd til at tage chancer når der er menneskeliv på spil !!!Mia Bengtsen (Herlev, 2020-04-07)
#7375
jeg vil sige to uger mere.Weimin Qiu (odense, 2020-04-07)
#7376
Jeg tørre ikke sende min børn i skole for der er stedvæk corona virus 😔Hulya Uyucu (Valby, 2020-04-07)
#7380
En farligt situationTudorache Maria (Esbjerg , 2020-04-07)
#7387
Fordi min søn har en luftvejs sygdom.katja Nielsen (Otterup, 2020-04-07)
#7391
Små børn tænker ikke over konsekvensen af at være tæt og kramme osv. Derfor risikerer vi at få smitten hjem. Vi ønsker hverken sygdom eller i værste fald dødsfald! Derudover synes jeg det er vigtigere at afgangselever kan få deres eksamen end at de små børn kan komme afsted.Louise Dall (Kokkedal, 2020-04-07)
#7393
Mit barn ikke skal være forsøgskanin. Jeg regnede seriøst med at daginstitutioner ville åbne som de sidste.Uanset hvad, så kommer mine børn ikke afsted .
Når det er sagt, så forstår jeg ikke at man vælger at åbne, når der ikke engang er styr på situationen 🥴
Iman Ghalajini (Tilst , 2020-04-07)
#7395
Fordi vi ikke ved hvem der tåler corona.Vi tror alle vores børn er raske, men hvem kan forsikre os? Risikogrupper er en ting, ukendte helbredsmæssige risiko kendes ikke!
Linda Hansen (Løkken , 2020-04-07)
#7397
Jeg skriver under fordi jeg synes det går udover de små børn fordi de aner ikke, at de skal holde afstand og vaske deres hænder hele tiden. De rører ved alt som der i nærheden af dem. Hvis de små bliver smittet, så vil de os smitte de voksne.Anilla Ahmed (København, 2020-04-07)