Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#6803
Mit barn er ikke forsøgskaninNaba Abu-altmen (6705, 2020-04-07)
#6806
Jeg skriver under, ikke fordi at jeg selv har små børn, men fordi, at jeg har børnebørn i børnehave og 0. klasse, og de skal ikke være prøvekaniner.Fay Götze (Skovlunde, 2020-04-07)
#6809
Har selv barn med medfødt hul i hjertet som går i 0 klasseDana El-zaher (Espergærde , 2020-04-07)
#6813
Jeg selv er i risikogruppen, med slem astma og allergi i mine luftveje.Min datter skal hellere ik udsættes for det mindste, når vi har afskæeret os fra hvert familie medlem og taget vores forberedt ret alvorligt.
Jeg støtter det hellere på ingen måder når vi selv skal indordne os med at samles under 10 mennesker, men gerne må sende vores børn afsted blandt en masse andre børn og underviser. Det giver komplet intet mening. Såfremt vi stadig kan arbejde hjemmefra, bliver min datter ved mig.
Corona er stadig derude, og forsvinder ikke fra den ene dag til den anden fordi der bliver valgt at åbne gradvist igen, og især ikke at åbne op og starte med de yngste!
Sara Hawa (Århus C, 2020-04-07)
#6814
Jeg skriver under fordi jeg selv er i risikogruppen for at blive meget syg og har et lille barn som kan smitte mig.Sibel Semsedinova (København, 2020-04-07)
#6815
Vi bedre skal beskytte hinanden.Sami Al-osmani (Svendborg , 2020-04-07)
#6821
Fordi min søn ikke skal være forsøgskanin!!Han er 11 og går i 4 klasse, han kan sagtens være alene hjemme. Jeg går på arbejde på psykiatrisk sygehus oh skal han så tage smitte med hjem til mig, for jeg så kan tage det med på arbejde, hun må da være den ondeste Trump 2!!
Maria Nyborg Ottesen (Aalborg, 2020-04-07)
#6823
Jeg er kommunalbestyrelses medlem i Norddjurs kommune, og dermed en af dem som statsministeren har lagt ansvaret over på. Vi kan IKKE lave noget forsvarligt på så få dageTom Bytoft (Auning, 2020-04-07)
#6825
Nuran saglamNuran Saglam (Odense , 2020-04-07)
#6828
Det er da det tåbeligste jeg har hørt....i over 3 uger har jeg ikke set mine 4 børnebørn for at overholde reglerne MEN må gerne passe andres børn...Connie Nedergaard Nielsen (Egå, 2020-04-07)
#6832
Jeg har mange børn og potentielt kan være med til at smitte rigtig mange hvis bare et af mine børn slæber smitten med hjemMaria Blicher (Ebeltoft, 2020-04-07)
#6834
Mine børn skal ikk være forsøgskaninerFizan Rafi (Valby, 2020-04-07)
#6835
Ka ikk se sammenhæng nå man ikke må være mere end 10 personer - men åbner op for undervisning - børn og lærer -Gülsar Taskiran (Ishøj, 2020-04-07)
#6836
Fordi jeg er risikogruppen der jeg ikke mere de kan siker os at vores Børne er det i døren miljøStine Jakobsen (Måre Møllevej 15, 2020-04-07)
#6838
Mine børn skal ikke udsættes for større fare end de er i forvejen.Stephanie Winther (Skånes fagerhult , 2020-04-07)
#6839
Jeg er dagplejer, vi kan ikke holde børn fra at lege tæt hele tide/være ude hele dagen med så små børn/vaske legetøj af 2 gange dagligt - vi arbejder i forvejen næsten 10 timer hver dag... , det kommer til at gå ud over vores egen familie, vores egne børn, vores familie vil blive smittet, fordi vi arbejder hjemme, hvem skal passe vores børn, hvis vi dagplejere bliver syge? Jeg kan ikke beskytte mit barn mod sygdom, da smitten kan komme hjem til mig.Gitte Skipper (Lystrup , 2020-04-07)
#6840
Føler det er forhastet at lukke op for de små børn som ikke forstår alvoren. De vil opleve svigt når pædagoger ikke må/kan være i tæt kontakt med de små når de mangler trøst osv. Oveni føles det som at de bliver valgt som det bedre ofre end at Danmarks økonomi. Derfor mener jeg et klart nej til Mette Frederiksen valg om at åbne op for de små.Christian Pedersen (Esbjerg, 2020-04-07)
#6842
Jeg er bekymret og meget bange om mine børn bliver smittetSylvia Cicherska (Tommerup , 2020-04-07)
#6843
Mit barn skal ikke være prøveklud for smittespredningen i Danmark. Børn er den værste gruppe at sende ud i samfundet igen, da de ikke har nogen mulighed for at overholde sundhedsstyrelsens retningslinjer. Spredningen vil derfor blive stor og fortsat holde hele familien i en jerngreb.Tilia Hansen (Ebeltoft, 2020-04-07)
#6844
Mine børn på henholdsvis 3 år og 6 år skal ikke være forsøgskaniner for statens økonomisk drevede opstart af landet.Marcus Thorleif Knipchildt (4840, 2020-04-07)
#6850
Jeg underskriver, fordi vi skal sikre os at der ikke bliver nogle smittet i familien.Dongxiang Jiang (Ølstykke, 2020-04-07)
#6855
Fordi jeg synes børns sikkerhed og helbred der er mere vigtig end at gå til skole.Ahmad Salman (Brønshøj, 2020-04-07)
#6858
Jeg er enig i at vi ikke skal starte med at åbne op for den største smittebærende gruppe!Heidi Berg (Tørring, 2020-04-07)
#6860
Mine niecer og nevø skal ikke være forsøgskaniner eller udsættes for smitte de er ikke gamle nok til at forstå det i nuGert Wolff (Aalestrup , 2020-04-07)
#6863
Fordi det er skandaløst at skolerne allerede åbner for de helt små.Luisa Madsen (Ikast, 2020-04-07)
#6864
Jeg synes det er forkert at sende små børn afsted som ikke kan føle myndighedernes anvisningerMitzi Olsen (Brønderslev , 2020-04-07)
#6867
Fordi vores børn ikke skal være forsøgskaninerTrine Pedersen (Skærbæk , 2020-04-07)
#6871
Mine børn skal ikke være forsøgskanin.Hanna Rasmussen (Esbjerg, 2020-04-07)
#6876
Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19 og de bliver hjemme!Krystyna Draheim (Ilskov, 2020-04-07)
#6878
Vi har et barn som er særligt udsat, men vi har ingen lægelig mulighed for at blive hjemme med ham og vores 3 andre børn. Vi har børn på to forskellige skoler da vores dreng går i en specialklasse og de to ældste på en friskole og den yngste og moren er i hver sin børnehave. Manden arbejder i et mindre privat firma. Det vil sige vi er i berøring med mere end 500 familier dagligt 😞. Stakkels børn og familier.Karina Etzerodt (Nr Nebel , 2020-04-07)
#6885
Er pædagog. I forvejen er vi under pres.... Står dagligt i dilemmaer. Nu bliver det mit ansvar også at beskytte børn og forældre mod covid 19????Barbara Tvede (Bagsværd , 2020-04-07)
#6886
Jeg er bedstemorSusanne Beck (Haderslev, 2020-04-07)
#6887
Jeg er i risikogruppen og er alene med mit barn uden mulighed for pasning, hvis jeg bliver ramt.Amanda Busk (Randers NV, 2020-04-07)
#6889
Jeg er som pædagog og mor, ikke tryg ved hverken at skulle på arbejde på fuld tid, eller ved at sende mine egne børn i institution igen.Jeanette Lucassen (4760 , 2020-04-07)
#6891
Fordi jeg er utilfredshed mod delvis genåbning af DK 😔Sofia Saidi (Brøndby Strand , 2020-04-07)
#6894
Mit barn ikke skal være forsøg. Børn leger tæt og forstår ikke afstand.Lotte Sørensen (Christiansfeld, 2020-04-07)
#6895
Mit barn skal ikke udsættes for covid-19 på denne måde. Få kontrol før i lukker op!Chris Kannebjerg (Esbjerg N, 2020-04-07)
#6897
Jeg vil ikke risikere noget for mit barn. Jeg er hans beskytter og jeg lader ham ikke komme nogle steder før jeg selv ser udviklingen og føler mig tryg nok til at sende ham afsted.Susan Davidsen (Ebeltoft, 2020-04-07)
#6903
Jeg skriver under fordi jeg mener ikke skoler skal åbnes før Corona Krisen er forbi. Skal ikke sendes min børn til Institutioner. TakAli Kham (Ballerup, 2020-04-07)
#6908
Jeg har to børn, hvor den yngste på snart 3 år har astma og hjerteklapsproblemer. Frygter ved tanken om at sende de små ud først.Arnannguaq Nielsen (Slagelse , 2020-04-07)
#6912
Jeg skriver under for et mit barn er ikke forsøge kaninMhamed Zahar (København NV, 2020-04-07)
#6913
Jeg skriver under fordi jeg ikke kan se hvordan jeg skal passe mit job som pædagog hvis jeg skal holde afstand til små børn der ikke forstår dette.Jeg har ikke tid og mulighed for rengøre i den kaliber der kræves!!!
Jeg er særligt udsat og hvem skal vurdere dette!?
Der er en masse praktisk i det her som kommer til at gå galt fordi vi ikke kan leve op til disse krav/ tiltag. Skal vi til og bære mund bind mm For ikke at blive smittede!? Der er ikke tænkt nok over det hele store billede. Det er mindre farligt at gå ud og spise med afstand end det her! Det er min professionelle vurdering ud fra MIT fag!
Heidi Nielsen (Albertslund , 2020-04-07)
#6914
Jeg skriver under, fordi jeg ikke mener, at det er de yngste, der skal danne fortrop til den gradvise åbning af landet uden at der er en detaljeret plan for omsorg, opmærksomhed og hygiejne i daginstitutioner og indskolingen + mellemtrin. Vil man vaske og afspritte alt legetøj inden? Vil man vaske og afspritte alt inventar? Vil man lære børnene at spritten hænder hver gang de har rørt ved noget? Vil man sikre, at de yngste ikke slutter på de samme ting? Vil man teste alle tilbagevendende børn og personale? Vil man gøre det alt sammen med omsorg, empati og uden stress, så den psykiske og mentale sundhed ikke ofres på bekostning af den fysiske sundhed? Hvordan vil man sikre alt dette helt konkret?Fraja Jensen (København, 2020-04-07)
#6923
Jeg synes det er galimatias at åbne allerede, jeg er bekymret for at børnene blir 'kanonføde' fordi erhvervslivet skal tækkesBirgith Rasmussen (Væggerløse, 2020-04-07)
#6933
Jeg skriver under fordi at børnenes far er kronisk syg og vil risikere til trods for hjemmearbejdsplads nu at blive sat i fare for at blive smittet.Kit Scheer (Holmegaard, 2020-04-07)
#6934
Jeg skriver under da det er under alt kritik at vores børn skal stå i skudlinien.Martin Hansen (Taastrup, 2020-04-07)
#6938
Jeg skriver under fordi jeg ikke er enig med hendes beslutning. Børnene skulle være de sidste til at starte i børnehaver og skoler. Jeg accepterer ikke at mine børn skal være forsøgspersoner til at se hvor meget kurven rammer børnene eller noget. Vi som forældre har gjordet vores bedste og lært dem hvad Corona gør og nu vil regeringen sende dem ud. Det er UTÆNKELIGT og UACCEPTABELT.Emine Fazlija (Fredericia, 2020-04-07)
#6941
Jeg har 1 barn som skal i O og en i bhv. Børn kan også blive syge og værre til følge... de skal ikke kastes ud som forsøgskaniner i en smittekæde reaktion, fordi det har de regnet på på borgen. Gætter på de ingen børn har under 6. Klasse... og med mere afstand mellem voksen og barn ☠️ De har da netop brug for mere kontakt efter 4-5 ugers fravær... og nok også med nye ansigtet/vikarer... vanvittigt..Maibritt Udesen (Esbjerg, 2020-04-07)
#6946
Jeg sender ikke min guldklump i vuggestue. Dem der melder det her ud skal selv sende deres børn i institutioner.Ferial Aref (Odense , 2020-04-07)
#6947
UsikkerhedKenneth Christensen (Jebjerg, 2020-04-07)
#6955
Det er for tidligt. Og hvorfor starte med at udsætte børnene? Det giver absolut ingen mening i en tid hvor alt er skævt og håndværkere kommer ud med et svendebrev uden at have været til svendeprøve. Det er da vigtigere at bekræfte de kan deres ting fremfor at sende de små id af husetJesper Pedersen (Thorsminde, 2020-04-07)
#6958
Jeg skriver under, fordi jeg selv har en lillebror der der går i 4. klasse som kan risikere at blive smittet med corona! Jeg er imod at de små får lov til at tage i skole i disse tider!Viktorija Berzina (Brøndby Strand, 2020-04-07)
#6965
Mit barn er ikke forsøgskanin!Hulya Kaya (Ishøj, 2020-04-07)
#6967
It's not safe when childrens go to school/kindergardenAngelika Kurpisz (Vejle, 2020-04-07)
#6970
Vores børn skal IKKE være prøveklud for regeringen!Ulrik Karpf (Humlebæk, 2020-04-07)
#6972
Er slet ikke tryg ved at sende mine børn afsted.Hatice Tas (Brøndby strand, 2020-04-07)
#6975
Jeg har 2 børn 1 i 3 klasse og 1 i indskolingenDilek Køktepe (Fredericia, 2020-04-07)
#6979
Jeg forstår ikke at man vælger at lukke daginstitutioner som det første, men også åbner som det første. Børn er de største smittespredere og derfor skal de ikke ud blandt hinanden!Camilla Larsen (Kastrup , 2020-04-07)
#6980
Jeg arbejder på et plejehjem og mit barn skal ikke sendes afsted for at komme hjem og smitte mig, så jeg kan smitte hele plejehjemmet !Birgitte Bække (Bramming, 2020-04-07)
#6982
Jeg kan ik se meningen med at sende mine børn afsted som jeg har haft isoleret fra alt og alle i 3-4 uger nu. Også pludselig skal de sendes afsted hvor der er mest risiko for smitte. De kan glemme afstand i en god leg.Houda Abouaoun (Brønshøj, 2020-04-07)
#6985
Jeg er pædagog og synes under ingen omstændigheder det er en forsvarlig strategi at åbne daginstitutioner og skole for de mindste.Trine Christiansen (Roskilde, 2020-04-07)
#6989
De små kan ikke holde afstand og følge de nødvendige tiltag..Sarah Hansen (Varde, 2020-04-07)
#6990
Jeg ikke synes det er i orden, at for det første at genåbne så kort tid efter og lade de helt små børn starte først, når de ikke ved bedre til hygiejne og afstand. Børn er børn. Det siger sig selv - og det kan have en større risiko for både forældre osv hvis de slæber en eventuel smitte med hjem.Melissa Gevergiz (Aalborg , 2020-04-07)
#6993
Jeg underskriver at børn skal være hjemme.Afshan Shahzad (Brøndby, 2020-04-07)
#6995
Fordi det er for tidligt!Agne Puodziunaite (Aarhus, 2020-04-07)
#6999
Mit barn skal ikke udsættes for det og jeg føler mit barn vil være forsøgskaninEmma Jeremiassen (Aalborg, 2020-04-07)
#7000
Jeg er bedsteforældre til 7 børn, heriblandt astmatiker. Vi vil gerne snart være sammen uden sygdom. Jeg syntes det er alt for risikabelt pt., og mener vi skal vente til der er en strukturet og mere gennem tænkt plan.Marianne Stilling (Kolding, 2020-04-07)