Imod broforbindelsen ved Lyngholm og Havnebryggen Sirius. 

Kommentarer

#402

Jeg er i mod en bro til Tangholm, Kærholm, Myrholm og Lyngholm.

Anders Skjødt (København, 2023-08-07)

#403

Det vil ødelægge det dejlige og rolige miljø på Engholmene, og dele området op i to. Det er helt uforståeligt at der ikke vælges en placering på den nye ø ved metroen.

Mogens Mikkelsen (København SV, 2023-08-07)

#404

Placering af broen, udgør en alvorlig sikkerhedsrisiko for vores børn og beboere i området.

Fatemeh Janfeshan (København, 2023-08-07)

#406

Jeg frygter at det bliver en cykelmotorvej hvor ingen tager hensyn til børn, dyr,ældre eller bare os alle der bor her og nyder stedet og roen.
Se på cykelstier/broer rundt om i kbh der bliver ræset som om nogen var efter dem, der er ingen pli fra cykelister
Jeg cykler selv ind til centrum hver dag - så ved hvad jeg taler om:
Derfor skriver jeg under

Merete Meyhoff Mathiesen (København , 2023-08-07)

#410

Som mor til to unge børn det elsker at lege rundt omkring området med deres venner, synes jeg at det kommer til at blive farligt i forhold til så mange cyklister frem og tilbage( vi alle kender cyklisternes opførelse når de har det travlt). Når solen skinner alle kan lide at sidde/hygge i Anløbet/Klasse, Bjørn og Delfino restaurant, hvor små børn lege frit, en bro i dette området kommer til at ødelægge det.

Nydira Pullucksingh (København SV, 2023-08-07)

#414

Jeg mener at en stibroforbindelse direkte til den nye metroø giver langt bedre mening ift. trafikinfrastruktur, sikkerhed og afstandsmæssigt, så den ikke er for tæt på den eksisterende cykelbro/Bryggebro ved Fisketorvet.

Ann-Cathrine Fischer (København SV, 2023-08-07)

#415

Jeg bor på Engholmene, har mit barn i institution på Lyngholmen og har samme bekymrende holdning, som beskrevet ovenfor.

Louise Ellborg (København , 2023-08-07)

#416

Jeg skriver under fordi:

For voldsom i størrelse og trafikmængde i forhold til området.

Udgør en sikkerhedsrisiko for børn, beboere og besøgende i et smalt tæt beboet område med mange børnefamilier.

Den vil passere foran indgangen til en stor integreret daginstitution på Enghave Brygge og gennem Islands Brygges Syds eneste legeplads i et område med 5 højhuse.

Det vil ødelægger de eksisterende byrum og nærmiljø på begge sider af havnen.

Manglende harmoni med omgivelserne og det arkitektoniske miljø.

Stefan Sommer (København SV, 2023-08-07)

#417

forbindelsen ødelægger nærmiljøet

Jesper Wodschow (København SV, 2023-08-07)

#419

Jeg skriver under fordi jeg ønsker at den planlagte stiforbindelser rykkes længere mod syd

Elisabeth Thieden (København, 2023-08-07)

#420

Jeg skriver under fordi jeg synes det ødelægger det eksisterende maritime kanalmiljø, byliv og havnemiljø og dermed ødelægge det oprindeligt arkitektoniske miljø for området, som jeg værdsætter høj

Victoria Sejr Wiboltt (København SV, 2023-08-07)

#421

Jeg bor på engholmene, går med vores hund på alle holmene og har barn i institution her på engholmene. Det er alt for farligt at bygge en bro ind i det lokale miljø, da det på ingen måde er gearet til det og broen bør gå direkte til metroområdet i stedet for. Holmene er ikke lavet til den enorme trafik, en bro vil medføre og vil udgøre en fare for både gående og cykellister.

Sarah Heisselberg (København sv, 2023-08-07)

#423

Jeg skriver under fordi den nye bro vil være bedre om, den tilsluttes til den ø, hvor Metroen er. Et aktiv for broen må være at løse, at Islandsbrygge/Amagersiden kommer tæt på den Metro, der bygges på Enghave brygges sydlige del.

Pernille Nørgaard (København, 2023-08-08)

#424

Jeg er imod broen ved Lyngholm og ønsker den placeret længere mod syd.

Jan Olsen (København SV, 2023-08-08)

#429

Broen vil ligge i et meget tæt bebygget boligområde, og tæt på en daginstitution hvor børn bliver hentet og afleveret, hvilket kan skabe farlige situationer. Børn smutter jo somme tider fra deres forældre og løber bort for at drille og uden at se sig for.
Find et bedre, mindre befolket og befærdet sted til broen.
Venlig hilsen Connie

Connie Relsted (Brabrand/Kbh, 2023-08-08)

#430

Jf gruppens oplæg og argimenter

Rolf Eckersberg (Cph, 2023-08-08)

#431

Fordi min hustru, min hund og jeg bor i området.

Keyvan Thomsen Bamdej (København SV, 2023-08-08)

#432

Jeg er imod placeringen, og ønsker en sydligere placering af en evt. bro

Jens Cronval (Kobenhavn SV, 2023-08-08)

#434

En broforbindelse bør indtænkes i planlægningen af kommende byggeri og ikke presses ind i eksisterende byggeri, hvor der ikke er plads.

Agnethe Haahr (København, 2023-08-08)

#435

Støtter bro. Men placering helt forkert

Per Westergård (København, 2023-08-08)

#436

Jeg mener at Kbh kommune skal tænke i en helhedsløsning og ikke haste ud i en uigennemtænkt lappeløsning.

Anne-Marie Thusing (København SV, 2023-08-08)

#438

Jeg er stærkt bekymret for mine børns sikkerhed, da vi bor på den lille smalle gade, hvor broen rammer på Engholmene, der på ingen måde kan rumme de mange cyklister der kører igennem. Og kommer de med samme fart som på cykelslangen men igennem et boligkvarter, frygter jeg de uheld der uden tvivl vil opstå.

Søren Nielsen (København SV, 2023-08-08)

#441

Der er ikke plads til alle de cykler.
Broen bør etableres ud for Metro øen.

Stig Pieler (København SV, 2023-08-08)

#444

Jeg skriver under, fordi jeg er imod brobyggeriet på den foreslåede placering.

Robert Grimm (2450, 2023-08-08)

#445

Jeg er imod broforbindelsen ved lyngholm og Sirius da det er en tåbelig løsning der minder mig om det forhastede projekt med at lave Dybbølsbro om, som skulle laves om igen gentagne gange.

Jens Hansen (København, 2023-08-08)

#446

Placeringen landingen på kbh siden er helt ved siden af og bør relateres til kgb.s og i dette tilfælde by og havns egne arealer uden at modgå den lokalplan ejendommene på engholmene er solgt under

Peter Michael Vestlev (Kbh, 2023-08-08)

#447

Jer er enig

Nils Finn Lumholdt (København, 2023-08-08)

#456

Jeg bor på Lyngholm og kan helt tilslutte mig gruppens vurdering

Jørgen Petersen (Kbh SV, 2023-08-09)

#457

Jeg bor på Lyngholmen

Emil Højvang Andreasen (København, 2023-08-09)

#458

Jeg bor på lyngholmen og kan se hvordan det vil smadre det stille liv ved kanalerne. Derudover giver det ikke mening at placere den her hvis forbindelsen skal give adgang til metroen. I så fald bør den placeres længere mod syd.

Christina Maria Jørgensen (København SV, 2023-08-09)

#460

Det ødelægger det nuværende miljø.

Poul Mogensen (København, 2023-08-09)

#462

Jeg underskriver fordi jeg er imod placeringen af broforbindelsen ved Lyngholm og Havnebryggen Sirius.

Jørn Trustrup (København, 2023-08-09)

#463

Jeg skriver under fordi jeg mener at den foreslåede placering af broen er uhensigtsmæssig

Trine Thorhauge (København, 2023-08-09)

#466

Jeg skriver under , fordi jeg er imod placeringen af broforbindelsen ved Lyngholm og Havnebryggen Sirius.

Birgitte Trustrup (København SV, 2023-08-09)

#468

Jeg tror det kommer til at skabe et trafikkaos på Lyngholm samt trafikal sikkerhedsrisiko for børnene og øvrige beboere på Lyngholm.

Christian Bønnelykke (København , 2023-08-09)

#469

Det er både miljømæssigt og økonomisk ressourcespild at ødelægge og ombygge et nyanlagt, velfungerende område med kanal, broer, veje, træer, affaldsmolokker osv. på Lyngholmen. Der er jo mulighed for at planlægge på endnu ubebygget areal en smule længere mod syd og tættere på den kommende Enghave Brygge metrostation.

Vivi Wulff Henriksen (København SV, 2023-08-09)

#471

Jeg er imod den nye broforbindelse ved Lyngholm og Havnebryggen Sirius.

Birgit Bossen (København, 2023-08-09)

#474

Præcis de forhold der er beskrevet omkring placeringen af den nye broforbindelse

Lars Petersen (København SV, 2023-08-09)

#477

Det giver mere mening at lægge broen ind i planlægningen når nyt bygges frem for at den skal lægges foran børnehave hvor den allerede eksisterende kanal skal ændres for at give plads.

Stine Meehan (Kbh S, 2023-08-09)

#478

Her er de væsentligeste grunde til, hvorfor vi mener at denne løsning er uhensigtsmæssig:

For voldsom i størrelse og trafikmængde i forhold til området.

Udgør en sikkerhedsrisiko for børn, beboere og besøgende i et smalt tæt beboet område med mange børnefamilier.

Den vil passere foran indgangen til en stor integreret daginstitution på Enghave Brygge og gennem Islands Brygges Syds eneste legeplads i et område med 5 højhuse.

Det vil ødelægger de eksisterende byrum og nærmiljø på begge sider af havnen.

Manglende harmoni med omgivelserne og det arkitektoniske miljø.

Johnny Holt (København SV, 2023-08-09)

#481

jeg ønsker ny cykelbro syd for Engholmen

Janne Kærn (København, 2023-08-09)

#482

Miljøbelastning - dårlig planlægning retfærdiggør ikke nedrivning af helt nyanlagte (3 år) veje, kaj og mole arealer. Trafiksikkerhed - det er katastrofalt at placere en (25.000 cyklister) trafikeret cyklebro 3 meter fra indgangen til en daginstitution.
Økonomi - det må være mindre økonomisk belastende at tænke cykelbroen ind i den endnu uopførte kanalby 200 meter væk, hvor cykelbroen derved bliver placeret tæt på metrostationen.

Malene Sand (København SV, 2023-08-09)

#485

det ikke er forenligt at have så trafikeret en cykelsti lige udenfor både børnehave og legepladser, i et område hvor der ikke er plads. det vil være livsfarligt for specielt børnehavebørnene

Lars Hviid (kbh sv, 2023-08-09)

#486

Jeg synes ikke broen skal gå til Lyngholm. Den skal i stedet gå til den ubebyggede ø ved siden af.

Henrik Fruergaard (2450, 2023-08-09)

#487

Jeg skriver under fordi jeg er enig i vedlagte skrivelse.
Jeg mener det er en uhensigtsmæssig placering af broen
på Engholmene.
Der bør kunne findes en mere hensigtsmæssig placering længere sydpå.
Evt på den anden side af den lille havn eller ved Frederiksholmløbet.
Dette vil også give en bedre fordeling af broforbindelser over havneløbet
For både cyklister og fodgængere.

Carl Erik Knutsson (København SV, 2023-08-09)

#488

Man bør etablere en forbindelse der integreres bedre i Enghave brygge og ikke - som den foreslåede - spolerer de eksisterende byrum og som vil udgøre en sikkerhedsrisiko for beboere i området

Birte Knutsson (København, 2023-08-09)

#489

En bro kan bygges billigere og mere effektivt i forhold til trafikken hvis den bliver bygget sammen med metro stationen enghave brygge.

Morten Krogsbøll (Kbh SV, 2023-08-09)

#491

Der presses en ikke holdbar løsning ind i et etableret miljø, der ville skade forholdende.
Det er i min opfattelse absolut ikke den bedste løsning! Mvh Martin

Martin Bense (København, 2023-08-09)

#493

Både miljømæssigt, menneskeligt og økonomisk er det forkert at ødelægge et velfungerende bymiljø på Lyngholmen, hvor en børnehave også bliver kraftigt berørt trafikalt. Lad dog broen ramme det endnu ubebyggede område ved den kommende metro, Enghave Brygge.

Keld Henriksen (2450 København SV, 2023-08-09)

#496

Jeg skriver under fordi jeg er imod en cykelbro, da området ikke er egnet til så mange cyklister.

Camilla Koester (København SV, 2023-08-09)

#497

Jeg er imod broforbindelsen (jeg bor i området).

Signe Bilde (København SV, 2023-08-09)

#500

Jeg skriver under fordi at en cykelbro til Lygholmen ikke virker gennemtænkt. Hvorfor ikke flytte cykelbroen til en af “de nye øer” og tænke trafikken ind sammen med metrostationen på “Engholmenes side” af havnebassinet?

Daniel Carstensen (KBH.SV, 2023-08-09)

#505

Det er uansvarligt, at ligge en cykelsti så tæt på institutioner. Derudover er området ikke dimensioneret til en så stor belastning.

Jan Steffensen (København SV, 2023-08-09)

#506

Jeg er imod at cykelbroen kommer på lyngholm …

Jeanette Jensen (Kbh , 2023-08-09)

#507

Det vil være totalt ødelæggende med en cykelbro på Lyngholm, der ikke er dimensioneret til den mængde trafik. Broen bør lande tættere på metroen.

Thomas Christiansen (2450 København , 2023-08-09)

#509

Jeg skriver under fordi jeg er beboer på Lyngholm og kan se de store problemer en placering af cykelbro på Lyngholm vil skabe

sara Neumann (københavn SV, 2023-08-09)

#513

Enig med skrivet.

Gitte Nielsen (2450, 2023-08-09)

#516

Den er placeret et dum sted.

Nick Friedrichsen (2450, 2023-08-09)

#517

Jeg ikke mener det er passende at bygger der.

Sandra Monsen (København, 2023-08-09)

#519

Jeg ikke ønsker broen i nærheden af børnehavne

Dennis Hansen (K øbenhavn, 2023-08-09)

#524

Det nuværende forslag ville være ødelæggende for nærmiljøet - beboere og restauranter

Martin lyngaa Simonsen (København , 2023-08-09)

#525

Jeg ikke finder det rimeligt at placere en cykelbro så tæt på eksisterende boliger, som det vil blive, hvis den planlagte bro mellem Engholm Brygge og Islands Brygge bliver en realitet. Den vil medføre meget uro, støj og stress for beboerne i de boliger, som ligger tæt på broen.
Hvis broen i stedet placeres syd for Chr. Langes Plads, vil den kunne integreres i det kommende byggeri. Samtidig virker det naturligt, at forbinde cykelbroen med den kommende metrostation.
De eksisterende cykelbroer er IKKE placeret tæt på boligbyggeri.

Birte Palmquist (København , 2023-08-09)

#526

Det er fuldstændig ulogisk at placere en sådan cykelsti så tæt på, hvor folk bor og mht børneinstitutioner. Hvorfor ikke ligge den direkte i forbindelse med den nye metro på Engholmene, hvilket også ville være smart for cyklisterne og alle andre, som ville anvende ene nye bro.

Henrik Mårtensson (København SV, 2023-08-09)

#527

Det vil ødelægge og dele engholmene samt være til stor fare for børnehavens brugere - trafikken omkring børnehaven er i forvejen intens i morgen og eftermiddagstimerne hvorfor op i mod 25.000 cykler vil skabe rent kaos. Hvordan har man tænkt sig at sammenhænget imellem de nordliggende ø’er og Lyngholm skal bevares. Der er også tale om en færdselsåre som er en brand og redningsvej - den kan ikke gøres mindre eller ændres.

Christian Ringsmose (2450, 2023-08-09)

#532

Jeg er beboer på Sivholm og har rigtig svært ved at se, hvordan vi, uden et lyskryds, skal komme til og fra Øen flere gange dagligt med op mod 25.000 cyklister på dørtrinnet på daglig basis

Ann-Britt Nørgaard Holt (København, 2023-08-09)

#534

Fordi udfordringer ved placering vil give store udfordringer

Ole Kolling (København SV, 2023-08-09)

#536

Jeg er enig i at ændre cykelbroens placering væk fra Lyngholmen pga dens forløb foran daginstitution for børn inkl. legeplads.

Ramona Åstrand (København, 2023-08-09)

#540

Jeg er bekymret for den intense 'cykelmotorvej' i et tæt beboet område.

Torben Finnemann (København, 2023-08-09)

#541

Er beboer på Lyngholm og kender området. Finder det grotesk at man vil overveje en løsning der medfører ødelæggelsen af byrummet (kanalmiljø) som netop er områdets særkende. At broforbindelsen ikke har været gennemtænkt før godkendelse af lokalplanen skal ikke ligge beboerne til last. Der er gode muligheder for alternativ tilslutning på endnu ikke færdigudviklet område syd for Lyngholm.

Asser Nyander Poulsen (Kbh sv, 2023-08-09)

#545

Jeg er enig med brevet. Derudover bliver den videre afvikling af trafikken over broen over den store kanal og forbi Sivholm kaotisk med så mange cykler samtidig med biler til og fra Sivholm

Jens Oluf Jensen (København, 2023-08-09)

#548

Jeg skriver under da jeg er enig i de fremsatte punkter.
Jeg har allerede selv læst op på materialet der er udsendt og ser helt klart, at den bedste placering er ved Metrostationen. Dels af den åbenlyse årsag at mange skal til og fra metroen, og dels fordi bryggen samt indfaldsveje endnu ikke er bygget, så det kan indtænkes laves korrekt i stedet for at tilpasse, og endeligt vil trafikken langt bedre kunne komme til og fra knudepunktet på denne placering.

Christian Lunøe Gøtzsche (København, 2023-08-09)

#549

Nuværende forslag vil give enorme trafik problemer og sikkerhedsrisiko for beboerne og børnehaven.

Broens primære formål er at forbedre infrastruktur til den nye metrostation og derfor bør broen følgelig placeres ved metro stationen.

Brian Friis (København, 2023-08-09)

#558

Det er for farligt og ønsker ikke kanalerne ændret

Flemming Kluge (København, 2023-08-10)

#559

Ønsker ikke cykelbroen ved Lyngholm.

Kim Jensen (Frederiksberg, 2023-08-10)

#562

Den kommer til at ødelægge nærmiljøet samt give store trafikale udfordringer da 3 opkørsler fra p kælder vil skulle op til samme vej og vores børnehave har også udgang til samme vej
Forstår ikke at den ikke kan ligge længere syd på så den for en direkte adgang til metroen

Tim Schønwald (København, 2023-08-10)

#564

Jeg mener, at det vil ødelægge et forholdsvis lille og smalt område. Det vil være til stort gene for beboerne og mennesker det færdes og opholder sig i området. Har man prøvet at krydse cykelbroen ved Fisketorvet til fods vil man vide, at det er med livet som indsats. Det er et rent cykeltyrani. Her er der endda ikke tale om et beboelsesområde! Det er det ved Lyngholm. Et sted hvor der gerne skulle skabes et rum for beboerne at færdes og opholde sig i. Dem er der i forvejen ikke for mange af i København.

Hanne Gry (København SV, 2023-08-10)

#566

Broen vil være til stor gene for beboerne som bor op til broen - Der vil være meget larm grundet resonansen som vil opstå mellem bygningerne. Den nuværende bebyggelse er harmonisk med de åbne kanaler mellem holmene - broen vil skæmme området. Ved at lægge broen sydligere vil der være mulighed for at integrere broen til den nye bebyggelse. Det vil også være naturligt for de cyklister som skal videre med Metroen.

Henrik Palmquist (København, 2023-08-10)

#567

Trafiksikkerhed

Helle Hasling (København sv, 2023-08-10)

#569

Jeg synes det virker utrolig fjollet at påvirke et område der allerede er etableret hvor det ikke var indtænkt og pladsen ikke er der, når der nu er plads på det ikke udnyttede areal ved siden af hvor metroen tilmed også vil være.

Morten Lindkvist (Kbh, 2023-08-10)

#570

Denne bro vil ødelegge det lokalemiljø på lyngholm, hvor mange barn løber, lejer og cykler

Kristian Berg (København sv, 2023-08-10)

#572

en bro med denne placering vil ødelægge hele arkitekturen i området som omsider er ved at være færdigudviklet.

Per Holst (København, 2023-08-10)

#575

Jeg synes det er trist at Lyngholm bliver en trafikåre.
Det er virkelig massiv trafik der er på de andre broer, det burde kunne organiseres bedre

Henriette Nguyen (København SV, 2023-08-11)

#576

En cykelmotorvej igennem et område hvor der færdes børn samt er en børnehave klods op og ned af cykelstien er en virkelig dårlig ide.

Placer den ved det nye område der endnu ikke er bygget, så kan man også regne det med ind k designet.

Michael Iversen (København , 2023-08-11)

#577

Jeg skriver under fordi, broen vil være ødelæggende for et ellers velfungerende område med en afslappet og rolig maritim stemning, som er af afgørende betydning for langt hovedparten af beboerne i området.

Jacob Bakholt (København, 2023-08-11)

#578

Det er uacceptabel dårlig planlægning

Søren Geckler (Sydhavnen , 2023-08-11)

#579

Jeg er helt enig i ovennævnte udtalelse.

Christel Hansen (København, 2023-08-11)

#583

Det kommunale planlægningsarbejde hviler på et forkert og fordrejet grundlag.

Torben Ørting Jørgensen (København SV, 2023-08-12)

#587

er megtet bekymret for trafik sikkerheden i vores område. Vi har masser af børn og mennesker udefra som bruger området til bryllupper og barnedåben. Og så har vi en børnehave/vuggestue som også vil blive på orker om det.

Edly Svart (2450, 2023-08-13)

#592

Jeg er imod at broforbindelsen lander på Lyngholmen. Det udgør en kæmpe sikkerhedsrisiko for vores børn og være en signifikant ændring i lokalområdet for beboerne

Khim Bønnelykke (KBH SV, 2023-08-13)

#595

Selve ideen med broen er en god, men placeringen er fuldstændig tåbelig og ikke gennemtænkt. Man har ikke taget højde for trafikken på nogen af siderne og anlægget bliver unødigt dyr fordi der skal opfyldes kanaler og inddrages en lejlighed. Linjeføringen fra Rundholdtvej og over til metroen vil give et fornuftigt trafikflow over Mod Fælleden og Ørestaden.

Peter Spanggaard (København S, 2023-08-14)

#597

Ønsker at bevare legeplads og rekreationelle område

Birgit Bergholdt (København S, 2023-08-14)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...