Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19

Kommentarer

#5404

Vores børn er ikke forsøgskaniner

Mouna Hassoun (København , 2020-04-07)

#5408

Jeg mener, simpelthen ikke at vi nuværende tidspunkt ikke nok om denne sygdom. Vi lærer hele tiden nyt om denne sygdom, i takt med den udvikler sig. Det er så skræmmende, at man virker til bevidst at villle eksperimentere med sende smitte rundt blandt små børn sammen med (tvungne) udvalgte grupper af mennesker/fagfolk. En strategi der bringer de mindste med i frontlinjen virker DYBT uforsvarligt og giver mig som forælder ondt langt ind i maven. Det ville måske være et træk, man kunne forsøge sig med i et computerspil, men ikke med vores levende og dyrebare børn!!

Maria Schandel Niemann (4700 Næstved, 2020-04-07)

#5410

Jeg skriver under fordi jeg som mor og pædagog er dybt bekymret og er bange for at for mange vil blive smittet for hurtigt på samme tid. Og er uenige i at det er børne dee skal være de første der åbner Danmark op.

Justine Thomsen (Hvisovre, 2020-04-07)

#5417

Jeg ikke ønsker min søn skal i gymnasiet og bringe smitte med hjem ej heller smittes selv, luk nu bare ned igen og fortryd handlingen

michael quist (Odense SØ, 2020-04-07)

#5420

Jeg skriver under fordi jeg meget utrygt for at sende min lille søn til børnehavn. Jeg vil ikke min søn blive smittet af coronavirus.

Balkees Hussein (København S, 2020-04-07)

#5423

Nej no

Majdi Safar (København nv, 2020-04-07)

#5425

Jeg er uenige med det. Mit barn skal blive hjemme.

Kristine Damgaard-Nielsen (Ballerup , 2020-04-07)

#5427

Jeg sys det er uansvarligt st sende de små ud først dem som mindst forstår de krav der ligger og de forstår ikke afstand og slet ikke til de pædagoger der normalt er sammen med vores bærn på en varm og kærlig måde

Charlotte Hjortshøj (Lægumkloster , 2020-04-07)

#5428

Jeg skriver under fordi mine børn er ikke en prøveklud, det er helt forkert at starte op med de små. Ja de vil bedre kunne klare symptomerne, men det er da bedre at få de andre igang. Jeg vil stadig ikke kunne tage på arbejde, men sidde hjemme og arbejde, med stor knude i maven på mine børns vegne 😔

Christine Kastrup (Aalborg, 2020-04-07)

#5429

Jeg mener det er utygt uden at kende insitutionernes nye forholds regler og i min søns børnehave har vi ingen leder men kun en konstituerlig leder. Jeg vil ikke sende mine børn afsted før der er helt fastlagte og udskrevne rammer rammer

Lone Lund (Hejls, 2020-04-07)

#5436

Jeg har et skolebarn og 2 børn i daginstitution. Tanken om at de skal afsted, for at regeringen kan teste om denne form for åbning er en god ide.
Derudover bor vi sammen med mormor som er ældre og i risikogruppen.

Ditte Aaskilde (Rødovre, 2020-04-07)

#5438

Mine børn er ikke forsøges kanin og skal ikke udsætte andre for farer ( eks deres mormor)

Chaimaa Khayat (København , 2020-04-07)

#5441

Fordi de såkaldte eksperter ikke ved en skid. Det er en ny sygdom og løber ingen risiko, bare fordi Mette siger det.

Lars Manniche Larsen (Vesterborg , 2020-04-07)

#5442

Det virker komplet forkert at skulle sende 3 af mine 4 børn afsted, som et forsøg på mild smitte, og så krydse fingre for at de kan tåle den ☹️

Anna Kjær (Auning , 2020-04-07)

#5444

Fordi jeg synes det er dybt uanset at sende vores børn afsted så tidligt i epidemien.
Regeringen spiller russisk roulette med vores børn!

Tanja Tøfting (Aarhus V, 2020-04-07)

#5449

Jeg skriver under forde jeg ikke syntes børn skal være skyld i smitte. Eller det kan komme til og koste et barn.

Karina Henriksen (Roskilde, 2020-04-07)

#5453

Jeg vælger at skriver under fordi at mit barn ikke skal udsættes mere end hvad man kan. Mit barn er ikke starte i institution endnu, da han kun er 6 måneder gammel. Han har ikke prøvet at være et sted hvor der er langt flere bakterier end hjemme og vil ikke forstå at man ikke må rører andre børn og voksne.

Sandra Sunemeier (Ballerup, 2020-04-07)

#5456

Vores børn er for vigtige til at risikere smitte som vi endnu ikke helt kender konsekvenserne af.

Erling Madsen (Virum, 2020-04-07)

#5457

Jeg er dybt bekymret

Faeza Mahmud (Næstved, 2020-04-07)

#5458

Min søn er det dyrbareste jeg har, det er en ting, men han skal ikke være smittespreder. Vi er meget glade for vores pædagoger og de skal ikke udsættes mere end højest nødvendigt. Hvordan skal de trøste vores børn, hvis de bliver kede af det? På 2 meters afstand? Ej vel?

Nanna Warming (Rødekro , 2020-04-07)

#5464

Jeg syntes at det er forkert at mine små børn skal udsættes ved at komme i skole igen. Hvis de bliver smittet og de smitter mig kan det gå helt galt. Jeg arbejder selv i ældre plejen i det private og vi har end til videre udgået at vores borger er blevet ramt, men hvis jeg bliver smittet kan jeg være grunde til at mine borger bliver smittet og kan ende med død.

Christina Isager (Nørre Alslev , 2020-04-07)

#5470

Jeg skriver under da jeg ikke mener de mindste børn er den rette gruppe at åbne op for.

Det burde være fra 5 klasse og op til gymnasiet!

Aruna Sørensen (Hørsholm , 2020-04-07)

#5471

Mine børn skal ikke være forsøgskaniner for Corona virus

Julie Carstensen (Brædstrup, 2020-04-07)

#5473

De små forstår ikke alvoren af sygdommen.

Marianne Pedersen (6520 Toftlund , 2020-04-07)

#5479

Børnene bærer meget tit smitte!

Peter Christensen (Nykøbing F, 2020-04-07)

#5486

Jeg mener at Mettes såkaldte “lille og gradvise” åbning er fuldstændig vanvittig. Alle børn fra 0-9 år incl pædagoger/lærere det er da ikke en lille gruppe. Det er at lave forsøg med en kæmpe gruppe mennesker for at øge smitteantallet i Danmark

Vibeke Nielsen (Greve, 2020-04-07)

#5489

Ser børn som de største smitte spreder

pia knudsen (København, 2020-04-07)

#5491

Jeg skriver under fordi mine børn ikke er forsøgskaniner.

Seylan Ekberova (København , 2020-04-07)

#5493

Jeg mener at det er uforsvarligt at sende vuggestuebørn og børnehavebørn samt skoleelever 0 til 5 klasse da de kan værd årsag til stor smittespredning

Morten Will (Fredensborg, 2020-04-07)

#5494

Mine børn og andres børn skal ikke være forsøgskaniner bare fordi. Mette Frederiksen er syg i hovedet

Paw Jensen (Randers, 2020-04-07)

#5497

Fordi mit barn ikke skal smittes

Andi Pedersen (Bogø, 2020-04-07)

#5501

Jeg er meget utryg ved at børn skal samles i skoler og store daginstitutioner, mine børn skal IKKE udsættes for det her i denne tid..

Sascha Malika Gehrke (københavn, 2020-04-07)

#5503

Jeg vil ikke lade min barnebarn gå i børnehave

Jolanta Dunder (Bårdesyvej, 2020-04-07)

#5505

Det er helt forkert beslutning af Mette f.

Michael Pedersen (Aalborg, 2020-04-07)

#5510

Mit barn har astma og jeg synes at det er dumt at sige at de kan ikke blive de kan det godt, det har de set i USA foreksampel. Plus det er alt for mange frisk folk omkring 30-50 år som kan blive rigtig syg, mange forældre er i den her alder.

Brynja Hilmarsdóttir (Broager , 2020-04-07)

#5511

jeg vil overhovet ikke mit barn for risiko blive at smitte.

Li Nan (2670 greve, 2020-04-07)

#5515

Det er ikke rimeligt for hverken de små elever/forældre og lærer

Gitte Egsgaard (Grindsted, 2020-04-07)

#5518

Mine børn kommer afsted hvis det åbner da jeg så er nødsaget til at tage afsted og passe andres børn.

Cecilie Roland (Guldborg, 2020-04-07)

#5520

Jeg ikke vil acceptere at mine børn som de første efter åbningen skal sendes ud i fronten blandt 50 andre børn og herunder være i højrisiko for smitte og smitte os andre samt vores kroniske syge bedsteforældre. Det gør i hvert fald bare at bedsteforældrene fortdat. isolerer sig fra resten af familien. Desuden går den tid som pædagogerne nu skal bruge på rengøring af legetøj osv nu fra tiden med vores børn. Det er virkelig ærgerligt.

Louise Høgh (Farsø, 2020-04-07)

#5521

Sys det er overkanten i bruger vores børn som dyr i bur ..

Anders Månsson (Herlufmagle , 2020-04-07)

#5524

Er bange for mine børn bliver smittet og meget syge.

Zana Rahmanovic (Horsens, 2020-04-07)

#5528

Vi skal passe på vores børn.
Mit yngste barnebarn 4 år er hjertebarn kronisksyg.Storesøster 10 år
Åbning af DK. skal ikke være med vores børn som forsøgs kaniner.
Jeg passer gerne mine børnebørn om det så hedder hjemmeskole i længere tid.
Det her må og skal laves om Mette Fredriksen.
Mvh. en bekymret mormor/farmor.

Joan Mortensen (Stege, 2020-04-07)

#5529

Jeg er imod min børn skal i skole og vuggestue midt i denne epidemi

Funda Sahin (Hedehusene, 2020-04-07)

#5531

Mine børn ikke skal i skole og tage smitten med hjem

Patrick Koch (Rødovre, 2020-04-07)

#5532

Har en søn på 2.5 år

John Andersen (Odense, 2020-04-07)

#5535

Jeg udsætter ikke mine børn for smitte,for vi alle i familien kan blive ramt,og vores sårbare ældte, ellers tak

Pia Andersen (Vordingborg, 2020-04-07)

#5536

Jeg har 2 barn.jeg gider ikke send skole next uge.pga.covid19

Bidhya Shrestha (Dyssegård , 2020-04-07)

#5541

Jeg underskriver fordi jeg arbejder i en børnehave og vil være ked af at være på arbejde med små børns endnu

Sabrina Lykke pedersen (Virring , 2020-04-07)

#5543

Læger har ret! De små bliver så meget smittet i vuggestuen og børnehaver. Regeringen
skal tænke sig om. Det her er uansvarlig!

Marlies Ipsen (Billund, 2020-04-07)

#5549

Jeg mangler simpelthen at forstå rationalet bag denne beslutning. Det blev ikke givet nogen argumenter. Det kan umuligt være ud fra et økonomisk rationale, men jeg kan heller ikke se det sundhedsfaglige. Børn må ikke samles i påsken, men to dage efter påske må de være sammen med flere hundrede andre børn?! Giv os argumenterne - også selvom de måske ikke er super vælger-venlige. Ellers mister vi tilliden og ender med ikke at efterleve de gældende regler, fordi de ikke længere synes meningsfulde!

Iben Christensen (Valby, 2020-04-07)

#5552

Da jeg ikke synes det er Smart da vi endelig er komme lidt ned og har får mindre syge!

Cecilie Slangerup Pedersen (Haslev , 2020-04-07)

#5555

Mit barn er ikke nogen forsøgskludø

Lonni Larsen (Rødovre , 2020-04-07)

#5556

Jeg er mor til 4 børn. Et er allerede i himlen. Så har jeg en pige på 11 med to revner i hjertet og har astma. Opereret for en hjertefelj. Et spædbarn på 10 måneder. Og en søn på 9. Jeg tør ikke løbe den risiko at sende dem af sted og hvis de skal af sted betyder det også at jeg skal åbne min egen virksomhed op, som privatbørnepasse og det er da alt for risikabelt at udsætte så små børn for den smittefare.

Natasja Jørgensen (Vipperød , 2020-04-07)

#5560

Jeg vil passe på mit barn og min familie.

Nicola Brucha (Smidstrup, 2020-04-07)

#5564

Jeg er rystet over at vi lader de yngste blive kastet for løverne. Vi har lært børnene kun at skulle se 1 eller 2 af deres kammerater og de samme.
Nu kaster vi dem sammen, de yngste for 10 i en børnegruppe så de kan smitte hinanden og deres forældre, da man skynder at forældre ofte har et godt immunforsvar og er yngre. 🙀
Skal de så ha den på samvittigheden at de var skyld i smitte overførelsesprocessen og at nogle af de børn ikke kan se forældre eller søskende, da de måske er kronisk syge.
Syntes vi her leger med ilden. Hvordan fortæller man sine børn at de skal holde afstand og hvordan skifter og trøster man lige et barn der er ked uden at blive smittet. For det jo også pædagoger og nu deres børn/ familie der så bliver smittet. Og det sku ikke alle pædagoger der er raske eller er i yngre årgang.
Er rystet.

Tanya Patel (Albertslund, 2020-04-07)

#5565

Jeg er meget bekymret

Ting Chuai (København SV , 2020-04-07)

#5570

Jeg og min søn har dårlige helbred situation, så jeg vil ikke sende ham at gå i skole. Han er kun 10 år.

Jing Chu (København Ø, 2020-04-07)

#5579

Det er netop disse små børn, der enten glemmer eller ikke væsker hænder ordentligt, der plejer at samle alverdens bakterier og bringer dem med hjem. Hvad er så mening med, at vi andre bliver hjemme???

Yasmine BenTaieb (2200, 2020-04-07)

#5580

At mit barns helbred er mere værd ind et åbent dk

METTE Koop (Solbjerg , 2020-04-07)

#5584

Jeg har et barn på 2 1/2 år, og synes ikke det er den bedste gruppe at starte med.

Cira Beenfeldt (København NV, 2020-04-07)

#5585

Jeg har ikke selv børn, men mine veninder har, og de skal ikke udsættes for smittefare

Mette Anina Hansen (Ulfborg, 2020-04-07)

#5586

Jeg mener ikke at vores børn, selv kan administrere hygiejnen. Og der er ikke hænder nok til at hjælpe.
Jeg mener også, børnene jo må tage smitten med hjem til resten af familien, så er vi jo der hvor vi lige så godt kan åbne op.
Jeg er ikke villig til at se tiden an, det er mit barn de sender i marken, for at se hvor galt det går.
Det er helt hul i hovedet.

Ditte Kjærulff (Gredstedbro, 2020-04-07)

#5594

Jeg er gravid og har i forvejen en i børnehave og en i skole, som ikke skal afsted og risikere at tage smitten med hjem.

Betina Nielsen (Vemmelev, 2020-04-07)

#5597

Mit barn er ikke forsøgskanin.
Kan ikke passe...

Søren Hansen (7500, 2020-04-07)

#5598

Jeg har et astmatisk bronkitis barn på 14mdr, og synes det er en dårlig måde at åbne op for DK. På trods af, hun går i dagpleje og derfor er i en mindre forsamling derved, MEN en rask smittebærer kan gøre mit lille guld meget syg.

Sandra Christensen (Errindlev, 2020-04-07)

#5599

Eminr durmaz

Murat Dur (Kbh s, 2020-04-07)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...