Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#3606
Vi knap nok kender denne virus.Man sender ikke de yngste børn i front. Dem beskytter man.
Sine Friis (Herning, 2020-04-07)
#3607
Jeg synes det er fuldstændig uansvarligt og forrykt, at det er samfundets mindste og dem uden en stemme, der skal kastes ud i en smitterisiko, for at flere bliver smittet. Symptomer eller ej, jeg kaster ikke mit barn for løverne og håber hun klare sig igennem!Julie Sørensen (Store heddinge, 2020-04-07)
#3608
Mit barn er ikke forsøgskanin . Ønsker ikke genåbning efter påskeMerve Sahin (København sv , 2020-04-07)
#3610
Mine børn skal ikke tilbage i samfundet som de første.Céline Ellegaard (toreby, 2020-04-07)
#3612
Jeg kan ikke se hvordan, med de få personale og de rammer husene har. Man kan jo ikke holde børn fra hinandenGitte Poulsen (Viborg, 2020-04-07)
#3615
Fordi det er en helt forkert strategi.Start med at åbne for små erhvervsdrivende, da det er et meget lille antal i forhold til personer der arbejder i industrien eller det offentlige. tilbyd pasning til deres børn i institution eller SFO. På den måde starter man samfundet langsomt op uden at belaste dagsinstitutionerne
Kristian Jessen (Karlslunde, 2020-04-07)
#3618
Jeg vil ikke, at mine børn skal gå i skole og børnehave efter påske!!!Dorota Leonik (Ishøj, 2020-04-07)
#3620
Jeg har 2 børn i forholdsvis 1 kl. Og 4. Kl. Og jeg er i risiko gruppen da jeg har lunge emphysem.... en simpel lungebetændelse kan slå mig ihjel.Ronni Hansen (Nykøbing Falster, 2020-04-07)
#3622
Jeg skriver under da det er alt for tidligt vi åbner op og som ene forælder vil jeg ikke udsætte mit barne og jeg for Mettes forsøg..Suzette Witthøft (Bindslev, 2020-04-07)
#3626
Mine børn skal ikke være forsøgskaninerPia Pedersen (Slangerup, 2020-04-07)
#3627
Jeg skriver under for, at beskytte Danmarks børn og fremtid!!! Vores børn skal ikke være forsøgspersoner!!!Zahir Bashir (Albertslund, 2020-04-07)
#3631
Jeg vil beskytte mit barn. Vi skal holde afstand. Det er ikke afstand at sende mit barn i vuggestue. Det gør mig meget utryg!Anas Adam Nielsen (Guldbergsgade 61, 1. th. , 2020-04-07)
#3636
Det er uansvarligt, at udsætte børn for få lærere og pædagoger. Tænk på alt det de slæber med hjem. Det kan starte en ny omgang covid.Erik Gryndahl (4420 regstrup, 2020-04-07)
#3638
Mit barn er i den gruppe der skal sendes i skole nu.Louise Berg (Horsens , 2020-04-07)
#3639
Jeg skriver under fordi jeg er uenige i at bruge børnene til at åbne DKMerethe Andersen (Kokkedal, 2020-04-07)
#3640
Den beslutning er falig og vil sætte samfundet tilbage, når der kommer mange syge igen. Det er kun i erhvervslivets interesse det her. Jeg foretrækker menneskelivet !!!Pia Wettergren (Albertslund, 2020-04-07)
#3642
Børn kan blive syge og være smittebærere. Vi vil ikke være syge.Helle Andersen (Slangerup, 2020-04-07)
#3643
Fordi det ikke giver mening at det er de små børn der skal starte først, de børn der har størst behov for at få et kram hvis de er kede af det og leger tæt med deres venner.Carina Brandt Hansen (Kastrup, 2020-04-07)
#3648
Hverken mine børn eller børnebørn skal være forsøgskaniner.Leif Frederiksen (Herfølge, 2020-04-07)
#3649
Fordi denne her åbning er sååååå langt hen i vejret At man starter med små børn.. og er 1 syg i en form af børnehave eller vuggestue så ved alle hvor hurtig smitten den går Og til sidst sidder der 5 pædagoger med 5 børn fordi resten ligger syge. DÅRLIG BESLUTNINGDennis Steensen (Hvidovre , 2020-04-07)
#3652
Fordi at mit barn i forvejen har utrolig dårligt immunforsvar.. Og jeg arbejder selv i en vuggestue så han er mega udsat. Mit barn er ikke en forsøgs kanin!Rikke Petersen (Solrød Strand , 2020-04-07)
#3653
Fordi mine børn ikke er forsøgskaniner og så heller at det var de støre børn som kunne overholde det med afstand og spritte/ vaske hænder ofteMia Frederiksen (Svindinge, 2020-04-07)
#3654
Fordi jeg er utryg- jeg er bange for, at mine 2 børn smitter eller bliver smittet og tager det med hjem til resten af husstanden. Jeg ved, at vi alle skal smittes, men det er lidt at spille russisk roulette med mine børns ve og velVickie Jürgensen (Broager, 2020-04-07)
#3656
Jeg skriver under fordi jeg er bange for mit barns ve og vel... de er vores fremtid, det burde ikke være dem der er forsøgs kaniner.Alberte Marie bomholdt Just (Fredericia , 2020-04-07)
#3658
Fordi mine børn er mit liv og hvorfor er den lille i 0. klasse mindre værd en den store i 10.Susanne Nielsen (Redsted, 2020-04-07)
#3660
Vi skal passe på hinandenTine Baadsgaard (Køge, 2020-04-07)
#3661
Jeg syntes ikke det er i orden, idet børn i den aldersgruppe ikke lever op til de hygiejniske principper.Pernille Lorenzen (Nykøbing Falster, 2020-04-07)
#3663
Mit barn ikke skal være forsøgskanin og sætte sit liv på spil for alle dem som kan sidde hjemme i sikkerhed og arbejde!!!!Charlotte Strømlund (Rødovre , 2020-04-07)
#3664
Jeg skriver under fordi at der er fuldstændig uhørt at børn skal udsættes for covid-19! De må ikke engang komme med ned og handle, men starte i skole med 400-500 andre elever! Hvad fanden er meningen????Michelle Pagliuca (Biekerød, 2020-04-07)
#3665
Jeg skriver under, da jeg selv arbejder i en daginstitution, og jeg ved, hvor vigtigt det er for børnene med krammere og nærvær, så det er på ingen måde realistisk at tro, at man kan få børnene til at holde afstand fra de voksne eller de andre børn i den kommende periode, og de hjemmegående forældre er ikke bedre stillet uden børn, hvis børnene bringer smitten med hjem, istedet for bare at beholde børnene hjemme lidt endnu hos forældrene, selvom det er svært, når man skal arbejde hjemmefra.Line Bastholm (Skovlunde , 2020-04-07)
#3667
Jeg vil ikke min datter med astma skal bruges som en prøve.Der er sku ikke noget mere ubærlig end at miste sit barn.
Kathrine Madsen (Ringkøbing , 2020-04-07)
#3668
Jeg skriver under fordi MIT barn IKKE skal være forsøgskanin for om statistikken holder ....Linette Larsen (Lundby, 2020-04-07)
#3669
Jeg skriver under fordi min datter er en af de børn der er i risikogruppe , hun er lige fyldt 1 år og forstår ikke at holde afstand til de andre børn, hun putter alt i munden og pædagogerne har ikke en realistisk chance for at kunne overholde de retningslinjer der er givet ud.Syntes det er forkert at sende vores mindste soldater ud og afprøve denne virus.
Julie-Maria Pedersen (Thisted, 2020-04-07)
#3673
Jeg synes ikke at børnene skal være de første der skal prøves af. Det er alt for hurtigt når der mangler så mange oplysninger på sygdom.Hvorfor ikke i stedet starte med at teste alle i Danmark som de har gjort på Fyn ?
Så kan vi snak om genåbning.
Hvor smittebærere kan børnene være? De har alle en derhjemme de må ikke smitte samtidig med at vi ikke med sikkerhed kender sygdoms konsekvenser blandt dem.
Synes simpelthen ikke at det er en fornuftig beslutning når man samtidig er så usikkert for selve virusen.
Hvorfor ikke vent lidt endnu og være mere sikker i vores sag og beskytte vores egen, det er trods alt helbredet der er det vigtigste NU for os alle samme.
Raquel Magdaleno (Havnsø, 2020-04-07)
#3674
Jeg mener ikke åbning af samfundet skal ske med børnefamilier som indsats. Jeg føler ikke der er belyst godt nok hvordan den rammer børn hvis de bliver smittet og samtidig virker det ril man har glemt at mange forældre til den målgruppe i dagens danmark er 40+ Og/eller i risikogruppe.Maria Krause (Greve , 2020-04-07)
#3679
Jeg har tre børn, som skal sendes afsted. Den ene har astma, og jeg frygter at han kan blive alvorligt syg af at blive smittet med covid-19.Jeg er selv lærer og skal tilbage og undervise min 2. Klasse - 23 elever et lille lokale, hvor det bliver umuligt at holde afstand. Jeg arbejder desuden på en stor skole, hvor 0.-5. klasse svarer til 500-600 børn, som skal tilbage på skolen på en gang. Ja, vi kan da godt være udenfor, som Statsministeren lægger op til, men alle kan ikke være i skolegården og på boldbanerne, så vi må ud og lave undervisning på villavejene i området.
Susanne Lodahl (Dragør, 2020-04-07)
#3682
Jeg er bekymret for at mine børn skal komme til at smitte deres mormor som kører dem i skole hver dag for ellers kan de ikke komme til skole. Jeg kan desværre ikke selv køre mine børn da jeg er privat børnepasser og skal nu også til at modtage 5 børn i mit hjem igen pga åbningen.Dorthe Rasmussen (Skanderborg, 2020-04-07)
#3683
Ja jeg forstår det ikke Det er fuldstændig uansvarligt at vi skal udsætte vores børn for dette og dermed også risiko for resten af familien, (Vi er i risikogruppen) for børn er børn De kan ikke administrere denne kæmpe opgave og lærerne kan/skal ikke have dette ansvar med at holde øje med at børnene nu overholder alle de sikkerheds restriktioner vi nu har og som virker Det er en total umulig opgave for dem Mine børn skal ikke være prøveklud De bliver hjemmeIben Støvhase (Glostrup, 2020-04-07)
#3684
Småbørnsinstitutioner er smittefabrikker. Hvis forældre ikke kan hindre spredning af lus, som man kan se, hvordan skal man så have overblik over en usynlig virus? Det er beskrevet at akkumuleret smitte er mest dødelig. Hvad med de ansatte? Hvad med mig, der har haft vand i lungerne og helt flossede slimhinder hele vinteren, og er mor til en femårig? Skal han leve resten af livet med at have slået mig ihjel og uden mig?Louise Britze Kijne (København, 2020-04-07)
#3685
jeg har selv flere kroniske sygdommeIngelise Andersen (Ulstrup, 2020-04-07)
#3692
Mine børn sksl ikke være dem der prøver samfundet af. Desuden arbejder jeg i ældreplejen, og bør undgå smitte, så nytter dey jo ikke mine børn skal udsættes... når smittekurven har toppet og tingene er på vej den rigtige vej, kan vi sende vores børn afsted.!Karina Fugl-Andersen (Helsinge, 2020-04-07)
#3694
Min søn har meget slem astma!!Maria Christensen (Hvidovre, 2020-04-07)
#3696
Jeg har på ingen måde Lyst til og sende mine børn afsted i børnehave og skole. De forstår ikke afstand eller hygiejne det fuldstændig vanvittig det her og lade de små starte først.Cecilie Petri (Nykøbing f , 2020-04-07)
#3706
Mit barn ik er et forsøgskaninMonice Larsen (Amager , 2020-04-07)
#3709
Jeg synes det er helt hen i vejret det de har gang I, med vores børn!!Stine Hedelund Andersen (Hundested , 2020-04-07)
#3711
Jeg skriver under fordi mit barn er ikke forsøgskanin!Shi Pu (2840, 2020-04-07)
#3714
Jeg skriver under da ingen børn og deres familier skal være et forsøg på om vi kan klare det her.Børn er børn og ingen skal lægge det ansvar på deres ryg.
Der er også mange børn i høj risiko så nej ikke tale om.
Susan Hagenstjerne Navarro (Nykøbing Falster , 2020-04-07)
#3717
Jeg vil ikke send min børn i skole! Det er farlig! De kan ikke huske alle tid at vaske hånd, hold afstand osv!Elena Andra Binca (Brønderslev, 2020-04-07)
#3732
Børn er ikke forsøgskaninerBettina Marie Nielsen (Køge, 2020-04-07)
#3733
Jeg skriver under fordi vi er i ridikogruppen! Det kan ikke være rigtigt at de børn der er mindst og ikke forstår hbad der sker og ikke kan finde ud af at holde afstand, skal bruges som forsøgskaniner!!!!Chalotte Padkær (Glamsbjerg, 2020-04-07)
#3738
Mit barn skal ikke være forsøgskanin.Sabrina Damgaard (Lyngby, 2020-04-07)
#3740
Sikkerhed og ansvarlighed.!!! Som pædagog studerende er det så uansvarligt at tage børn, unge og voksne væk fra deres sikre base og til mulige ældre smittebærer... Ja børn, unge og voksne kommer ikke til at se primær personer. Men Men relationen er ikke væk, den genskabes bare.Cessie Mouritzen (Ringsted, 2020-04-07)
#3741
J jeg har to mindre børn og selv er Pædagog og frygter for mine børn og eget helbred.Pernille Bryde (Ringsted, 2020-04-07)
#3743
Fordi jeg er bekymret over, at sende mit barn i skole og jeg er bekymret over smitten bliver bragt til mit hjem, min familie og jeg selv, da jeg er privat dagplejerChrista Johannessen (Bedsted, 2020-04-07)
#3744
Jeg er uenig i den åbningssstrategi med børnefamilierne forest.André Krause (Greve , 2020-04-07)
#3748
Som privat børnepasser ser jeg det helt uhensigtsmæssig at starte op med 4 små børn under 1 år som skal kravle ude på den kolde jord og være viden om at de ikke ville kunne holde afstand.Bremse den i deres udvikling og trivsel pga forældrene lider under at skulle arbejde hjemme mens børnene er hjemme.
Nu kan undervisning af min søn så starte kl 16 når jeg har fri og kan gå ind i mit hus igen.
Randi Østergaard (Hjørring , 2020-04-07)
#3764
Mine børn er ikke forsøgskanniner.Anna Makulec (Vanløse, 2020-04-07)
#3766
Jeg frygter mine børnebørns sikkerhed.Lotte Laursen (Tikøb, 2020-04-07)
#3767
Jeg syntes det skal være valgfrit om man vil benytte genåbningenVælger man at hjemme skole sit barn lidt endnu, skal det IKKE koste fravær
Dernæst er jeg uenig i at det er de små der skal afsted først og ikke de ældre, som langt bedre kan holde afstand, spritte af osv.
Marianne Jonasen (Vandel, 2020-04-07)
#3768
Fordi det ikke kan være rigtigt, at vores børn skal være forsøgskaniner. Og ingen ved hvor syge de bliver hvis de bliver smittet, plus de kan bærer smitte med hjem til forældre....Det er seriøst en ommer.
Sara Bay (Odense, 2020-04-07)
#3769
Dette viser at politikerne slet ikke har hørt efter under debatten og minimumsnormeringer! Pædagogerne kan næsten ikke få hverdagen til at hænge sammen, og børnene har for lidt plads at være på.Ingen af de tiltag, som det kræver at åbne for små børn på en ordentlig måde, er realistiske og umulige!
Linda Havgaard (Kirke Såby, 2020-04-07)
#3773
Jeg skriver under fordi vores børn er vores fremtid ikke statens forsøgs kaniner til deres eksperimenter!Mariann Sørensen (Vig, 2020-04-07)
#3784
Jeg er bekymret for min søn som går i 3 klasse. Der er stadig ikke styr nok på det til at jeg tør sende ham afstedAnita Nielsen (Grindsted , 2020-04-07)
#3787
Behind the cold number of percentage, there is every single painful real life. Once a child got it at school, it became a 100% case and far worse.Xi Ai (Søborg, 2020-04-07)
#3791
Mit barn er ikke en forsøgskanin og det giver ingen mening at jeg skal sende 2 børn afsted i skolen og der så er 3 børn mere som skal blive hjemme pga de går over 5 kl.Charlotte Laursen (8840 Rødkærsbro , 2020-04-07)
#3796
Jeg ikke mener vores barn/ barnebarn skal udsættes for evt smitte i institutionen, og det er jo tydeligt denne epidemi ikke er under kontrol endnu.Jeanette Johansen (2500, 2020-04-07)