Mit barn er ikke forsøgskanin: COVID-19
Kommentarer
#3405
Ingen mennesker skal være forsøgskaniner, vi går igennem det her sammen, og så længe der ikke er kommet styr på det så skal alt forblive lukket.Amir Ridah (Kbh n, 2020-04-07)
#3407
Syntes det er latterligt at dem der har mest brug for tæthed, og som er dårligst stillet i forhold til at forstå hygiejne regler. Skal ud først.Anne-Katrine Christensen (Kastrup, 2020-04-07)
#3409
Jeg har to små børn som ikke skal smittes!Lotte Christensen (Kolding , 2020-04-07)
#3411
Mit barn ikke skal være forsøgskanin og jeg er ikke enig i denne måde at åbne op på.Diana Christensen (Klarup , 2020-04-07)
#3413
Mine børn skal ikke i skole jeg er ligeglad med konsekvenserne. De er i risiko gruppen de har astma alle 4 og migWaed Younes (Aarhus, 2020-04-07)
#3417
Det giver ingen meningAnne Brumvig (Frederiksberg , 2020-04-07)
#3418
Mit barn bliver ikke prøveklud. De små vil slet ikke kunne forstå med alt den afstand. Og en tanke til min mor, der heller ikke skal tag på job i børnehaven med små overfyldte stuer. Hun er over 60 år og skal heller ikke være i fare. Derfor denne underskriftRikke Hatting (Brønderslev, 2020-04-07)
#3419
At mit barn ikke skal være forsøgskanin, for en skingernegal statsminister.Søren Jacquet (Odense , 2020-04-07)
#3427
Har børn der nu skal sendes i skole og bhv og det er jeg meget utryg ved idet covid er så ny endnu og vi ikke har haft den u længere tid k dk og ikke ved nok om den... børn har været hjemme og forskånet for den men nu skal de bare ud i klumper trods max 10 Pers samlet og afstand ikke iholdesLonni Jensen (Ørnhøj , 2020-04-07)
#3432
fordi at det skal være de store elever da de ved hvad det drejer sig omSimon Nielsen (Slagelse , 2020-04-07)
#3433
Det er fuldstændig sindsygt det de har tænkt sig.Andreas Kris Risum Hansen (Rødovre, 2020-04-07)
#3434
Mine børn er ikke forsøgs kaniner.Små børn ved jo ikke at de skal holde afstand og de forstår ikke denne virus .
Jeg har to børn på 3 og 1 år. Vuggestue og børnehave børn. De kommer ikke afsted!
Jeg synges det er de store børn som ved hvad det handler om og kan holde afstand og kan vaske og spritte hænder .
De skal jo tag deres afgangseksamen og det kan du sagtens. Vores små pus skal blive hjemme.
Melanie Camilla Valsbo (Ballerup, 2020-04-07)
#3439
At det ikke kun er de børn som kommer i skole, Vug og bh. Der er forsøgskaniner . i kraft af mit Arb. Som pæd.medhjælper bliver jeg det også og min søn som skal være i hjemme og alene skole bliver også da både hans søster og jeg kan tage smitte med hjemAnja Bergström (Køge, 2020-04-07)
#3440
Mine børn ikke skal kastes direkte ud i corona smitten. Jeg har en datter der der kronisk syg med hydrocefalus og astma.Siquena Olsen (Søboeg, 2020-04-07)
#3445
Jeg skriver under fordi jeg er bekymret for den beslutning da jeg ikke mener at det pædagogiske felt er rustet ril at kunne arbejde udfra de retningslinjerZeynep Kilic (Strødamvej 36 2 tv, 2020-04-07)
#3449
Jeg føler mig angst over at sende mine 2 små børn afsted allerede nu så kort inde i forløbet 😞Mille Quitzau (Rødekro , 2020-04-07)
#3453
Mam corke i nie dopuszcze aby w obecnej sytuacji chodzila do szkoly! Nie jest krolikiemDaria Kulbicka (Pania minister, 2020-04-07)
#3455
Hvad fanden tænker i på???? Det er grotesk at vores børn bare skal smides ud i smitten som de så kan slæbe med hjem til resten af familien bare pga økonomien... mine unger er sku ikke forsøgskaniner!!!Desirée Green Nielsen (Vordingborg, 2020-04-07)
#3457
Jeg er dagplejer, har selv gået i 3 uger og passet på, min datter har ikke været udenfor grunden. Og nu skal hun i skole og huset fuld af folk der har været i sommerhus osv... det er absolut ikke ok!!Berith Hjortlund (Langå, 2020-04-07)
#3459
Vores børn ikke er forsøgskaninerSara Maanaki (Hobro, 2020-04-07)
#3465
Vi er i familie med personer der er i stor smitte fareMie Knudsen (Gudbjer, 2020-04-07)
#3473
Jeg har en lungesyg 0. klasseselev og 2 små i børnehave, som alle kan hive noget med hjem til den lungesyge.Anja Schmidt-Petersen (Ribe, 2020-04-07)
#3477
Jeg ser ingen grund til at de små skal udsættes for smitte. Jeg har selv en kronisk sygdom og arbejder selv med børn. (Dagplejer) jeg er ikke interesseret i at min i 4 klasse skal komme med covid-19. Og jeg kan heller ikke udføre mit arbejde ordentlig, når der ikke må være nærvær med børnene.Trine Hansen (Grenå, 2020-04-07)
#3479
Jeg skriver under fordi min ældste datter har ANGSTog frygter at hvis hun bliver smittet at hun så måske får smittet mig, jeg er i risikogruppen og arbejder med de ældre, jeg ved også at i min datters klasse er der minimum 4 andre forældre der er i risiko gruppen.... Så kære den/dem der nu synes at det var det rigtige at gøre....... DET ER SGU EN OMMER!!!!!!!!!!!!!!Jeanne Hyttel (Roskilde, 2020-04-07)
#3486
Jeg lider af en autoimmun sygdom..Jette Spanggaard (Havndal, 2020-04-07)
#3487
Jeg synes det er alt alt for tidligt, samt det burde være fra 6 klasse og op efter.conni hansen (Gandrup, 2020-04-07)
#3488
Fordi jeg er meget nervøs for at sende mine børn i børnehave og vuggestue, samtidig er jeg selv i risiko gruppen og skal igen på arbejde om lidt. Det hænger bare ikke samme.MINE BØRN ER IKKE FORSØGSDYR
Nana Hansen (Ringsted, 2020-04-07)
#3489
Fordi mit barn ikke skal være smitte bæreLisbeth Snitkjær (Esbjerg v, 2020-04-07)
#3491
Min søn er ikke forsøgskaninJoseph Baajour (Århus, 2020-04-07)
#3492
Mine børn skal ikke være forsøgskaniner da vi INTET ved om sygedommensforløb og vores børn stadig er udsatte, børn ja, men gen hjertefejl!Gitte Hansen (Sommersted, 2020-04-07)
#3494
Mine børn er ikke forsøgs kaninerNick Blankensteiner (Viborg, 2020-04-07)
#3495
At mine børn ikke Skal risikere noget. Hellere mig end mine børn😡giver ingen mening:( begge forældre er i risikogruppen, det er for farligt og sende dem og uansvarligt.Hasna Chakiri (Frederiksberh, 2020-04-07)
#3498
Da jeg selv arbejde i sundhedssektor er jeg i risiko for at bringe covid med hjem hverdag, samt at mine børn skal udsættes for denne fare at komme i risiko. Jeg har en mand som har nyresvigt og er isoleret og afhængig af at være i dialyse 4 dage om ugen, og vil for alt i verden undgå at han bliver smittet med covid da han er ret udsat som dialyse patient.Anja Qvist Andersen (Græsted, 2020-04-07)
#3499
Jeg syntes det er sååå idiotisk at lade de mindste som ikke forstår at holde afstand osv kommer ud først .Mette Mathiesen (Køge, 2020-04-07)
#3505
Mine børn er ikke forsøgskaniner! Jeg er selv pædagog i en vuggestue og er så utrygHenriette Olsen (Broager , 2020-04-07)
#3510
Mit barn forstår ikke afstand, da hun stadig er en babyElisa Pagh (Vejle, 2020-04-07)
#3513
Mit barn skal ikke være forsøgskanin.Viktoria Petersen (Fredericia, 2020-04-07)
#3516
Det er en fuldstændig vanvittig idé at sende de mindste ud som forsøgskaniner 😡Den der kom på den ide skulle skamme sig 😡
Mette Jensen (Svenstrup, 2020-04-07)
#3522
Mine børn er ikke forsøgskaniner og så længe dette virus er på banen mine børn bliver hjemme.Agga Holm (Odense, 2020-04-07)
#3528
Mit barn er syg da han får imunhæmmende medicinAnn-Christina Pedersen (Sdr omme, 2020-04-07)
#3530
Jeg skriver under fordi, jeg er så utryg og meget bekymret for at mine børn skal/må komme afsted i skole osv igen. Og blive smittet. Og at de smitter vores familie. Jeg vil passe på mine børn, og min familie. Jeg vil fortsat have de er hjemme, og at det skal kunne være en mulighed.Maria Stjernkvist (Køge, 2020-04-07)
#3531
Total urealistisk i forhold plads, rengøring og holde afstand i børnehaver.100+ i børnehave efter påske og må ikke komme med ind fakta og vælge fredagsslik i samme uge.
Jette Bundgaard Jensen (6940 Lem St, 2020-04-07)
#3532
Jeg har kroniske lungesygdom.Min mand har ikke noget imumforsvar efter sygdom.
Mette Hansen (Frederikssund , 2020-04-07)
#3533
Jeg er ikke en af de unge forælder.Så jeg er i risikogruppen.
Michael Andersen (Munkebo, 2020-04-07)
#3538
Jeg er syg, jeg kan ikke sende mine 3 drenge afsted!Christina Joof (København sv, 2020-04-07)
#3545
Jeg kan da ikke udsatte mit barn i noget ukendt smitte.Guldane akbulut (Hedehusene, 2020-04-07)
#3549
Min pige skal ikke være forsøgskanin for nogen !!!!!!!!!Malene Bentzen (Karlslunde, 2020-04-07)
#3550
Jeg skriver under, da jeg har rigtig stor indsigt både i jobbet som daginstitutions pædagog og lærer! Alt for stort et ansvar. Børn er børn, de glemmer hurtigt at hoste i ærmerne, at de skal holde minimum 1 m afstand til deres bedstevenner i skolegården, de slikker på legetøjet, kravler på gulvene. Det simpelhent alt for store forventninger til børn og i særdeleshed et alt for stort et ansvar at stille både lærere og pædagoger!Arbejder selv som socialt pædagog og varetager kritisk arbejdsopgave med unge kriminelle/mentalt retarderede. Vi arbejder med handsker på, har sprit ved hånden hele tiden, for at spritte håndtag mm, vi holder 2 meters afstand til borgerne så meget som muligt.
Hvordan kan vi forsvare at en lærer eller pædagog står overfor 5-10 grædende børn dagligt, som har brug for den nødvendige omsorg i form af trøst?
Mie Nielsen (Holmegaard, 2020-04-07)
#3551
Jeg har to små børnebørn. Jeg kan ikke holde tanken ud om, at de bliver smittet og måske syge. Derudover kan de jo give smitten til deres forældre som så giver det videre til kollegaer.. stop nu!Majbritt Brandhøj (Skive, 2020-04-07)
#3555
Mit barn har lavt imumforsvar og skal ikke afprøves i skolerne som det første når virussen ikke er overstået endnu.Lea Kluk (Ballerup, 2020-04-07)
#3556
Det er helt skudt af hvad tænker i på mit barn kommer ingen.steder hva med i selv bliver forsøgskaniner og risikere og blive smittet det helt væk det er og samle så mange små børn jeg har selv astma og svært med og trække vejret i forvejen også skal mink.ægt ned og risikere og blive smitte så jeg og kan blive ramt og måske dø af det smat min kone er gravid medvores nr 2barnKim Ol (Skælskør, 2020-04-07)
#3558
Min søn med autisme skal ikke smittes! Min far er også min nabo og jeg handler for ham og besøger ham hver dag. Han er i den grad i risikogruppen.Lea Skaarup (Randers SØ, 2020-04-07)
#3559
Jeg synes det er vanvittigt at åbne skole og daginstitutioner op . Børnene kan ikke overholde 2 meters afstand osv og her tænker jeg hvordan skal de helt små 1-5 år overhovedet forstå at vi skal stå sammen hver for sig !!! Det der i værste tilfælde sker er at der lige pludselig kommer masser af børn og forældre der kommer med i statistikken over indlagte på landets sygehuse . Jeg er sgu bekymret for mine børn ,svigerbørn og børnebørn .Gitte Maretti (5610, 2020-04-07)
#3561
Mit barn skal ikke være forsøgskanin.Ditte Rasmussen (Nykøbing F., 2020-04-07)
#3562
Jeg vil ikke sende min dreng afsted med stor riciko for at blive smittet og så finde ud af han ikke kan klare det stop dig selv Mette fredriksen fy føj da☹️Jimmi Søndergaard (Sandved, 2020-04-07)
#3563
Skammeligt. Opvoksne kræver arbejde hjemmefra og holder deres ældste afkom fra at gå i skole, mens de samtidig sendte deres yngste børn, 3-4 år gamle til dagpleje. Jeg kan ikke forestille mig, at mine forældre gjorde det, da jeg var barn, eller vores forfædre opholdt sig bag lukkede døre i sikkerhed, mens de sendte deres yngste udendørs, hvis de troede, at der var en vis fare.Sigurfreyr Jónasson (Kolding, 2020-04-07)
#3564
Synes det er smagløst at sende de små børn afstedChirstine Gravesen (Greve , 2020-04-07)
#3566
Jeg passer mennesker i hjemmerespirator, bliver mine børn raske smittebære, som smitter mig, kan det få fatale konsekvenser for de borger jeg passer.Ydermere har jeg ikke lyst til at satse på at mine børn kun bliver raske smittebære.
Jeg er bange for, at grunden til åbning denne vej rundt, er af økonomiske årsager, menneskeliv kan ikke gøres op i kroner og øre.
Fie Christensen (Randers sø, 2020-04-07)
#3568
I 2016 min datter haft mrs virus og indlagt på hospital i lang tid da hun var kun 5 dage gammel , der er ikke nemt at Aflevere mine børn til Børnehavn, første gang da var ikke min vælg men nu hvis jeg aflevere dem så der er min valg at give dem den dødelig sygdom. Ud over der, har jeg diabetisk . Mette du har ikke ret med din beslutning . I vil gerne have at vores børn At være KOL til at i spiser kød. Nej og tak Mette .Sanaa Elfaraj (Kbhn, 2020-04-07)
#3569
Jeg skriver under, fordi jeg er bekymret for mit barn og families helbred!Irina Kilic (Herning, 2020-04-07)
#3570
Jeg er ikke glad for at sende mit barn af sted, er sikker på at hun kommer til at blive mere skræmt over den måde tingene kommer til at foregå. Og mit barn skal ikke være et forsøgs kaninMajbritt Knudsen (Juelsminde , 2020-04-07)
#3578
Jeg synes det er forkert. Og fordi Mette F. ikke kalder det for det det er. At vi skal have opbygget immuniteten i dk, derfor sender de dem der bliver mildest ramt ud for at blive syge. 😢😢😢😡😡Maiken Daugaard (Herlev, 2020-04-07)
#3580
mit barn er ikke forsøgskaninSiddrah Ali (Greve , 2020-04-07)
#3583
Er dagplejer, så er derfor meget utryg ved allerede at skulle åbne mit hjem helt. Har også 4 børn boende hjemme på 8-15 år.Irene Pedersen (Uldum, 2020-04-07)
#3584
Er meget bange for mine børn bliver syg 😓Mariam El jawad (København , 2020-04-07)
#3588
Mit barn ikke er forsøgskanin!!!!Ayse Civelek (Odense, 2020-04-07)
#3590
Jeg skriver under fordi jeg ikke er enig i beslutningen om at småbørn skal starte ud først. De kender ikke til afstand og kommer ting i munden.’ Alletiders smitte mulighed og de tager det jo med hjem det kan ikke indgåes og uanset om de åbner op for børnehaver mm. Nu så kommer min dreng ikke afsted den første tid da det et min pligt at passe på ham og ikke bare efterlade ham i en corona virus!!Carina Ashby (Spjald, 2020-04-07)
#3598
Min datter har astmatisk bronkitis og jeg skal ikke sende hende afsted og hver dag håbe på at hun går fri. Jeg er så skuffet over at Mette F. mener at det er den bedste måde.Pernille Sølvhøi (Sakskøbing , 2020-04-07)