Silkeborgvej

Quoted post

Kim Ørum Laustsen

#68 Re: Re lyskryds.

2013-11-06 21:47

#49: Waldstrom - Re lyskryds.

Hej

Der er liv inde bag ligusterhækken må man sige, det er helt rart at vide :o)

Har læst tråden, og vil gerne lige komme med et par input.

Mht. at ikke en af debatørerne fra Ewalds Vej har sat sig ind i projektet/helhedsplanen er simpelthen ikke korrekt. Waldstrom, som jeg antager er Christina Waldstrøm, var på besøg hos mig for ca. en månedes tid siden, hvor jeg fortalte om det arbejde som den vejgruppe under Grundejerforeningen jeg har siddet i havde lavet. Se link længere nede.

Christina fortalte om projektet/helhedsplanen på dette møde, og også om at lyskryds ønskes flyttet fra Skjoldborgs Vej til Ewalds Vej. Jeg gav meget tydelig udtryk for at jeg ikke kunne bakke op dette, og sagde også at jeg havde svært ved at tro at der var nogen af beboerne på Ewalds Vej der ville bakke op. Så jeg kan nok ikke helt forstå at der kommer som en overraskelse at der er en del reaktioner fra Ewalds Vej. Det modsatte ville have undret mig.

Når der er et indlæg fra en "Gæst"/gruppemedlem der spørger "Hvor har I været for Åbyhøj i denne proces - eller rettere, hvor har I været før?????" så må jeg sige at jeg syntes vedkommende skulle klikke på følgende link http://www.aabyhojgrundejerforening.dk/wp-content/uploads/Vejregulering_sept20091.pdf, og læse den indstilling vejgruppen har lavet. Vejgruppen var en arbejdsgruppe under Grundejerforeningen/Fællesrådet. Fællesrådet er den instans Kommunen har forpligtet sig til at have dialog med/samarbejde med.

I indstillingen er der løsningsforslag, udtalelser fra skolebestyrelserne på både Åby Skole og Gammelgårdskolen, økonomisk oversigt, input fra beboere (der kom 2 stk. fra Skjoldborgs Vej og 15 stk. fra Ewalds Vej). I vejgruppen var der 4 medlemmer, 2 syd fra Silkeborgvej og 2 nord for.

Jeg har i øvrigt igen kontaktet Vej og Trafik for ca 2 måneder siden, da der igen skete et trafikuheld i det kryds jeg bor ved, Ewalds Vej - Erik Bøghs Vej. Resultatet var desværre som forventet, Kommunen ser ingen grund til at der skal ske noget. De oplyste i øvrigt, at de har en plan om at ensarte vigepligtsreglerne i Åbyhøj, og at de havde haft planen hos Politiet som havde godkendt den.

Jeg kan i runde tal tilslutte mig indlæggene fra beboerne på Ewalds Vej.

Mvh

Svar

Gæst

#69 Re: Re: Re lyskryds.

2013-11-06 22:29:21