Silkeborgvej

Quoted post

Camilla Andersen

#61 Lukning af vej

2013-11-06 07:38

Hej Christina.
Mht lukning af Ewalds Vej, så mener jeg at nærmest alle mulige ideer har været fremlagt, diskuteret og søgt. Hver gang mødes samme besked fra kommunen, nemlig at Ewalds Vej er forbindelsesvej fra Silkeborgvej til Åbyhøj Nord, når det gælder udrykningskøretøjer. Det er også årsagen til at den ikke må udstyres med bump og chikaner. Der er i flere år forsøgt selvbestaltedede løsninger, så som at parkere egne biler ved fortovet (a la chikaner)og derved besværliggøre for hurtig kørsel - men det bliver dyrt i nye sidespejle i længden.
Desuden har vi på gentagne opfordringer af ovenstående ønsker fået beskeden at hvis der etableres bump/chikaner vil vejen ikke længere være kommunal, og snerydning, vedligehold af vejens belægningen mm. vil overgå til vejens beboere, når det så er sagt vil det slet ikke være muligt alligevel, da vejen jo er en "udrykningsvej".
Vi har næsten hver vinter været i kontakt med kommunen, når vi efter et stort snevejr oplever at vejen lukkes ved tanken, idet snerydningskøretøjerne ikke kører op ad vejen. Det i sig selv er sært, hvis vejen skal kunne være farbar for udrykningskøretøjer. Men det er tilbagevendende dialog vi har hvert år, og hvert år tager vi kampen indtil snerydningen bliver etableret.

Det var blot lidt baggrunds info herfra.

Mvh Camilla

Svar

Waldstrom
Gæst

#62 Re: Lukning af vej.

2013-11-06 09:45:23

Hej camilla, der er kaffe på kanden, for dette er jo netop argumentet for at stå sammen. De projekter jeg har kendskab til og hvor en lukning har været på tale, har argument om ambulancevej været flittigt brugt af kommunen,, men vi kan nok godt argumentere for, at vi ikke i Åbyhøj - har brug for 22 ambulanceruter, samt at man i andre dele af kommunen jo netop har lavet disse løsninger uden krav om privatveje. Vi søger at skabe rammerne i projektet, og kan jo kun opfordre endnu engang til at alle interesserede bidrager med at få dem fyldt ud. Jeg håber de samlede svar nu har tydeliggjort at vi ønsker et så nuanceret billede som muligt, og at i meget gerne må deltage i projektet, der er åbent for alle -uanset underskrift eller ej. Men bliver også nødt til at stoppe her, da har X-antal veje i Åbyhøj, der også er hensyn at tage til. Men som sagt kaffen er på kanden, så håber du eller andre vil benytte det tilbud