Silkeborgvej

Quoted post

jack

#1 bare lidt nysgærrig?

2013-11-02 11:14

Jeg forstår ikke helt hensigten...
den lovmæssige hastighed på silkeborgvej fra midtbyen ud til kvickly (og lidt længere hvis jeg ikke husker helt forkert er 50km/t... derefter stiger den til 60km/t ja... men grunden til hastighedsgrænsen efter den mest fodgænger fyldte del af ånyhøj er på de 60km/t er jo at silkeborgvej er en af hoved årene ind til aarhus... hvis hastigheden der skulle sættes ned til 50km/t ud til ringvejen,,, fordi der er huse tæt på, så skulle det jo i teorien ændres fra åbyhøj torv og hele vejen ud til motorvejen (i grove træk) samt så skulle man nok også ændre fartgrænsen på ring gaden fra de 60 - 70 km/t som man må køre, ned til 50km/t... men at hastigheds grænsen sættes til 50km/t kontra 60km/t, vil ikke hjælpe ret meget i mit hoved, da folk stadig ville køre som sindsyge og køre de 100km/t som i har nævnt da mulighederne er de samme som før?...

Svar

Waldstrom
Gæst

#2 Re: bare lidt nysgærrig?

2013-11-02 12:58:37

Hej målet er, at der bliver lavet fysisk adskillelse af vejbanerne, således som ved Åbyhøj torv, dog ikke så trafikken hindres, men således at de hasarderede overhalinger, kørsel med høj fart side om side og kørsel over for rødt fra en svingbane ikke længere er muligt. Men vi er jo nødt at starte et sted, da økonomi jo desværre spiller en stor rolle og har været det bærende politiske argument for intet at foretage sig. Et projekt som dette tager tid. Og jeg er enig i, at en flytning af et skilt ikke giver det optimale resultat. Men det er trods alt en start, og ikke en start der kan argumenteres imod med økonomi, og så bliver næste skridt at få sat midler af til de større projekter over en årrække. Rom blev ikke bygget på én dag, men alle veje førre dertil - og jo større tilslutning om projektet, jo kortere bliver vejen :)

Gæst

#38 Re: bare lidt nysgærrig?

2013-11-04 17:06:39

#1: jack - bare lidt nysgærrig?

Jeg tænker, at vejen er smallere på stykket indtil Ringvejen og derfor er både lydniveauet højere og risikoen for ulykker og påkørsler større...... og jeg synes bestemt også, at du har ret i din betragtning om at nogle 18-25-årige mænd (uden færdigudviklet frontallap!) stadig vil køre som sindsyge - så derfor er det jo netop også nødvendigt med fartdæmpende foranstaltninger....

Så kunne det jo også være, at flere ville benytte Åhavevej, som både i størrelse og beskaffenhed (ingen fastboende) egner sig bedre til den mængde trafik..... Og de fleste af de store parkeringsmuligheder i centrum er nede ved havn-området.....