Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

ML

/ #22 Bækkegården/Stengården.

2012-11-06 10:40

Jeg er enig i, af egoistiske grunde, at det da ville være skønt at lukke Stengården, og Bækkegården forsætter som en 0.-9. klasses skole. Men Bækkegården er en to-sporet skole, der er fysisk ikke plads til flere årgange med 3 klasser. Og hvis Stengården lukker, er det Bækkegården der ligger tættest. Det undre mig dog at det bliver forslået at Bækkegården skal være udskolingsskole, da den fx har den bedste legeplads af Stengården og bækkegården, samt at tandlægen holder til på bækkegården. Det undre mig også at der var en der skrev at udskolingen skal være på bækkegården da det er den skole som er bedst elektronisk udviklet. Det er, i mine øjne, derfor også vigtigt at bækkegården bliver en 0.-6.klasses skole. Der er mange af klasserne i indskoling og på mellemtrin som rent faktisk har IPads -og den viden og kunnen de har erhvervet sig på bækkegården, vil de så ikke kunne bruge på Stengården, da den skole ikke er "med" rent teknologisk....eller hvad???
Samtidig må jeg så sige, at alle har jo en interesse i at deres barns skole ikke bliver lukket. Så dem der har børn på Stengården ønsker nok heller ikke den skole lukket.
Men igen....at blive flyttet fra Stengården til bækkegården, er nok ikke helt så "slemt" som at flytte fra bækkegården til Stengården.