Lovkrav mod stigning i bidragssatser på realkreditlån.

Gæst

/ #806

2016-10-28 09:08

Fordi jeg mener at banker og realkreditinstitutter misbruger deres position til at overprofitere af de penge og eller serviceydelser, ingen almindelig borger i dette land kan klare sig uden, hvis de vil leve et normalt liv i den kultursammenhæng vi befinder os i nu. Vi skal soignere vore hænder for ikke at sprede bakterie-og virus-smitte, til glæde for samfundet som helhed, men retten til at leve et normalt, balanceret liv i dette samfund er inficeret af få gruppers grådighed og elitære holdninger til hvem der skal betale gildet. Da jeg var ung, fik jeg min løn i en lønningspose, som jeg kunne bære hjem og fordele til de forskellige udgifter. I dag har banker nærmest vundet hævd på at administrere en NemKonto, en konto man skal have for ar få sin løn. Det overordnede formål er at det er nemmere at administrere. Det kunne også tænkes, at det giver systemet mulighed for at sikre sig at ingen snyder og at alle betaler det de skal, i skat. Det er jo også nødvendigt, når den siddende regering har fjernet så meget personale fra netop den etat, at de ikke kan overkomme at checke rigtigheden af tilsendte krav om refusion af, indtil videre, 12 milliarder kroner. Et gammelt ord siger, at summen af laster er konstant. Stopper du med at ryge, får du nok en anden vane. Det gælder også banker. Hvis de ikke kan tjene nok til at tilfredsstille deres grådighed på rentemarginalen, sætter de gebyrerne op, pengene skal jo i kassen, det må enhver da kunne forstå. Når så computerteknikken får taget helt over, fyrer de deres betroede medarbejdere, og nedlægger filialerne i de afdelinger der ikke giver overskud. "Der er noget galt i Danmark", skrev John Mogensen. Lige der' synes jeg han havde ret.