Brev til medier ang. behandlingen af syge borgere.

Gæst

/ #26 Skal prøve at gøre det kort.

2016-08-04 22:35

Jeg er i fleksjob på 9. år. Blev i 2010 sygemeldt i 4 mdr. da jeg havde en nerverod i klemme i ryggen som skulle opereres. Fik 23 smertestillende piller om dagen og kunne hverken sidde elller gå. Jeg blev kaldt på jobcentret og fik, at vide jeg skulle under min sygemelding beskæftiges 10 timer om ugen. Fik en masse pjecer og tilbud om alt muligt. Jeg sagde det kunne jeg ikke med de insisterede. Så mente jeg jo at så kunne jeg da lige så godt tage på mit ordinære arbejde 10 timer om ugen. Så jeg kørte bil hvilket var ulovligt med alle mine trekant mærkede piller men har ikke en privatchauffør. Min chef kiggede på mig som om jeg ikke var helt rask i hovedet og spurgte hvad jeg lavede der, om ikke jeg var sygemeldt. Og så bad hun mig tage hjem og passe på mig selv. Jeg er ansat i kommunen ;-) som jo i princippet er en del af jobcentret, de er egentlig mine kolleger. Jeg fik at vide til den samtale i jobcenter, at jeg ville få ny sagsbehandler hver 3. mdr. Spurgte om de var blevet helt vanvittige men næ sådan var det udstukket fra staten, sådan skulle man gøre ........... Ja det er Danmarks velfærd!