Frigiv cannabis. Lad os nå over 50.000 underskrifter.

Gæst

/ #663

2016-06-29 20:02

Fordi, at det svarer fuldstændig til, at man kriminaliserede alkohol, ellere rettere, alkohol er legalt og meget vanedannende og meget udbredt i størstedelen af befolkningen og det er Hashen sådan set også, men kriminaliseret, begge dele har deres ulemper og er afhængighedsskabende og alligevel, er alkohol en "selvfølge" for danskerne, men moralen og filmen knækker fuldstændigt, når det så handler om valget at ryge Hash. Jeg ved fra nære bekendte, at alkohol er meget meget skadeligt, hvis det overdrives bare lidt, det er knap så udtalt ved brugen af hash. Desværre er skaderne ved brug af alkohol, for brugeren meget omkostelige, både mentalt, helbredsmæssigt og især socialt, -tænker især her på børn af alkohol drikkende forældre og af alkohol misbrugere, hvor Hashen er mere mild ved brugeren og brugerens omgivelser. Jeg forherliger IKKE HVERKEN ELLER, har set begge sider af den sag og set konsekvenserne og glæderne. En vigtig følge af brugen af Hash og alkohol, er FRAVÆR, af NÆRVÆR, dog er nærværet nærmest helt borte, ved alkohol og knap så udtalt ved Hash. Hash glimmrerer ved, at vold nærmest er ikke eksisterende, ved indtag, det kan man mildest talt ikke sige om alkohol, tværtimod. Alle beruselser, har en menneskelig "pris", desværre kan denne pris aldrig gøres op, før efter brugen af midlet. Alkohol, har kostet uendelige menneskeskæbner, det kan man ikke sige at Hashen har ! Derfor skriver jeg under på denne underskriftindsamling, i håb om at valget kan være frit og at forskelsbehandlingen kan ophøre. (har ikke berørt den enorme kriminalitets omkostning, som overgår enhvers fantasi -jeg har boet på Christiania i 20 år og har ved selvsyn og øre, set og hørt lidt af hvert, som fortæller mig mere end godt er.) Vh A.V. H.