Bedrerytterrettigheder

Gæst

/ #60

2016-01-05 22:52

Et stykke tid efter st jeg flyttede ind på en smukt beliggende gård - blev der pludselig sat skilte op om ridning forbudt. Må nu hverken ride eller trække min hest de 400 meter der er ned til skoven. Nu skal jeg ride ud på den trafikerede Faxe havnevej , hvor bilerne suser forbi mig med 80 km i timen. Plus man må ikke ride på det stykke ad Faxe havnevejen der går direkte ned til skoven og hvor der er en tunnel under den traffikerede vej - men nej jeg skal krydse havnevejen og ride gennem byen på cykelstien, hvor der køres i begge retninger gående,cyklister, knallerter og heste i begge retninger. Det er skrækindjagende - da jeg tidligere er blevet kørt ned bagfra i Hornbæk. Min hest måtte på Landbohøjskolen og blev aflivet. Det er så mærkeligt at bo i hesteland, hvor alle landmændene dyrker/ laver hø,halm og wrap, som vi hesteejere er aftagere af (målgruppe )- men der er ikke plads til os mere. Jeg er hamrende træt af at blive råbt af, bange når jeg rider på vej, skældt ud af folk ('du må ikke ride her' - skrid ') og landmændene der lige så langsomt pløjer mere jord op - der ikke er levnet 20 cm til at ride på , det var bare tre år tidligere
Malou Holm