Underskrifter imod ny skolestruktur i Silkeborg kommune

PGN
Gæst

/ #29

2015-11-20 15:38

Jeg synes det er ok med en sammenlægning af skolerne
Funder, Kragelund og Skægkær.
Men hvor skal børnene gå i skole, hvis barnet bor i Funder og skal gå i skole i eks. Kragelund, hvordan kommer barnet, så i skole og hvem skal betale (det håber jeg kommunen har råd til i deres nye projekt skolestruktur).

Hvilken bus skal de køre med - før kommune sammenlægningen i 2007, sad jeg selv i udvalget med teknisk forvaltning, hvor vi der kendte byen og de udfordringer og opgaver, der var med trafikken i Silkeborg udarbejdede køreplaner i samråd med borgerne.
Vi var glade for den daværende køreplan for bybusserne, da havde vi en bus der kørte hver halve time fra torvet i Silkeborg -
Kragelund via Funder, men efter den nye kommune sammenlægning, kører bussen fra torvet til Kragelund via Østerbording.
Der var mange kunder der brugte bussen fra Torvet - Funder- Frederiksdal eks. skolebørn, der skulle i skole, fritids aktiviteter -
(dem er der selvfølgelig ikke mange af efter den nye skolereform)

og der var kunder der kørte fra Kragelund for, at komme på arbejde i Funder på plejehjemmet og kunder, der kørte med til Lysbro fra Kragelund.
Mange ting er blevet vanskeligere efter kommune sammen-lægningen og den nye skolereform.
Man er god til, at bruge penge på en ny parkeringskælder og et nyt stadion, men der skæres i økonomien og ydelserne på Børne og unge området og de ældres og de syges ydelser skæres der også i.