Silkeborgvej

Waldstrom
Gæst

/ #59 Re: Byd dog debatten velkommen!

2013-11-05 21:26

Hej og tak. Nu lige sidste indlæg. For har åbenbart ikke fået sagt det tydeligt nok. Vi er en fuldstændig åben gruppe, og alle indlæg samt erfaringer fra tidligere projekter inddrages hellere en gerne heri. Er jo fuldstændig klar over det kæmpe arbejde, der ligger i et sådant projekt og kan slet ikke forestille mig, hvor mange timer, der samlet er brugt her i Åbyhøj. Så dette projekt er ikke startet af manglende respekt for disse, men jo ud fra manglende kendskab til disse - men dette ændres der jo heldigvis fortsat på, og det er slet ikke for sent at hoppe med på vognen, underskrift eller ej. Vores største ønske er jo, at vi sammen kan få gennemført alle disse projekter med tiden og det er jo rigtigt vigtigt at huske at en indsats et sted, faktisk kan løse problemet et andet sted, hvis men tænker Åbyhøj som helhed. Hvorfor jeg jo kun igen kan opfordre til at man kontakter os - og hvis muligt kommer forbi og taler med mig (min adresse er jo ikke ukendt:-) Det er absolut ikke et krav man underskriver eller er enig alt relevant og konstruktiv kritik modtages. Har trasket rundt i hele Åbyhøj, men kan jo være forhold, som ikke umiddelbart lader sig konstatere, hvorfor det er vigtigt at vi får så mange af problematikkerne med som muligt. Mht. Ewaldsvej er jeg på ingen måde uenig i at der skal gøres noget, grundet de grimme ulykker der har været her. Det fremgår tydeligt, at når man ser på Åbyhøj som en helhed, at visse specifikke veje, herunder Ewaldsvej grundet bredden på vejen og under påvirkning af foranstaltninger opsat andre steder, helt naturligt vil fungere som gennemkørselsvej - Så det er klart, at på disse veje skal der ske noget, og det kan ikke gå for hurtigt, og tænker derfor også at det ikke kan afvente til efter hastighedsmåling næste forår, at få sat dette på dagsordenen. Har fået oplyst, at man på Ewaldsvej har ønsket humbler, men har i som alternativ til dette talt om at kunne man evt. kunne lukke Ewaldsvej, lige efter tanken, eller ensretning af veje - eller en lukning foroven, vil som sagt meget gerne have jer med råd og høre hvad i i jeres projekt har gjort af tanker. Lige en sidebemærkning. Det har også undret os, at man har valgt at lade skolevejen stoppe ved Ewaldsvej og ikke føre den helt ud. Vi er på vores forespørgsel til kommune blevet oplyst om at prioriterede skoleveje - er blevet som de er - efter indstilling fra pgl skole. Hvis nogen kan be-/ afkræfte dette høre vi meget gerne fra jer. Er jo vigtigt at gøre opmærksom på at en helhedsløsning ikke lader sig effektuere nu og her, og at det jo først og fremmest er kommunen, der skal komme med forslag til løsning af dette. Men når dette er sagt, håber og tror jeg på, at hvis vi står sammen om, at vi helt generelt ønsker trafiksikkerheden højnet, samt kan argumentere for dette på konkret og relevant måde, så er chanchen for at komme igennem med noget, samt at få indflydelse i processen væsentlig større, end ved enkelte små projekter. Og et sådan projekt deles jo ofte op i bider, efter en afvejning af forskellige hensyn.