Nej til milliardnedskæring på Børne- og Ungeområdet i København
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til milliardnedskæring på Børne- og Ungeområdet i København.
Gæst |
#32015-12-18 21:54Fordi børnene er vores fremtid, og de skal have det bedste vi kan gi' dem. |
Gæst |
#42015-12-18 22:14Fordi børnene er vores fremtid og de skal have ordentlige forhold, mens forældrene arbejder og tjener konkurrencestaten! |
Gæst |
#52015-12-19 02:40Fordi daginstitutionerne er blevet usunde opvækststeder for børn og usunde arbejdspladser for personalet. De skader nu mere end de gavner. |
Gæst |
#62015-12-19 16:11Fordi børn og unge skal behandles ordentlig, det skal der til for at få et fornuftigt voksenliv. |
Gæst |
#72015-12-19 16:52Børneområdet kan på ingen måde TÅLE flere besparelser. Der burde tilføres ressourcer. Børnene tabes på gulvet og jeg tør slet ikke tænke på hvad det er for en kommende voksenstyrke vi er ved at skabe. Det bliver folk med manglende empati og rundsave på albuerne. Børn der som voksne kommer til at lide af efterkrigssyndrom. Jeg frygter at blive gammel i varetægt på generationer af svigtede børn. |
Gæst |
#82015-12-19 18:42Fordi det er omsorgssvigt af vores børn at lade dem betale prisen for økonomisk besparrelse, og fordi der ikke er mere at tage af. Det er i forvejen ren opbevaring vi byder vores små guldklumper. Jeg græmmes og er så fortvivlet som mor. |
Gæst |
#122015-12-20 05:24Forstår ikke hvorfor børnene hele tiden bliver nedprioteret, alt forskning siger vi forlængst har nået en smerte grænse. Der burde blive tildelt mange flere midler til området, det er jo en inivistering i vores fremtid. |
Gæst |
#132015-12-20 09:34Jeg er enig, vi er skåret ind til benet allerede, og der er ikke mere at skære af. Vi mærker allerede konsekvenserne af disse nedskæringer på de børn, der starter i indskolingen. Nok er nok, børnene er vores fremtid, invester i den i stedet for at ødelægge dem. Som både mor og pædagog er jeg nødt til at sige at at grænsen er nået for længe siden |
Gæst |
#17 vandfald....2015-12-20 12:17vi er ved at tabe det offentlige til det private. det er den eneste måde jeg kan se for mine børn. hvilket jeg syntes er ærgerligt for dem der ikke har til at kunne gå privat. det koster jo. danmark skal til at blive danmark igen. vi taber vores værdier og vores tillid. hvad sker der lige. er dem der tager beslutningerne for gamle eller uden børn. man skal være langt væk fra børn hvis man syntes at den besparing skulle være god på nogen måde. og større institutioner er ikke bedre!!!!! der er jo stadig færre hænder. det er min erfaring. jeg vil bruge min dejlige dagplejer men er ikke mere interesseret i børnehaverne. selvom at pædagogerne er fantastiske. det er ledelsen som burde spares væk!!!!!! |
Gæst |
#182015-12-20 14:12Den regering skal bare ha at vide, at vi som befolkning ikke finder os i hvad som helst! |
Gæst |
#192015-12-20 21:12Jeg arbejder som pædagog og ser hvilket svigt, der sker, når der ikke er nok hænder. Ikke nok med at det er dårligt arbejdsmiljø for pædagogerne og det yderligere personale, som må spæne rundt og hjælpe først den ene for så det andet barn uden at kunne blive i kontakten; brandslukning! Det er et kæmpe omsorgssvigt fra det offentlige når der spares på personale og børnene svigtes og betaler prisen! Jeg oplever forældre flytter deres børn fra det kommunale til det private og vuggestuebørn flytter til dagpleje fordi børnene ikke kan magte børneantal og de få hænder. Jeg oplever der er børn der ikke får voksenkontakt på en dag, og der er børn, der har brug for ekstra støtte men ikke kan få det. Jeg går ind for et nærværende og omsorgsfuldt børneliv, hvor børnene prioriteres og der er tid til at høre om weekenden eller tale om det barnet oplever lige nu og her. Tid til at lære det store vuggestuebarn, hvordan man får flyverdragt på eller tid til at nyde tosomheden når det lille vuggestuebarn har lært at tage huen af. Når man sparer på institutioner sparer man også på næste generation. Man glemmer at regningen for den manglende omsorg fra 0-6 år skal betales senere til ekstra lærere, pædagoger, støttepædagoger og ADHD-medicin. Derfor skriver jeg under: Fordi jeg går ind for forebyggelse frem for behandling. |
Gæst |
#222015-12-21 12:02Fordi forholdene for børn og voksne i institutionerne i København er blevet under lavmålet. Børnene bruger den primære del af deres dag i de institutioner, så skal de også være i orden. Alternativt skal man ændre arbejdsmarkedets muligheder for forældre. |
Gæst |
#242015-12-22 06:30Fordi 1 milliard svarer til 10% af budgettet! Det er sgu lige i overkanten! |
|
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Transformér landbruget - udfas intensiv husdyrproduktion
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Lad mig blive en del af Danmarks fremtid
2673 Oprettet: 2025-01-22
Vi har krav på en balanceret og nuanceret mediedækning. Det gælder også mediernes dækning af Israels handlinger i Mellemøsten.
1568 Oprettet: 2025-01-02
BEVAR DEN DIREKTE TOG-FORBINDELSE MELLEM MIDT- OG VESTJYLLAND OG KØBENHAVN
2940 Oprettet: 2024-11-24
Sikker skolevej for Gårslevs børn
508 Oprettet: 2025-01-02
Skriv under: Palæstinensisk kultur har også ret til ytringsfrihed!
485 Oprettet: 2024-12-30
ET HYGGELIGT OG AUTENTISK MILJØ PÅ HUNDESTED HAVN
929 Oprettet: 2024-11-26
Nej tak til Energipark Vallø i Køge Kommune
2404 Oprettet: 2024-11-06
Underskriftsindsamling for opførelse af en dagligvarebutik i Oure
322 Oprettet: 2025-01-02
Bevar broen over A26/Thorstedvej
284 Oprettet: 2025-01-07
Opfordring fra danske læger: Danmark skal modtage medicinsk evakuerede patienter fra Gaza
275 Oprettet: 2025-01-16
Bevar Naturbørnehaven Boddumhus - naturtilbud til børn i daginstitutioner
262 Oprettet: 2025-01-11
Bevar special skolen Natur og Helheds Skolen, Christiansfeld
246 Oprettet: 2025-01-17
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2813 Oprettet: 2024-10-02
Nej til kæmpemøller nær Alken, Svejstrup og Boes
180 Oprettet: 2025-01-04
Bevar adgangen til Filmstriben i Halsnæs Kommune
249 Oprettet: 2024-12-26
🆘HJÆLP OS – VI HAR BRUG FOR, AT ANKESTYRELSEN GRIBER IND! 🆘
295 Oprettet: 2024-12-21
Walkiebanko skal bestå.
367 Oprettet: 2024-12-11
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
883 Oprettet: 2024-09-16
Albertslund-Listen Kommunalvalg 2025
83 Oprettet: 2025-01-05
Stop byggeplanerne i Solberg Parkkirkegård på Gravens Rand.
627 Oprettet: 2024-11-16