Forlæng dagpengeretten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forlæng dagpengeretten.

Birgit Sanne Hansen

#201 1 maj

2013-05-03 13:38

Hvor var fagbevægelsen henne 1.maj. Jeg kunne godt have tænkt mig, at min fagforening havde indkaldt til demonstration, omkring de lediges vilkår og også omkrig de stakler der stadig arbejder og skal finde sig at blive presset til dårligere arbejdsvilkår!
Hvor er besparelsen henne, ved at lade folk falde over på kontanthjælp? Det koster garanteret mere i det lange løb.
Der er jo ikke job til alle, fordi alle skærer ned og dem der arbejder, løber endnu hurtigere, indtil de får stress og skal forsørges med sygepenge. Telefondamer er afløst af maskiner, eller også må man bare vente som nr 21 i køen, eller maile og vente 14 dage på svar.. vi skal også dele med resten af EU om arbejdet. En lille strøtanke, da jeg har observeret, at dem der graver på vores vej og dem der graver i Køge, hvor min mosters bor og dem der bygger KARA om, ikke taler dansk :) dette er ikke ment racistisk, men som en medvirkende årsag til arbejdsmangel.
HUSK du som er heldig, stadig at have arbejde, vær med til at bevarer og forbedre dine arbejdsvilkår og afspadsere dine overtimer.


Så hvorfor ikke forlænge dagpengeretten?
Hilsen en "nyledig"

Gæst

#202

2013-05-03 15:07

håber vores underskrifter kan påvirke politikerne til at indse at en forlængelse af dagpengeretten er en nødvendighed.

Gæst

#203

2013-05-03 15:29

Min sidt dag på dagpenge den 9.6.2013

Gæst

#204

2013-05-03 21:21

Vi er kommet i en uforskyldt,ledighed og der må gøres noget nu.

Gæst

#205

2013-05-04 06:18

Det er vigtigt at forlænge dagpengeretten, da det er så vanskeligt at få job, selvom mange søger og søger!!!

Gæst

#206

2013-05-04 11:40

De inde i folketinget skal selv prøve at leve for dagpenge og kontanthjælp og mærke hvor stresset man bliver af at skulle finde job som ikke er der fordi man måske ikke lige har en stor uddannelse bag sig

Gæst

#207

2013-05-04 12:26

Utroligt svineri at højtlønnede politikere, der er
kommet frem politisk, ved at love at varetage lavtlønsgruppers interesser, totalt flygter fra ansvaret. Talte sympatier og medfølende udtalelser i medierne med ramte grupper gavner intet, kun HANDLING tæller !!!

Gæst

#208

2013-05-04 13:12

Ingen i Danmark skal være unden forsørgelse!
Når der ikke er nok arbejde, skal der selvfølgelig udbetales dagpenge. 2 år er megeet for lidt. Jobcentrene kan næsten ikke nå at få registreret den ledige, før pangepngeretten ophører! Dagpengeretten bør være uendelig efter min mening, men foreløbig i hvert fald fordobles til fire år. Det er i hvert fald rimeligt!
Holsen fra oraniseret HKer og socialdemokrat,
Lene Werner Klausen

Gæst

#209

2013-05-04 13:28

Ingen i Danmark skal være uden forsørgelse!
Når der ikke er arbejde nok, skal drr naturligvis
udbetales arbejdsløshedsdagpenge til den arbejdssøgende. 2 år er alt for lidt. Jobcentrene kan dårligt no nå at registrere den ledige, før dagpengereten er opbrugt.
Forlæg straks dagepengeperioden med to år til fire år! som et princip bør dagpengeperioden selvfølgelig være uendelig freventnng om, at der bliver arbejde til alle arbejdstagere.
Fra organisteret HKer og socialdemokrat
Klaus Benny Klausen
Anders

#210 Fantastisk vigtigt budskab!

2013-05-04 16:04

En fantastisk vigtig underskriftsindsamling med et utroligt vigtigt budskab!
Jeg håber, at så mange skriver under, at politikerne ikke kan ignorere kravene om bedre forhold for dagpengemodtagerne.
gæst

#211 Ledighedssystemet

2013-05-04 16:40

Er til for systemets skyld - ikke for at hjælpe ledige i arbejde igen. Det er utrolig hårdt at være ledig, det er så psykisk nedbrydende, at den dag man får job igen, er man ikke i stand til at klare det psykisk - tænk lige over det, fordi man er blevet jagtet, mistroet, ydmyget og nedværdiget som ledig - ikke kun af systemet, men desværre også af alle dem, der er i arbejde. De tror nemlig, at man kun vil nyde og ikke yde. De skulle selv prøve at blive fyret efter 30 år i sammen firma, bare fordi ens nye chef ikke kan lide en. Man er ikke så længe i samme virksomhed, hvis man ikke passer/kan klare sit arbejde.

Gæst

#212

2013-05-05 08:15

Politikerne må vise ansvar -
ned fra piedestalden!

Gæst

#213

2013-05-05 16:24

Det er forkastlig i et velfærdssamfund at folk skal sendes ud i økonomisk derute fordi politikerene ikke skaber arbejdspladser til deres borgere.

Gæst

#214

2013-05-05 18:09

Det er på tide at HK gør noget for de arbejdsløse. Godt at I er kommet i gang.
Gæst

#215 Dagpenge

2013-05-05 21:51

Først en tak for denne gode kampagne for at forbedre dagpengesystemet.
Jeg vil i forlængelse deraf opfordre HK- og resten af LO til at lukke for partistøtten til S & SF, medmindre at de lægger pres på de Radikale eller ruller dagpengereformen fra 2010 tilbage med støtte fra Enhedslisten og Dansk Folkeparti. Som statsminister burde Helle Thorning træde i karakter overfor Margrethe Vestager, da denne har bakket op om denne modbydelige reform, der tilmed er lavet på det forkerte skøn "at kun 2000-4000 årligt ville blive berørt af reformen". Derfor bør LO gribe til "øje for øje og tand for tand"-princippet, hvis at regeringen ikke vågner op.


Gæst

#216 Re: Dagpenge

2013-05-06 02:41

#215: Gæst - Dagpenge

Jeg tror desværre slet ikke thorning er interesseret i at føre en mere socialt orienteret politik. Hun får en fed stilling i EU, når hun har ødelagt både velfærden og venstrefløjen (på nær enhedslisten).


Gæst

#217

2013-05-06 06:36

Det er ikke, hvad jeg havde forventet af en rød regering og hvor er alle de løfter, der blev givet forud for valget i 2011?? Hvem kæmper arbejdernes kamp i dag?? Er vi på vej til en "diktaturstat", hvor det er så nemt at lave regeringsindgreb, når det passer ind i regeringens kram?? Hvad bilder regeringens sig ind - tror de virkelig, vi er dumme og ikke kan gennemskue, hvad det drejer sig om?? Nu skal vi højest sandsynligt også selv til at betale for lægebesøg pr. 01.09.2013 - og det kaldes et "velfærdssamfund"??? Jeg har svært ved se, hvor velfærden er blevet af i dagens Danmark, hvor man i bogstavelig forstand tilgodeser de rige og lader de "fattige" betale. Jeg kan godt forstå, at Lars Lykke Rasmussen læner sig tilbage og lader Helle klare arbejdet for sig og der er jo en grund til S' store tilbagegang og SF, der næsten har nået spærregrænsen!!!

Gæst

#218

2013-05-06 06:40

Sålænge ledigheden er så stor som den er
nu er det under alt kritik at stramme
dagpengeretten

Gæst

#219

2013-05-06 08:31

Engang imellem er det sundt at tage ting op til revison. Men at dagpengereglerne revideres i en tid hvor arbejdsmarkedet er helt ude af trit, er simpel hen for dårligt.
Levebrødspolitiker burde afskaffes.
Politikere burde først kunne vælges efter at de har været 5 år på arbejdsmarkedet. Så kunne det være at der blev set med andre briller på mange ting, og i dette tilfæde dagpengeloven.

Gæst

#220

2013-05-06 12:59

Det burde være det mindste som de kan gøre for folk, især når de ikke kan finde ud af at fører en ordentlig politik..

Gæst

#221

2013-05-06 13:31

Da man i sin tid satte dagpengeperioden ned var det fordi der var arbejde nok til alle.
Nu er situationen vendt, så man burde vel logisk nok sætte dagpengeperioden op igen, så den svarer til samfundet situation lige nu.

Gæst

#222

2013-05-06 13:42

Jeg synes det er dejligt at FOA og andre fagforeninger kan se hvor mange uskyldige der kommer i klemme og at I støtter op om os vi har jo ikke bedt om at blive fyret

Gæst

#223

2013-05-06 14:45

Jeg syntes også det var på tide, at fagforeningerne begyndte at hjælpe deres medlemmer, bedre sent end aldrig.
Conni Nørskov, underskrift nr. 2262, s. 227

#224 HK har lavet en Thorning på os alle

2013-05-06 16:18

Da jeg valgte at give mit bidrag til denne underskriftindsamling var det på grundlag af HKs udsagn om, at "dagpengeretten bør forlænges". Dags dato har HK meldt ud, at man mener, at dagpengeretten skal forkortes; det er noget af en kovending, som ellers kun en Helle Thorning har formået at lave ind til nu. Jeg er klar over, at HK samtidig mener, at optjeningsretten bør nedsættes, men DET ER IKKE DET, DE BEDER OS SKRIVE UNDER PÅ! Jeg støtter til enhver tid de eventuelle ansvarsfulde og kompetente mennesker, som vil kæmpe en REEL kamp for de arbejdsløse og for en ophævelse af de forringelser, der er lavet på området; men disse ansvarsfulde og kompetente mennesker skal tilsyneladende findes andre steder end i HK. HK har IKKE gjort sig fortjent til min underskrift, fordi de har opnået den på et løgnagtigt grundlag, hvorefter de har administreret den på en meget svinsk måde. Jeg har derfor dags dato anmodet Mette Kindberg (formand for HK-A) om, at min underskrift slettes fra underskriftindsamlingen. Føj for en svinestreg, HK!

Gæst

#225

2013-05-06 19:31

Politikerne har det med at sammenligne vores land med de andre nordiske lande, så hvad venter i på??!!