Forlæng dagpengeretten

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Forlæng dagpengeretten.


Gæst

#151

2013-05-01 12:21

Vigtigst synes jeg er, at ophold i virksomheder mens man er på dagpenge, bliver helt eller delvist betalt af virksomheden
1. Virksomheden skal motiveres til ikke bare at tænke "fedt, der er gratis arbejdskraft i en måned", og herefter sylte praktikanten
2. Hvis man er på arbejde, så er det ikke rimligt at man trækkes i dagpenge
Det kan også motivere dagpengemodtagerne til at komme ud og i gang.. Det må ikke kunne betale sig at blive hjemme- de aktive skal belønnes

Gæst

#152

2013-05-01 12:46

at man skulle opleve en socialdemokratisk regering forringer dagpengene fy for ......

Gæst

#153

2013-05-01 12:50

Anskaf 4 års reglen igen for dagpengeretten, da der ikke er job nok.

Gæst

#154

2013-05-01 13:15

Et rigtig godt initiativ. Det er let nok at skyde sig selv i foden, men det er ikke let at få den rask igen.
En rigtig dårlig idé at efterlønsordningen blev ændret - men igen en god idé, at der kommer en ordning om delpensionering ved 60 år.
Det er bare ligesom om der bare skal laves ændringer for ændringernes skyld og ikke for befolkningens.
En anden tendens der jo også skal tages med i betragtning når man taler arbejdsløshed og fald i arbejdsløshedstal er, at tilgangen er mindre i disse år (min datters årgang er meget lille) - det spiller jo også ind og ikke kun virksomhedernes vækst eller mangel på samme !!
OG LAD SÅ DE UNGE KOMME TIL - DE FORTJENER DET.

Gæst

#155

2013-05-01 13:27

Syntes dette er en rigtig god idé. Tænk som mig lidt oppe i årene har brugt et helt år i løntilskud i 2010/11 uden at det har haft indflydelse på min optjeningsret og så alligevel at blive afvist, da stillingen blev slået ledig og igen i løntilskud oplærer en ny medarbejder som intet kendte til jobbet. Jeg gjorde ikke "modstand" håbede bare - hvor dum og godtroende kan man være bare fordi man gerne vil have et job!!!!

Gæst

#156

2013-05-01 13:33

Disse 3 ændringsforslag er nødvendige for at den sociale retfærdighed kan fortsættes.

Gæst

#157 Re:

2013-05-01 14:28

#142: -

Brug browseren Firefox:

http://www.mozilla.org/da/firefox/fx/

og vælg det plugin der hedder adblock

Så vil du se denne side helt uden reklamer :)


Gæst

#158

2013-05-01 14:32

I mangler stadivæk de suplerende dagpenge regler som flere partier har haft p åvalgplakaterne i de siste 15år

Gæst

#159

2013-05-01 14:54

Dagpengeperioden skal forlænges til mindst 4 år - 2 år er for kort til at hjælpe dem der er arbejdsløse så de kan vende tilbage til arbejdsmarkedet - uddannele og jobtræning og løntilskudsordninger skal forlænge dagpengeperioden da dette også beviser at de arbejdsløse gør noget for at dygtiggøre sig.......


Gæst

#160

2013-05-01 15:58

Socialt helt skævt

Gæst

#161

2013-05-01 16:56

Er enig

Gæst

#162

2013-05-01 17:09

Forlæng dagpengeretten som du skriver, samt husk lige på, at er man syg kan man ikke få sygedagpenge på helligdage DEN LOV DER BLEV INDFØRT SOMMEREN 2012 ER HELT SYG. Tror regeringen ikke på at vi skal have mad når vi er syge????

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-05-01 17:53


Gæst

#164

2013-05-01 17:58

Super godt initiativ.
Håber regeringen vågner op.
Kloge Åge

#165

2013-05-01 19:02

Jeg synes vi skal dele det arbejde der er. D.v.s. med jobrotation eller dagpenge på skift. Alle burde få del i ufrivillig ekstra fritid og prøve hvordan det er at være på dagpenge i en periode. Det er forkert at tale om at optjene til næste dagpengeperiode. Meningen er at det ledige skal i arbejde i længere tid og de arbejdende skal prøve ledighed i kortere tid. Så er der nok til alle.

Gæst

#166

2013-05-01 21:58

Fakta er, at der ikke er jobs nok til alle. Hjælp nu dem, som er trængte, til at leve et anstændigt liv, så de kan være klar den dag der er brug for dem.
Eva

#167 Re:

2013-05-01 23:21

#165: Kloge Åge -

Jeg er helt enig. Jo længere man er ledig, jo sværere er det at få et job, derfor drejer det sig om ret til et jobtilbud - ikke forlængede dagpenge.

Desuden er vi trætte af at blive betragtet som nasserøve.

Folk, der ikke har prøvet at være arbejdsløse, tror, at det bare er et driverliv, til trods for, at masser af arbejdsløse arbejder for deres dagpenge, i løntilskudsjob og virksomhedspraktik m.m.

Hvis man siger nej til et rimeligt jobtilbud, mister man dagpengene. Sådan har det været hele tiden, der er bare aldrig nogen, der får tilbudt jobs. I princippet burde der ikke være begrænsning på dagpengeperioden, hvis man er forpligtet til at tage et tilbudt job. På overenskomstmæssige vilkår, selfølgelig, evt. på nedsat tid, så det svarer til dagpengene.

Og til dem, der spørger hvor pengene skal komme fra, vil jeg gerne gøre opmærksom på, at der ikke er nogen besparelse af betydning ved at flytte folk fra dagpenge til kontanthjælp. Se:

Minimal gevinst ved at flytte folk fra dagpenge til kontanthjælp

http://www.information.dk/308371

Så er der også lige 16 mia. at spare på ydmygende og umyndiggørende aktiveringskurser.

Derudover bliver folk syge af langtidsledighed - og mindre arbejdsmarkedsparate.

 

Men, måske er der lidt håb forude:

S-politikere: Genoptjen dagpengeretten i løntilskudsjob

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/05/01/0501235948.htm

 


Gæst

#168

2013-05-02 01:54

Socialdemokratiet: Arbejderparti??
Ja, "der var en gang", men ikke mere!!

Gæst

#169

2013-05-02 06:02

Forlæng dagpengeretten

Gæst

#170

2013-05-02 06:04

Støtter det fuldt ud - men I glemmer at der hver måned har været nogle der er faldet for varighed med dagpengeret.

Gæst

#171

2013-05-02 06:12

Virker til at systemet bliver mere og mere regelstyret, og derved fralægger folk selv at tage ansvar selv. Er træt af at høre når man er på dagpenge at det lægger ud mellem linjerne at man ikke gør noget for samfundet. Tingene er ikke sort hvide. Systemet skal være fleksibelt under ansvar i mine øjne. Selvfølgelig er der nogen der vil snyde, men at gøre alle til robotter synes jeg ikke om.

Gæst

#172

2013-05-02 06:14

Jeg har selv gået ledig, dog kun i 4 måneder, men jeg har aldrig prøvet noget så stressende og som samtidig får en til at føle sig så værdiløs, selvom man gør alt hvad man kan for at komme ud på arbejdsmarkedet igen!

Gæst

#173

2013-05-02 06:21

Forlæng dagpengeretten

Gæst

#174

2013-05-02 07:05

Der er mange personer som kan blive ramt af den korte dagpenge periode. det er både ung som gamle. det er ikke alle arbejdsgiver som ønsker at ansætte det "grå guld".

Gæst

#175

2013-05-02 07:39

Denne underskriftsindsamling er vigtigt. I gode tider havde man 4 år, da krisen startede satte man det ned til 2 år, samtidigt forsvinder rigtige mange arbejdspladser pga. bankerne lukker for de forskellige firmaers kassekredit, hvilket resultere i firmalukninger, flere arbejdsløse, og meget sværere at finde et job, selvom man meget gerne ønsker sig selv i job.
Det forfærdelige er, at alle de mennesker der er faldet ud eller er på vej til at falde ud, dette er tit og ofte familier med børn, skal alle disse gå fra hus og hjem, fra deres vante omgivelser mm? Er dette virkelig hvad den Danske regering ønsker??????? Jeg er flov over den danske politik som den er i øjeblikket. Sæt momsen ned på fødevarer som man har gjort i de andre lande, så folk køber herhjemme, og vi måske denne vej kan redde de virksomheder der er herhjemme, og måske skaffe nogle nye.
Optjeningperioden skal helt afskaffes, lad folk tage de jobs der er at tage for kortere ell længere perioder, jobpraktik, samt job med løntilskud skal tælle med, som det ikke gør nu. Jeg håber, at vi som ledige som hellere end gerne vil i arbejde, at fremtiden kommer til at se lysere ud.