Bedrerytterrettigheder

Quoted post

Gæst

2016-01-05 16:04

Jeg kan da kun beklage at der ikke udvises det fornødne hensyn. Når jeg (vi) cykler sørger vi altid for, stille, at gøre opmærksom på vores passage samt køre langsomt forbi, netop for ikke at skræmme hestene, de er levende væsener og derfor kan man ikke regne 100% med dem. Her er vi de bløde trafikanter hvor det kan få fatale følger hvis en hest sparker.

M.h.t. hestepærer så er det da dejligt at der er nogle der rydder op efter sig, men det er desværre ikke det billede jeg oplever (nordsjælland) så derfor er jeg ikke meget for at få heste på cykelstierne, da det ikke respekteres at det ikke er lovligt. Her ligger der der ofte hestepærer og flyder på cykelstien og efter et regnvejr er det yderst farligt at ramme f.eks. i et sving da det bliver meget glat.

Svar

Lykke

#42 Re:

2016-01-05 17:17:15

#31: -  

Synes da nettop det er vigtigt at få sådan nogle oplysninger her frem. Jeg sparker altid min hests eventuelle efterladenskaber ind til siden, men jeg anede faktisk ikke at jeg ville skabe farlige situationer for cyklister, hvis jeg undlod at gøre det. Tror vi skal samarbejde og få lavet plads til os alle sammen. Tænker lidt at visne blade og lignende også må være et stort problem når man kører på cykel fx.