Nejtaktilasylcenteriskørping

Henrik Johansen

/ #37 er kommet væk fra essensen.

2013-10-08 13:49

Vil starte med at sige, at jeg klart synes, det er ringe, at vedkommende der har startet underskriftsindsamlingen er anonym!!! Men derfor er det stillede spørgsmål stadig relevant (anonymitet eller ej).
At nogle "lokalpolitikere", så kommer i tanke om, at de er i en valgkamp, og vil udstille sig selv, som jordens frelsere,synes jeg er ynkeligt. 2 af disse "lokalpolitikere" havde inden borgermødet et fælles læserbrev i avisen, hvor de begge 2 synes at andre muligheder skulle undersøges først, og de klart mente, at Lynghøj efterskolen ved Støvring, var et meget bedre bud.
Selve bygningerne på Rebild Park, havde de intet at indvende mod (også lidt svært, når de allerede var godkendt) , men selve placeringen midt i byen, hvor en aftalt midtbyplan også kommer i spil, ville de gerne høre mere til.
Disse 2 "lokalpolitikere"(+flere) er nu meget harme over, at der er delt et anonymt brev ud, som kun stiller det samme spørgsmål, som de selv gjorde i deres eget læserbrev. Nu kan man læse, at selvsamme 2, er meget vrede og mener at denne indsamlings underskrivere er nogle fjolser!

Jeg mener på ingen måde, at denne underskriftsindsamling er noget med næste kærlighed (mangel på samme) - racisme - eller andet at gøre.....den går udelukkende på etikken og essensen af måden Skørpings borgere måske skal have et asylcenter!!

Som jeg forstod på borgermødet, så havde kommunen selv henvendt sig, først på året, til flygtningenævnet og spurgt om de kunne bruge nogle bygninger, der stod tomme. Det kunne de ikke, og havde på intet tidspunkt, henvendt sig til kommunen mere. Så kommunen havde prøvet at gøre de forpligtigelser, at vi som samfundsborgere har.
Så kommer nogle lokale bygherrer, og henvender sig til flygtningenævnet (ikke kommunen), og fortæller at de har et tomt hotel til at stå ( som de har fået ophævet hotelpligten på, for at lave ekslusive lejligheder)
Disse lejligheder, er så bare aldrig kommet igang, da det jo tager tid, med sådan en stor bygning, og de såmænd ikke engang var færdige med tegningerne. jf bygherren.
Flygtningenævnet vil gerne kigge på hotellet, og godkender det.

FØRST nu kommer kommunen ind i billedet......eller sagt med andre ord, de lokale bygherrer vil skabe præcedens for hvordan kommunen skal tackle asylpolitikken, og hvad kommunen skal forpligtige sig.
Dette er forkasteligt!!! Kommunen skulle hellere have udmeldt, at de lokale bygherrer skulle blande sig udenom, og få hotellet til at fremstå pænt, fremfor en årelang forfalden byggeplads.

På borgermødet kunne man også klart forstå, at de andre foreslåede steder i kommunen, ikke behøves at blive undersøgt yderlige, da borgmesteren klart sluttede af med, at der skulle stemmes om Skørping eller intet på næste byrådsmøde. Ikke en eneste af de fremmødte "lokalpolitikere" sagde noget mod dette!

Jeg håber diskussionen kan blive drejet væk fra anonymitet - racisme - næste kærlighed osv. men dreje sig sagligt, om borgerne synes at denne sag er kørt efter bogen, og om Skørping er et godt sted at placere asylansøgere, med den beliggenhed som hotellet nu har.
Så kan man håbe, at vores "lokalpolitikere" kommer frem af busken, fremfor det barnlige spil, de har kørende nu.
Problematikken er jo ikke løst!
Men jeg tror den er det, i vores "lokalpolitikeres" øjne. De har bestemt sig for, at private bygherrer skal diktere kommunens politik, sammen med den afgående borgmester.