Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til Gensidig Forsørgelsespligt!.

my

2013-11-22 22:41

Jeg mister min kontanthjælp i 2014. jeg lider af en svær depression og angst for andre mennesker og har gjort det de sidste 7 år, og kan ikke klare et arbejde anden 12 timer om kommunen mener ikke at jeg er dårlig nok til flexjob. jeg kan ikke overskue at jeg skal gå fra min kærste, og jeg magter ikke at være alene med mine børn, vi kan ikke leve for det han tjener. så det bliver men bestemt ikke deprimeret over. tror vi ender i grøftekanten på grund af der sidder nogen i regeringen og bestemmer sådan noget, det er jo ikke dem der er syge og ryger på prøven.

Gæst

#202 Re:

2013-11-22 22:47

#200: Tachyon -

Først det er folketinget der bestemmer reglerne for ydelserne, ikke kommunerne eller regionerne. Men da de vælger hvad der skal fokuseres på og styre området penge, er det vigtigt at give sin stemme. Fx. Nedlægge små skoler og til gengæld få større skoler, offentlig transportmiddel, hvordan hospitalerne skal fungere og hvor mange der skal være. Der burde være en i dit område, hvis mærkesager er vigtig for dig og som vil arbejde for at få det gennemført.

Men vi kan også bare droppe vores velfærdssystem og lade være med at stemme og ja så er debatten slut.

Gæst

2013-11-22 22:48

Min verden bryder sammen hvis min kæreste og eneste støtteperson i mit liv, er nødt til at bo alene pga at jeg døjer med svær angst efter en barndom hvor INGEN i systemet rakte ud på trods af gentagne henvendelser.
gæst

2013-11-22 22:54

Man skal bare huske på denne indsamling åbenbart ikke kæmper for ALLE på GF men kun for dem som bliver ramt nu her snart.!

Gæst

2013-11-22 22:56

Jeg er dødtræt af regeringens og folketingets uafladelige arbejden på at gøre livet umuligt for mindrebemidlede, ældre, børn og patienter - for nu blot at nævne nogle af de udsatte. Der er desværre flere: folk med psykiske lidelser, invalider osv

Henning Prins

Gæst

2013-11-22 22:58

Kravene til kontanthjælp skal være strammere. Sådan at dem der ikke vil arbejde og har råd til, at klare sig selv ikke bliver forsørget af staten. Men dem der har lægepapir på, at de ikke kan arbejde og folk der ikke længere kan få ledighedsydelse kan få så dekan klare sig.

Gæst

2013-11-22 22:59

jeg siger nej tak til gensidig forsøgerpligt

Gæst

2013-11-22 23:10

stop gensidig forsøger pligt, lad vær at sende flere millioner ud til udlandet og brug dem fornuftigt her hjemme mange danskere er fattige og bliver mere fattige af at miste penge, ønsker man virkelig at alle i danmark undtalen de rige skal leve af vand og madrester fra gaderne? ej nu må det stop. børn vil blive moppet i skolen da nogle vil have råd til flere ting end andre. jeg syntes der bliver sendt forkerte signaler, så mit svar er NEJ TAK til gensidig forsøgerpligt!

Gæst

2013-11-22 23:21

Vi lever ikke i 1800 tallet.. De fleste økonomier kræver 2 indkomster..
Anders

#210 Hjælper det her overhovedet ?

2013-11-22 23:29

Ved at være godt træt af at der sidder lidt over 150 personer derinde og bare bestemmer det hele... Giver ikke 5 potter pis for det... det har jo intet med demokrati at gøre ? Der var 101 for og 8 imod det her forslag. Et demokrati skal være en bred vifte af menninger og skal representere os alle sammen.

Men det er tydeligt at der ikke er plads til de svage mere i samfundet, de svage er en jaget art nu og om godt 2 år vil alle svage i samfundet være udrydet så er systemet fri for skidt lige som borgen ønsker det hvis den her lov for frit løb.

Bare annoncen om det inde på ekstra bladet >>> http://ekstrabladet.dk/nationen/article2154072.ece er delt over 22.000 gange. Det siger bare lidt om hvor mange det måske berøre eller nogen som faktisk tar parti for dem som ikke står helt så stærkt. Skriver du ikke under, så nyd dit helbred mens det varer siger jeg bare, for selv bankmanden eller direktøren kan ryge på kontanthjælp eller du kan få en partner der går ned med stress. Den her reform er slet ikke gennemtænkt nok, for dem som er syge eller har nedsat arbejdsevne. Og dem der har vedtaget den her reform må da virkelig have det alt for godt med sig selv. Men lad os håbe en af de politikere selv får en der er på kontanthjælp, før fatter de nok ikke hvor meget skade det her gør. Det kan simpelt hen ikke være rigtigt at den rammer så mange folk som hverken er dovne eller snyder systemet.

Men tvivler på det nytter det her, men lad os håbe det her snart bliver vendt godt og grundigt på DR og TV2

Gæst

2013-11-22 23:32

!!

Gæst

2013-11-22 23:48

Stop galskaben . Det er ikke der I skal hente millionerne :(

Gæst

2013-11-23 00:07

Syntes ikke at det er rimligt at man skal gå fra hus og hjem eller være nød til at gå fra hinanden!

Gæst

2013-11-23 00:09

Det kan ikke være rigtigt at syge og svage, ligeledes folk der endelig har fået en dejlig og lykkelig familie op at stå, skal straffes for det. Fordi det er ikke altid selvforskyldt at man kommer på kontanthjælp. Og hvorfor skal du straffes yderligere fordi du er noget til den sidste løsning og du har dannet end familie. Jeg forstår det ikke. Men jeg kan se på set hele at udsigterne bliver mange flere unge enlige mødre, fordi det er ved at være sidste udvej for en ung kvinde og sommetider mand for have en stabile og solid økonomi. Og derved vil vi i samfundet bruge ressourcerne et andet sted.

Gæst

2013-11-23 00:35

Der er sku ikk så meget og sige.. det danske system hænger ikke rigtigt sammen..

Gæst

2013-11-23 01:28

Syntes bestemt ikke det er okay!!!!!!!!!!

Gæst

2013-11-23 05:04

Det er grundlovsstridigt. Da den siger at ro mennesker der lever sammen uden papir IKKE har pligt til at forsørge hinanden

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-11-23 05:41

Gæst

2013-11-23 06:57

alle tiders innitiativ... sådan skal det være..

Gæst

2013-11-23 07:08

jeg syntes det er godt at vi all kan stå sammen om noget som ikke er fair overfor mange og som kommer til at kæmpe mere end de gør nu for at kunne have sted at bo mad osv... det er svært nok i forvejen for mange at kunne klare den med det de får nu hvorfor så gør det være for folk og at de skal ende uden sted at bo osv stærkt at i alle tager kampem op

Gæst

2013-11-23 07:15

Eftersom Danmark er er demokratisk land, burde vi så ikke gå til afstemning om denne beslutning og selv være med til at bestemme hvad vires skatte kroner bliver brugt på???
Der kunne jo blive sparet andre steder end lige på det her område.
Drop ulandsbistand og tænk på vores egne i stedet. Vi har jo også brug for de penge.

Gæst

2013-11-23 07:19

Kom med flere underskrifter , vi vil ikke miste kontanthjælp .

Gæst

2013-11-23 07:41

........

Gæst

2013-11-23 07:42

Jeg syntes, at de skal stop deres jagt på de små i samfundet og så tag fra dem der kan klar det

Gæst

2013-11-23 08:04

Sæt gerne en underskrift, så vi kan få stoppet splittelsen af mange familier.