Offentlig amning
Kontakt forfatteren af dette andragende
Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Offentlig amning.
Gæst |
#512013-06-15 08:21Selvfølgelig skal offentlig amning være tilladt, da det er den naturligste ting i verden. Hvis gør de det ganske diskret, kan jeg ikke se det kan være et problem. Dem der føler sig krænket heraf må da bevist glo og det kan umuligt være den ammene mors problem. |
Gæst |
#52 Re: ammende kvinder2013-06-15 08:25. Ka' du ikke begynde med et stavekursus, før du blander dig med dine frastødende og perfide bemærkninger! (hvis du altså ved hva' det betyder) og forøvrigt er det ikke for børnenes skyld at vi går på cafe, men vores egen. Hva' bliver det næste? Hold kæft hvor har man ikke lyst til at tage hensyn til typer som dig! ! |
Mormor |
#55 Re:2013-06-15 10:15Det undre mig sgu ,at alle de der skriver af de unge der nu har fået børn overhovedet har overlevet. for deres forældre har ikke siddet på en restauration og givet jer patte,, jeg har 4 børn og aldrig haft de problemer. hvor svært er det lige at pumpe ud til en flaske når i skal på cafe eller restauration. og så gi ungen flaske når i er der.. Overforkælet pjok at i ikke har andet at gå op i end ,sådan noget ligegyldigt ,som kan ordnes i et snuptag uden at nogen føler sig generet.#2: -
|
mormor |
#56 Re:2013-06-15 10:17#5: - Det undre mig sgu ,at alle de der skriver af de unge der nu har fået børn overhovedet har overlevet. for deres forældre har ikke siddet på en restauration og givet jer patte,, jeg har 4 børn og aldrig haft de problemer. hvor svært er det lige at pumpe ud til en flaske når i skal på cafe eller restauration. og så gi ungen flaske når i er der.. Overforkælet pjok at i ikke har andet at gå op i end ,sådan noget ligegyldigt ,som kan ordnes i et snuptag uden at nogen føler sig generet. Ja du har ret gæst 5
|
Gæst |
#57 Re: Barnet skal spise når det er sultent!2013-06-15 10:19#32: Bøvs! - Barnet skal spise når det er sultent! Det undre mig sgu ,at alle de der skriver af de unge der nu har fået børn overhovedet har overlevet. for deres forældre har ikke siddet på en restauration og givet jer patte,, jeg har 4 børn og aldrig haft de problemer. hvor svært er det lige at pumpe ud til en flaske når i skal på cafe eller restauration. og så gi ungen flaske når i er der.. Overforkælet pjok at i ikke har andet at gå op i end ,sådan noget ligegyldigt ,som kan ordnes i et snuptag uden at nogen føler sig generet. |
Gæst |
#58 Re: offentligt/privat2013-06-15 10:48Staten regulerer da på masser af områder indenfor private virksomheder. |
Gæst |
#592013-06-15 11:03Nogen skal jo føde og amme de skide børn - lad os nu bare ta' det lidt med ro og give plads til mødrene. |
Gæst |
#602013-06-15 11:12Hvad bliver det næste??? At vi smider folk/børn ud fra restauranter fordi at de spiser grimt og at det får andre til at midste lysten til at spise ved siden af dem. |
yj |
#61 misvisende navn2013-06-15 12:20Hvorfor samler i underskrifter for noget der lovligt? For restauratørers ret til at afvise anmelde er jo privatsfæren og ikke det offentlige!? |
yj |
#622013-06-15 12:22Der skulle stå ammende |
Gæst |
#63 Re:2013-06-15 12:50fordi det offentlige rum er steder (udenfor eller indenfor) hvor offentligheden har adgang til og ikke som steder ejet af det offentlige (jeg kan godt se hvorfor man kan blive forvirret) |
Gæst |
#64 Re: Barnet skal spise når det er sultent!2013-06-15 12:53#57: - Re: Barnet skal spise når det er sultent! Jeg tror ikke, du behøver undre dig over, at vi har overlevet. Vi lever trods alt i en yderst velstående del af verden, hvilket kan afhjælpe nogle af de negative følger af mangel på amning(med deraf følgende udgifter til sundhedsvæsenet) I modsætning til dig fandt jeg det urimeligt besværligt, faktisk umuligt, at forsøge at bruge en pumpe til at få mælk ud af mine bryster, som jeg foretrækker at kalde dem(men hver sin stil) Dette til trods for at jeg aldrig har haft et eneste problem med amning af mine fire børn, og at mine bryster altid har produceret rigeligt med mælk! Så for mig var der ikke tale om noget snuptag. |
Gæst |
#65 Re: Re: ammende kvinder2013-06-15 13:03Ha ha ha, den var god! Kvik tanke! |
DR |
#67 Meget forstemmende!2013-06-16 00:30Jeg er så forundret og trist over, at så forholdsvis mange mennesker, er så negative og fordømmende over amning i det offentlige rum. Det er mig virkelig en gåde! Som andre også har sagt, så er der jo ikke tale om, at det er i orden at støde andre ved at fylde hele rummet med sit forehavende. Og så er det jo sådan set uanset om vi taler om amning eller andre ting, der kunne fylde i et rum. Fx. sker det da ikke sjældent, at jeg kommer til at sidde op og ned ad nogen, der snakker helt vildt højt - og måske oven i købet om emner, som jeg bestemt ikke har lyst til at lytte til mens jeg spiser eller nogle der stinker af flere slags parfumer oven i hinanden, så min næse og mine øjne løber i vand og begynder at svide og klø eller har en påklædning, der ikke overlader noget til fantasien, og hvor hensigten nok er i den seksuelle retning i modsætning til amning af sultent barn. Jeg kunne nævne rigtigt mange ting, der kunne genere mig selv eller andre, men hvordan kan nogen overhovedet tænke tanken, at afvise en kunde - alene fordi hun har et barn med, der måske skal ammes undervejs? Ku' man da ikke nøjes med at afvise folk, hvis de opfører sig hensynsløst og generer de andre kunder? Det må da virkelig være de få, der rent faktisk bliver stødt af, at være i samme rum som en ammende kvinde, der er hensynsfuld og diskret. Mht. mødregruppe og barnevognstræf, så ville jeg personligt altid spørge stedet først om de har noget imod sådan et rykind. Det fylder trods alt en del, hvis det er en større gruppe. |
Gæst |
#692013-06-16 08:04Hvor er man dog blevet sippet,har da altid foregået.Er man en fornuftig kvinde lægger man da bare et klæde over brystet. |
Gæst |
#70 Re:2013-06-16 09:41Ja men det kan man måske også gøre på en mere diskret måde, end at svinge brysterne frem på offentlige steder. Har selv været der og kunne sagtens amme med en stofble og lidt alsidigs. I kan ikke forstå hvorfor der er nogle der føler sig krænket, men det er da ikke det fedeste når nogen som helst blotter andet end arme eller ben. Det er naturligt at amme, gå uden tøj, tisse hvor man står eller går, bøvse, prutte, MEN der er bare nogle ting som man holder lidt for sig selv. |
Gæst |
#712013-06-16 10:00Ser det som en naturlig del af at et barn skal mades sim spæd !! Så synes det er fuldstændig grotesk og er uforstående over for at det skal være "ulovligt" at amme sit barn visse stedet i offentligheden !!! Helt ærligt !!!!! |
Gæst |
#722013-06-16 10:05Det burde bare slet ikke være et politisk emne ! Hvornår stopper galskaben ? Har mennesket ingen ret til at bestemme selv mere ? Der kommer love om alting ! Det må da være vigtigere ting at lave love om, end om spædbørn må få mad i offentligheden eller ej ! Dette Danmark er ved at være et pinligt samfund, hvor kun det "perfekte" er godt nok .. Jeg er begyndt at skamme mig over at være dansker .. |
Gæst |
#732013-06-16 10:10jeg forstår ikke, hvordan man kan væmmes ved amning. Det er de færreste mødre, der blotter barmen og lader det hele hænge frit. At have et barn, der ammes, er ikke det samme som at al blufærdighed er smidt over bord. Amning foregår som regel meget diskret. Hvordan kan nogen harmes over at et spædbarn får mad? De kan måske se, at der ligger et barn og spiser, men man skal godt nok kigge meget godt efter for at kunne se mere end det. Med alt det bare skind i det offentlige rum forstår jeg ikke, at nogen kan harmes over at et par bryster bruges til formålet. |
Gæst |
#74 Re: Re: Barnet skal spise når det er sultent!2013-06-16 10:14#57: - Re: Barnet skal spise når det er sultent! Nu er det jo ikke alle børn, der vil tage flaske... En flaske letter heller ikke ligefrem mælkespændte bryster, der har det med at producere passende mængder til spisetiderne. |
Gæst |
#752013-06-16 10:17Jeg har siddet i bussen, hos købmanden lige så diskret og givet mit barn mad....hvad sker der lige i vores lille land. |
|
Ja tak til udvikling- Nej tak til Heliport i Hvide Sande
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
Er der noget, du vil ændre?
Ændring sker ikke ved at forblive tavs. Skaberen af denne underskriftindsamling stod frem og handlede. Vil du gøre det samme? Start en social bevægelse ved at oprette en andragende.
Opret selv en underskriftindsamlingAndre underskriftsindsamlinger, som du kunne være interesseret i
Nej til flere grusgrave i Hornsherred og i kommunen
2087 Oprettet: 2024-10-02
Behold billedkunst i 1.klasse
5307 Oprettet: 2024-03-27
Vi skal have bus 9A tilbage!
700 Oprettet: 2024-10-09
Stop med at investere vores fælles pensionspenge i våben til Israel!
4867 Oprettet: 2024-07-19
Bevar bibliotekerne på Fanø
364 Oprettet: 2024-10-01
Imod genbrugsplads på Fabriksvej/Hindselsvej
275 Oprettet: 2024-10-05
Stop dyreforsøg på hunde og grise hos Scantox i Viby Sjælland
711 Oprettet: 2024-09-16
DR: Overhold jeres public service-kontrakt
649 Oprettet: 2024-09-18
Søruplund Nej Tak
213 Oprettet: 2024-09-30
Bevar de Kulturelle Siloer på Nexø Havn
183 Oprettet: 2024-10-29
Stop besparelserne på specialområdet - Trekløverskolen i Randers
784 Oprettet: 2024-09-27
Behold Tilskuddet til Græsk og Latin A i gymnasiet!
2259 Oprettet: 2024-09-06
Akademikere: vores pensionsmidler skal ikke finansiere et folkedrab
282 Oprettet: 2024-09-29
Direkte og sikker sti til Favrholm station
909 Oprettet: 2024-09-17
Nej Tak til forlystelsespark på Rørvig halvøen!
3062 Oprettet: 2024-06-01
Bevar specialsygeplejerske Laila Barkani's stilling
86 Oprettet: 2024-10-24
Ekstraordinær Generalforsamling FGK
83 Oprettet: 2024-10-21
Klage over byggestøj
81 Oprettet: 2024-10-23
IMOD SOLCELLER I DET ÅBNELAND - FYN
70 Oprettet: 2024-10-02
Bevar Palads
28114 Oprettet: 2020-05-16