Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Quoted post

Martin Nielsen

2014-01-26 22:01

Hvis regeringen undsiger sin egen politik og overlader det til markedskræfterne, må vi som små markedskræfter købe vores strøm et andet sted. Jeg har sendt dette brev til DONG, som frit kan kopieres:

DONG Energy
Kraftværksvej 53 - Skærbæk
7000 Fredericia
info@dongenergy.com

Vedrørende mit kundeforhold i tilfælde af aktiesalg til Goldman-Sachs

Til DONG’s bestyrelse

Jeg må leve med, at det ikke længere kan lade sig gøre at købe strøm fra et offentligt selskab, der ikke skal skabe overskud til private investorer.

Men det er imod min overbevisning, at offentlige midler skal gå til at støtte spekulanter, der unddrager sig at betale skat. Det er også mod min overbevisning at købe varer (strøm f.eks.) af selskaber, der helt eller delvist ejes af spekulanter, der aktivt har medvirket til at fremkalde finanskrisen og som åbenlyst organiserer sig, så de undgår at betale skat til velfærdssamfundets drift.

Jeg må derfor meddele, at hvis salget af DONG-aktier til Goldman-Sachs gennemføres, ønsker jeg at skifte til en anden leverandør af el med kortest mulige varsel. Jeg ønsker i udgangspunktet ikke at skade DONG, men hvis salget gennemføres, vil jeg af ovenstående årsager, aktivt og offentligt opfordre alle andre DONG-kunder til også at skifte leverandør.

Jeg håber, at den politiske beslutning om salget ændres. Men hvis den gennemføres, overlades sagen udelukkende til markedskræfterne, og så er jeg nødt til, som en lille de af markedskræfterne, at købe min strøm et andet sted.

Jeg ville være taknemmelig for at modtage bestyrelsens kommentarer til dette.

Med venlig hilsen
Martin Nielsen

Svar

Gæst

#7137 Mange tak for det og fordi du lægger ud her!

2014-01-26 22:02:18

Gæst

#7183 Tak Martin Hansen for dit åbne brev til DONG

2014-01-26 22:27:08