Trafiksikker Rosenholmvej

Trafiksikker Rosenholmvej – straks!

Hjælp os med at trafiksikre Rosenholmvej ved at gi os din underskrift.

Hvad er problemet?

Rosenholmvej er den mest trafikeredevej i Hornslet. Da der ikke er nogen omfartsvej, benyttes vejen dagligt af mange bilister til og fra arbejde samt store lastbiler. Dette foregår desværre ofte i en høj fart, der ligger væsentlig over fartgrænsen. Der findes ingen skiltning på vejen der indikerer, at man bør tænke over farten, og der er ingen fartmåler, chikaner eller vejbump. Det eneste tiltag der er gjort for at få fodgængere sikkert over vejen er en fodgængerovergang, der ligger midt i et sving, med meget ringe oversigtsmuligheder for både fodgængere og bilister.

Hvem er særligt i fare?

Hver dag krydses Rosenholmvej af flere hundrede børn der enten er på vej til og fra skole, på vej til og fra skolens idrætsundervisning, på vej til og fra fritidsaktiviteter i hallen eller på fodboldbanerne, eller som fx har legeaftaler på kryds og tværs af Rosenholmvej.

Hvordan får vi en trafiksikker Rosenholmvej?

Ved at indsamle så mange underskrifter som muligt, håber vi på, at kunne påvirke borgmesteren samt byrådsmedlemmer, i forhold til at leve op til deres valgløfter om at en trafiksikker Rosenholmvej har højeste prioritet. Det er vigtigt, at vi står sammen og viser, at vi er mange borgere der oplever trafiksikkerheden på Rosenholmvej som det største problem i Hornslet.

Hvornår skal underskrifterne bruges?

Til august 2014 finder kommunens budgetforhandlinger sted. Vi håber på, at vi forinden er lykkedes med at få indsamlet så mange underskrifter, at vi kan påvirke kommunen til at afsætte penge til trafiksikring af Rosenholmvej på næste års budget. Underskrifterne afleveres sammen med et forslag til hvordan Rosenholmvej kan trafiksikres, så politikerne bare skal leve op til deres valgløfter og stemme ja!

På forhånd tak for din underskrift

Maja (mor til Noah, Lucca og Birk) og

Julie (mor til Liv, Frida og Olivia).

Maja Santana Sandgaard    Kontakt forfatteren af dette andragende