STØT ET RIGT BYLIV MED UDESERVERING I HORSENS

*** skriv under via nedenstående link og DEL meget gerne på facebook***

Horsens Kommune fremsætter i disse dage et forslag om at indsætte en ny beskatning af udeservering i Horsens, der i følge forslaget skal finansiere rengøring, vedligeholdelse og fornyelse af Horsens’ gågade og sidegader. En opgave der i dag er finansieret af kommunen og som - hvis forslaget vedtages - skal betales af de ca. 8 cafeer der i dag har udeservering.

Bliver forslaget vedtaget, vil det i sidste ende betyde, at cafeerne i Horsens vil have vanskeligere ved at opretholde og udbygge et rigt byliv med udeservering i Horsens.

Derfor beder vi dig om at støtte op ved at give din digitale underskrift.

HVORFOR SPØRGER VI…!

Hvorfor vil Horsens kommune begrænse nogle af dem der er med til at skabe liv i midtbyen?

Hvorfor er det ca. 3 cafeer i gågaden samt ca. 5 cafeer i Grønnegade, der skal betale for rengøring i disse gader, når det ikke er dem der sviner?

Hvorfor vil Horsens kommune begrænse udeserveringen i gågaden, når de i mange år har haft et brændende ønske om at skabe liv på Danmarks bredeste gågade?

Hvorfor vil Horsens kommune begrænse livet i Thonbogade og Grønnegde – ”latinerkvarteret” - når disse gader endelig er ved at blive nogle af Horsens’ hyggeligste gader?

Hvorfor vil Horsens kommune indføre beskatning af udeservering, når byer som Aalborg, Århus og KBH de seneste år har afskaffet eller delvist afskaffet netop denne skat – da det er gået op for dem hvor meget en velfungerende og aktiv udeservering gavner byen?

*** Inden du støtter op og giver din digitale underskrift, vil vi også meget gerne høre, hvad du mener! Kommenter meget gerne på opslagene på facebook eller under ”den digitale underskrift” ***

Denne underskriftundsamling er lavet på vegne af cafeer, restauranter, butikker, foreninger og borgerer, der, på den ene eller anden måde, mener at blive berørt af denne skat - og allerede givet deres mening til kende, mundligt.