Lad pavillonen i Teglværkshavnen forblive offentlig!

I Københavns kommune er reakreative områder normalt hellige - alle borgere har fri adgang til parker og vand.

På Teglholmen ser vi nu det særsyn, at Københavns Kommune har bøjet sig for TDCs`Pensionkasses mangeårige pres på kommunen for at få omgjort offentlige arealer til arealer alene til brug for TDC’s Pensionskasse. Det er lykkedes TDC's Pensionskasse ved på 10'ende år at sidde med hænderne foldet over brystet, således at kommunen i sine forsøg på endelig at få bebygget TDC’s grund på Teglholmsgade 12-14, har accepteret denne helt unikke indrømmelse.

Vi har som naboer siden 2010 ventet på en pavillon, hvor den Grønne Kile møder Teglværkshavnen - en pavillon, der ifølge lokalplanen (310 Tillæg 4) skal anvendes til 'kulturelle formål, cafe, el. lign.' på samme vis, som det var gældende for Pladehallen. Men nej, TDC vil have pavillonen omgjort til deres eget private fælleshus! Og kommunen synes, det er en god ide!

Kommunen afviser blankt alle rimelige kommentarer til den pågældende plan, og afslører dermed tydeligt sit ståsted i TDCs lejr - og meget langt fra områdets beboere og vores nabointeresser.

Vi ønsker pavillonen anvendt til sit oprindelige formål!

Hvis du er enig med os, så skriv under her!
Vi har til hensigt at råbe politikerne på Rådhuset op, for vi er trætte af de evige forringelser og omstødelser af lokalplansfastlagte kulturtilbud på Teglholmen, som kommunens forvaltning står bag. Når underskriftsindsamlingen slutter, bliver den overdraget til Teknik- og Miljøborgmester Ninna Hedeager Olsen samt politikerne i Teknik- og Miljøudvalget med opfordring til, at de sætter en stopper for privat brug af pavillonen.

Lad os få stoppet den skævvridning af alle sunde regler i København.

Maja Rudloff, Christian Rau, Søren Lütken    Kontakt forfatteren af dette andragende