Åbent brev til FC Midtjyllands trup

En samling fans har sat sig sammen og skrevet et åbent brev til spillerne, trænerne og lederne i FC Midtjylland, for at vise den fortsatte støtte til trods for modgangstiderne. Medierne tegner et ensidigt billede af fangruppen som værende opgivende, sure og negative. Det er IKKE hele sandheden - det vil vi gerne markere med dette brev, som du kan læse udsnit af herunder. Skriv under og vis DIN støtte - spillerne får brevet i fuld længde i forbindelse med den afsluttende træning op til kampen mod OB d. 21/10

Uddrag fra brevet:

Det er turbulente tider, vi gennemgår i øjeblikket. Aldrig har klubben været mere presset sportsligt såvel som økonomisk. Kritikerne står i kø, for at komme med deres input til, hvad der er gået galt – og hvad der kan forbedres (...)

Det er hævet over enhver tvivl, at resultaterne hidtil i sæsonen ikke har været gode nok. Det ved både I og vi. Den letteste ting i verden er dog medgangsperioder. Vi tager først skridtet fra drenge til mænd, når tingene ikke går vores vej (...)

Herning-Ikast området har en helt særlig historie. For 200 år siden var her ikke andet end hede. Arbejdssomme mennesker har siden bygget området op til, hvad det er i dag. Et driftigt område, hvor troen på egne evner og stoltheden stadig er vigtige kendetegn. Den arbejdsomhed der dannede grundlaget for områdets fremvækst, sidder stadigt dybt forankret i egnens borgere (...)

(...) Når stadionlyset slukkes og dagen går på hæld, summer det stadig i kroppen af ærgrelse og frustration over den tabte kamp, men én ting er sikkert: Når vi vågner dagen efter, har vi straks øje for den næste kamp, hvor vi på ny kan komme ud og forsvare vores fælles stolthed: FC Midtjylland.