Bevar Tranbjergs Åndehuller - område 210312BO

Det skønne eng- og søområde mellem Pisselager Skov og Orholt Parken indgår i Aarhus Kommunes planer om kommende bybyggelse. Det er vi mange, der er kede af i det sydlige Tranbjerg. Området fungerer i dag som et tiltrængt åndehul for både dyr og mennesker. Her mødes områdets børn til leg og boldspil, og hver dag mødes beboere fra de tætbebyggede boligområder som Frisenholt, Skovgårdsvænget, Orholt Parken, Ingerslev-vejene samt Østergårdsparken sammen med deres firebenede venner og får nogle grønne vitaminer.

I søen lever guldfisk, vandsalamandere og tusindvis af haletudser, der hver sommer bliver til frøer, som indtager engområdet. Engen står “vildt” med blomster, græs og grantræer – og området tiltrækker alskens andet dyreliv som f.eks. insekter, rådyr, trækfugle, fiskehejrer og rovfugle.

Vi anerkender behovet for flere boliger og byggegrunde i og omkring Tranbjerg, men mener ikke, at det skal ske på bekostning af 210312BO.

Læs eventuelt mere på hjemmesiden Bevar Tranbjergs Åndehuller

Anders Thiim, Bevar Tranbjergs Åndehuller    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive accepterer jeg, at Anders Thiim, Bevar Tranbjergs Åndehuller vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: