Bevar LGBTQ+ undervisningen i folkeskolen!

Aarhus' Byråd skal beslutte om LGBTQ+ specifik seksualundervisning skal bespares i Aarhus Kommune. Sker dette, så fjernes bevillingen til Normstormerne, som tilbyder gratis undervisning om normer og LGBTQ+ vilkår for alle 7.-9. klasser Aarhus Kommunes folkeskoler.

Undersøgelser viser, at kun 7% af LGBTQ+ eleverne har oplevet en meget god eller god seksualundervisning, mens hele 68% svarer, at de ikke har modtaget undervisning om LGBTQ+ tematikker i grundskolen (LGBT+ Danmark & LGBT+ Ungdom, 2021)

Samtidigt skifter 1 ud af 4 LGBTQ+ elever skole grundet mistrivsel, ensomhed, mobning eller manglende forståelse. Hele 5% af LGBTQ+ elever har været udsat for vold på grund af deres kønsidentitet og/eller kønsudtryk, over halvdelen oplever mobning på baggrund af deres køn/kønsidentet eller seksualitet og hele 93% oplever homofobiske og transfobiske skældsord i skolen (LGBT+ Danmark & LGBT+ Ungdom 2021).

Vi ønsker fortsat at undervise børn og unge i anti-diskrimination og anti-mobning med henblik på at øge trivslen for normbrydende unge, bl.a. LGBTQ+ elever.

Skriv under for at vise Aarhus' Byråd, at normkritisk LGBTQ+ undervisning bør prioriteres og støttes!

Ved at underskrive accepterer jeg, at Normstormerne vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: