Bevar Groland Marketenderi

Kære venner af Groland Marketenderi,

Tårnby kommune har givet os afslag om at drive spisested i Hf. Nordre Vang og har yderligere givet os et påbud mod at producere madvarer så som brød, delikatesser og dagens ret i vores lejede lokaler.

Vi var ikke bekendt med at det ikke var godkendt, før vi blev orienteret om dette af Tårnby kommune da vi lukkede ned i efteråret 2020, og det har vi derfor selvfølgelig ansøgt om. Det blev der givet afslag på onsdag d. 14 April. Vi klager selvfølgelig over afgørelsen, men vi har brug for jeres hjælp til at råbe politikerne og Teknisk Forvaltning op.

De mener blandt andet (citat Tårnby kommune, Teknisk forvaltning):

"En temalokalplan for ni af kommunens kolonihaver, inkl. HF Nordre Vang, er i øjeblikket ved at blive sendt i høring. Etablering af spisested vil gå imod flere af formålene;

• at fastholde området som kolonihaveområde til fritids- og rekreative formål i henhold til Kolonihaveloven
  • at bevare karakteren af kolonihaveområde med inddeling i havelodder og fællesfaciliteter."

Se dagordenen fra mødet her: https://www.taarnby.dk/politik/dagsordener-og-referater/?agendaId=78dbc12b-563f-45ac-85dc-bcac1168b707

Vi er lodrette uenige i deres syn på hvad der er en del af kolonihavefællesskabet, og vi mener bestemt at vi bidrager til det. Vi håber i vil hjælpe ved at lave noget larm og skrive under på at vi skal bevares.

Tak for din støtte!

Andreas og Gro

Groland Marketenderi

Gro Kückelhahn - Groland Marketenderi    Kontakt forfatteren af dette andragende

Ved at underskrive accepterer jeg, at Gro Kückelhahn - Groland Marketenderi vil kunne se alle de informationer jeg angiver på denne formular.

Vi viser ikke din e-mailadresse offentligt online.

Jeg giver samtykke til behandling af de oplysninger jeg angiver i denne formular, til følgende formål: